تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۳۹۶۱۲

پیام مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت روز «کتاب»

۱
۰
کبنا ؛به مناسبت بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی «روز کتاب»، مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیام‌های جداگانه این روز را گرامی‌داشتند.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، متن این پیام‌ها بدین شرح است؛
 سید موسی خادمی استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد

بسم الله الرحمن الرحیم
اقرا باسم ربک الذی خلق
«ای رسول: قرآن را به نام پرورگارت که خدای آفریننده عالم است بر خلق قرائت کن»  (سوره علق،۱)
کتاب گل همیشه بهار دوستی و میوه چهار فصل باغ اندیشه‌هاست. کتاب میراث گرانبهای قرنها دانش و تجربه است. کتابخانه، منبع بزگر دانش و محراب مقدس دانایی است. کتابخانه، محفل حضور در محضر فرهنگ‌سازان، اندیشمندان قرون و دانشوران تاریخ است.
اینجانب لازم می‌دانم ۲۴ آبان‌ماه آغاز بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی را به عموم مردم عزیز خصوصا کتابداران، کتابخوانان، فرهنگ دوستان و همه خادمان کتاب و کتابخوانی در استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک و تهنیت عرص نمایم.
سید موسی خادمی
استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد


پیام امام جمعه یاسوج
امروزه در عصر پیشرفتهای چشمگیر علم در عرصه دانش و نوآوری نه تنها اهمیت خود را از دست نداده‌اند بلکه ابعاد گستره‌تر، تازه‌تر و جلوه‌ای پایدارتر یافته است. بی‌گمان آنان که گام‌های بلندی در وادی پیشرفتهای گوناگون برداشته‌اند هرگز با کتاب و کتابخوانی بیگانه نبوده‌اند و مطالعه و کتابخوانی را به عنوان عنصر اصلی و ضروری در زندگی خود دانسته اند.
امروز هر اقدامی که به گسترش سطح آگاهی عمومی بینجامد و نیروی تفکر و قدرت درک معارف رادر مردم با استعداد ما تقویت کند،حسنه ایی بزرگ است. کتاب، دروازه ای به سوی گستره دانش و معرفت است و کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارها و عامل پیشرفت و ترقی کمال بشری است.
خوشبختانه برخورداری فرهنگ ما که زایده نگرش هاو پویش های فرهنگی قوی است به تعالی فرهنگ کتاب خوانی کمک فزاینده ای می کند. زیرا ما با فرهنگی رشد کرده ایم که تمامی جلوه های افتخار آفرینش، نمودهای راستین فرهنگی اند.
نخستین جلوه با شکوه چنین ارزشی را در ابتدای پیامبری، پیامبر عظیم الشأن اسلام می توان یافت، که رسالتش را با فرمان ((خواندن)) از سوی خداوند آغاز می کندو پی می گیرد. در همین فرهنگ مقدس است که خداوند یگانه، به قلم و حرمت آن سوگند یاد می کند و معجزه جاودانه آخرین سفیرالهی را یک کتاب آسمانی تشکیل می دهد.
نقش مؤثر و تعیین کننده متولیان، خادمان و همراهان و همدلان حوزه کتاب، کتابخوانی و مطالعه ر رشد شاخص های فرهنگی،اجتماعی، سیاسی و آموزشی و علمی استان نقش بسیار پررنگی است و کتابداران و متولیان کتاب مسئولیتی بزرگی بر عهده دارند به خصوص در شرایط کنوکی که دشمن زیرساخت های فرهنگی ما را مورد تهاجم قرار داده است بیش از هر زمان دیگر باید هوشمندانه و خرمندانه و با تدبیر و درایت در برابر امواج تهاجمات فرهنگی افکار را هدایت نموده و در برابر این تهاجمات باید سنگر ساخته شود. قطعا به مناسبت هفته کتاب برنامه های متنوعی در استان برگزار می شود اما این برنامه باید به نحوی باشد که شرایط لازم برای اجرای هر چه بهتر فرمایشات مقام معظم رهبری مورد ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی را فراهم آورد.
اینجانب با تبریک روز کتاب،کتابخوانی و کتابدار به بهانه بزرگداشت بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی، اهتمام و همراهی تمام کسانی که با فکر، اندیشه و قلم و قدم خویش در راه اعتلای کتاب و کتابخوانی و کتابخانه ها گام برمی دارند را ارج نهاده و توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان این عرصه را در خدمت به مردم فرهنگ دوست و کتابخوان استان کهگیلویه و بویراحمد از درگاه خداوند متعال خواستارم.
سید علی اصغر حسینی
امام جمعه یاسوج





پیام فرماندار بهمئی

بسم الله الرحمن الرحیم
در عصر حاضر جایگاه کتاب و کتابخوانی تا بدان جاست که میزان مطالعه و کتابخوانی، یکی از شاخصهای ارزیابی رشد و توسعه هر کشور است. معجزه‌ی پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) کتاب است. و اولین آیات قرآن نیز به خواندن، قلم و علم اختصاص دارد. در کشور باستانی ما ایران نیز( به عنوان یکی از کانونهای تمدن بشری)، در طول تاریخ کتابخانه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی شناخته شده‌ای وجود داشته و کتاب در نزد ایرانیان همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. پیشرفت تکنولوژی  و فراگیر شدن استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی و تغییر در الگوی مطالعه و کتابخوانی باعث کاهش گرایش نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی شده است. لذا نقش متولیان و دستگاه‌های فرهنگی در جبران این کاستی و ترویج کتابخوانی و هدایت جامعه به سوی رشد، کمال و توسعه نقشی مهم و تاثیرگذار است.
اینجانب با تبریک بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی تلاش و اهتمام همه کسانی که با ترویج فرهنگ کتاب در راه رشد، پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی گام برمی‌دارند را ارج نهاده و توفیق روزافزون مشتاقان و فعالان این عرصه را از خداوند متعال خواستارم
والسلام
سلطانعلی رحمانی
فرماندار شهرستان بهمئی


پیام فرماندار باشت
بدون تردید برخورداری ملت بزرگ ایران از غذای فرهنگی ارزشمند و ریشه‌دار، نگرشها و پویشهای فرهنگی ما را استحکام خاصی بخشیده است که یکی از مهمترین ریشه‌های این فرهنگ سترگ، فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی‌ست که بهترین حافظ و احیاکننده تفکر و اندیشه‌های والای جوانع و رابط میان گذشته و حال است چنانچه روح یک جامعه در پرتو کتاب می‌تواند شکوفا و متعالی گردد.
کتاب وسیله‌ای مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه است که در حفظ میراث فرهنگی و تمدن جوامع نقش بی‌بدیلی داشته و راهی پرفراز و نشیب که از تصویرگریهای نخستین تا خط و کتابت امروزی را در بردارد پشت سرگذاشته و مسیر تکامل را طی کرده است.
بر خود فرض می‌دانم از تلاش‌های بی‌دریغ فعالان عرصه فرهنگ علم و ادب و مروجان کتاب و کتابخوانی و کتابداران از آغاز بشریت تاکنون تقدیر و تشکر می‌نماییم و این همت والا را ارج می‌نهیم و امید است در طی این مسیر پیروز و سربلند باشید.
والسلام
سیدمسعود حسینی
فرماندار شهرستان باشت



پیام فرماندار دنا
بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب دروازه‌ای به روی سرزمین‌های اعجاب‌انگیز دانش و آگاهی دارد که با گشودن آن می‌توان به دوردست‌هایی سفر کرد که شاید هیچگاه در طول زندگی مجالی بر آن نباشد. با گشودن دروازه‌های کتاب می‌توان پیشینه‌ی اقوام را در گستره‌ی تاریخی با قدمت چند هزار ساله در نوردید و مرزهای جغرافیایی و قومی را طی کرد و به گهواره‌های تمدن بشری رسید. می‌توان با بزرگان و فرهیختگان نشست و برخاست کرد. می‌توان با فردوسی و مولوی شعر سرودن را آموخت و با خوارزمی ستاره‌ها را شمرد...آری اینگونه است که کتاب خواننده‌اش را به سفری درگذر زمان می‌برد زمانی که اکنون نیست اما با کتاب هست و در لحظه‌ها جاری است . در توصیف کتاب همین بس که خورشیدی است که گرما می‌بخشد، بارانی است که بر سرزمین‌های خشکیده جوانه‌ی امید را می‌رویاند و بالی برای پرواز و اوج گرفتن است و به گفته مولایمان علی(ع)" کتاب، دوست دانشمندان است." کتاب همان سخنگوی خاموش است که وقتی گنجینه‌ی کتابخانه برداشته و ورقش می‌زنی دست تو را می‌گیرد و منزل به منزل گنجینه‌های ارزشمندش را در توشه‌ات می‌نهد، پس بر ما است که انس و الفت خود را با این یار قدیمی و دوست دیرینه پایدار سازیم. اکنون که برگهای روزشمار ورق خورده و بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی از راه رسیده بی‌شک مجالی خواهد بود تا کارگزاران کتاب و کتابخوانی در این شهرستان با آگاهی از شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این شهرستان نقش خطیر و رسالت خود را به نحو مطلوبی ایفا نمایند. شهرستان دنا با وجود چهره‌های برجسته علمی، فرهنگی و غنی یکی از قطب‌های علمی و فرهنگی استان و حتی کشور به شمار می‌رود و همین امر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در این شهرستان یادآور می‌شود. اینجانب بزرگداشت بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی را که از ۲۴ آبان ماه آغاز و تا ۳۰ آّبان ماه ادامه دارد بهانه‌ای می‌دانم تا از تمامی تلاشگران عرصه‌ی اندیشه و قلم که نقشی را بر صفحه‌ی کتاب‌ها می‌نگارند و آنانی که کتاب را می‌خوانند تا بیشتر بدانند و همه‌ی آنانی که در مسیر اعتلای فرهنگ کتابخوانی حرکت می‌کنند نهایت قدردانی و تبریک را دارم و از خداوند منان خواستار توفیق روزافزون برای ایشان هستم.
و السلام
علی تاج امیری
فرماندار دنا


پیام فرماندار بویراحمد
بسم الله الرحمن الرحیم
اهمیت کتاب و کتابخوانی- پرورش و تربیت خواندن از روزهای اول زندگی و کودکی و در محیط خانه و خانواده شروع می‌گردد و تا آخرین مراحل و عالی‌ترین تحصیلات دانشگاهی ادامه پیدا می‌کند، پدران و مادران باید عادت کتابخوانی را در فرزندان خود به وجود بیاورند و همچنین مربیان تربیتی که نقش مهمی در تربیت دارند به خردسالان و کودکان آموزشی که لازم و کافی می‌باشد بدهند تا آنها را به خواندن راغب کند و اگر این آموزش توسط رسانه‌های همگانی باشد تاثیری بیشتری در برخواهد داشت.
دنیای بزرگ و شگفت‌انگیز کتاب و کتابخوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق نداشته و هر فرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه و کتابخوانی باید بعنوان یک نیاز و احساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتابخوانی رواج یابد.
بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی گرامی‌باد.
والسلام
سیدمحمد کاظم نظری
فرماندار شهرستان بویراحمد


پیام فرماندار کهگیلویه

بسم الله الرحمن الرحیم
بسیاری دغدغه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و در یک کلام آروزی رشد و کمال این کشور را در دل دارند، باید پاسخی اساسی برای آن پیدا کنند. تجربه جهانی نشان می‌دهد که رشد و توسعه تمدنها و کشورها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد. باید تاکید کرد که علیرغم رشد رسانه‌های گوناگون جمعی تاکنون هیچ رسانه‌ای نتوانسته است نقشی را که کتاب در رشد و توسعه کشورها داشته است، ایفا نماید. در ایران روز ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی نامیده شده است، چرا که کتاب همیشه بهترین دوست انسان است و نمی‌توان تاثیرات مثبت کتابخوای را در زندگی کسی منکر شد. کتابها نه فقط مرکبی نوشته شده بر کاغذ هستند، بلکه گویندگانی هستند که با شنونده خود سخن می‌گویند.
روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گرامی‌باد.
والسلام
علی پوزش
فرماندار کهگیلویه


پیام فرماند گچساران

کتاب مظهر دانایی است و در پرتو مطالعه کتاب روح و روان آدمی آسوده و خرد متعالی می‌‌گردد و به قول شاعر بزرگ فردوسی پاکزاد (کسی کاو جهان را بود خواستار ورا دانش آید نه گوهر به کار) ۲۴ آبان ماه آغاز بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی فرصتی است تا کتاب و کتابخوانی را ارج نهاده و بدانیم که راه تعالی و کمال انسان در دانایی و علم اندوزی است. و در عصر حاضر در تمامی جوامعه ارتقاء شاخصهای کتابخانه‌‌ای نشان از ارتقاء شاخص‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بیانگر توسعه‌یافتگی و دانایی محوری می‌‌باشد و اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اسلام(ص) از نوع کتاب است. لذا این دوره فرصتی است برای تجلیل از خدمت خادمین و مروجین فرهنگ کتابخوانی، کتابداران، نویسندگان، کتابخوانان و از تلاش همه آنها صمیمانه سپاسگزارم.
روان را بود مایه زندگی رساند به آزادی از بندگی.
والسلام
عبدالرحیم رحیمی
فرماندار شهرستان گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کو کتابخون ؟ !!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1