تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۱۳۹۴۱۲

رها شدن فاضلاب روستای بلهزار / منافع شخصی بخشداران در امور تخلف است

۰
کبنا ؛امروز فرماندار بویراحمد جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی با دهیاران این بخش و بخشدار مرکزی تشکیل داد.

کمبود آب شرب در روستاهای بخش مرکزی بویراحمد

eslahtalaban-boyer (61)

در این جلسه ابتدا محمدکاظم نظری با بیان اینکه توسعه شهرستان از اولویت‌های کاری است، گفت: بر اساس اولویت‌ها شهرستان بویراحمد به دلیل داشتن ظرفیت‌های فراوان در دو بخش گردشگری و کشاورزی می‌تواند اولویت‌های توسعه‌ای شهرستان را این دو بخش خواند.

وی بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد را بی‌نظیر خواند و گفت: بخش کشاورزی شهرستان می‌تواند از گام‌های توسعه‌ای شهرستان باشد که برنامه‌های خوبی در این خصوص هم داریم.

نظری با تاکید بر اینکه شهرستان بویراحمد با داشتن آب و هوایی متبوع، طبیعتی بکر و جاذبه‌های گردشگری فراوان می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه شهرستان استفاده کرد: از اولین اولویت‌های کاری ما حمایت از بخش گردشگری و رونق این بخش در راستای توسعه و ارتقاء شهرستان است.

فرماندار بویراحمد در ادامه با اشاره به نقش دهیاران در توسعه روستاها اذعان کرد: دهیاران به عنوان نماینده دولت در سطح روستاها هستند که انتظار می‌رود با داشتن تعامل با مردم و مسئولان در رفع مشکلات روستاها گام بردارند.

در ادامه این جلسه چند نفر از دهیاران به نمایندگی از پنج دهستان بخش مرکزی بویراحمد مشکلات مناطق روستایی را مطرح کردند.

حامد شهبازی دهیار روستای بلهزار و نماینده دهستان سررود شمالی از مشکلات در این حوزه را لایه‌روبی پل‌های جاده‌های اصلی عنوان کرد و گفت: متاسفانه اداره راه و شهرسازی آنگونه که باید و شاید همکاری لازم در این خصوص نداشته است.

نماینده دهستان سررود شمالی از بی‌توجهی مرکز بهداشت نسبت به فاضلاب‌های هدایت شده منازل به جداول گلایه کرد و گفت: مسئولان و متولیان مربوطه باید نسبت به تامین سلامت و بهداشت مردم اقدامات لازم را انجام دهند و دهیاران آماده هرگونه همکاری با عوامل مرکز بهداشت هستند.

شهبازی با تاکید بر اینکه ادارات خدمات‌رسان حفاری انجام می‌دهند ولی متاسفانه اقدامی جهت ترمیم حفاری صورت نمی‌گیرد، گفت: رها کردن حفاری‌ها و عدم ترمیم آن‌ها باعث بروز مشکلات برای مردم منطقه شده که انتظار می‌رود مسئولان و دستگاه‌های حفار دقت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: آب و فاضلاب امتیازات انشعابات را به صورت نجومی محاسبه می‌کند اما این در حالی است که سررود شمالی در محدوده روستایی است.

کوروش رودشتیان در ادامه با بیان اینکه سرعت عمل در طرح‌های هادی بسیار پایین است، گفت: سرعت انجام عملیات عمرانی و اجرایی در مناطق روستایی با توجه به آغاز فصل بارش باید بیشتر شود.

نماینده دهستان سررود جنوبی با تاکید بر اینکه مردم مناطق روستایی در زمینه آب آشامیدنی مشکلات عدیده‌ای دارند، گفت: متاسفانه شکستگی‌ها باعث هدرروی بالای آب و آلوده کردن مخازن آب می‌کند که باید مسئولان چاره‌ای بیندیشند.

کلرزنی در روستاها ضعیف است

رودشتیان کلرزنی در سطح روستاها را ضعیف عنوان کرد و گفت: برخی از روستاهای حوزه مرکزی به دلیل نداشتن ماشین زباله زباله‌های آن‌ها به امان خدا رها شده که انتظار می‌رود در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود تا مردم بیشتر از این اذیت نشوند.

سید اکبر تقوی دهیار سپیدار مرکزی از عمده مشکلات این حوزه را کمبود آب آشامیدنی و تعمیرات شبکه عنوان کرد و گفت: دهستان سپیدار جمعیت بالایی را در خود جای دارد که با وجود مشکلات فراوان در حوزه آب شرب مردم منطقه را با نگرانی‌ها موجه کرده است.

عدم آنتن دهی در تنگ تامرادی

تقوی عدم آنتن‌دهی در تنگ تامرادی، بهسازی طرح هادی روستاها و نبود پزشک و دندانپزشک در دهستان سپیدار را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.

داریوش نیک‌پی نماینده دهستان دشتروم گذری به جاده ارتباطی دشتروم اشاره کرد و گفت: این جاده ترانزیتی میزان تصادفات آن بسیار بالا بوده که باید مسئولان ارشد استانی و شهرستانی چاره‌ای بیندیشند.

نماینده دهستان دشتروم کمبود آب آشامیدنی را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.

بی‌کیفیتی پروژه‌های عمرانی در روستاهای بویراحمد

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد از بی‌کیفیتی پروژه‌های عمرانی در روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: دهیاران نظارت ضعیفی بر پروژه‌های عمرانی در روستاها دارند.

سید کرامت‌الله فرج‌زاده امروز در جلسه فرماندار بویراحمد با بخشدار مرکزی و دهیاران این بخش با اشاره به وظایف کاری دهیاران در امور اجرایی اظهار کرد: برخی از دهیاران با وظایف کاری خود آشنا نیستند و باید گفت که هر کدام از دهیاران دارای وظایف خاص و عام هستند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد با بیان اینکه وظایف خاص صرفا توسط دهیاران انجام می‌گیرد و نهاد موازی و دستگاه دیگری در این خصوص وظیفه‌ای ندارد، گفت: وظایفی مانند مدیریت پسماندهای روستایی، ایمنی و آتش نشانی، مدیریت آرامستان، اجرای مصوبات شورای اسلامی روستا، وصول عوارض مصوب وصدور مجوز ساخت و ساز و تفکیک اراضی از جمله این وظایف محسوب می‌شوند.

فرج‌زاده وظیفه عام دهیاران را شامل بستر ساز  و تسهیل‌کننده وظایف سایر دستگاه‌های متولی توسعه عمران در سطح روستا می‌باشد، تصریح کرد: وظایفی مانند ثبت‌احوال ، حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی در روستاها، صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه گردشگری، اجرای فرامین دولتی، پیگیری و ایجاد زمینه نظارت بر امور بهداشت عمومی روستا از قبیل کشتارگاه‌ها، نانوایی‌ها و از دیگر وظایف عام دهیاران است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد با بیان اینکه دهیاران به عنوان نماینده دولت در روستا موظف به پیگیر امور و مشکلات روستاها هستند، گفت: دهیاران باید در حوزه وظایف محوله خود تلاش بیشتری داشته باشند و در راه توسعه روستاها گام بردارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه دهیاران در نظارت بر پروژه‌های عمرانی ضعیف عمل می‌کنند، گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی و نظارت بر آن‌ها باید به صورت اصولی و کارشناسی صورت گیرد که پروژه‌های عمرانی در سطح روستاها کیفیت لازم را ندارند.

گلایه‌مندی از عملکرد ضعیف دهیاران در حوزه نظارت بر پروژه‌های عمرانی روستاها

فرج‌زاده با ابراز گلایه‌مندی از عملکرد ضعیف دهیاران در حوزه نظارت بر پروژه‌های عمرانی روستاها اذعان کرد: نگهداری از پروژه‌های عمرانی در روستاه ضعیف است از این‌رو انتظار می‌رود دهیاران بر حسب وظیفه ذاتی خود نظارت جدی بر پروژه‌های عمرانی داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه نظارت بر پروژه‌های عمرانی در روستاها ضعیف است، گفت: جداول اجرا شده در روستاها رو به فرسودگی پیش می‌روند که طبق برنامه‌‎ریزی‌های صورت گرفته از روستاهای دارای دهیاری بازدید خواهیم کرد و در صورت مشاهده هر گونه مشکلی در حوزه جداول و پروژه‌های عمرانی برای دهیار روستا نمره منفی لحاظ می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه دهیاران به دلیل عدم اعتبار اقدام خاصی در راه توسعه روستا انجام نمی‌دهند و بعضا در دهیاری حضور نمی‌یابند، گفت: دهیاران باید در راستای توسعه روستا درآمدزایی داشته باشند و مشکلات روستا را بر اساس اولویت یکی پس از دیگری برطرف کنند.

لحاظ کردن منافع شخصی بخشداران و دهیاران در امور اجرایی تخلف است

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه دهیاران باید همسو با سیاست‌های دولت حرکت کنند، گفت: لحاظ کردن منافع شخصی در امور اجرایی بخش‌ها و روستاها خلاف بوده و با خاطیان برخورد می‌شود.
محمدکاظم نظری ظهر امروز در جلسه با دهیاران بخش مرکزی که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اول ما توسعه شهرستان است.

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه ملاک کار در درجه اول توسعه و کار در سطح شهرستان بویراحمد است، گفت: مسائل سیاسی و دسته‌بندی‌ها و گروه‌های سیاسی و حاشیه‌ای که به نوبه خود و در جای خود مهم هستند باید در اولویت‌های بعدی قرار گیرند.

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم و برگزاری انتخابات سالم و پرشور از اهداف و برنامه‌های کاری است از این رو نقش کلیدی دهیاران در برگزاری انتخابات مهم و تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه سخنان خود از اولویت‌های مهم در شهرستان بویراحمد را بخش گردشگری و کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان بویراحمد در حوزه صنعت ضعیف است بخش کشاورزی و گردشگری می‌تواند از راه‌های توسعه‌ای شهرستان باشد که برنامه‌هایی در این خصوص هم داریم.

مسئول ارشد اجرایی بویراحمد با تاکید بر اینکه دهیاران باید نظارت بیشتری بر پروژه‌های اجرایی در سطح روستاها داشته باشند، گفت: به منظور اجرای هر چه بهتر کارها دهیاران مشکلات و موانع پروژه‌ها را بررسی و مراتب را به فرمانداری اعلام کنند.

نظری با بیان اینکه وظایف حوزه فرمانداری و بخشداری کاملا مشخص است و درخواست‌های دهیاران و بخشداران باید در جهت پیشبرد اهداف باشد، گفت: لحاظ کردن منافع شخصی در امور اجرایی بخش‌ها و روستاها خلاف بوده و با خاطیان برخورد می‌شود.

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه دهیاران و بخشداران به عنوان نماینده دولت در بخش‌ها و روستاها هستند و باید همسو با سیاست‌های دولت حرکت کنند، گفت: دهیاران نباید خارج از سیاست‌های دولت حرکت کنند و به عنوان نماینده دولت در روستاها با مردم ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1