تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۳۹۰۳۳

اعمال غیرشرع انتخاباتی / انتقاد از وزیر فرهنگ و ارشاد/ تا کنسرت مختلط / بدحجابی / کتابخوانی

۵
۰
کبنا ؛ 

لزوم اجرایی شدن مطالبات رهبری در دانشگاه‌ها
امام جمعه دهدشت گفت: دانشگاهیان فرامین و مطالبات رهبری را در دانشگاه‌ها حاکم کنند.


حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به سخنان÷ مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان بر ضرورت توجه به فرامین ایشان تأکید کرد و اظهار داشت: دانشجویان، اساتید دانشگاه و مسئولان مراکز آموزش عالی باید به فرمایشات رهبری توجه داشته باشند و آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه دهدشت بخشی از سخنان رهبر انقلاب مبنی بر خود کمتربینی ملت و کشور را یادآور شد و گفت: احساس حقارت خیلی خطرناک است، کسی که ملت خود را تحقیر کند به جایی نخواهد رسید.

حسینی با بیان اینکه ایران اسلامی از نفوذ بالایی در سطح منطقه و جهان برخوردار است، افزود: اما متأسفانه عده‌ای از دانشگاهیان داشته‌ها را نمی‌بینند و فقط به نواقص توجه دارند.

امام جمعه دهدشت افزود: گاهی کارمند نظام جمهوری اسلامی نیز زبانش علیه مملکت است، چرا این همه شکوه و عظمت را نمی‌بینند و مملکت را تحقیر و به آن خیانت می‌کنند.

وی ملت ایران را باشکوه و عظمت خواند و با بیان اینکه از نخبگان دانشگاه توقع این حرف‌ها نمی‌رود، تصریح کرد: اگر اساتید احساس حقارت را به دانشجو تزریق کنند این ملت هرگز پیشرفت نخواهد کرد.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه برخی کار فرهنگی در دانشگاه را با کنسرت مختلط اشتباه گرفته‌اند، دغدغه مقام معظم رهبری در کشاندن دانشجو به شکستن پرده‌های تقوا با انجام کارهای ناشایست در مراکز آموزشی را متذکر شد و افزود: دانشگاه باید شکوه و جایگاه خود را حفظ کند؛ دانشگاه محل علم است و نه کنسرت و اختلاط.

حسینی با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد دانشگاه‌ها محل کنسرت مختلط شوند، تصریح کرد: از دانشگاهیان و مسئولان دانشگاه‌ها انتظار می‌رود به فرمایشات رهبری توجه ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش روز کتاب و کتاب‌خوانی را یادآور شد و گفت: سرانه کتاب‌خوانی در کشور بسیار پایین است و باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

حسینی خواستار فرهنگ‌سازی مطالعه در بین خانواده‌ها شد و گفت: کتاب زینت جامعه است و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باید نهادینه شود.


فرهنگ کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد برای جوانان تبیین شود



 امام جمعه موقت یاسوج  گفت: فرهنگ کتابخوانی در این استان توسط متولیان امر  باید برای جوانان نیز تبیین شود.

حجت‎الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های این هفت نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام تاکید زیادی بر علم آموزی و کسب دانش دارد.
وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که "من هر زمانی به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می‌افتم، قلباً ‌غمگین میشوم"، تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان فرهنگی و کارشناسان در این بخش و همچنین رسانه‌ها در زمینه تبلیغ و تبیین فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه از هیچ کوششی دریغ نکنند.
موسوی‌اعظم با اشاره به سوم صفر مصادف با سالروز ولادت امام محمد باقر(ع)، عنوان کرد: این امام بزرگوار شکافنده علوم و دانش‌ها بود و همچون فرزند گرامی‌اش امام جمعفر صادق(ع) شاگردان زیادی را در رشته‌های مختلف تربیت کرد.
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به ضرورت علم‌آموزی و جایگاه علم و دانش در دین مبین اسلام، ابراز کرد: دین مبین اسلام تمام علوم و دانش‌هایی که مورد نیاز و برای بشر مفید بوده است را تایید می‌کند.
موسوی‌اعظم با اشاره به سالروز ورود اهل بیت(ع) پس از واقعه عاشورا به شام، افزود: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در شام و کوفه با سخنان کوبنده و افشاگری‌های خود حکومت بنی‌امیه و یزید و یزدیان را رسوا کردند که این اقدامات سبب تدوام و صیانت از دین مبین اسلام شد.

 




برخی برای رأی‌آوری اعمال غیرشرع می‌کنند/ اقدام یکی از آقازاده‌ها در نمایشگاه مطبوعات محکوم است
امام جمعه دیشموک با انتقاد شدید از کشف حجاب صورت گرفته شده در نمایشگاه مطبوعات، گفت: عده‌ای برای رأی‌آوری در انتخابات به کارهای غیرشرعی روی آورده‌اند.


حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این شهر اظهار کرد: همانطور که در قرآن آمده است هیچ موجودی روی کره خاکی نیست مگر اینکه خداوند روزی او را فراهم کرده باشد.

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند روزی دیگری را صاحب شود، افزود: همه موجودات صاحب رزق و روزی هستند.

خطیب نماز جمعه دیشموک در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در هفته‌ای که گذشته در دیدار با رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور فرمایشات کارگشایی را بیان کردند.

وی چهار محور از بیانات رهبری را از جمله نخست لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در ایجاد تمدن نوین اسلامی، به جوانان مومن و انقلابی در دانشگاه‌ها میدان  داده شود، برخی کار فرهنگی را با برگزاری کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفتند.

محمودی‌اصل اضافه کرد: در دوران قاجاریه و پهلوی روند علمی ما رو  به افول رفت و عقب ماندیم ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه این نظام مقدس پیشرفت‌های زیادی در عرصه علم صورت گرفت.

امام جمعه دیشموک بیان کرد: پیشرفت‌های علمی همراه با جهت‌دهی علمی، اخلاق و معنویت باشد نه اینکه کار فرهنگی با برگزاری کنسرت مختلط اشتباه گرفته شود.

خطیب نماز جمعه دیشموک با بیان اینکه، پول بیت‌المال باید در مسیر رشد هدف‌های مثبت این نظام، اخلاق و معنویت هزینه شود، افزود: عده‌ای به بهانه اینکه دانشجو باید شاد باشد، دست به کارهای ناشایستی می‌زنند.

وی با بیان اینکه، برگزاری اردوهای دانشجویی مختلط نتیجه‌ای جز راه غرب ندارد، خاطرنشان کرد: انقلاب ما برای پیشرفت‌های علمی، مذهبی، دینی و فرهنگی اسلامی صورت گرفت.

امام جمعه دیشموک با انتقاد شدید از کشف حجاب صورت گرفته شده در نمایشگاه مطبوعات، گفت: یکی از آقازاده‌های سران این مملکت در یکی از غرفه‌های مطبوعاتی معلوم‌الحال زنجیر‌ه‌ای در کنار یک خانم نشست که روسری بر سر نداشت، عکس یادگاری گرفت.

 وی گفت: عده‌ای به بهانه اینکه در آستانه انتخابات توجه برخی بی‌دین و لائیک را برای جذب آراء آنها به طرف خود جلب کنند، دست به این حرکت زشت و غیراسلامی زدند.

امام جمعه دیشموک خطاب به کسانی که با کارهای اینچنین، اهدافی را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: اولا مردم مسلمان این نظام انقلاب کرده و راه را خودشان انتخاب کردند و می‌دانند به چه کسی رای دهند و به چه شخصی رای ندهند، ثانیا این حرکت توهین به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه، امروزه برگزاری اردوها و کنسرت‌های مختلط در برخی دانشگاه‎ها فقط به ضرر این نظام و مردم است و نتیجه‌ دیگری ندارد، تصریح کرد: دست‌اندرکاران فرهنگی دانشگاه‌ها دقت کنند که هزینه‌های فرهنگی را در راه درست و صحیح خود مصرف کنند.

امام جمعه دیشموک در ادامه به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و این هفته را گرامیداشت و گفت: کتاب و کتابخوانی برای بالا بردن آگاهی ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه، امروز کتاب و کتابخوانی یک تکلیف دینی است، خاطرنشان کرد: بدترین خسارت، تنبلی در مطالعه کتاب است.

 

غفلت مسئولان نسبت به برخورد با بدحجابی قابل قبول نیست
امام جمعه مارگون گفت: هرگونه غفلت مسئولان نسبت به برخورد با بدحجابی قابل قبول نیست.
حجت‌الاسلام رحم‌الله خواجه‌پور امام جمعه مارگون ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بعد از توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی در مورد اهداف قیام امام حسین (ع ) اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکری که امام حسین کرده است جنبه شخصی و معمولی نبود که مشروط به ضرر جانی و مالی باشد.
وی گفت: بلکه جنبه عمومی و کلی داشت به همین خاطر با امر به معروف و نهی از منکری که امام حسین (ع) بر پا کرد خطر از دین برداشته شد.
خواجه‌پور گفت با قیام و هدف اصلی امام حسین (ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر بود دین اسلام زنده شد.
وی افزود: زنده بودن اسلام مرهون شهادت ابا عبدالله‌الحسین (ع) است.
خواجه‌پور در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به مسائلی از جمله موضوع نفوذ دشمن اشاره کرد که مذاکره امریکا با ایران به کعنای نفوذ است.
وی افزود: ملت باید هوشیار باشد که امریکا می‌خواهد با مذاکره بتواند در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی و فرهنگی نفوذ کند ولی تدابیر مقام معظم رهبری راه را به روی آنها بسته است.
امام جمعه مارگون در سخنان پایانی خود به مسئله حجاب اشاره کرد و از نیروی انتظامی و سایر مسئولان مرتبط خواست که با افراد بدحجاب قاطعانه برخورد کند.
وی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتابخوانی باید یک سیره و سنت رایج بین مردم ما شود.
خواجه‌پور سالروز ارتحال مفسر بزرگ تفسیر‌المیزان علامه طباطبائی را تسلیت گفت.

 امام جمعه گچساران: دانشجویان به هویت ایرانی، اسلامی خود توجه کنند
امام جمعه گچساران گفت: قشر جوان و به ویژه دانشجویان کشور به هویت ایرانی، اسلامی خود بیش از پیش توجه کنند.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه های نماز جمعه گچساران با اشاره به نشست اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از دانشجویان کشور افزود: سخنان معظم له راهگشای مشکلات فرهنگی جامعه دانشگاهی است.
وی بیان کرد: آینده کشور به موفقیت دانشجویان و تلاش دانشگاه های متعهد وابسته است.
حجازی اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی در دانشگاه های کشور تاکنون جایگاه خود را به طور مطلوب و شایسته پیدا نکرده است.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان امروز کشور مدیران فردای ایران اسلامی هستند، عنوان کرد: این قشر در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه گام بردارند.
حجازی ابراز داشت: ایران اسلامی هم اکنون به برکت نظام و انقلاب یک کشور مقتدر و تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه و دنیا است.
وی افزود: دستیابی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت در زمینه های مختلف به دلیل ایستادگی و حمایت های مردمی است.
حجازی گفت: قشرهای مختلف ملت ایران باید به این دستاوردهای مهم در تمام صحنه ها از جمله علمی و سیاسی افتخار کنند.

 

اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا‌بخش مشکلات کشور است / مسئولان قطعی مکرر برق چاروسا را پیگیری کنند
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا‌بخش مشکلات کشور است.


حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به یکی دیگر از عوامل گناه که گناه ریختن آبروی مومن است اشاره و تصریح کرد: ریختن آبروی فرد مومن چه از روی مسخره کردن، دشنام دادن یا بد گفتن باشد یکی از گناهان کبیره است که باید مواظب باشیم.

صلواتی بیان کرد: نسبت‌های زشت به مومن دادن کلمات ناروا به او گفتن، فحش و ناسزا به مومن گفتن از مصادیقی است که باعث می شود آبروی مومن از بین رود.

وی تاکید کرد: کسی که راه برود برای عیب برادرش یا قدمی بردارد برای فاش کردن عیب پنهانیش نخستین گامی که در این راه بر می‌دارد قدم در آتش دوزخ است و خداوند او را در قیامت نزد تمام مردم رسوا می‌کند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه کسی که از گناه مومنی آگاه شود و آن را فاش کند مانند همان گناهکار است یادآور شد: آبروی مردم خیلی گران است مواظب آبروی آنها باشیم این دنیا دار مکافات و بازتاب اعمال است و اگر آبروی کسی را ببری آبرویت را می برند و اگر به دنبال عیب مردم بروی دنبال عیبت می‌آیند و آبروریزی مومن در واقع جنگ با خداست.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی در ادامه گفت: نظام سلطه به رهبری شیطان بزرگ آمریکا پس از ناکامی از طریق براندازی و تغییر ذائقه مردم ایران در جهت روی گردانی از آرمانهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و پس از مایوس شدن از فتنه ها و توطئه های گوناگون اکنون راهبرد تعامل و ارتباط مستقیم همراه با فشار را در دستور کار خویش قرار داد.

خطیب جمعه قلعه‌‌رئیسی افزود: وزیر خارجه سابق آمریکا می‌گوید سیاست چماق و هویج بوش جواب نداد و بید از طریق تعامل و ارتباط مستقیم وارد شویم آنها به دنبال مهار و تغییر رفتار و تغییر ساختار نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه شیطان بزرگ چهار رویکرد دارد یادآور شد: مجذوب سازی با هدف لیبرالیزه کردن نظام به گونه‌ای که با کمک عناصر خود فروخته و سست ایمان داخلی علی رغم حفظ صورت ظاهری انقلاب و نظام هویت و اصول و آرمانهای آن را تهی می‌کنند.

صلواتی خاطرنشان کرد: رویکرد دوم اجبار با استفاده از مولفه ها و تاکتیک‌های گوناگون برای در تنگنا قرار داد دولت و ملت ایران که حربه تحریم و تهدید است؛ که در جریان مذاکرات فعالیت‌های هسته‌ای در ایران بهانه و برای هموار کردن مسیر نفوذ با حربه مذاکره که اگر صلابت و درایت هوشمندی دیده‌بان تیزبین انقلاب امام خامنه‌ای نبود خدا می‌دانست عاقبت این مار خوش خط و خال مذاکره دامنه‌اش تا کجا نمی‌رفت.

خطیب جمعه قلعه رئیسی به رویکرد سوم اشاره و اضافه کرد: رویکرد تحریک و شورش با ایجاد یاس و ناامیدی شدید اختلاف ها و شکاف های سیاسی و جناحی در راستای سیاست شوم دوگانگی است.

وی ادامه داد: رویکرد چهارم استخدام و بکارگیری عناصری که در کشور از آن به نفوذ یاد می‌شود نمونه آن شبکه جاسوسی در رسانه‌ها و مطبوعات بود و آن هم رسانه‌هایی که از حمایت دولت برخور دارند به پشتوانه بیت‌المال متاسفانه اداره می‌شوند رسالت اینها این بود که چهره زشت آمریکا را بزرگ می‌کردند و اقتدار نظام و عزت ملی را زیر سوال می‌بردند کارآمدی نظام ولایی را زیر سوال می‌بردند.

صلواتی با بیان اینکه مردم ناراحت و نگران هستند که بعد از حدود دوسال نیم هنوز هیچ اتفاقی در عرصه بحث اقتصاد مقاومتی نیفتاده است افزود: امروز راه علاج مشکلات کشور و تنها نسخه شفا بخش مشکلات کشور فقط نسخه اقتصاد مقاومتی است که اگر این بی توجهی به مسئله اقتصاد مقاومتی از روی غفلت بود امیدواریم مسئولان هر چه زودتر از خواب غفلت بیدار شوند.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به قطع مکرر برق در قلعه رئیسی اشاره و خواستار نصب ایستگاه در این مناطق شد.



 

خود‌کم بینی عاملی برای نفوذ دشمن
امام جمعه لنده گفت: امروز بعضی‌ها می‌خواهند خود کم‌بینی را در کشور رواج دهند و ظرفیت خودی را کم ببینند و این خود عاملی در جهت نفوذ دشمن خواهد بود.


 حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: امروزه یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در آن جامعه می‌باشد.
وی افزود: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پائین بوده و به تبع آن در استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته ما نیز این مهم دوچندان است.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود خطاب به ملت و مسئولان فرمودند« به نظر من یکی از پرهزینه‌ترین تنبلی‌ها، تنبلی و کاهلی در مطالعه می‌باشد».

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل افزود: انس با کتاب زمینه و بستر لازم برای توسعه را فراهم می‌سازد و برای ما که می‌گوییم معجزه جاوید پیامبرمان کتاب است خوب نیست که مطالعه کتاب را در برنامه و دستور زندگی خود قرار ندهیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم بستر لازم برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در جامعه محقق سازیم بزرگترین ضایعه برای جامعه ما ادامه خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه این هفته شهر لنده در ادامه به نشر کتاب‌های مختلف در جامعه اشاره و گفت: وظیفه دولت در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی جلوگیری از نشر کتاب‌های فاسد و منحرف بوده و به دنبال آن باید حمایت از نویسندگان و کتاب‌های خوب را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه به سالروز خودکفایی گندم در کشور اشاره و افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه خودکفایی گندم اقدامات خوبی انجام شده بود ولی بدون مدیریت این مهم رها شد و امروز بار دیگر ما با گسیل منابع خود به کشورهای خودکفا مجبور به واردات گندم شده‌ایم.

وی یادآور شد: اگر به ما به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی توجه کنیم به اهداف و راهبردهای اصلی توسعه و خودکفایی دست‌ خواهیم یافت.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل ما که از لحاظ امکانات و منابع در جایگاه خوبی قرار داریم باید به این باور برسیم که می‌توانیم با تکیه بر داشته‌های خود به خودکفایی لازم دست یابیم.

وی افزود: توجه ویژه دولتمردان به کشاورزان و روستائیان باید بیش از پیش باشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه لنده با بیان اینکه خود کم‌بینی یک خطر بزرگ برای کشور ما می‌باشد ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بارها خطاب به ملت و مسئولان یادآور شدند که باید سرعت و پیشرفت علمی کشور در حوزه‌های مختلف شتاب بیشتری به خود گیرد.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل افزود: امروز بعضی‌ها می‌خواهند خود کم‌بینی را در کشور رواج دهند و ظرفیت خودی را کم ببینند این خود عاملی در جهت نفوذ دشمن خواهد بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بارها به بحث نفوذ دشمن اشاره فرمودند ولی منظور رهبری از نفوذ، لزوم هوشیاری ملت و مسئولان در برابر دشمنان بوده و هرگونه برچسب زدن به گروه‌ها و جناح‌های داخلی صحیح نمی‌باشد.

امام جمعه لنده گفت: رصد دقیق راهبردهای و تاکتیک‌های دشمنان یکی از ضروریات مقابله با آنها بوده که در حوزه‌های مختلف از جمله نفوذ و توطئه باید مد نظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با اشاره به عملکرد سپاه در حوزه شناسایی و دستگیری عوامل نفوذی در ایران(جاسوسان) افزود: سپاه با تشخیص به موقع و هوشمندانه حرکات دشمن توانست نقشه‌های شوم دشمنان را شناسایی و در جهت مقابله با آنها گام بردارد.

وی در ادامه به توطئه‌های استکباری امریکا در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: همه روزه شاهد جنایات مختلفی از آمریکا و سردمداران استکبار در اقصی‌ نقاط جهان هستیم که باید از آن درس بگیریم و بدانیم آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نیست.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه به نزدیک شدن به انتخابات اشاره و افزود: در آستانه انتخابات ملت و مسئولان باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری، آرامش تحت سایه وحدت ملی را فراموش نکنند و از هرگونه تنش و مناقشه جداً خودداری کنند.

وی یادآور شد: حفظ انسجام و استحکام درونی در شرایط کنونی از هر امری برای ما مهم تر و اساسی‌تر بوده و باید توجه جدی به این امر مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه لنده در ادامه به مشکلات شبکه تلفن همراه و اینترنت در شهرستان لنده اشاره و گفت: مسئولان باید بدانند با توجه به نیاز روزمره مردم به این فناوری مشکلات اساسی این حوزه باید با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح برطرف شود.


انتقاد امام جمعه کبگیان از عدم کشت زمین‌های کشاورزی

امام جمعه کبگیان از عدم کشت زمین‌های کشاورزی در این منطقه انتقاد کرد و گفت: چرا با داشتن رودخانه‌ای پرآب زمین‌ها نباید کشت شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی وحدانی‌فر امام جمعه کبگیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به نفوذ و مسئله خطرناک وارد شدن دشمن هزار رنگ به کشور گفت: تضعیف قدرت استقلال‌طلبی و استقلال‌خواهی نظام جمهوری اسلامی ایران، تبلیغ نارضایتی و دلسرد کردن ملت بیدار ما از نظام، جنگ ادراکی برای شرطی‌سازی افکار عمومی در جامعه که منجی آن بقول خودشان تغییر سیاست خارجی است، انتقال غربگراهای لیبرال با فشارهای رسانه‌ای از اهداف آمریکا برای ورود به کشور است.
وی با بیان این که استکبار توان ندارد زیرساخت‌های ما را در جنگ نظامی از بین ببرد، افزود: بلکه به بهانه برجام وارد شده و نفوذش با حمایت غربزده‌ها پررنگ‌تر می‌شود.
خطیب جمعه کبگیان در از زیر کشت نرفتن مزارع آبی در کبگیان اظهار تعجب کرد و گفت: منطقه ما در موقعیت جغرافیایی معتدل و آبی نرمال قرار دارد.
وحدانی‌فر تصریح کرد: حالا اینکه عده‌ای تصمیم می‌گیرند که زمین‌های مردم زیر کشت نروند جای بسی تامل دارد.
وی بیان کرد: فلسفه عدم کشت این زمین‌ها با ظرفیت کشاورزی بالا معلوم نیست.
امام جمعه کبگیان افزود: رودخانه کبگیان که شب و روز در جریان است و آب آن به خلیج فارس می‌رود و اکنون باید از مسئولان امر پرسید که چه کسی از این موضوع متضرر می‌شود.
امام جمعه کبگیان خاطرنشان کرد: امسال باید تمامی زمینهای کشاورزی زیر کشت برود زیرا قضیه ما همانند تمثیلی شده با داشتن رودخانه‌ای پرآب، «آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم».
لزوم دوری از مواضع وسخنان تحریک آمیز و القای دوگانگی/باید قدر دان نیروهای امنیتی بود
خطیب نماز جمعه پاتاوه گفت: برخی موضع گیری ها علیه شورای نگهبان ،سپاه پاسداران ،نهادهای حاکمیتی و انقلابی القای حاکمیت دوگانه است.
خطیب نماز جمعه پاتاوه در ابتدای خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پاتاوه به آیه شریفه ۲۱ سوره مبارکه بقره و۱۱۰ آل عمران به عوامل باز دارنده از گناه وتشویق به خوبی ها  اشاره و اظهار کرد: اولین اهرم برای جلوگیری از امور منکر یاد الطاف خداوند متعال است.
وی بیان داشت: اگر خداوند برای گناه دوزخی قرار نمی داد واجب بود به خاطر تشکر از همه الطاف الهی از گناه ومخالفتش دوری کرد.
خطیب نماز جمعه پاتاوه به آثار شوم گناه از منظر روایات وآیات در قرآن اشاره وخاطر نشان کرد: نزول بلایا به علت گناهانی است که انسان مرتکب می شود .
امام جمعه پاتاوه افزود: نواهی ودستورات اسلام مبتنی بر حکمت هایی است وبا عمل به دستورات شرع به خیر دنیا وآخرت میرسد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر به پروژه نفوذ نظام سلطه اشاره و بیان کرد: نظام سلطه بعد از آنکه نتوانست از راه حمله نظامی وتهاجم فرهنگی به اهداف شوم خود در براندازی نظام اسلامی برسد به پروژه نفوذ روی آورده است.
افشار خطاب به دولتمردان در همین زمینه گفت:باید دولتمردان نظام اسلامی تاکتیک ها، ترفندها وتوطئه های دشمن را رصد کنند و نباید از این امر غفلت کنند.
افشار به ترفندهای دشمن از جمله از بین رفتن وحدت داخلی اشاره کرد وافزود: شعار امسال با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب سال همدلی هم زبانی نام گرفته است و مردم و مسئولین باید با آرامش تحت سایه وحدت ملی امید دشمنان را به یاس تبدیل کنند.
وی بیان داشت: نباید برخی موضع گیری ها علیه شورای نگهبان ، سپاه پاسداران ، نهادهای حاکمیتی وانقلابی صورت گیرد و القای دوگانگی صورت گیرد.
امام جمعه پاتاوه به خدمات وسوابق  درخشان سپاه پاسداران اشاره کرد وگفت:سپاه که خط مقدم و محور مقابله در برابر دشمنان انقلاب شده است در ۳۶ ساله گذشته امتحان خود را به خوبی پس داده است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه با تاکید بر اینکه نباید در این آشفته بازار خاورمیانه فضای داخل کشور را متشنج کرد وبا مواضع وسخنان تحریک آمیز دشمنان را شاد کرد تاکید کرد: سپاهی که با کمک به مردم سوریه در خط مقدم دفاع از نظام ومردم ایران به سوریه رفته است را باید قدردان بود.
خطیب جمعه پاتاوه در پایان به انعکاس گلایه مردم شهر پاتاوه از مسئولین شهر درخصوص ساماندهی جاده ورودی وکندن گودال در این مسیر اشاره وبیان کرد:گلایه مردم به حق است، اوضاع سر جاده با حفر این کانا ل بدون علائم هشدار دهنده مناسب ورودی استان نیست ودر صورت پرشدن این کانال از آب باران برای مردم ومسافرین خطرناک است، وما تا هفته های آتی منتظر عملکرد مسئولین محترم هستیم.

با ایجاد نهضت کتاب خوانی مشکلات فرهنگی استان برطرف می شود
امام جمعه سی سخت با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی گفت:با ایجاد نهضت کتاب خوانی میتوان بخش عمده ای از مشکلات فرهنگی استان را مرتفع کرد.
حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه سی سخت در خطبه های امروز نماز جمعه شهر سی سخت با اشاره به دو اندیشه حاکم بر ماهیت مرگ گفت:در اندیشه دینی مرگ پایان جهان نیست و این جهان برای انسان مومن به مثابه زندان است.
مصباح نژاد اظهار داشت: جهان کنونی در دید انسان مومن به مانند ظرفی است برای ماندن و جاودان شدن و ورود به جهانی بهتره و پاینده تر.
امام جمعه سی سخت افزود: مرگ در چشم مادی گرایان سخت و مساوی با انهدام است و این طرز تلقی در اندیشه خدا باوران عین کمال و پاسخ به نیاز فطری است.
وی تصریح کرد: یکی از علل گریز از مرگ ،ترس از نابودی و فنا است که در نگاه مادی گرایان موج میزند.
مصباح نژاد در ادامه با بیان اینکه آرمان قانون اساسی سعادت بشریت را رقم میزند گفت:مهمترین اصل قانون اساسی اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه است و قانون اساسی باید فصل الخطاب همه جریانات سیاسی باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا با بیان اهمیت مطالعه کتاب و کتاب خوانی گفت:همانطور که برای تهیه غذای جسم تلاش میکنیم باید برای غذای روح هم تلاش کرد و با خواندن کتب مفید غذای روح را فراهم آورد.
امام جمعه سی سخت تصریح کرد:با گسترش فرهنگ کتاب خوانی میتوان بخش عمده ای از مشکلات فرهنگی استان را بر طرف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
مهندس امام جمعه باشتم صحبت کردآ
بار آخرت باشه صحبتاشو نزنی
United States
مژده مژده
کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد می توانند به صورت رایگان محصولات خود را جهت فروش در این سایت بگذارند تا فروش شود.
مدیریت محترم سایت لطف نمایید تبلیغ شود تا مردم این استان از این طرفیت استفاده نمایند.
از قمست ارسال رایگان آگهی می توانند اقدام کنند.
.
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
... هم به خاطری که خودت را .. کنی این صحبتها را می کنی .هیچ کس این تصویر را ندید غیر از تو
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
مدیریت کبنا سلام و عرض ادب
چند وقتی است از نماز جمعه شهر باشت تو سایتتون نمیزنید
لطف کنید روشن نمایید.
فلکه مشک
Iran, Islamic Republic of
]جرا حرفای امام جمعه محبوبمان حاج عبودی خبری ازش نیست در این خبر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1