تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۱۳۹۰۰۵

گامر گوشتیل سی هیچ در کهگیلویه

۴۷
۰
کبنا ؛سیدعلی عباس محدث

مدتی است که تحولات و چالش سیاسی شهرستانهای کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده را از چند منظر نظاره می کنم. چون مرکز ثقل این تحولات در شهرستان کهگیلویه هست، بدون تردید، کانون توجه جریان سازان سیاسی و موج سوارانش نیز در این شهرستان بوده و من هم جامعه نمونه خود را همین شهرستان انتخاب می کنم. لذا چهار فرایند زیر ملحوظ نظرم بوده که تحلیل خود را از این فرایندها استخراج نمودم:
 اول؛ از نگاه عmohadcامه مردم که همواره معرکه را خیلی خوب گرم می کنند و خیلی زود نیز به این نتیجه می رسند که نماینده منتخب( حداقل در این ۲۴ سال گذشته)، آنچه می خواستند نبوده است. یعنی که به هیچ قانع هستند.
دوم؛ بررسی ایده و اندیشه مثلاً تشکیلاتی و سازمان یافته اصلاح طلبان است که به قولی متفکرانه به دنبال وحدت جریانی خود بودند و ظاهراً تدبیر فعلی شان این شده که اتوبوسی بروند فرمانداری و ثبت نام کنند که مصداق کسی است که با نور شمع در کاهدانی بزرگ به دنبال سوزن میگردد.
سوم؛ شبگردی ها، فاتحه خوانی ها و مطالبه گری‌های فامیلی، رفاقتی، شراکتی و سایر وابستگی های غیر رسمی کسانی که خود را کاندیدای ماراتن سیاسی مجلس اعلام کرده اند. متأسفانه این هیاهوی پیش از موعد، زمینه تجمعاتی به بنام جریان سیاسی و همفکری و همراهی شده که برخی از مردم با این افراد همگام شده و باورشان را به یقین نزدیک نموده که فرداروزی برای خرید صندلی جدید بهارستان، اقدام عاجل نمایند.
چهارم، مطالعه مطالب و ایده های روشنفکرانه برخی از نویسندگان متعصب و وابسته به این افراد، که خود سرفصلی مشتمل بر آرمانگرایی توهم زده و خیال پردازی انتزاعی است که همواره در سیاست زدگی مردم این استان تأثیر برجسته ای داشته اند.
با تعمق در این چهار گزینه و لزوم مطالعه دوران ۱۶ ساله نمایندگی حاج آقای موحد و ۸ سال نمایندگی حاج آقای بزرگواری و همچنین رجاء واثق به ضرورت حضور هرچه گسترده تر مردم در انتخابات آتیِِِِِِِ و انتخاب اصلح و واگذاری وکالت خود به فردی که اشتهار به درایت، توانمندی و مدیریت را برای نامزد انتخاباتی دارد، همه مردم این شهرستانها را به وجدان شان سوگند می دهم که درایت و ذکاوت متعهدانه انتخاب کردن را بر گناه متعصبان نوشتن در تعرفه ها ترجیح دهند. چرا که از ابتدای دولت سازندگی تاکنون نتیجه گناه متعصبانه  انتخاب کردن مان، خالی از سکنه شدن دهدشت، تحقیر و تضعیف دیپلیسین مدیریتی دستگاه های دولتی، استیلای غیر قابل انکار اعتیاد و خودکشی جوانان، بیکاری، محرومیت از کارخانه هایی که فقط بلوف مضحک بود و عادی شدن مدیریت رابطه گرایی بجای ضابطه مندی مدیریتی بوده است.
آنچه در ذهن خود دارم این است که اکثریت مردم، طی ۱۶ سال متوالی، فقط به لحاظ بی ثباتی سیاسی جریان اصلاح طلب، منتخب شان، سوای جنبه کاریزماتیک شخصی و بکارگیری ترفندهای مختلف برای پیروزی های جمونگ گونه اش در بُعد سیاسی، نمود و نشانی در حوزه های اقتصادی و زیر بنایی و همچنین ساختار سازی در بخش اشتغال، کاهش آسیب های اجتماعی و توانمند سازی فرهنگی و اجتماعی به یادگار نگذاشت. همه می دانیم که ۱۶  سال  برای فعالیت های اقتصادی و عمرانی فرصت مناسبی برای آبادانی است. گرچه برای رفع مشکل بیکاری و یا کاهش آسیب های اجتماعی نمی توان محدوده ی زمانی خاصی را تعیین نمود لیکن در این حوزه ها حداقل می توانستند که پایه گذار حرکتی برای ارتقاء شاخص های سلامت اجتماعی و فرهنگی مردم باشند که اینگونه نشد. البته نمی خواهم همه ۱۶ سال را خالی از تلاش و فعالیت جلوه دهم. منتهی معتقدم در این سال ها، ماهی به دست خیلی ها دادن  تا شکم شان را سیر کنند ولی کمتر ماهیگیری را سراغ داریم که در این سالها مهارتی آموخته باشد.
همچنین در ۸ سال گذشته نیز، هم زخم های کهنه سر باز کردند و هم زخمی کهن بر نیروی انسانی بویژه نسل جوان دیارمان عود کرد. تاریخ این شهرستان ها هیچگاه مدیریت هایی تا این همه ناتوان و رنجور و مستأصل را به خود ندیده بود. در اینکه برخی دستگاه ها ولو برای مقطعی در کنترل افراد شایسته و لایق بود شکی ندارم. منتهی اگر مدیریت به عنوان اساس توسعه و توسعه هم تنها از درون برنامه ریزی های مدت دار مدیران ممکن می شود، متأسفانه در این هشت سال هیچ مدیری نیامد که حتی یک برنامه را اعلام و ایده ای را برای تعالی در حوزه ی کاریش به مردم تبیین کند.
با این تفاسیر، باید مراقب باشیم که دوباره گناه دیگری را مرتکب نشویم. هرکس خوب حرف بزند و یا از کیسه خلیفه بسیار بخشش نماید و یا روی قالی بنشیند و  آسمان را به زمین بدوزد، چاره ساز ما نیست. اونی که  سالها پیش رفت و نمی گوید چرا رفت و امروز به لطف نام پدر و به امید رد صلاحیت شدن اصلاح طلبان، بهارستان را در دهان مزه میکند، باید بداند که حرف ما این است؛« گیرم پدر تو بود فاضل **** از فضل پدر تو را چه حاصل». یا اونی که توبره بیت المال را برای آبادانی این مملکت بر پشت داشت و بی تفسیر زمینه ای شد تا قصرها بر آسمان روند و دامن زرین بر اندام «گل اندامان» منقش شود، باید بداند که دین ما به آموخته که برای حمایت از بیچارگان و مردم عوام نمی شود فرش مسجدی را یواشکی کِش رفت و به امید صواب به ایتام هدیه داد.
و ایضاً، اصلاح طلبی که طلایه دار جریانی است که محافظه کاری و مصلحت اندیشی را نه برمی تابد و نه آن را چاره ای برای تعالی مردمش می داند و ثناگوی خدایی است که تاجگردون را در گچساران و شجاع پوریان را در بهبهان قبول کرده، شناگر مستبدی است که فعلاً حوزش آب ندارد. چرا که این مدح گویی ها و شادمانی و پایکوبی ها فراتر از دوستی و رفاقت است بلکه نمایشی از منفعت جویی است. کسانی که اصلاح طلبان را برای رأی دادن به غلام تاجگردون، به گچساران دعوت می کردند، آیا انتخاب آقای تاجگردون، نفعی برای اصلاح طلبان ۴ شهرستان ما داشت؟ آیا این خردمندان اصلاح طلبی، بیش از آنکه از قبولی تاجگردون و امثالهم قهقه بزنند از نابسامانی وضعیت عامه اصلاح طلبان کهگیلویه و سایر شهرستانها، اندکی تفکر و تعمق کردند؟ در روان شناسی اجتماعی به نوع تفکر امثال آقای تاجگردون «همرنگی» می گویند. همرنگی هم یعنی تغییر در رفتار و عقاید افراد در نتیجه فشار واقعی یا خیالی است که در شرایط فعلی اگر آقای تاجگردون همرنگی اش بر اساس ترس بوده که شایسته نمایندگی نیست. اگر بر اساس مصلحت بوده که منفعتی از این مصلحت نصیب بچه های اصلاح طلب کهگیلویه نشده و اگر برای منافع خود بوده که کسانی که در گذشته مردم را برای حمایت از ایشان ترغیب می کردند، خواهشاً دوباره تدبیر نیندیشند که ما را از خیرشان امیدی نیست شر مرسانند.
بنابراین، اصولگرایانی که اکنون کمربند تقابل را محکم بسته اند و اصلاح طلبانی که برای رقابت در این دوره نیم خیز شده اند، تفکر و ایده شان به راحتی قابل تحلیل است. کافی است مردم ما در نشست هایی که با این نامزدها دارند، مطالبه برنامه و راهکار عملیاتی بکنند. وقتی می گویند، اگر پیروز شدم به روز می شوم و مشکل بیکاری را  مرتفع می کنم یا فلان برنامه جامع را برای شهرستان ها مصوب می کنم، کافی است بپرسیم که مدرک تخصصی شما چیست؟ در کدام کمیسیون تخصصی جای می گیرند؟ آیا تجربه مدرک تحصیلی حوزوی آقای بزرگواری و عضویتش در کمیسیون کشاورزی و یا مدرک مدیریت دولتی آقای حاج زارعی نماینده بویراحمد و دنا و عضویتش در کمیسیون صنایع و معادن و مقایسه آنها با مدرک تخصصی اقتصاد آقای تاجگردون  و محکوم بودن اعضاء بر انتخاب ایشان به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گشایشی بر باز کردنِ گرهِ چگونه انتخاب کردنمان نیست؟ به نظر شما اگر این افراد وارد مجلس شوند آیا به غیر از سیاهی لشکر در کمیسیون ها، برنامه خاصی می توانند داشته باشند؟ البته همه چیز در همین خلاصه نمی شود. وقتی تخصص از مدیریت رخت بر بست، تعهد و خلاقیت و توانمندی هم فنا می شود و یقیناً قوم گرایی، گروه گرایی، طایفه محوری، اتلاف وقت و سرمایه سوزی و همچنین جمود فکری و توهم زدگی جوانان دستاورد چهار ساله اینها می شود.
لذا در لهجه لری خودمان به کُشتی«گوشتیل یا گوشتری» می گفتند و وقتی کُشتی گیران از نظر قوای جسمی در شرایط مساوی بودند و کسی را حتی برتری نسبی بر دیگری نبود و بر سر و کله هم می زدند و حاضر بر ترک نبرد هم نبودند، اصطلاحاٌ می گفتند« وَ گامر گوشتیل وَرَومَنه». این لشکر کشی اصلاح طلب و اصول گرا برای تصاحب یک کرسی پارلمانی به نام چهار شهرستان کهگیلویه- بهمئی- چرام و لنده، «گامر گوشتیلی» است که پیامد توسعه ای برای این شهرستان ها و با این افراد غیر متخصص و متعصب و هم وزن از لحاظ تدبیر و تجربه و دانش، نداشته و البته باید گفت، مردم بر حسب وظیفه، شور انقلابی خود را به نمایش می گذارند منتهی بر حسب تجربه ی سنوات گذشته، این عالیجنابان «گامر گوشتیلی» برای هیچ دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
.این چه مزخرفهایی تو مینویسی
منصف
United States
این نوشته منفی نگری و منفی بافی محض استو حاصلش این است که همه به درد نمیخورند.
در مورد آقای دکتر تقوی نیز بی انصافیست که تمام هنر ایشان را فقط فضل پدر بنامید.
ایشان در حوزه ی تخصصی خود (علوم سیاسی) صاحبنظر است ذهن برنامه ریز نیرومندی دارد و یکی از مفاخر این استان است به همین راحتی چنین نیروهای توتنمندی را هدر ندهیم و از توان آنان برای توسعه استانمان استفاده کنیم.

در ضمن نوسینده محترم کلمه"حوض" را "حوز" نوشتند که البته غلط است و اصلاح کنند.
رضایی
Iran, Islamic Republic of
بنظرم آغا خوش بوره.
سیاوش
United States
مزخرف اندر مزخرف
این آقای نویسنده باید "روان شاسی" بشه
وطن
Iran, Islamic Republic of
دهدشتی .
گناوه
Iran, Islamic Republic of
گناوه بسیار زیبا و متین بود لذت بردم ازتراوشات قلمتان،اما ای دریغ از حق باوری!!
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تنها اصلا ح طلب واقعی در این دوره در سطح استان سید باقر موسوی است هر کس عرق اصلا ح طلبی دارد و در منطقه خود ناراضی است به این شخصیت بزرگ و ملی رای دهد

اشتباه دور قبل قابل بخشش نیست
Iran, Islamic Republic of
به گفته بچه های بهزیستی استان شما به دلیل دست بردن در احکام حقوقی در دادگاه محکوم شده بودید .چطور رییس شدید.تا ما هم خلاف کنیم شاید رییس بشیم
من و ریحانه
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود و شجاعانه. واقعا من هم شنیدم که اصلاح طلبان در صورتی که ردصلاحژت شوند قصد دارند از پسر میراحمد حمایت کنند. که در آن صورت باید گفت وااسفا از بی کسی و بیخردی و نااهلی سران اصلاحات کهگیلویه. این آقایان از موقعی که انتخابات تمام میشود تا امروز که فرصتی برای فکر کردن نیست،ر دنبال معامله گری با اصولگرایان هستند ،حالا که میدانند مردم شور و هیجان سیاسی دارند ، گله ای دلسوز مردم و ناجی زندگی آنها میشوند. نباید به افراد فرصت طلب بگوییم؟
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
فهیمند مردم
Iran, Islamic Republic of
کلمه حق یراد باطل
شنیدی همه قدرت طلبان همینجور تحلیل می کنن
گمانم اهل قرآن نیستی چون این فول را نمی کردی که مخالفین را بت پرستان ارازل می خواندند
ضمنا ما از این اقا در گچساران جز بیسوادی ندیدیم و آنهم درست شبیه یک انسانی که تحصیل خود پرستی
و باند پرستی و فامیل گرایی کرده و این با تحلیل شما نمی سازد چون همه ما چنین تخصصی را با شیر مادر نوش کرده ایم
فرار مغزها از منطقه از صدقه سر این عملکرد است
Iran, Islamic Republic of
مطالبشون تا حدی پراکنده هست اما بحث اصلی درسته که با این اوضاع ارئوگاه اصلاح طلبان کهگلویه هیچ امیدی به رفتن یک چهره قوی به بهارستان نیست.
چون اشخاص سرشناس و دانشگاهی و قوی اصلا بین کاندیدها نیومدند و با پیر و پاتل های قدیمی و نیروهای سیاهی لشکر معلومه که احتمال برد امثال عدل هاشمی و آقای بزرگواری بیشتر هست.
اتحاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
به امید خدا اقای تاجگردون پیروز انتخابات خواهند بود.
Iran, Islamic Republic of
دروس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام.
فردی که ثابت کرد شعارش همراه با عمل است.

افتخار این استان اقای تاجگردون
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
واقعیت همین است که شما به زیبایی گفتی. فرماندهان اصلاح طلبی درکهگیلویه در نتیجخ تفرقه افکنی بهرام تاجگردون و مهمتر از همه بی درایتی و منفعت طلبی خودشان تاکنون نخواسته اند که ما نتیجه درست و حسابی از انتخابات ببریم. الان هم که همگی فعالیت میکنند و نمیدانم چه فکری برای آینده دارند. والله به همون آقای بزرگواری رأی بدیم شرف داره تا به فرزند میراحمد رأی بدیم.
گرمسیری ساکن بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
چرت و پرتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
دهدشتی
United States
این روزها هرکسی از خودش ضرب المثل هم دروکنه! گوشتیل گوشتی کشتی!!!
مشکل سیاسی کاری در کهگلویه خصوصا در طیف اصلاح طلب اونقدر زیاد شده که اصلا ارزش صحبت از وحدت و معرفی گزینه نداره.
شما بروید ببینید کسانی که دارند تیلیغ می کنند کدومشون قادر به رقابت با نیروهای طیف اصولگرا را دارد.
کمالی
Iran, Islamic Republic of
« گامر گوشتیل »!!!!!!؟؟؟؟؟ ای چنه نوشتی،نویسنده محترم مال کو چنه ؟ ایما پنجاه سال من ای استان بییم نشنفتیم لطفا یه توضیحی بیه
حسین
Iran, Islamic Republic of
والا کمالی راس ایگو
لطفا نویسنده در مورد این عبارات توضیح بدهد که اولین باراست میشنویم نقد سیاسی بماند برای عالمان این علم
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیار ابکی بود
سیامک
Iran, Islamic Republic of
افرادی که نام بردید هرگز توانایی حل مشکلات بزرگ استان را ندارند . مشکل گشایی آنها در حد جدول کشی خیابانها و کاشت چندتا درخت در خیابانهاست بقیه کارها اتوماتیک توسط ادارات و کارمندان و مدیرانشان انجام میشود چون ارائه خدمات در شهروروستا برای هرارگانی تعریف شده
موسوی پور
Iran, Islamic Republic of
در مورد دکتر تقوی بی انصافی شده چون ایشون نه تنها از فضل پدرش برخوردار هست که خودش هم دارای فضایل زیادی و از سواد فرهنگی و اجتماعی و سیاسی بالایی برخوردار هست. اگر ایشون وارد صحنه بشه در جریان های مقابل هیچ گزینه دانشگاهی در اون حد ندارن شاید اگر دکتر چمن که یک چهره شناخته شده دانشگاهی هست از سمت اصلاح طلبان می اومد اونوقت یه رقابت جدی بین دو شخصیت بزرگ بود که آقای دکتر چمن حاضر به چنین رقابتی نشد و انصراف داد و بین اینهایی هم اومدن وسط میدون که دکتر تقوی از بهترین هست البته اگر بیاد.
داورپناه
Iran, Islamic Republic of
دوستان اصلاح طلب بیایید تا دیر نشده یک لویی جرگه از چهره های بزرگ تشکیل بدهید که همه افراد فکری مثل لاهوتی ، رضا توفیقی، دکتر چمن، گنجی پور، صدوقی، منطقیان، دکتر دهبانی پور و هر کس دیگری که این تیم تشخیص بدهند دور هم بنشینند و با کنار گذاشتن اختلافات به یه جمع بندی برسند و برای همیشه بشن یک گروه منسجم نه گروههای پراکنده و روی هر گزینه ای هم توافق شد همه بپذیرند و دست از لج و لجبازی بردارند. اگر این اختلافات همینجور ادامه پیداکنه شکست حتمی هست.
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
اگر شما اقای تحلیل گر واقعا بیطرف هستی وابستگی به هیچکدام از جریان های سیاسی نداری اول باید از این بابت خودت را معرفی می کردی تا بتوان انطور که هست تحلیل شمارا تحلیل کرد ولی طبق قانون هرکسی با هرنوع مدرک دانشگاهی یامشابه ان می تواند کاندید گردد وانتخاب با مردم است اما بنا به فرمایش شما نه هر انتخابی که تا بخواهد راه وروش نمایندگی مجلس را فرا گیرد چهار سال نما یندگی تمام وتازه متوجه می شود چه زود گذشت واثاری در حوزه انتخابیه اش بجا نگذاشته بعد این ضرب المثل برایش تداعی شود ای بابا کار هر بز نیست خرمن کوبیدن گاو نر می خواهد ومرد کهن
Iran, Islamic Republic of
من متن را نخواندم فرصتش را ندارم ولی اگر کهگلویه ای بودم با توجه به فقر و عدم توسعه کهگلویه و بافت کوهستانی آن نماینده ای تخصصی انتخاب می کردم که بتواند با توجه به منابع موجود شهرستان زمینه توسعه را برای این شهرستان کوهستانی فراهم کند
هاشمی پور
United States
حناب آقای محدث البته بخشی از مشکلات سیاسی کهگیلویه بدتر از سایر مناطق هست قبول اما بهتر است که روی داشته ها و نقاط قوت کهگیلویه بیشتر کار کنیم تا اینکه بخواهیم ضعف ها را بزرگ کنیم:
- دوره نمایندگی آقای موحد برکات زیادی هم برای کهگیلویه داشت و موحد یک نماینده قوی در مجلس بود(بدون قضاوت از گرایش در بین نماینده های مجلس کهگلویه یک نماینده با اقتدار داشت)
- بزرگواری یک نماینده شجاع و یکرو بوده و هست و همین صداقتش از خیلی ها بهتر بوده(کاری به گرایشش نداریم ولی محاسن ایشون در مقایسه با خیلی های دیگر هم زیاده)
- بسیاری از نیروهای فکری دانشگاهی استان از بر و بچه های کهگیلویه هستند(دکتر چمن یکی از اون سرمایه های علمی استان و کشور ماست دکتر تقوی نژاد هم از نیروهای ملی ماست حالا اینها حاضر به حضور در انتخابات نشدن سلیقه خودشون بوده شاید هم به همون دلایلی بوده که شما گفتید)
- بین این کسانی که می خواهند کاندیدا بشن در همه گروهها افراد نسبتا قوی هم هست ( حاج عدل هاشمی یکسری توانمندی دارد دکتر تقوی یک امتیازاتی دارد کاری به فکر سیاسیشون نداریم ولی می تونن به توسعه منطقه کمک کنن)
- آقایان لاهوتی و منطقیان باید دست از لجبازی بردارند و از نفوذ محلی خودشون برای اتحاد استفاده کنند( مثلا یک نیرویی مثل آقای گنجی پور می تونه بین نیروهای حاضر یک گزینه خوب برای توافق طرفین باشه با احترام به سایر گزینه ها)
در کل با شما موافقم که اوضاع سیاسی کهگیلویه خوب نیست اما باید دنبال تقویت و اتحاد باشیم و احترام همه را نگه داریم
موسوی
Iran, Islamic Republic of
مقاله خوبی بود.ولیفقط عدل ازمون خود را پس داده
عدل به مجلس میرود.و امید است به درد مردم فلک زده کهگلویه بخورد و این جوانان بیکار را دریابد.جوانان بی کار را در یاب ای اقای هاشمی
Iran, Islamic Republic of
با دوستانی که تذکر داده اند که منفی نگر نباشیم موافقم توانمندی یک امر نسبی هست و خیلی از ماها دارای ضعف و قوت هستیم در انتخابات بحث بر سر این هست که اونکس که برای مجلس امتیازات بیشتری دارد انتخاب بشود نه اینکه منکر توانمندی همه بشویم و یا اینکه همه قبلی ها را تخریب کنیم و همه فعلی ها را هم تضعیف کنیم.
کهگلویه بیشتر از بقیه مناطق استان افراد علمی و سیاسی و دانشگاهی دارد ولی افسوس که همدیگر را تخریب می کنیم و به دنبال حمایت از نیروهای خوبمون نیستیم.
Iran, Islamic Republic of
فقط مهندس رستاد
رهرور اندیشه
Iran, Islamic Republic of
انشااالله شرایط برای کاندیداتوری سید مهدی وفایی مقدم جور خواهد شد ایشان هم تایید خواهد شد و گزینه خوبی برای اجماع خواهد بود.
تقکرش اصلاح طلبی و این را در شهرداری دهدشت به عینه نشان داد. در ضمن انسانی وارسته به فضائل الهی است.
United States
با این حساب اگر بخوایم به حرف نویسنده ی محترم گوش بدیم، همه باید سرمونو بذاریم بمیریم. چون آدم کاملی وجود نداره و هرکی یه عیبی داره.
اینقدر منفی بافی و گفتن نقایص همه هنری نیست.
همه میدونیم که آدم بی نقص وجود نداره.
هنر اینه که از این همین موجودات دوپای خاکار، بهترین فرد رو انتخاب کنیم
مجلس
Iran, Islamic Republic of
همه چیز بستگی به حضور دکتر افشین پور دارد.
رفیق
Iran, Islamic Republic of
کسانی که به اسم ناشناس کامنت میگذارند، همان افراد بزدل و کاسه کیسلانی هستند که به قول امام علی مثل شتر حرفها را جویده و نان شایعه پراکنی و نااهلی و کم درایتی خود را میخورمد. اینها شجاعت مرغ را هم ندارند. اگر حرفنان حرف مرد هستن چرا با لباس زنانه قدم میزنید و ناشناس معرفی می شوید؟
دهدشت بزرگ
Iran, Islamic Republic of
خدمت دوستانی که می گویند این واژه گامرگوشتیل را نشنیده اند به بگویم، یا خیلی بچه تشریف دارید یعنی جوان هستید و این اصطلاح را نشنیده اید و یا به عمد خود را به نشنیدگی زده اید که کاری از دست من و نویسنده بر نمی آید. در صورتی که جوان هستید و این کلیمه را نشنیده اید خواهشاٌ از بزرگترهای خودتان بپرسید. البته بر این عزیزان جوان و نوجوان ایرادی وارد نیست. ایراد از مسئولین و فرهنگیان ما ایت که به همین راحتی داریم مدرینیته زدگی را تجربه می کنیم و اصالت فرهنگی مان نابود می شود.
ارند
Iran, Islamic Republic of
سلام
جای تعجب است که شما گوهرگرانبهای استان حاج غلامرضا تاجگردون رابابقیه این کاندیدامقایسه میکنید!ای کاش میشد حاج غلام نماینده مناطق چهارگانه باشه...زنده باد مخالف من...!
معلم
Iran, Islamic Republic of
بنده یک فرهنگی ۴۶ سال سن دارم و به همه زوایای فرهنگی این استان آشنایی کامل دارم اما چنین اصطلاحاتی را هرگز نشنیده ام و اصلا چنین ضرب المثلی هیچ جا کابرد نداشته حالا شاید در یه روستای خاصی این اصطلاح استفاده بشه شاید.
اما تحلیل هم خیلی با آشفتگی و سیاه نمایی هست نباید به همه زمین و زمان بد و بیراه گفت و به همه بدبین بود و همه را منفی دید. این رفتار از مسلمانی بدور است چراکه اصل در دین ما بر برائت است. همه خوبند مگر اینکه خلافش مستند ثابت بشه.
ممسین
Asia/Pacific Region
واقعا نیرویی مثل دکترگنجی پورعالیه واقعا هرجا نشستم درجلسات همه میگفتن که ایشان گزینه خوبی هست برا اصلاح طلبان .وحرف های دوستان که الان زدن قابل احترامه
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
آقا معلم، اگر ۴۶سال دیگه عمر کنی و مثل الانت هم معلمی کنی احتمال یاد میگیری که این کلمه در کجای لهجه شیرین لری وجود داشت. اصلا خداوکیلی معلم چی هستی؟ ببینم اون دوربرا که مینشینی پیرمردی پیرزنی آدم عاقلی گیر نمیاد ازش بپرسی؟ حیف از معلمی!!!!!!!!!!!
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
بابا رستاد تموم شده ایشان توی .. یک چهارم حاج عدل رأی نداره .خداییش نفهمیدم رستاد اصلاح طلب هست یا اصولکرا .شب ...بنازم دکتر لاهوتی را که ایشان را خوب شناخت.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
آقای داور پنا چ کجاش اصلاح طلب وی دور قبل طرفدار جناب بزرگواری و جناب احمدی نژاد بود یک دور هم با اقای لاهوتی بود اصلا و ابدا اصلاح طلب باشه .. اصلاح طلبان باید تا قبل از اتخابات جایگزینش را انتخاب نمایند و آقای ..ی هم زیاد سفت و محکم نیست
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
نویسنده دنبال... بودند وهست وگیرش .... میزنه
Iran, Islamic Republic of
حیف کامنت نوشتن
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تحلیل ... بود


. در ... که تاجگردون رو زیر سوال ببرید ،کاش چند تا از نمایندها در استان بود تا این استان شکلی میگرفت
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تحلیل ...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام.
آیا عدل هاشمی فوق لیسانس داره؟
اگه کسی میدونه لطفا بگه.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
دوستان خوب، شما که مطالب را میخونید اگر واقعا نظری دارید بنویسید،اگر غرض‌و‌مرضی هست که قیامتتان را با فحاشی و چرت و پرت نوشتن خراب نکمید. اتفاقا مطلبی خیلی صادقانه و بی پیرایه بود. فقط عده ای را آزار میده که طبیعی هم هست. واقعا تاجگردون که خودم هم خیلی قبولش دارم برای اصلاح طلبان کهگیلویه چه کرده؟ تقوی کیه؟ تا الان کجا بوده؟ عدل هاشمی چطور مرام و ایده ای داره؟آیا اگر نماینده سده مثل همین قرارگاه خاتم .. برای همه مردم میکنه؟ تو را خدا انصاف و شرف داشته باشیم. به غرض که نویسنده منفی گرا باشه، مگخ چی گفته که اینهمه براشفتید. چرا معرفت دیگه در بین خیلی از ماها نیست؟ اینکه از کاندیداها بپرسیم چه برنامه ای دارید حرف مزخرفیه؟ پس حرف حساب شما چیه؟شما بنویسید تا بدانیم که‌حرف درستتر چه هست. والعاقبه للمتقین.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1