تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۴
کد مطلب : ۱۳۸۳۴۴

یادداشتی پیرامون معرفی هیئت اجرائی انتخابات گچساران

۳۸
۰
کبنا ؛این مطلب چند سال پیش به انتشار رسید؛
بهنام عکاشهIMG_5885
توضیح: این مطلب قدیمی می باشد:
انتخابات هیئت اجرائی انتخابات خبرگان رهبری در شهرستان گچساران برگزار شد و هشت نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو علی البدل آن انتخاب شدند که پیشتر منتشر شده است.
نام اعضای اصلی به این شرح است؛ ۱– خسرو پناهی ۲- مهران فولادی ۳- علی محمد آقائی ۴- غلامعباس رحیمی ۵– منصور کرمی ۶- سلیمان اخلاصی ۷– یداله اصاغر ۸– اسماعیل پناهپوری
اسامی که با رنگ قرمز مشخص شده است مانند خسرو پناهی از ترک زبان ها(فولادی) می باشند. اسامی آبی(سلیمان اخلاصی) را اصولگرایان سنتی هوادار جعفری تشکیل می دهند و رنگ سبز که مهندس اصاغر را نشان می دهد نیز هوادار اصلاح طلبان و هواداران تاجگردون می باشد.
در این بین نشست امروز حاوی نکات فراوانی بود که اشاره به آن در راستای شفاف سازی فضای سیاسی و اداری شهرستان ضروری به نظر می رسد.
یک پدیده سیاسی در بطن خود علاوه بر پیش زمینه ها و مقدمات، دارای پیام های اجتماعی نیز می باشد که اگر سیاسیون و گردانندگان عرصه های اجتماعی و اداری به آن توجهی نشان ندهند در اداره حزب، جریان سیاسی یا سازمان خود دچار نقصان شده و از تصمیم گیری صحیح در مواجهه با پدیده مذکور و پدیده های متاثر از آن عاجز خواهند شد.
در همین زمینه سال گذشته و دو ماه مانده به انتخابات مجلس نهم در گچساران، هیئت اجرائی انتخابات گچساران برگزار شد. برگزار کنندگان وقت انتخابات با زیرکی ۱۴ نفر از هواداران سیدقدرت حسینی را به عنوان معتمدین معرفی نموده و از بین هواداران تاجگردون، فولادی و جعفری نیز جمعا ۱۶ نفر را به عنوان معتمد معرفی کرد.
همه چیز مطابق میل سیدقدرت پیش می رفت و همه اصولگرایان نیز برای شنیدن سخنرانی محمدرضا باهنر به یاسوج رفته بودند تا ببینند قرار است در آن نشست چه اتفاقی بیفتد و اشاره باهنر به کدامیک از کاندیداهای مطرح اصولگرایان خواهد بود. آیا او به جعفری گوشه چشمی می اندازد که در پای سخنانش نشسته بود یا اینکه به نماینده جریان حاکم فعلی نظر خواهد داشت.
هیچ یک ولی در آن روز اتفاق نیفتاد و مشخص شد جریانات سیاسی در گچساران بیش از آنکه از تهران و یاسوج متاثر شوند از تعاملات اجتماعی در سطح شهرستان تاثیر می پذیرند.
صدای زنگ های موبایل متنفذین اصولگرای گچسارانی در سالن ایزدپناه یاسوج گواه این بود که تحولاتی در گچساران در حال شکل گرفتن می باشد. لابی های مداوم این طیف با نزدیکان تاجگردون و قشقائی ها نشان دهنده روزی سخت و تصمیماتی سخت تر در پیش رو بود.
هنوز اتوبوس اصولگرایان به گچساران نرسیده بود که نام اسامی هیئت اجرائی اعلام شد و در این بین حتی نام یک نفر از دوستان سیدقدرت هم دیده نمی شد. همان روز مطلبی نوشته و مدعی شدم سیدقدرت از دوستان خود در درون ضربه خورده است و کمی تندی کرده و حتی آن را با عنوان خیانت نیز نام بردم.
واقع این بود که وقایع در انتخابات هیئت اجرائی به گونه ای پیش رفته بود که نشان می داد در بدترین حالت ممکن لااقل چهار نفر از دوستان سیدقدرت به اسکندر رحمانی رای داده بودند و آرای نفر اول جریان سیدقدرت نشان دهنده این بود که لااقل یک نفر از دوستان خودش به او رای نداده است.
اینها نشانه های خوبی برای مرد اول گچساران نبود و این فضای بدبینی تا روزهای منتهی به انتخابات در ذهن او باقی ماند و برخی حتی رفتارهای این روزهای مردی با چشمان سبز را واکنشی طبیعی به رفتارهای برخی لیدرها و مدیرانش ارزیابی می کنند. او از نشست های دوستانش با تاجگردون و جعفری بی خبر نبود و این او ار به شدت آزار می داد.
سیداکبر علیزاده هم چندان او را راضی نگه نداشته بود و او می دانست با این فرماندار نمی تواند به روزهای اوج خود فکر کند و حالا هواداران او حسرت روزهائی را می خوردند که در برابر رفتن منوچهر حبیبی نه تنها مقاومت نکرده و حتی به گفته برخی، پیش قدم هم شده بودند.
هر چه بود در آن روز هواداران جعفری و تاجگردون و قشقائی ها در مذاکراتی که داشتند ترکیب هیئت اجرائی را مشخص کرده و طیف سیدقدرت را به شکستی بی سابقه مجبور کردند.
ترکیب هیئت اجرائی ۳-۳-۲ بود و تاجگردون ها هم که تنها ۲ نماینده داشتند از همه راضی تر نشان می دادند که از درون سازمان وزارت کشور این گونه امتیازی را کسب کرده بودند.
ترکیب هیئت اجرائی امسال ام انگار به گونه دیگری می باشد و حاوی پیام ها وهشدارهائی به شکل دیگر می باشد. اگر چه این هیئت مربوط به انتخابات خبرگان بود ولی بیشترین پیامش را به فعالان عرصه انتخابات شوراها فرستاد.
مدت های زیادی است که دو طیف اصولگرای سنتی و قشقائی های گچساران، رایزنی هائی را برای انتخابات شوراها با یکدیگر داشته اند.(در تحلیلی جداگانه با بررسی امکان ها و نتایج احتمای و عوارض ائتلاف های بین اقوام و سیاسیون خواهم پرداخت.)
فارغ از اینکه آنها در این مدت به نتیجه خاصی رسیده اند یا خیر، واقع این است که لابی گری در این دو جریان قومی و سیاسی به بهترین شکلی تعریف شده است و البته تا کنون نیز آنگونه که پیداست به موفقیتی در زمینه های سیاسی دست پیدا نکرده اند و هر از گاهی نیز که اخباری از توافقات پناهنی به جامعه درز پیدا می کند با واکنش اصلاح طلبانی قشقائی ها مانند خسرو طاهری و حاج اردشیر کاویانی و هواداران لیست واحد ترک ها به شکست می انجامد.
وقایع امروز فرمانداری گچساران در واقع نمای کوچکی از انتخابات شورای شهر گچساران بود. در این نشست انتخاباتی که برای انتخابات خبرگان بود ظاهرا برخی هواداران تاجگردون به هر دلیلی شرکت نکرده اند و به نحوه چینش اسامی معتمدین ایرادهائی داشته اند ولی فارغ از این اتفاقات اداری، پیام های این نشست به خصوص برای اصلاح طلبان چندان خوب نبوده است.
اینکه در فضای گچساران که ظاهرا در دستان تاجگردون به نظر می رسد هیئت اجرائی بیرون بیاید که تنها نام یک نفر آن مهم نه از ورودی خودشان باشد کمی نومیدانه به نظر می رسد.
اگر چه برخی عدم ورود تاجگردون به دو انتخابات خبرگان رهبری و شورای شهر را دلیلی برای بی تفاوتی او و لیدرهایش به انتخابات هیئت اجرائی می دانند ولی احتمالا او نتواند این ضعف سیاسی و اداری را برای هوادارانش توجیه نماید.
نشست قشقائی ها با اصولگرایان واقعه ای با بازتاب محدود و بازخورد نامحدود خواهد بود. واقع این است که برخی هواداران تاجگردون این گونه می گویند که اقلیت ها با ائتلاف در حال به دست گرفتن سکان مدیریت شهری و سیاسی شهرستان می باشند واین برای آنها کمی نگران کننده شده است و آنها می گویند بایستی از فضای شهرستان که هنوز متاثر از حال و هوای ۱۲ اسفند است بیبشترین استفاده را برد.
تاجگردون هم که تا کنون در این باره اظهار نظر مشخصی نکرده است و احتمالا تصمیمات جدیدتر و جدی تر او در روزهای منتهی به ثبت نام ها ابراز شود. امری که می تواند فضای سیاسی شهرستان را با تحول اساسی روبرو کندو این تنها به تصمیمات شخص نماینده باز می گردد.
در این میان اما قشقائی ها هم پیام ویژه ای به همه جریانات سیاسی و قومی فرستاده اند. آنها در نشست فرمانداری گفتند برای موفقیت های سیاسی و حضور در جامعه، حاضر به تعامل با همه جریانات سیاسی و قومی می باشند و مانند سال گذشته که با جعفری و تاجگردون ائتلاف کرده بودند امسال نیز در همان فرمانداری تنها با هواداران جعفری ائتلاف کرده و پیش قراول شدند.
آنها حالا ۴ نفر را در هیئت اجرائی دارند و این یک نفر بیش از هواداران جعفری است و نیمی از تصمیمات این هیئت به نظر آنها باز می گردد. این البته پیام بزرگ آنها به کل جامعه سیاسی بود ولی پیام با سیگنال ضعیف تری را نیز آنها به طیف جعفری دادند که برای بزرگان قشقائی نشست با اصولگرایان سنتی کمی راحت تر خواهد بود تا گردآمدن دور یک میز با اصلاح طلبانی که هنوز نتوانسته اند خود را در فضای شهرستان به طور کامل جا بیندازند.
برخی بر این عقیده اند که ترک ها بیشترین شانس را لااقل در نظرسنجی های میدانی، برای پیروزی در انتخابات خواهند داشت ولی این فقط پیش بینی بخشی از مردم است و معلوم نیست واکنش کسانی که این روزها این گونه موضع دارند در روز انتخابات چه خواهد بود.
امروز اتفاقات دیگری هم افتاد. در ترکیب معتمدین خبری از دوستان سیدقدرت نبود. نه از اله کس راهی که پایه ثابت همه اتفاقات طیف سیدقدرت بود و نه حتی از کاووس قبادی که یارغار راهی بوده است.
کمی آنطرف تر حتی نمی شد سهراب سعادت را هم دید. کسی که جانانه تا لحظه آخر برای سیدقدرت جنگید و حتی در روز انتخابات به سینه خشرو پناهی زده بود امروز شاهد رای اول خسرو پناهی در انتخابات هیئت اجرائی بود. حالا سعادت که سال گذشته در انتخابات رای نیاورده بود امسال حتی نام خود را در میان معتمدین نیز نمی دید.
پیش بینی حذف جریان هوادار سیدقدرت اگر چه کمی زود به نظر می رسد ولی به عنوان پیامی غمگین کننده از نشست امروز فرمانداری به فضای سیاسی گچساران صادر شده است.
پیامی که به عکس همه پیام ها با استقبال طیف جعفری و بیش از آن طیف تاجگردون و تا اندازه ای نگرانی ترک ها مواجه خواهد شد. تا انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و خبرگان چندان زمانی باقی نمانده و می شود تا آن روز فرصت داشت و دید آیا تبدیل فضای چهارقطبی ۱۳۹۰ به سه قطبی ۱۳۹۲ چه واکنش هائی را از سوی جامعه سخت گیر گچسارانی در پی خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرابیز
Iran, Islamic Republic of
سید ولایتی دوست داریم شما همیشه با ولایت باقی خواهی ماند واحدی به شایعات توجه نمیکنه
باشت
Iran, Islamic Republic of
درود برسید قدرت با قدرت
باشتی
Iran, Islamic Republic of
این یک پیام هشدار به تاجگردون و طرفدارانش است که بدانند که نقش تعیین کننده بر عهده چه کسانی است این آغازی ست بر شکست این گروه مغرور و متکبر
آگاه
Iran, Islamic Republic of
حسینی از جمله کسانی است که مردم تو دهنی بزرگی بهش زدن.اگر عاقل باشد باید خود را حفظ کند
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
ما ارادت خاصی داریم خدمت سید بزرگوار اما تو دوره نماینده مجلسیش هم مالی نبود چون قدرت سیاسی نداشت تنها قدرتی که داشت زمانی بود که رئیس اموزش پرورش باشت بود بهتره استراحت کنه
Iran, Islamic Republic of
بهنام دنبال چنی?
محمدرسول الله
Iran, Islamic Republic of
بهنام بپرداز به کل ,حاشیه رو ول کن تاج اوضاعی نداره ترک داره سالاری میکنه
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت دستش نمک نداشت
مردی از دیار گشین
Iran, Islamic Republic of
تبلیغات ،تبلیغات ،بابا بسه آقای توجگردون،فقط یه طرح های ریز افتتاح میکنی،آدمهای خاص میزاری سرکار،گشییییییییین همه بی ککا فولاددددددددددیه امسال.
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به گچسارانی
شاید حرف شما درست باشه ولی نمیدونم خبر داری یا نه ولی بیش از صدتا بخش تو لیست وزارت کشور وجود داره که باید به شهرستان تبدیل بشین ولی وزارت کشور موافقت نمیکنه
اونم بخشهایی که از نظر جمعیت و وسعت خیلی بیشتر از باشت است
اگر اقتدار سید نبود باشت تا سالهای سال بخش میماند
Iran, Islamic Republic of
عکاشه دمت گرم
اهالی خیرآباد
Iran, Islamic Republic of
بخدا نمیدونم از دس نماینده کنونی چی بگم ،جناب تاجگردون شما تو این ۴سال برای خیرآباد چیکاری کردی،بگووووو،به ..حق مردم گچسارانو دارن پایمال میکنن.اشکفت شیری رو بیا حال و روزشو ببین،ما به مردی از جنس خاک رای میدهیم،مهندس حاج علی فولادی فولادی
بچه باشت
Iran, Islamic Republic of
سید دوستت داشتم .ولی شما نه گون گاه نگه کن بیید.شما یک بار برنگشتید پشت سرتان را نگاه کنید.قبول دارم مردم قدر ناشناس بودن شما بودید که باشت را شهرستان کردید.با این وجود شما باید دوستان خود را فراموش نمیکردید.مردم دار بودن ومردم را حفظ کردن هنر میخاد.باور نداری که من هنوز سر عهد با شما هستم.خدا یارتان
اصلا ح طلب
Iran, Islamic Republic of
فرماندار........
معاون فرماندار احمدی نژاد ی
اطرافیان؟؟؟؟ معلوم نیست ... ها منسجم
اصول گرایان منتظر فرصت
کیش؟.................. و مات
به همین راحتی
منت منت منت بی منت
وای از دست منت بی خدمت
وای از ...
وای از غوغا سالاری
راحت شدیم
آرامش با مردی آرام به نام فولادی
محمد
Iran, Islamic Republic of
مغرور کسی هست که این پیام گذاشته
زنده باد یاران رهبر
Iran, Islamic Republic of
منظور سرهنگ بمانی امثال بهنام عکاشه هست ک سعی در تفرقه میان اصولگراهاست .. زنده باد اصولگرایان و اتحاد سیدو جعفری و فولادی و همه یاران صدیق رهبر و انقلاب
نادان
Iran, Islamic Republic of
سید در قلب ما جا دارد چه با دوستان چه بی دوستان.در هر دو صورت برای ما عزیز است.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد سید قدرت حسینی
امید ی
Iran, Islamic Republic of
این اول کار است منتظر اتفاقات جالب تر زیاد ی باشید
ایل قشقایی طایفه د..
Iran, Islamic Republic of
درود بر سیدقدرت واصولگرایان،سید قدرت مرد ناتمام شدنی.یاعلی حاج علی
شرف و غیرت
Iran, Islamic Republic of
به جز اون چندنفر پیمانکاری که دور تاجگردونن،و برای کار شخصی که دارن،البته چون در حال حاضر تاجگردون نماینده است،میرن دور تاج،وگرنه نمیرفتن،ما قشقاییها بازم با اتحاد مثل سالهای قبل به حاج فولادی رای خواهیم دادددددددد.مرد جبهه ها،مرد نفتی.رییس کمیسیون انرژی
میم. الف
Iran, Islamic Republic of
اکنون که به بحبوحه ی انتخابات سرنوشت ساز اسفندماه نزدیک میشویم، رقبای تاج گردون از وحشت آرامش نداشته و در صدد هستند تا شاید با تخریب و گمراه کردن عده ای از مردم باردیگر خود را محک بزنند، اما غافلند از عقلانیت و درایت مردم این خطه، جناب سیدقدرت و یاران اصولگرایش بخوبی آگاهند که این بار نیز اسفند ماه ۴ سال قبل از مردم شکست سخت تری را متحمل خواهند و با نوش جان کردن یک تودهنی بزرگ برای همیشه به عزلت پناه خواهند برد، تا کی امثال شما با سرکیسه کردن عده ای، زالوصفتانه قصد مکیدن خون مردم این دیار را دارید؟!
بهتر است برای همیشه سکوت اختیار کرده و اجازه دهید نماینده ی واقعی مثل تاج گردون به عمران و آبادیِ آنچه شما و یاران تان در سالهای گذشته از مردم این خطه دریغ داشته اند، جانانه بپردازد.
گناوه ای
Iran, Islamic Republic of
بخی نخی تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
من جناحی صحبت نمی کنم ولی واقعیت این است که غرور و تکبر تاجگردون و طرفدارانش را فرا گرفته بود و غرور و فخرفروشی عاقبتی ندارد و به نظر من همان بلایی که سر سید قدرت حسینی آمد سر تاجگردون هم خواهد آمد
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
به خدا نمیدونم این چه ربطی به انتخابات نمایندگی استان داره که طرفداران فولادی دارن خوشحالی میکنن
در ضمن هر ترکی طرفدار فولادی نیست
ترک های عزیزی که اسمشون در لیست هست همشون طرفدار تاجگردون هستن
نظر
Iran, Islamic Republic of
این روزها هوای گچساران منچستریه،همه میان ،
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید قدرت حامی تاجگردون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پیروزی سیدقدرت لرهای باوی وبویراحمد بودندترکهاهیچ نقشی نداشتند تک روی سیدقدرت باعث شکستش شد انتخاب ادارات وریئس وراوساتش فقط فامیلی وخانوادگی بود
مظفری نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
سلام... سید اکبر ضعیف بود برای فرمانداری؟ اگر یونس رضا پور بود می دیدیدیت چکار میکرد؟؟؟؟؟ (دنیا حاج غلام تاجگردون )
راهی زاده..آرو
Asia/Pacific Region
کور خوندین تاجگردون مث همیشه پیروز انتخابات میشه.خودتون خسته نکنین.زنده باد مرد باغیرت دکترحاج غلامرضاتاجگردون
Iran, Islamic Republic of
سید نباید به مردم کم وزیاد بگه
باوی.باوی اصیل
Iran, Islamic Republic of
بخدا اگه سید قدرت از فولادی اعلام حمایت کنه اسمون و زمین برسه تاج دیگه رنگ مجلسه نیبینه.اقای ناشناس بی انصاف کدوم رییس یا مسول زمان سید از فامیلاش بود.از رو عقده حرف نزن واقع بین باش!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت هیچ وقت برادر خودش رابه ترکها نمیفروشه
فعال سیاسی.دولتیاری
Iran, Islamic Republic of
طرف مخاطب بنده .نماینده فعلی میباشد .سوالات فراوانی دارم .که ان شاء الله به موقع خواهم پرسید
۱- چه کار مفیدی برای طایفه بزگ.و سیاسی دولتیاری انجام‌داده اید منتظر جواب دوستان هستم .
سوالات بنده ادامه دارد!!؟؟
آرو
Asia/Pacific Region
اگر حسینی خوش چی بییش.خودش ایومه.
مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
کاندیدای مردمی دکتر افشین پور
Iran, Islamic Republic of
ک.. چی؟ ن. تاجه و جزو همین ترکیب بوده
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
مشکل هیئت اجرایی انوقت از ... فرمانداری علیزاده بود .اما اگر رضاپور فرماندار بود تمام معادلات بهم میخورد
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1