تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۳۷۷۶۷

نام‌گذاری کتابخانه مرکزی یاسوج به‌ نام آیت‌الله ملک‌حسینی(ره)

۰
کبنا ؛مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از نام‌گذاری کتابخانه عمومی مرکز استان به‌نام آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی(ره) خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، زینب قربانی صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون سیاسی استاندار و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، با اشاره به سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) اظهار کرد: این فقید وارسته و مجاهد سال‌های سال برای ترویج فرهنگ اسلام و سیره ائمه اطهار کوشش کرد و در واقع مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) عشایر جنوب ایران بویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را با آرمان‌های امام خمینی(ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا کرد.
قربانی با بیان اینکه نقش آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) در مبارزه با رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب ممتاز بود، بیان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب در مراسم تشییع آن فقید وارسته نشان دادند که قدردان زحمات و تلاش‌های او هستند.
 
وی تصریح کرد: کتابخانه عمومی مرکز استان به‌ نام آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی(ه) نامگذاری می‌شود تا از این طریق یاد و زندگی سراسر درس و مجاهدت آن عالم ربانی در اذهان عمومی بیش از پیش ماندگارتر بماند.
قربانی در ادامه با بیان اینکه در خصوص نامگذاری این مرکز به نام مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) با جانشین و فرزند خلف آن بزرگوار (آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی) مشورت و موافقت ایشان را گرفته‌ایم، از اعضاء درخواست کرد نسبت به این نامگذاری نظر خود را ارائه دهند که اعضاء پس از رایزنی با انتخاب این نام موافقت کردند.

این مسئول با عنوان اینکه امسال هفته کتاب به بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی تغییر یافته، اذعان کرد: رونمایی از نامگذاری بزرگترین مرکز فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در یکی از روزهای این هفته کتاب انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان‌ماه ادامه دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کتابخانه مرکزی یاسوج بزرگترین مرکز فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: رونمایی از نامگذاری این مرکز یکم آذرماه همزمان با روز تجلیل از کتابداران، رسانه و نویسندگان برتر استان انجام می‌شود.

قربانی در پایان اظهار داشت: رونمایی از نامگذاری کتابخانه مرکزی با حضور معاون دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نماینده ولی‌فقیه، استاندار، مدیران ادارات، کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی یاسوج برگزار می‌شود.

قربانی از برگزاری اولین نشست کتابخوانی روستایی در روستای «نرگاه» بویراحمد خبر داد و ادامه داد: در هفته کتاب برنامه‌های دیگری از جمله دیدار با امام جمعه شهر یاسوج و نماینده ولی فقیه استان، غبارروبی گلزار شهداء، افتتاح کتابخانه نظام مهندسی و کتابخانه عمومی «بهرام بیگی» از مهمترین اقدامات «هفته کتاب» در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد.
وی برگزاری نشست «کتابخوان»، برگزاری جلسات نقد و کتابخوانی در سطح استان، توزیع بروشور و تقدیر از اهداکنندگان برتر کتاب را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در این استان عنوان کرد.

گسترش فرهنگ مطالعه کتاب تنها راه مقابله با آسیب‌های شبکه‌های مجازی است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گسترش فرهنگ مطالعه تنها راه مقابله با آسیب‌های شبکه‌های مجازی است.


ظهر امروز فتاح محمدی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان، اظهار کرد: اهمیت و نقش کتاب در بالا بردن آگاهی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای مردم است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: کتاب نقش خود را در آگاهی‌رسانی به مردم به خوبی ایفا می‌کند و توجه به این دوست آگاهی‌بخش از ضروریات است.

وی به ناآگاهی و بی‌اطلاعی بسیاری از افراد در جامعه اشاره و عنوان کرد: مشکلات عمیقی در جامعه امروز وجود دارد که اکثر آنها مربوط به معلومات افراد است.

محمدی با تاکید بر انجام تحقیق و پژوهش توسط دانشجویان دانشگاه‌ها، گفت: باید امر تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها جدی گرفته شده و به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: باید با وسعت دادن به کار تحقیقاتی در دانشگاه‌ها انگیزه استفاده از نظرات دیگران را ترویج و گسترش داد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه را مرکز ثقل دانش و کتابخوانی عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه امروزه در دانشگاه کمتر به این موضوع توجه شده و اکثر اساتید درس‌ها را در قالب جزوه به دانشجویان ارائه و آموزش می‌دهند.

این مسئول در ادامه به طرح برگزاری برخی نشست‌های نهضت مطالعه در روستاها اشاره کرد و گفت: این جلسات باید با توجه به موقعیت جغرافیایی مکانی روستا و مسائل مورد نیاز آن مکان (مسائل بهداشتی، احکام و نظافت) برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان اشاره و تصریح کرد: استان ما در بحث خرید کتاب از نمایشگاه نسبت به تعداد جمعیت موجود در استان بیشترین خرید را دارد.

محمدی مبنای اسلام را مطالعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر به آیات قرآنی مراجعه کنیم نخستین چیزی که خداوند به پیامبر اسلام (ص) القاء کرد، خواندن بود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اسلام، مطالعه و کسب آگاهی در همه زمینه‌ها، گفت: مطالعه و توجه به یک مسیر انسان را به شکوفایی نمی‌رساند.

محمدی در پایان به شبکه‌های مجازی، ماهواره، اینترنت و برنامه‌های متنوع جهت جذب افراد به خصوص جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه باید با مطالعه، پویایی و برنامه‌ریزی آگاهانه جلوی آسیب‌های متعددی که متوجه افراد و جامعه است را گرفته و مشکلات را حل کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1