تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۱۳۷۶۲۵

۴۰ درصد از واحد‌های صنعتی بویراحمد غیرفعال هستند

۱
۰
کبنا ؛

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد ۲۵۴ واحد صنعتی دارد که از این تعداد حدود ۶۰ درصد فعال و مابقی غیرفعال است.


پیش از ظهر امروز مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بوبراحمد در نشست با فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی یک دستگاه اجرایی موثر در اشتغال است، اظهار کرد: مهمترین برنامه ما تداوم تولید و اشتغال در استان با  توسعه پایدار است.
سهراب بنام گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی دو ماموریت مهم دارد که ماموریت اول تهیه زمین و ایجاد زیرساخت‌های مطلوب برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ماموریت دوم حمایت‌های نرم‌افزاری از صنایع کوچک در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی است.

وی تصریح کرد: در شهرستان بویراحمد هشت شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم که در حال حاضر هفت شهرک و ناحیه در مرحله فاز عملیاتی و واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.

بنام با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار هکتار اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی در شهرستان بویراحمد است، اظهار کرد: از این مقدار زمین موجود منهای شهرک صنعتی ۸۰۰ هکتاری سقاوه که فاز عملیاتی آن تازه شروع شده ما در این شهرستان فعلا ۱۷۶ هکتار زمین صنعتی داریم که ۸۰ هکتار آن به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۹۴ مبلغ ۲ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای توسعه زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی ولی ما ۲٫۵ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرستان بویراحمد در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در شهرستان بویراحمد ۲۵۴ واحد صنعتی داریم که از این تعداد ۱۹۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این تعداد حدود ۶۰ درصد فعال و مابقی غیرفعال است و ۶۴ واحد دیگر در مرحله طرح، ساخت و ساز و یا نصب ماشین‌آلات هستند.

بنام خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما حفظ وضعیت موجود و تقویت واحدهای فعال و رفع تعطیلی واحدهای راکد از حیث تامین منابع، نقدینگی و معوقات بانکی است.

محمد‌کاظم نظری نیز در این نشست اظهار کرد: بویراحمد دارای پتانسیل‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری است و با توجه به محدودیت دولت برای اشتغال دولتی وظیفه ماست که بخش خصوصی را تقویت کنیم.

فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی بستر بسیار مناسبی برای توسعه اشتغال پایدار است، گفت: بخش خصوصی مهمترین جایگاه برای توسعه اشتغال است و ما باید با تمام توان حمایت کنیم تا بخش خصوصی تقویت شود.

وی گفت: حمایت از شرکت شهرک‌های صنعتی در رشد و توسعه صنعت و اشتغال در استان به خصوص شهرستان بویراحمد از اهم برنامه‌های فرمانداری بویراحمد است که امیدواریم بتوانیم برای حل مشکلات سد راه تولید و اشتغال در شهرستان را چاره‌جویی کنیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
شهرکهای صنعتی خیلی فعال شد
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1