تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۱۳۷۲۷۲

از نگرانی‌های عدل هاشمی تا ابهام در اردوگاه اصلاح‌طلبان

۴۵
۰
کبنا ؛حسام محمودیان
اخیرا تعداد افرادی که با گروه آقای عدل هاشمی ارتباط دارند و اخبار سری را از نشستها و رفتارهایشان برایم نقل می کنند بیشتر شده است و شماری از آنها از نگرانی های تازه وی سخن می گویند.koh
 
 
 
 
 
 
 
نکته ی مشترک همه ی این اخبار، از ترس درونی سردار از خطر رد صلاحیت (علی رغم مانورهای روحیه بخش بیرونی) حکایت دارند و از رخنه ی شرایط هشدار و آماده باش در حلقه ی اول این گروه و بروز دو دلی هایی در حلقه های دوم و سوم خبر می دهند.
یکی از آنها گفت که بسیاری از اعضای حاضر در این نشست ها متوجه این مساله شده اند و پس از جلسه، مخفیانه به همدیگر از فروپاشی قریب الوقوع اردوگاهشان سخن می گفتند.
بسیاری از این افراد تلاش می کنند که با سایر شخصیت های مطرح در این انتخابات، رایزنی های مخفیانه ای داشته باشند تا در صورت سردشدن تنور او، برای همکاری با دیگری به صف بایستند.
اگرچه آقای هاشمی هنوز با تیرخلاص، از نظر زمانی فرصت دارد اما آنچه در هفته های اخیر بر وی گذشت او را به آنچه از آن واهمه داشت نزدیک تر کرده است.
همه چیز از یک گزارش محرمانه صدا و سیمای استان آغاز شد که هنوز آشکار نیست چگونه به رسانه ها درز کرده بود.
خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز یاسوج (شبکه دنا) در یک گزارش محرمانه نوشته بود در عین حال که عدل هاشمی از سوی افراد مختلف دعوت می شود اما بحث احتمال زیاد رد صلاحیت هاشمی نیز در جامعه، پیچیده است.
این گزارش محرمانه پس از مدتی از روی سایت صداوسیما حذف شد اما درخبریاب ها که خبرها را به صورت خودکار ذخیره و بازنشر می کنند همچنان وجود دارد.
آقای هاشمی، این روزها هرجا که می رود بحث احتمال ردصلاحیتش، زودتر از خودش به آن جلسه می رسد و این مساله باعث روی گردانی و احتیاط بسیاری از سیاسیون و علاقمندان به بحث انتخابات نسبت به وی شده است.
این افراد می گویند منتظر روز اعلام تایید صلاحیت ها می مانند و برای یارگیری عجله نخواهند کرد. اما برخی افراد کارکشته سیاسی پا را از این فراتر هم گذاشته اند و گفته اند که برروی یک شکست حتمی شرط بندی نخواهند کرد.
هنوز برخی از دوستانش تلاش می کنند با انتشار یادداشت هایی در سایت های مختلف، ترس افتاده بر کالبد گروه حامیانش را کاهش دهند اما همین ها از تب سوزانی خبر می دهد که این اردوگاه، این روزها به آن دچار شده است.
دو رور پیش از یکی از اعضای حاضر در نسشت ها شنیدم که آقای عدل هاشمی قصد انصراف از این انتخابات را دارد و عطایش را به لقایش می بخشد اما هنوز خبری از تکذیب انصراف وی در رسانه ها منتشر نشده است.
اگر خبر تکذیب انصراف او هم منتشر شود نمی توان از فروپاشی قریب الوقوع اردوگاه  هاشمی جلوگیری کرد. حتی اگر این شایعه تکذیب شود با تیر خلاص، از نظر زمانی فاصله چندانی نخواهد داشت.
 
دیگرگروه ها و افراد:
وضعیت در دیگر اردوگاه ها نیز چندان دلچسب آنان نیست، اردوگاه اصلاحطلبان، پیش از این از هم پاشیده شده بود. شنیده شده است آقای منطقیان، لاهوتی و رستاد به صورت جداگانه در حال فعالیت هستند. معلوم نیست این افراد چه برنامه ای دارند.
شنیده شده که کاندیدایی به نام آقای آرام نیز این سو و آن سو مدعی شده که آقای منطقیان در صورت رد صلاحیت، وعده همکاری به او داده است.
البته جایی دیگر شنیدم که آقای هاشمی نیز چنین وعده ای به وی داده است.
اما این سخن را ندیدم نزدیکان آقای منطقیان تایید کنند با این وجود پیش از این نیز شنیده شده بود که آقای منطقیان ممکن است از رستاد حمایت کند که چنین چیزی نیز معلوم نیست. به هرحال بزرگترین مشکل اصلاحطلبان مساله تایید صلاحیت است که با خبرهای شنیده شده از فعالیت کاندیدهای مطرح اصلاحطلب، به نظر می رسد آنان همه امیدشان را از دست نداده اند.
یکی از سایت های محلی نیز به تازگی تیتر زده است اصلاحطلبان روی آقای تقوی به اجماع رسیده اند که این مساله هم بر پیچیدگی مساله اصلاطحلبان افزوده است و ممکن است برخی از اصلاحطلبان به این مساله واکنش خوشی نشان ندهند، بویژه که وی هیچ گاه نگفته است اصلاحطلب هستم.
آقای بزرگواری نیز که در افتتاح پروژه ها و کلنک زنی ها حاضر است در خانه های مردم غایب است و هنوز معلوم نیست چه برنامه ای دارد.
سخن چندانی در جامعه از وی نیست که برخی، دلیل آن را این می دانند که پیروزی خود را قطعی می داند. اما گویا بزرگواری پخته تر از گذشته عمل می‌کند و هنوز نمی خواهد برنامه اش را آشکار کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
عدل هاشمی بیهوده خرج میکنه...پولاشو جاهای دیگه پس انداز کنه به نفعشه.
United States
آقای منطقیان پیروز قطعی انتخابات است. شک نکنید.
United States
آقای تقوی لازم نیست بگه من اصلاحطلبم چون انصافا یک سرو گردن از همه اصلاحطلب ها اصلاحطلب تره... اصلاحطلبی مگه به چیه که میگین اصلاحطلب نیست؟
United States
عزیز دل برادر هیچ کس نگفته آقای تقوی گفته من اصلاحطلبم بلکه ایشون یه شخصیت سیاسی معتدل هست. و گزینه خوبی برای اصلاحطلبای میانه رو هستند که مثل بقیه دنبال ساختار شکنی نیستند.
United States
کی گفته آقای هاشمی قصد کناره گیری از این انتخابات رو داره؟؟؟
شجاعت
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام و ادب من به شخصه قدرزحمات اقای هاشمی را میدانم و ایشان را از مفاخر استان میشناسم هرچند که عده ای میگویند ایشان بابت هر قدمش حتی چندین برابر پول گرفته اما گاهی اوقات ارزش کار ادم پولی نیست.
اما دوتاانتقاد از سردار سازندگی دارم یکی اول این نیروهای پوشالی که از باد سریعتر به هرجهتی حرکت میکنند و فقط قصدشان منافع مالیست وقصددارنداورارسماتیغ بزنند.
اما انتقاد دوم مگه جای او بد بود مگه مشکلی داشت که اومد خودشو درگیر این مسائل کرد که الان از خاتم النبیابی بهره و از انتخابات گمانه زنی شودردصلاحیت میشود
ایل بزرگ دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک یک اصلاح طلب برای همکاری با دولت وقت و درصورت رد صلاحیت اقایان از اقای تقوی تمام قد حمایت میکنم و ارا خانواده و فامیل را برای ایشان به صندوق خواهم ریخت زیراایشان میتوانند بهتراز سایرین مسائل و مشکلات کشوری و استانی را تشریح کنند و برای گرفتن بودجه یک قطب شوند.
زنگوا
Iran, Islamic Republic of
چرااز سردار ایقد ایترسین چرا به کارهای او فکر نمیکنید اگرایشا رد صلاحیتشه از پول دار وابین خش و فامیلش و بستگانش دونیت ینه سیتو بگم دارندگی و برازندگی تونست پیل دار وابو وابی ایشا هم وابین
Iran, Islamic Republic of
این مقاله را شخص ... نوشته
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
امید وارم همه ی ما با کمی تعقل و تدبر به فکر مصالح استانی و خصوصا کشوری باشیم و بفکر ابروی از دست رفته استان باشیم و با همکاری باقشر تحصیل کرده و باسواد نفوذ افراد بیسواد تندرورا در کشور و انتخابات بگیریم ما با تمام قدرت از دکتر تقوی حمایت میکنیم
Iran, Islamic Republic of
اقای مهندس هاشمی قصد کناره گیری ندارند این اخبار شایعه هستند و عده ای در این شایعات سود خود را مطالبه میکنند و ما بارها این گونه موارد به مهندس تذکر دادیم که دور خود را از نیروهای نفوذی و ترسو پاک بکن که کار به این مباحث نکشه.حاجی قصد کناره گیری ندارند
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
اجماع روی دکتر بنام هست
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
بااینکه من هم این شایعه را شنیدم اما شایعات کوچه بازاریست بنظر من در این مقاله باید به اصلاحات بیشتر توجه میشد و در انجا که گفته شد اقای بزرگواری شک ندارد که این سری هم خود او به مجلس میرود موافقم ایشان خیلی اعتماد به نفس دارند اقای تقوی هم گزینه ی قدری است نباید ان را دست کم گرفت اصلاعات ضد نقیض میگویند که او کاملا چراغ خاموش حرکت میکند و ارا زیادی هم از طیف حاج عدل هم از طیف بزرگواری به خود جذب کرده.و بیشتر جاها مباحث بر اجماع اصلاحت دیده میشودامید وارم این انتخابات پاک برگزار شود
Iran, Islamic Republic of
من یک لیدر انتخاباتی هستم هرجا برای جمع اوری ارا رفتیم خداوکیل اسم حاجی عدل و دکتر تقوی بود عده ای هم هنوز به فکر تایید صلاحیت موحد بودند اما اسمی از دیگر کاندیدا نبود ببخشید فراموش عده ای هم هنوز منتظر منطقیان که میگفتند در صورت رد صلاحیت منطقیان ارا خود را به تقوی میدهند چیزی که برای من جالب بود هرجا میرسیدیم همه از بزرگوار ی گله داشتند و قسم یاد میکردند که به او رای نمیدهند زیرا به درد مردم نخورد.خدایی فقط یکجا شنیدم دعوتش کردند
Iran, Islamic Republic of
بنظرمن پیروز قطعی بزرگواریست همانطور که نویسنده ی محترم اشاره فرمودند ارا بزرگواری کاملا ثابت هست نیاز به فعالیت نداره
دانشی
Iran, Islamic Republic of
بنظرمن افراد پاکدست همچون بزرگواری قدرت بیشتری در جذب ارا دارند تا امثال هاشمی.اقای بزرگواری در نظام پایه های خود را محکم کردند به امید خدا پیروز خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
رقابت نهایی بین هاشمی و تقویست
حامی
Iran, Islamic Republic of
حاجییییییییییییی عدددددددددددددل پیروز است بزرگووووووووووواری تقووووووووی نابود است
حامی
Iran, Islamic Republic of
سید پاکدست ما امسال هم به امید خدا و یاری امام زمان پیروز است
محمد پارسافرد
Iran, Islamic Republic of
اگر کمی شعور سیاسی داشته باشیم خواهیم فهمید که بهترین گزینه هاشمیست و اقای بزرگواری و تقوی و اصلاحات ضعفهای بزرگی دارند
محمد پارسافرد
Iran, Islamic Republic of
دکتر تقوی از پشتوانه ی قوی مردمی برخورداست همینطور هاشمی اما بزرگواری از پشوانه ی کمی برخوردار است بنظر من رقابت نفسگیری بین تقوی و هاشمست که ان را هاشمی میبرد
Iran, Islamic Republic of
فقط بزرگوارررررررری
بزرررررررگواری
بزرگواریییییییییی
پاکدست
پاکدستتتتتتتتت
Iran, Islamic Republic of
سید پاکدست در نوع خود زیرخاکیست گنج است
سید
Iran, Islamic Republic of
دکتر تقوی با سواد و تحصیلات عالی خود میتواند همه را از پای در بیاورد جناب نویسنده شما بااین جور نوشتنها حق قلم را ادا نمیکنید و مثلا دارین به اقای بزرگواری پر بال میدین این کار ناشایستیست
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
حاج عدل چرا رد بشه . ایشاالله قبوله به کوری چشم دشمنان. چرا فرافکنی می کنین هیشکی تو این کاندیدا جرات حاج عدل را نداره وباروحیه تمام کار میکنه
Iran, Islamic Republic of
بنام خدای که مردمی بنام حوزه ی گهگیلویه را آفرید تا آنان در عین پشرفت در عین اقتدار :عقب افتاده ترین اقشار باشند تا فقر زده ترین اقشار باشند تا در عهد جاهلیت فکریشان که بر گرفته از تفکر قومی وتعسب کور کورانه سیاسی که سرچشمه از پدران ساده اندیششان دارد،بمانند. و به راهتی تن دهند به فساد در بین جوانان تن دهند به گدایان که نمایندگانشان آن هم روزهای انتخابات تک نانی به آن ها بدهد که آن را هم نمی دهند: بیدار شوید شاید زمانه خندید نه به حلتان گریست بیدار شوید
محمد
United States
جناب حسام محمودیان حیفه قلم که برای بزرگواری نوشته بشه.. حیف............
محمد
Iran, Islamic Republic of
تنها شانس بویر احمدی ها و ساداتی ها سید مهدی وفایی مقدم

شهردار اصلاحات است هم خوش نام هم اعتدالی هم جانباز هم

هم مدیری اخلاق مدار و تواناست وتوان رای آوری بالایی دارد

هاشمی هم اگر به هر دلیلی در صحنه نماند از ایشان حمایت می کند.
فروزان
Iran, Islamic Republic of
سلام
بهتراست که حاج عدل و آرام و وفایی مقدم اجماع کنند

تا از شر بزرگ واری نجات یابند و خیال همه را راحت کنند.
گچسارنی
Iran, Islamic Republic of
بهتراست بدون سند ومدرک فرا فکنی نکنیم حاج عدل مرد عمل وتجربه است ایشان با ارتباطات تنگاتنگی که با تهران دارد می تواند سرمایه لازم جهت عمران وابادی کهگیلویه را فراهم کند
بابکانی
Iran, Islamic Republic of
جونم من نفس شیر زنگوا :
توانائی های سردار عدل هاشمی سالهاست که تایید شده اند ، این حرفهای گوشه و کنار بخاطر ترس از وجود سردار هاشمی میباشد .
کلایه
Iran, Islamic Republic of
در زمینه اجرایی حاج عدل، در زمینه تحصیلات و علم دکتر تقوی، در زمینه سیاست حاج آقا موحد.
Iran, Islamic Republic of
... عدل هاشمی قطعی است. یک درصد هم شک نکنید
ناسناس
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری باید خدا را شکر کند چون بر اساس محاسبات دقیق خودش قبول نشد بلکه بر اثر اشتباهاتی که رقیبانش داشتند به مجلس رفت والی .. نماینده آنان شد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
هیچ دلیلی و منطقی دال بر رد صلاحیت .. وجود نداره.
کبنانیوز،این نوع ... به .. خلاف شرع بوده و عقوبت دنیوی و اخروی به دنبال خواهد داشت!!
اقای ... شما احیانا رئیس شورای نگهبان نیستید؟!!!!
زنگوا گچساران
Asia/Pacific Region
متن نظر شماحاج عدل هاشمی ازمون خود را در هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه های ثابت کرده نیازی به مجلس نداره که بخواد شاخ سر سبدش کنه . با درخواست اکثر مردم دیارش پا به میدان گذاشته. با تشکر از اقای عکاشه و همکارانش
زنگوا گچساران
Asia/Pacific Region
متن نظر شما
سعید
Iran, Islamic Republic of
به نظر اینجانب آقای دکتر آرام بهترین گزینه میباشد چون هم باتجربه و هم باسواد میباشد.
سلام
Iran, Islamic Republic of
بازم انتخابات بازم تعصبات قومی و قبیلی وبازم کری های فامیلی و دوستی!!! بجای حمایت بی دلیل از نماینده بخواهید که به چه انگیزه ای وارد صحنه شده و مشکلات منطقه رو بگید نه حمایت کورکورانه تااااااا کی!! الحمداله سطح سواد جوانان بالاس به امید انتخابات پر شور و انتخاب فردی لایق
بله
Iran, Islamic Republic of
بازم انتخابات بازم تعصبات قومی و قبیلی وبازم کری های فامیلی و دوستی!!! بجای حمایت بی دلیل از نماینده بخواهید که به چه انگیزه ای وارد صحنه شده و مشکلات منطقه رو بگید نه حمایت کورکورانه تااااااا کی!! الحمداله سطح سواد جوانان بالاس به امید انتخابات پر شور و انتخاب فردی لایق
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
oمن سالهاست ناظر کارهای اجرایی هستم من نمیدانم سود کارهای عمرانی چند درصد است وبستگان اقای ...بدون کوچکترین تخصص وسابقه ای فقط با رانت میلیاردر شدندباورکنید خداوند ناظر همه اعمال ماست (این تذهبون)
پیروزفر
Iran, Islamic Republic of
به نظر من قضاوت وظیفه من وشماهانیست فقط خداقاضی برحق است حاج عدل مستحق چنین قضاوتهای ناعادلانه ای نیست
پیروزفر
Iran, Islamic Republic of
سلام .یه نظرسنجی ساده نشونمیده حرف وعمل دوتاست تو۸سال گذشته ببینیم تمام کساتی که شاغل شن کیان از آموزش وپرورش گرفته تابرق .آب.شهرداری.بیمارستان .وبقیه جاها کیان شجره نامشون دربیارین تامعنی واقععععععععی عدالت رابفهمیداین حکومت سیدمان بود که اینطوربرماگذشت امابیاییم در۱۰ سال گذشته حاج عدل بنگریم ببینیم کیا ازلطف ایشون بی بهره بودن انصافالطف حاجی شامل همه طوئف
شده است پس نگران حکومتش درمجلس نباشیدکه خدای ناکرده حقی ازکس ضایع کند
دهدشت بزرگ
Iran, Islamic Republic of
امسال اجماع اصلاح طلبان روی دکتر بنام هست و قطعا اصلاح طلبان با قدرت ایشون امسال اصولگراها رو زمین می زنن.
....
Iran, Islamic Republic of
ب نظر من امسال بزرگواری اوله....خب نظر منه دیگه..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1