تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۱۳۶۶۲۶

تصاویر/چهره‌های حاضر در سالگرد رحلت آیت‌الله ملک‌حسینی

۱۹
۰
کبنا ؛
سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله ملک حسینی نماینده سابق مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله ملک حسینی در یاسوج برگزار شد


 آئین بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی نماینده سابق ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز با حضور اقشار مختلف مردم، عشایر و مدیران استانی و شهرستانی در مصلی امام خمینی(ره) یاسوج برگزار شد.
حجت‌الاالسلام والمسلمین فاضل خراسانی مدرس حوزه و دانشگاه از مشهد در این آئین گفت: آیت الله ملک حسینی از مفاخر حوزه‌های علمیه کشور و جهان شیعه و مایه مباهات مردم کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب کشور بود.
وی عنوان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور گسترده خود در مراسم تشییع این عالم ربانی حق‌شناسی و قدرشناسی و وفاداری خود را به علمای دینی نشان دادند.
فاضل خراسانی با اشاره به اینکه علمای دینی همچون شهدا و صالحان با مرگ خود از یاد و خاطره مردم فراموش نمی‌شوند و آیت الله ملک حسینی نیز این گونه بود، افزود: عالمان دینی کشور از جمله مرحوم آیت الله ملک حسینی تربیت شده مکتب شیعه و ائمه اطهار(ع) هستند.
وی با اشاره به اینکه آیت الله ملک حسینی شاگرد علمای مطرح از قبیل امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی و آیت الله خوانساری بود، ابراز کرد: این عالم ربانی یار دیرین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود و در دوران شکل‌گیری انقلاب جزو روحانیون مبارز بود و شکنجه‌های زیادی را در میدان‌های رژیم طاغوت تحمل کرد.
استاد حوزه و دانشگاه مشهد مقدی تصریح کرد: آیت‌الله ملک حسینی علاوه بر دفاع از حریم دین مبین اسلام و نشر احکام الهی شاگردان زیادی را تربیت کرد و مردم‌داری و رسیدگی به امور مردم از ویژگی‌های بارز وی بود و دلیل تکریم این عالم ربانی از سوی مردم استان و خطه جنوب کشور علاوه بر ایمان و تقوا همین مردم‌داری بوده است.
مدرس حوزه و دانشگاه مشهد گفت: مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری از مفاخر حوزه های علمیه کشور و جهان شیعه بود.
حجت الاسلام فاضل خراسانی افزود: این عالم ربانی و فقیه مجاهد مایه مباهات مردم کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب کشور بود.
وی بیان کرد: قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب کشور با حضور گسترده و حماسی خود در مراسم تشییع پیکر آیت الله ملک حسینی قدرشناسی، حق شناسی و وفاداری خود را نسبت به این عالم ربانی و علمای دینی نشان دادند.
فاضل خراسانی اظهار کرد: علمای دین ، شهدا و صالحان زنده جاوید هستند و پس از مرگ هرگز از ذهن، یاد و خاطره مردم فراموش نمی شوند و آثار مفید و مثبت آنان همیشگی بوده و مرحوم آیت الله ملک حسینی از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
وی عنوان کرد: علمای دینی از جمله مرحوم آیت الله ملک حسینی تربیت شده دین مبین اسلام، ائمه اطهار (ع) و مکتب تشیع هستند.
فاضل خراسانی ابراز داشت: مرحوم آیت الله ملک حسینی شاگرد عالمانی شامل امام خمینی (ره)، آیت الهس العظمی بروجردی و آیت الله سید محمدتقی خوانساری بود.
مدرس حوزه و دانشگاه مشهد افزود: مرحوم آیت اله ملک حسینی یار دیرین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود و مورد توجه و اعتماد هر دوی آنها قرار داشت.
فاضل خراسانی گفت: این عالم ربانی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی از روحانیون مبارز فعال بود و متحمل سختی ها و شکنجه های متعددی در زندان های رژیم پهلوی شد.
وی بیان کرد: مرحوم آیت الله ملک حسینی علاوه بر دفاع از حریم دین مبین اسلام و نشر احکام الهی شاگردان زیادی را نیز تربیت کرد.
فاضل خراسانی اظهار کرد: مردم داری، رسیدگی به امور مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان از ویژگی های بارز این عالم ربانی بود و دلیل تکریم وی از سوی مردم کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب کشور نیز همین است.
وی عنوان کرد: حضور حماسی مردم کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب کشور در مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی قابل تقدیر است و هیچگاه فراموش نخواهد شد.
آیت الله ملک حسینی: پدرم متعلق به مردم قدرشانس استان بود
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: حضور باشکوه مردم این استان در مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله ملک حسینی در ۱۴ آبان ۹۱ و همچنین مراسم بزرگداشت این عالم ربانی طی سه سال گذشته قابل تقدیر است.
آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: تکریم این عالم ربانی در مسیر تعالی دین و مذهب تشیع است و مردم به خاطر دین اسلام عالمان را تکریم می‌کنند.


 آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در مراسم سومین سالگرد پدرم بیانگر متعلق بودن آن فقید به مردم است،گفت: این قدرشناسی مردم نسبت به خدمتگزاران خود و نظام جای تقدیر دارد.

وی گفت: عزادار مراسم و صاحب عزای واقعی ارتحال مرحوم آیت الله ملک حسینی مردم کهگیلویه وبویراحمد بودند و امروز مردم فهیم نیز با حضور خود یک فضای همدلی را به نمایش گذاشتند که این مهم بیانگر حق شناسی این مردم مستحق خدمت و تمجید است.
وی با بیان اینکه زنده یاد ملک حسینی از پایگاه مردمی قوی برخوردار بود و مردم در مراسم تشییع و مراسم های یادبود آن حماسه آفرینی کردند،افزود: باید روحیه بزرگ منشی این مردم با عزت که همواره در تمامی صحنه های انقلاب نقش پررنگ داشته اند، پاس داشت.
وی از مسئولان فرهنگی ، خدمات رسان شهری، اجرایی، آحاد مردم و نهادهای شهر یاسوج و کهگیلویه و بویراحمد که در امر برگزاری مراسم سومین سالگرد نماینده فقید ولی فقیه همکاری کردند، تجلیل کرد.


معاون وزیر علوم:

مبارزه با افراط‌گرایی سرلوحه کار آیت‌الله ملک‌حسینی بود
معاون فرهنگی وزارت علوم شجاعت و مردمداری را از صفات بارز مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد و گفت: آن فقید عالیقدر مبارزه با خرافه‌گرایی و افراط‌گری را سرلوحه کار قرار داده بود.


سید ضیاء هاشمی عصر امروز در مراسم سومین سالگرد رحلت نماینده پیشین ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد مقابله با افراطی‌گری و خرافه‌گرایی را صفت بارز مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد و اظهار داشت: آن فقید عالیقدر به دلیل شجاعت، معرفت و علمی که داشت معروف و مشهور بود.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه آیت‌الله ملک‌حسینی نقش برجسته‌ای در عرصه فرهنگ اجتماعی داشت افزود: آن عالم ربانی در مبارزات قبل از انقلاب و نهضت اسلامی نقش‌آفرینی می‌کرد.

وی با اشاره به محبوبیت مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی در جامعه تصریح کرد: همین محبوبیت و مقبولیت اجتماعی زیاد باعث جایگاه بزرگ وی در جامعه شده بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: آن عالم بزرگوار در طول عمر با دفاع عالمان و شجاعانه از تعالیم دینی همواره مدافع حقوق مردم به ویژه مستضعفین و ملجاء کسانی بود که پناهی نداشتند.

وی شجاعت را از دیگر صفات نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و تصریح کرد: شجاعت وی در کنار علم و مردمداری به اضافه نفوذ کلام استثنایی، از وی شخصیت برجسته‌ای ساخته بود.

معاون وزارت علوم افزود: مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی با پرهیز از سطحی‌نگری تصویر زیبایی از دین به جامعه امروز عرضه می‌کرد و این نگاه مبتنی بر نگاه اجتماعی و ترسیم تصویر زیبا از علم بود که باعث شد در تعامل با نسل جوان الگو و اسوه شود.

به گفته هاشمی آیت‌الله ملک‌حسینی در بیان حوادث تاریخی شخصیتی ممتاز بود و همه این صفات باعث شد ۱۴ آبان ماه به عنوان روزی به یاد ماندنی در کهگیلویه و بویراحمد باشد.

وی با بیان اینکه شخصیت آن مرحوم و عالم ربانی نشان می‌داد مظهر ارتباط با مردم است و با اعماق وجود با مردم عادی ارتباط داشت افزود: مبارزه با افراط‌گرایی و خرافه‌گرایی را سرلوحه کار قرار داده بود و همواره با این صفات زشت مقابله می‌کرد.

یادآوری؛

 آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی در سال ۱۳۰۳ در یکی از روستاهای اطراف شهر یاسوج دیده به جهان گشود و پس از پایان تحصیلات ابتدائی در روستای تل خسرو در سال ۱۳۱۵ به شیراز رفت و بعد از گذراندن دوره متوسطه، علوم دینی را در مدرسه منصوریه و در محضر اساتیدی از جمله حکیم احمد دارابی و آقا میرزا عبدالکریم یزدی فرا گرفت.

مرحوم آیت‌الله ملک حسینی در سال ۱۳۲۵ به قم عزیمت می‌کند و نزدیک به ۱۶ سال از عمرش را در محضر استوانه‌های فقاهت و اساتید مبارز از جمله آیت‌الله بروجردی، مرحوم آیت‌الله آقا سید محمد تقی خوانساری، مرحوم آیت‌الله حجت کوه‌کمری و امام خمینی(ره) گذراند و در سال ۱۳۴۰ به درجه اجتهاد نائل آمد و در اواخر عمر با برکت آیت‌الله‌العظمی بروجردی به صلاحدید ایشان به شیراز عزیمت کرد و در مدرسه خان، علوم دینی تدریس کرد.

مرحوم آیت‌الله ملک حسینی نماینده سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۴۱ پس از قیام امام خمینی(ره) به صف انقلابیون پیوست، به تحقیق و به موجب اسناد به دست آمده از ساواک، مرحوم آیت‌الله ملک حسینی از جمله خطرناک‌ترین شاگردان امام خمینی(ره) بوده و به طور مداوم و لحظه به لحظه تحت تعقیب رژیم منحوس پهلوی(ساواک) بوده است.

۲۰ روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) از پاریس نامه‌ای خطاب به عشایر غیور منطقه نوشتند و از طریق مرحوم آیت‌الله ملک حسینی با مردم ارتباط برقرار کردند، البته برای تحلیلگران تاریخ انقلاب نقش آیت‌الله ملک حسینی در اتصال عشایر جنوب به بدنه انقلاب انکارناپذیر است.

 
malkhosi (1)
malkhosi (102)
malkhosi-40
malkhosi (3)  malkhosi (5)
malkhosi (6)
malkhosi (7) malkhosi (8) malkhosi (9) malkhosi (10) malkhosi (11) malkhosi (12) malkhosi (13) malkhosi (14) malkhosi (15) malkhosi (16) malkhosi (17) malkhosi (18) malkhosi (19) malkhosi (20) malkhosi (21) malkhosi (22) malkhosi (23) malkhosi (24) malkhosi (25) malkhosi (26) malkhosi (27) malkhosi (28) malkhosi (29) malkhosi (30) malkhosi (31) malkhosi (32) malkhosi (33) malkhosi (34) malkhosi (35) malkhosi (36) malkhosi (37)  malkhosi (39)  malkhosi (41) malkhosi (42) malkhosi (43) malkhosi (44) malkhosi (45) malkhosi (46) malkhosi (47) malkhosi (48) malkhosi (49)   malkhosi (52) malkhosi (53) malkhosi (54)  malkhosi (56) malkhosi (57) malkhosi (58) malkhosi (59) malkhosi (60) malkhosi (61) malkhosi (62) malkhosi (63) malkhosi (64) malkhosi (65) malkhosi (66) malkhosi (67) malkhosi (68) malkhosi (69)  malkhosi (71) malkhosi (72) malkhosi (73) malkhosi (74) malkhosi (75) malkhosi (76) malkhosi (77) malkhosi (78) malkhosi (79) malkhosi (80) malkhosi (81) malkhosi (82) malkhosi (83) malkhosi (84) malkhosi (85) malkhosi (86) malkhosi (87) malkhosi (88) malkhosi (89) malkhosi (90) malkhosi (91) malkhosi (92)  malkhosi (94) malkhosi (95)  malkhosi (97) malkhosi (98)   malkhosi (101)  malkhosi (103)  malkhosi (105) malkhosi (106) malkhosi (107) malkhosi (108) malkhosi (109) malkhosi (110) malkhosi (111) malkhosi (112) malkhosi (113) malkhosi (114) malkhosi (115) malkhosi (116) malkhosi (117) malkhosi (118) malkhosi (119) malkhosi (120) malkhosi (121) malkhosi (122) malkhosi (123) malkhosi (124) malkhosi (125)  malkhosi (127) malkhosi (128)  malkhosi (130) malkhosi (131)  malkhosi (133) malkhosi (134) malkhosi (135) malkhosi (136)  malkhosi (138) malkhosi (139) malkhosi (140)  malkhosi (142) malkhosi (143) malkhosi (144)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عجب
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت کنه این عالم مجاهد رو...ولی یه سوال برام پیش اومده البته ببخشید این فرماندار جدید بویراحمد چرا همیشه عینکش رو چشمشه؟عینک آفتابیه هم قضیه جیه؟کسی میدونه لطفا بگه حتی سردبیر
بانو
Iran, Islamic Republic of
با سلام اقای کمایی چرا در این گزارش حضور زنان را به نمایش نگذاشتین یعنی زنان و مادران ما این همه بی ارزش بودند که حتی یک تصویر از حضور پرشور انان نگذاشتین اخر تا کی باید در این استان زنان این همه مورد بی مهری قرار بگیرند اگر کمی تامل کنید همه ی مدیرانی که به تصویر کشیدین فقط برای حفظ پست و مقامشون اومدن ولی زنان ما به حاطر ارادت خاص به مرحوم ایت الله اومدن انصاف چیزی خوبی است که باید در خبرهاتون رعایت شود یا خدای زنان
مردم
Iran, Islamic Republic of
مردم عادی از اینها بالاترند.
ولی نعمت مردم هستند.
کاش از صحنه های ظریف حضور مردم عکس میگرفتید نه مسئولانی که بیشترشان با زد و بند به مسئولیت رسیدند.

متاسف برای کبنانیوز
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد و یادشان گرامی باد و خوشحالیم که فرزند عالم ایشان جانشین به حق ایشان هستن
کرمی
Iran, Islamic Republic of
بابا یکی این فرماندار بویراحمد رو ارشاد کنه.کلا هپی فیس تشریف داره
Iran, Islamic Republic of
پ اسدپور وچو چه ایکه,وچو هم سر داره,الله اکبر به ای فعالیتمم مث زبل خان همه جا
Iran, Islamic Republic of
بخوبی همه اقشار را پوشش داده احسن بر کبنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا اولین نظر درست بود چرا حضور مردم را به تصویر نمی کشید!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدارحمتش بکنه انشالله بااولیا مهشوربشن اماای سایت محترم این همه عکس زدی ایابنظرخودتون برای رضای خداچنین کاری انجام دادی یااکثرمسؤلین برای این عالم بزرکواراومدن یابرای حفظ پستشون اماای کاش بجای اینکه ازمسؤلین عکس گرفتی ازمردمی که بدون هیچ چشمداشتی اومدن عکس میگرفتی
الم قشقایی
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد یادش گرامی باد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
رسالت یه رسانه پاچه خواری مسئولین نیست باید با مردم باشند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
رسالت یه رسانه همراهی با مردم است
.
دهدشت سیتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید ناصر رضایی دبیر مبارزه با مواد مخدر استان و امید اینده دهدشت
دنا پر از افتخار
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که سوال کردی فرماندار بویراحمد همیشه عینک به چشم داره.یله ایشان جانباز جنگ تحمیلی هست و در دوران دفاع مقدس چشمشو از دست داده
Iran, Islamic Republic of
فرماندار بویراحمد جانباز هستن. از ناحیه چشم. به همین خاطر عینک میزنن.
رامین
Iran, Islamic Republic of
رضایی دوستت داریم.منتظر حضورت در انتخابات مجلس در دوره های بعدی هستیم.بعد از تاجگردون خودت
Iran, Islamic Republic of
همه بودن به غیر از مدیر کل ورزش و جوانان....بابا این اصلا این استان رو قبول نداره
Iran, Islamic Republic of
اینا که همش عکسای مسئولین بودن از مردمی که خود جوش رفته بودن عکس میگرفتین مسئولین اگه پست نداشتن هیچکدومشون نمیومد
صادق
Iran, Islamic Republic of
چرا مثل مسوولین وغیرمسوولینی که حضورشان را با تصویر نشان داده اید درمورد نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی انجام نداده اید.با رسالت اطلاع رسانی منافات دارد.با احترام
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1