تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۱۳۶۲۸۰

مرد بویراحمدی که شهادت را با مدیریت عوض کرد

۵
۰
کبنا ؛
۱۲ آبان، سالروز شهادت شهید کرامت‌الله ایزدپناه بزرگ مردی از تبار انسانیت، صداقت، شجاعت، ایثار، اندیشه و اندیشیدن از دیار کهگیلویه بویر احمد است، معلمی که هنر خوب مردن را با شهد شهادت مشی رهروان راه ایثار کرد.




شهید ایزدپناه جزء اولین دلیرمردانی بود که وارد صحنه‌های مبارزات انقلابی شد و با شروع جنگ راهی جبهه های حق علیه باطل شد و اولین شهید کهگیلویه و بویراحمد است.
کرامت یک کرامت الهی بود،زیرا رفتاری فراتر از انسان های عادی داشت، عشق به راستی در تمام وجودش موج می‌زد، وجودی که متعلق به خودش نبود بلکه وقف حرکت در مسیر حق بود و سرخ فام به حق پیوست.
پدر شهید ایزدپناه با بیان این عبارات می‌گوید: هرگز توان بیان ویژگی های رفتاری و کرداری فرزندم را ندارم زیرا سرشت پاکش مملو از خلقت های پاک خدایی بود که زبان عاجز از بیان آن است.
محمد ایزدپناه این پدر شهید با روحیه ای حماسی و ابراز شوق از آزادگی و شهادت فرزند دلیرخود می‌گوید: به شهیدکرامت‌الله نه به عنوان فرزندم بلکه به عنوان یک مجاهد یاد می کنم.
وی می گوید: اخلاص کم نظیر شهید یک الگوی مثال زدنی است زیرا با وجود همه شرایطی مادی و دنیوی که برایش فراهم بود، اما مسیر دیگری را انتخاب کرد تا نمونه واقعی یک سرباز ولایت بود.
این پدر شهید به موقعیت اجتماعی و فرهنگی شهید کرامت الله اشاره کرد و گفت: در شرایطی که می توانست مدیر باشد و یا در وادی امور مادی زندگی خوبی را داشته باشد اما چون مجاهدی عاشق راهی جبهه های جنگ شد و در کمترین زمان با نوشیدن شهد ناب شهادت به لقای حق شتافت.
این پدر شهید گفت: چه افتخاری بالاتر از این که در خانواده ای جوانی تربیت شود که مشی اش حسینی باشد و در رکاب ولایت از جان و مال خود بگذرد و تا سرحد جان حماسه آفرینی کند، حماسه ای که شهید کرامت الله و دیگر شهدای دفاع مقدش آفریدند.
مادر شهید ایزدپناه این شیرزن فداکار به سال ها رنج ودلتنگی برای فرزند خود اشاره می کند و می گوید: شهید اول یک معلم اخلاق بود ،احترام به والدین برایش در مرتبه ای خاص قرار داشت اما هیچ علاقه دنیوی نتوانست مانع از عشق به ایثار و شهادتش شود.
فرنگیس پناهی تقدیم فرزندش به انقلاب و نظام را مایه مباهات خود و خانواده ش می داند و می گوید: آنها که رفتند کارحسینی کردند و ما باید کار زینبی کنیم واز انقلاب وخون شهدا بیش از پیش پاسداری کنیم.

*یادداشت برادر شهید
شهید کرامت الله ایزدپناه مردی است که در این خطه از دیارمان مردانگی در رکاب او جوانمردی آموخت و هنر خوب مردن را در مکتب حیات، خوب آموخته بود تا به همه آنها که جهاد را تنها در توانستن می فهمند و به همه آنها که پیروزی بر خصم را تنها در غلبه، بیاموزد که شهادت نه یک باختن بلکه یک انتخاب است، انتخابی که در آن، مجاهد با قربانی کردن خویش در آستانه معبد آزادی و محراب عشق پیروز می شود.
و حسین وار که به بنی آدم درس چگونه زیستن داد با پشت پا زدن به همه تعلقات دنیوی و پوشیدن خلعت شهادت نشان داد که شهادت، هنر مردان خداست، چنان که خوب زیستن و خوب زندگی کردن، هنر مردان الهی است.
خوب مردن نیز هنری است که در درجه اول، شهدا آن را به ارث می برند،شهدا آن شمع های فروزانی هستند که با نثار هستی و وجود خود در محضر حق تعالی، پیروز می شوند . سیدالشهداء سمبل و الگوی خوب مردن (شهادت) در همه اعصار است.
مقتدایان امام حسین علیه السلام کسانی هستند که از مایه جان خویش در راه خدا نثار می کنند و به راستی حسین آموزگار بزرگ شهادت است که هنر خوب مردن را در جان بی تاب انسان های عاشق، تزریق می کند.
راه ومرام شهدای چون ایزدپناه بیبانگر این واقعیت است که آنها که تن به هر ذلتی می دهند تا زنده بمانند، مرده های خاموش و پلید تاریخ اند.
ببینید آیا کسانی که سخاوتمندانه با حسین به قتلگاه خویش آمده اند و مرگ خویش را انتخاب کرده اند، در حالی که صدها گریزگاه آبرومندانه، توجیه شرعی و دینی برای زنده ماندن شان بود،اما توجیه و تاویل نکرده‌اند و مرده‌اند، اینها زنده هستند؟
آیا آنها که برای ماندن شان تن به ذلت و پستی، رها کردن حسین و تحمل کردن یزید دادند، کدام هنوز زنده‌اند؟
هرکس زنده بودن را فقط در یک لش متحرک نمی بیند، زنده بودن و شاهد بودن شهدا را با همه وجودش می بیند، حس می‌کند و مرگ کسانی را که به ذلت ها تن داده اند تا زنده بمانند، می‌بیند.
شهدا زنده اند و سیدالشهداء زنده ترین شهید تاریخ است.
نام او، یاد او، خاطره او و داستان شگرف کربلای او، همه و همه در طول تاریخ برای همه نسل ها نیروبخش، حیات آفرین، امیدزا و انقلاب گستر است.
به راستی کدامین ملت را می توان سراغ گرفت که با روح و خون حسین همگرایی کنند و به افتخار یکی از دو پیروزی نرسند؟
خون حسین و رهرروان صدیقش مایه حیات بخشی است که در گذر زمان بر کالبد ملت ها دمیده می شود و آنها را به زندگی فرا می خواند و حسین علیه السلام و شهدا زندهای جاویدی هستند که هر سال، دوباره شهید می شوند و همگان را به یاری جبهه حق زمان خود، دعوت می‌کنند.
حضور شایسته در محضر خدا، آرزوی سرشار از اشتیاقی است که مردان خدا همواره برای آن، لحظه شماری می کنند و شهادت، شایسته ترین وسیله آنهایی است که شهامت آن را دارند که مرگ خویش را انتخاب کنند، تنها به یک انتخاب بزرگ دست زده اند، اما کار آنها که از آن پس زنده می مانند، دشوار است و سنگین .
(اردوان ایزدپناه بردارشهید ایزدپناه )
اینک در سالروز شهادت آن بزرگ مرد فرهیخته که اولین شهید کهگیلویه وبویراحمد بود جا داشت مسئولان امور ایثارگران یادمان سالروز شهادت این شهید والامقام را حداقل با سرکشی از خانواده بزرگ منش آن دلیر مردم شجاع گرامی می داشتند.
روحش شاد و یادش قرین رحمت حق باد.
 

 -----------------------
مظفر عدالت‌نسب
-----------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

باوی
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد
شهدا زنده اند
Iran, Islamic Republic of
شهید ایزدپناه، حاج دهراب پور، حاج حسینی، حاج افتخاری، مهندس سجادی همگی شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و از نزدیکان شهید بهشتی بودند. شهید ایزد پناه دو دوره کاندیدای مجلس بود ولی در دور آخر عطای بهارستان را به لقایش بخشید و به فرمان رهبر خود عملا لبیک گفت و به خیل کاروان شهدا پیوست.شهید عزیز کجایی که ببینی هم قطاران خاکی ات این روز ها به جایی رسیده اند که رفاقت را نه به رقابت بلکه به دشمنی و تهاجم علیه هم در صحنه های حساس انقلاب رسانده اند. گرچه رفتی اما عند ربهم یرزقونی بیا و با روح مقدست واسطه فیضی شو تا همسنگرانت نه بر علیه هم بلکه بر علیه ضدتویعنی لیبرال و فئودال و خان و...یکبار در کنار هم و به یاد تو شمشیر را از نیام برکشند و با اتحادی محکم و مشروع ضربت خود را بر هرانکس که چشم طمع به این انقلاب و این ملت مستضعف دارند فرود آورند و قلب امام،شما شهدا و تمام نیروها و کسانی هنوز دل در گروی آرمان ها و ارزش ها دارند خشنود سازند.
جانم نثاررهبر
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد وبهشت برین جایگایش.
وحیدایزدپناه
Iran, Islamic Republic of
راه خدا ازمیان مردم می گذرد
وحیدایزدپناه
Iran, Islamic Republic of
راه خدا ازمیان مردم میگذرد
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1