تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۳۶۲۳۷

از پیام دهراب‌پور به زارعی تا «رضاشاه» برای شریعتی

۴۲
۰
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بالاخره بعد از روزهای سختی که بر این اداره گذشت، با حضور یاری معاون اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، این مراسم با حضور گسترده فرهنگیان و معلمان روبرو شد و محمدرضا شریعتی رئیس سابق آموزش و پرورش بویراحمد که بر آلام آموزش و پرورش مرثیه‌ای طولانی خواند، اظهار کرد: هویت مردم این شهرستان لگدمال خواست و هوس و دنیای کسانی شده که نان و نام را به نام بویراحمد گرفته اند و هیچ نامی برای بویراحمد دست و پا نکرده اند.
شریعتی همچنان که از گم شدن سوراخ دعا سخن می‌گفت، بیان داشت: ما می‌دانیم در بویراحمد کسی که بر کرسی شهرت و سیاست نشسته که تمام دغدغه او فقط رای می‌باشد، همچنین فردی نمی‌تواند معرف و معلم و درمان درد مردمی باشد که بچه‌های آنها نوبتی کفش می‌پوشند تا به مدرسه بروند.
DSC_0195
او همچنان از حرف و حدیث‌های سخن گفت که روزهای اخیر به او و تیمش نسبت دادند و گفت: شیر پاک خورده و نان حلال خور هستم و از هر سخنی مبرا.
این‌ها همه حرف‌های شریعتی نبود قطعاً لابه لای حرف‌های منظم و ادبی او سخنان زیادی پنهان بود که همگان می‌دانند، شریعتی البته تلویحاً نماینده بویراحمد و دنا را تهدید کرد که شریعتی‌ها هستند و اسفندها می‌آید و دیگر اجازه نخواهند داد هر اتفاقی صورت بگیرد.
حضار با تشویق‌های خود سخنان شریعتی را تأئید می‌کردند، شریعتی با صورتی پر از عرق پایین آمد و کنار اردشیر یاری نشست. او یک اعتراف کرد و آن هم اینکه زارع‌پور مدیرکل با اخلاق و توانمندی است و هر گونه به احترامی به او خدشه‌دار کردن ساحت اخلاق است.
DSC_0193
صحبت‌های یاری آب پاکی بر دست همه کسانی که با سخنان نیش‌دار بدن آموزش و پرورش را نشانه گرفته بودند، ریخت و گفت: گچسارانی‌ها، بویراحمدی‌ها و کهگیلویه‌ای‌ها برادر و برابرند.
 
یاری همچنین راه نجات استان را باهم و در کنار هم بودن دانست و گفت: در جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب نیروهای خوبی است که می‌توان از آنها برای ارتقا و رشد استان کهگیلویه و بویراحمد بهره برد.
او البته به مخالفان و منتقدان هم پاسخ داد و اظهار کرد: در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ۴۱ رئیس اداره داریم که ۳۵ نفر آنها از ایل بزرگ بویراحمد است.
یاری با بیان کلماتی مانند ایل بزرگ بویراحمد، شجاعت، دلیر و مهمان‌نوازی در وصف بویراحمدی‌ها نشان داد که گرمسیری‌ها و گچسارانی‌ها و باشتی‌ها نگاهی کاملاً برادرانه و دوستانه با سردسیری‌ها دارند او آیت‌الله ملک‌حسینی را متعلق به همه استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی سند افتخاری برای تک تک کهگیلویه و بویراحمدی‌ها است.
آن طرف‌تر نماینده محمدرحیم دهراب‌پور اصولگرای شاخص بویراحمد که در انتخابات اسفند ۹۰ از هدایت‌خواه بریده و به زارع پیوست نیز حضور داشت. حاج دهراب‌پور این روزها کاملاً حمایتش را از زارع برداشته است و تبریک نماینده‌اش به محمدرضا شریعتی پیامی بود که شاید می‌خواست از این طریق به حاضرین انتقال بدهد. دهراب‌پور دیگر نمی‌خواهد از زارع حمایت کند و حضور مستمر کیان دهراب‌پور برادرش در جلسات اصولگرایان نیز مشخص است.
DSC_0177
سعادت محمدی رئیس دفتر نماینده بویراحمد و دنا که در ردیف‌های اخر جلسه نشسته بود قطعاً این موضوع را به زارع و تیمش انتقال می‌دهد شاید هم برای او اهمیت نداشته باشد.
DSC_0135
یکی دیگر از مسائلی که در آئین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید آموزش و پرورش بویراحمد اتفاق افتاد، اهدای کتاب «رضاشاه» توسط زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به محمدرضا شریعتی و سیدعلی‌اکبر هاشمی بود، هر چند به نظر نمی‌رسید که قربانی با منظور این کار را کرده باشد، اما دادن کتاب ۹۹۰ صفحه‌ای و خوندان آن توسط روسای قبلی و جدید و مرور تاریخ خالی از لطف نیست.
 
DSC_0147
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله اسفند ماه مردم بویراحمد کسی را انتخاب می کنند که صلاحیت وکالت این مردم فهیم را داشته باشد
و
Iran, Islamic Republic of
اسفند ماه منتظر باش
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور حمایتت میکنیم
Iran, Islamic Republic of
چرا این مدت دوستان دهراب پور را بر میدارند؟
اصولگرای قدیمی
Iran, Islamic Republic of
بعد از هدایتخواه، محمدرحیم دهراب پور کاندیدای ما
Iran, Islamic Republic of
خانواده دهراب پور از هر که بریدند اون طرف بازنده هست
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
اگر اینجوری جلو بریم رای زارعی خیلی افت میکند ...
Iran, Islamic Republic of
زارع دیگه چشمش مجلس نمیبینه
Iran, Islamic Republic of
خسته نیاشی جناب دهرابپور این دفعه زارعی رو کنار بگذار
م
Iran, Islamic Republic of
درود بیکران بر زارع. جناب شریعتی وسعت دیدتان حداکثر نوک دماغتونه
Iran, Islamic Republic of
حسنقلی
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تبریک به آقای هاشمی هدیه خانم قربانی به پاس همه کار شکنی و سنگ اندازی در تمدید ماموریتش از سوی شریعتی راد بود.
جواب بدی را با خوبی داد اما با کتاب معنی دار رضاشاه
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
یا حق
در روز معارفه شریعتی خوش بیان با صحبت های آرمانی و ایده ال گرا جانی تازه در رگان خشکیده معلمان بویراحمد دمید و با تعریف و تمجید از نماینده بویر احمد و دنا سنگ تمام نهاد ولی در روز معارفه نه از گزارش عملکردی آن همه حرف قشنگ ونه از آن همه تقدیر و سپاسگزاری از نماینده محترم بویر احمد و دنا که برای ایشان هزینه های سیاسی فراوانی داد، خبری نبود.
واین تعارض در گفتار و رفتار شاید همان اخلاق و قاموس لگد مال شده معلمی بود که شریعتی در صدد بازیافت آن بود و همگان رادر روز معارفه به دست زدن وا میداشت. همان شیر حلال خورده ای که با حرف های قشنگ آمد و همه نیروهای توانمند ، کاربلد و دست پاک را برداشت وبا تیم کاری ضعیف خود با هزار حرف و حدیث به بد ترین وضعیت آن هم قبل از مراسم ملی سیزده آبان عزل شد.@@@@دو صد گفته چو نیم کردار نیست
Iran, Islamic Republic of
دکتر کیان دهراب پور از اصولگراهایی هست که از لحاظ فکری متعادل هست
Iran, Islamic Republic of
حاج دهرابپور خودش میدونه چرا جلوی زلرع وایساده دور قبل هم فقط در ظاهر و برا اینکه جلو مردمش خجالت زده نشه با زارع میچرخید دهرابپور دور قبل که هدایتخواه بهش باج نداد و امید داشت که این دور زارع از نیروهایی خودش برا مدیریت استفاده کنه ولی زارع در عمل از مدیران اصلاحطلب حمایت کرد و این بود هم که خودش رو شکست خورده دید حالا اومده وسط که بتونه باج بگیره خودش هم میدونه که قبول میشه چند سال تو شورای شهر بود برا مردمش چیکار کرد الان هم کسی نمیتونه به دهرابپور اعتماد کنه اونوقت که اومد گفت من رای خودم رو دارم و نیازی به اطرافیان نیست گور سیاسی خودش رو کند اعلام حضور دهرابپور فقط و فقط نقشه هم طیفش یعنی بهرامی هست حالا اومده میخواد اینجوری رای زارع رو خراب کنه و از بهرامی حمایت کنه دهرابپور اینده همه چی رو نمایان میکنه ماه هیچ وقت پشت پرده نمیمونه
Iran, Islamic Republic of
درود بر دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور قابل تقدیر است
به نام ایزد دانا
Iran, Islamic Republic of
به نام دانای بزرگ نیک اندیش.


اولین تاسفم برای نویسنده مغرض این متن است.کسی که نان به نرخ روز مبخورد و میپندارد که با تهمت و بی احترامی که تماما نشان از عمق کینه و حسادت به آقای دکتر شریعتی دارد سخن پراکنی و بهتان میزند.
بهتر است در جواب ذهن دوستانی که متن به ناحق! را خوانده اند مطالبی عرض کنم:
۱٫عکس گرفته شده نه توسط مردم شرکت کننده و نه با دوربین گوشی بلکه توسط عکاس آقای نماینده ملتمس! به رای شهرستان بویراحمد و دنا گرفته شده که نشان از وابستگی و سیستماتیک بودن عزل و تهمت هاست.
باید بگویم آفای نماینده محترم؛ با عزل دوستانی چون دکتر شریعتی نه نظر مردم و نه رای ایشان از عملکرد ضعیف شما تغییر نمیکند و بنده متاسفم که نالایقی چون شما، به نمایندگی از استانمان در مجلس، صاحب کرسی است.شهرستانی که هزاران نخبه و لایق دارد چگونه ممکن است کسی که تا دیروز بیسواد و صاحب کارخانه شن و ماسه بود و برای سخنرانی در جمعی، از یکی از  معلمان تقاضای متن سخنرانی میکرد و وقتی باد! متنش را با خود میبرد،سخنرانی تمام میشد!!!را نماینده خود در تصمیمات کلان مملکتی بپذیرند؟جز با تملق و دروغ!
۲٫عزل آقای دکتر شریعتی، نه نمودی بر کج روی ایشان و نه مصداقی بر نالایقی اوست.ایشان به یک دلیل عزل شد ( هر چند ایشان اوایل بهار امسال درخواست بر استعفا داشتند)؛ و آن اینکه: زاویه گرفتن از ستاد بی سامان آقای زارعی.
آقای زارع بعد از اینکه اصرار بر ابقای فرد خرابکار و جاسوس تشکیلاتشان بر مسند معاونت آقای دکتر شریعتی داشتند و آقای دکتر حکم بر انفصال ایشان دادند، تصمیم به مخالفت علیه ایشان دادند.چنانچه وساطت جهت آشتی بین آقای نماینده و جناب دکتر حتی در تهران نیز دل درد کشیده دکتر شریعتی را بدست نیاورد.لازم به ذکر است که معاون آقای دکتر، داماد خانوادگی آقای زارع و از مسولان ستاد انتخاباتی ایشان بود ولی به دلیل داشتن دست کج و خیانت در امانات دولتی توسط دکتر شریعتی عزل شد و این استارتی بود مبنی بر تعویض دکتر شریعتی توسط شورای نماینده!!!!!!
""گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری""
۳٫بنده شاهد بودم که از عصر تا پاسی از شب و از صبح کاری تا پایان وقت اداری، افراد مختلف، برخی معلمان لگد خورده!!! می آمدند و از آقای دکتر، درخواست حکم مدیریت دبستان یا دبیرستان میکردند.
نمیدانم، ولی فک میکنم برای راضی نگه داشتن تمامی این معلمان، میبایست آقای دکتر یک مدرسه افتتاح، تا تمامی معلمین متوقع!( نه همه این عزیزان ) مدیر یا معاون مدسه ای شوند.
۴٫آقای نماینده، شما که خوب میدانی، و یادمان هست که چه وعده ها که دادی! و عمل نکردی!!
شرم بر تو و سگان در خانه ات.
۵٫آقای نماینده در این مدت هم فرماندار و هم ریاست آموزش و پرورش را تغییر داد و در واقع نه تغییر!! که وام داد که بلکه این مناصب را برای رای باج دهد!! آری این است نماینده ما،که پیدا کردنش تا دیروز بعد از انتخابات کاری دشوار و اکنون تنها دغدغه اش رای مردم است.
به خدا میسپارمش...
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
سر کار خانم قربانی اگر خودت کتاب رضا شاه را می خواندی ،قطعاً روسای ۱۰ ساله شهرستان های کهگیلویه و بهمئی را خیلی زود عوض می کردی!!!!!!!!!!!!!!!!
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
به جون خودم دهراب پور همین دکتر رو کاندید میکنه.میگی نه حالا ببین...
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
دکتر دهراب پور داماد سردار شهید هرمزپور و از آن طرف برادر حاج دهراب پور و از مدیران هدایت خواه است که احتمال دارد برادرش بخواهد او را وارد معرکه انتخابات کند و خودش خارج از گود کاندیداتوری هدایت این جریانو بعهده بگیره.اما آن چیز که کاملا عیان است همان طور که زارع را به بهارستان فرستادند دنبال هستند که حاج زارع ۵۰۰۰رآی نیاورد و احتمالا با هدایت خواه هماهنگ هستند.اما درود بر حاج زارع که در قبال این همه فشار حتی با اینکه می داند کارش تمام است حاضر به باج دادن به اینها نشده.زنده باد زارع
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
حاج دهراب پور فراتر از اصولگرا و اصلاح طلب است.ایشان کاندید نمی شود فقط دارد حساب خود را از زارع و از اصولگرا های افراطی جدا میکند.من ایشان را خیلی خوب می شناسم
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور و زارعی فامیل هستند و مشکلی با هم ندارند.
خوش به حال روزگار
Iran, Islamic Republic of
تا بود چنین بود تا باد چنین باد ...........................
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
زارعی زنده باد دهرابپور پاینده باد
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور و زارع برادرند و هیچ وقت به هم پشت نمیکنند.
Iran, Islamic Republic of
حالا این دور باز حاج زارع و دور بعد دکتر کیان دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
حمایت از دهراب پور حمایت از زارعی
علی
Iran, Islamic Republic of
روزی از زارع ناامید شدم که نتوانست یک رییس دفتر حرف ای ،کارامد،اشنا به اوثضاع و احوال منطقه ،با تجربه و تشکیلاتی برای دفترش بذاره.
خدا وکیلی کی اقای محمدی بنده ی خدا رو میشناسه و کی ازش حساب میبرا
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک بویر احمدی حقیقتا کسر شعنم می شود که رجل بویراحمد امثال حاج دهراب پور و سید باقر را سیاسی بگویند،زارع را هم سیاسی بگویند.شخصیت های ممتازی همچون سیدباقر موسوی و حاج دهراب پور را همه‌ی مردم حتی مخالفان شان احترام می کنند به خاطر اینکه قید و بند دارند اما زارع به خاطر سه تا رآی دست به هر کاری میزنه.
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج محمدرحیم دهرابپور و دکتر کیان دهرابپور
Iran, Islamic Republic of
بابا دکتر کیان دهراب پور کجا و بعضی های دیگر کجا؟؟!!
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
مدیر عزیز سانسور نکن بدون طرفداری کامنت ها رو بزار
علی ف
Iran, Islamic Republic of
اون اقای که مدعییت دهراب پور میخواد بهرامی رو حمایت کنه از ادبیادبیات دست و پا شکسته اش هم باید فکرای دستو پا شکسته بکنه .دهراب پوز دیگه زاه پله کسی نمیشه .فکرای خو دش رو کرده .دبگه هیچ کس براش مهم نیست .همه رو یه طوز میبینه .زارع خودش میدونه که کی رو میخواد از دیت بده .این اراجیف هم تسکین دلاتون نمیشه .حاج دهراب پور یا خودش هسن یا یکی از برادراش رو حتما کاندید میکنه .ان شالله اینده نیز ازان خودشه .
علی ف
Iran, Islamic Republic of
دکتر دهراب پور در مکتبخانه ای بزرگ شده که کسی مثل شهید دهراب پور رو تقدیم نظام کرد .دکتر دهراب پور در کنار استاد تواضع و فروتنی یعنی حاج دهراب پور بزرگ شده .
درود بر خانواده محترم دهراب پور بویره حاج دهراب پور و دکتر دهراب پور
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اقای حسن زاده
"شعن"غلط هست،درست آن "شان ".
فارسی را پاس بدار برادر.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
جوابیه بصیرت(نظر بالا)
یکی از ایراداتی که آقا نماینده از رئیس آموزش و پرورش گرفت این بود که این آقا در روز معارفه خود اسمی از ما نبرد و ما در روز معارفه آقا شریعتی بودیم حتی برای یک کلمه هم اسمی از آقای نماینده نگفتن.من در اینجا اصلا دوست ندارم از آقای شریعتی حمایت کنم ولی برای قشر فرهنگی دلم میسوزد که بازیچه چه کسانی شده و باید نظرات چه کسانی را بخوانند که مغرضانه مینویسند
درصورتی که ما در معارفه دکتر شریعتی بودیم پس شما از کجا شنیدین که آقای دکتر از نماینده تعریف و تمجید کردند. البته که این نظر مغرضانه است .اما حرف کلی اینجاست که خوانندگان کانت های شما معلمین و قشر فرهنگی هستند نه افراد عامی پس با این کامنت های بی اساس با آبروی نماینده مجلس بازی نکنید تا بیشتر از این تحقیر نشود.
به خدای احد واحد قسم هر چه شما از این سری مطالب بزنید آبروی ایشان را بیشتر میبرید. وقتی رسانه ای می آید و عکسی از مراسم عزاداری در خانه نماینده را گذاشتند و با آن مطالب بی اساس بیشتر از همه عزای حسین ع را زیر سوال بردند و اینکه بیشتر کاربران و افرادی که این مطلب را خواندند به جای باور این مطلب به این باور رسیده بودند که آقای نماینده چه خانه بزرگی وامکانات مرفهی دارد و حتی از عزای حسینی برای کسب رای استفاده میکند و هزاران حرف دیگر که این امکانات از کجا آمده ......
من به همه شما عزیزان و از جمله فرهنگیان با عزت خواهش میکنم در مورد هیچ شخص و یا اشخاصی مغرضانه ننویسید و با آبروی آنها بازی نکنید و آه و ناله مردم را در حق کسی روا مدارید.
که حالا هر کس میرسد با یه نفرین بگوید از حق مردم برداشته و این دم ودستگاه را به هم زده بخدا گناه دارد
شما در روز قیامت جواب گو هستین به فکر قیامت خود هم باشید.
از شما خواهش میکنم کامنت مرا بگذارید شاید دل کسی بلرزد و دیگر از این نوشته های بی اساس دست بردارد.
با تشکر
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
نود درصد آرای دور قبل زارع بخاطر حاج دهراب پور در کنارش بود،این ادعا نیست الان فضای منطقه طوری است که این حرف کاملا عیان و قابل لمس هست.اگر حربه آقای زارع و دوربری هاش انتخابات شورا است، حدود کمتر از چهار ماه دیگه پایگاه مردمی و محبوبیت ایشان در بین مردم به خصوص بویراحمد سفلی مشخص می شود.اعتماد مردم به حاج دهراب پور به خاطر صداقت و صراحتی است که در گفتار و رفتارش دارد،اگر حاجی دنبال باج گرفتن بود زارع خیلی کوچک تراز آن است که ایشان بخواهد حتی خواسته ای ازش داشته باشه،چرا که نگرانی و درد دهراب پور برای حفظ انقلاب و حفظ اعتماد مردم به نظام است که در دوران شریف عمر سیاسی اش تمام زندگی اش را در این راه سرمایه گذاری کرده است.اختلاف با هدایت خواه هم بروی وجود برخی نیروهای ضعیف در کنار ایشان بود و در سطح کلان مملکتی باهم همراه بودند.ایشان تنها نیروی اصولگرایی است که تعامل واقعی و سازنده ای با جریان اصلاحات داشته ونیروهایی که زارع بنام اصلاحاتی گذاشته خواهیم دید که آرای شان در سبد دیگران حتی دهراب پور هست، زارع سرش را زیر برف کرده و فکر میکند که انتخابات برایش تمام است اما....،بهرامی هم دوستی نزدیک حتی خانوادگی با حاج دهراب پور دارد و آرای بیشتری از زارع در منطقه دارد اما آرای ایشان پراکنده است و به طور کلی نمود پیدا می کند.بحرحال حاج دهراب پور و دکتر هدایت خواه قطعا یکیشون وارد صحنه میشن و دیگری کار را برای اینکه بلندگوی انقلاب شوند تمام خواهند کرد.من نمی دونم زارع به چه امیدی اظهار وجود می کند بعداز آنکه بویراحمد اینقدر تحقیر شد.شاید شاید با دکتر دهراب پور بتواند رقابت کند که با توجه به عملکرد نماینده نتیجه هم در آن صورت قابل پیش بینی خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتی عزیز خداوکبلی تاقبل از جلسه تودیع خود یک دقیقه به فکرکفش پای بچه های معلمان بودیدچه قدر روز تودیع مسولین مردم دار می شوند
Iran, Islamic Republic of
.بنده خدا از خودش هیچ اختیاری حداشت چون می گفت من سرگرد هستم واقای.سرهنگ هرچه انها بگویند من عمل می کنم چون باشتیها از بویر احمدیها ارجعیت دارندو پستهای مدیریتی شهرستان بویراحمد بین .و ودهدشتیها به خاطر چند رای تقسیم کرده اند وبویراحمدیها هم بی صاحب
Iran, Islamic Republic of
اقای روسایی که مدیریت می گیرید واز خودتان صلاح ندارید فقط یک کتر خوب انجام دهید وان اینکه معلمانی که بویراحمدی هستند وسالهای اخر خدمتشان هست باپست مدیریت ومعاونت در نظر بگیرید تا فردا در موقع رای گیری بدردتان بخورد چون پستها در بویراجمد نه براسال لیاقت و کار مفید است بلکه بخاطر خط سیاسی ورای دادن است که این همه افت تحصیلی در استان داریم
Iran, Islamic Republic of
طوری ایکن زارع باج ندا اینگا زارع هم ایتری کاری کنه
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1