تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۱۳۶۱۱۷

کمپین هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد برای فاجعه منا

۰
کبنا ؛
هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در حرکتی نمادین به کمپین میلیونی پیگیری فاجعه منا پیوستند.

 این آیین بعدازظهر سه شنبه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، رئیس کنگره شهدا، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از هنرمندان در حوزه هنری استان برگزار شد.

در این آیین هنرمندان و مسئولان فرهنگی استان با ثبت نام در کمپین پیگیری فاجعه منا، خواستار پیگیری این حادثه از سوی سازمان ملل و دیگر نهادها و سازمانهای بین المللی شدند.

هنرمندان فاجعه منا را فراموش نمی کنند

رئیس حوزه هنری استان در این آیین گفت: این مراسم با هدف لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که« حادثه منا به هیچ وجه نباید فراموش شود و این مسئله باید تا سالها در مجامع جهانی مطرح باشد» برگزار شد.


علی هوشمند افزود: هنرمندان این استان هم همگام با دیگر هنرمندان و اقشار مختلف کشوربا پیوستن به کمپین پیگیری حادثه منا، شکایت خود را ثبت کردند و نشان دادند که فاجعه منا را فراموش نخواهند کرد.

وی بیان کرد: همه دستگاه ها به خصوص دستگاههای فرهنگی وظیفه دارند که در جهت پیگیری این فاجعه و جلوگیری از فراموشی آن تلاش کنند.

هوشمند افزود: هنرمندان بصیر و آگاه استان  امروز در حرکتی انسان دوستانه و خداپسندانه با حضور خود ضمن محکوم کردن جنایات و بی کفایتی آل سعود در مدیریت حرمین شریفین، جنایات این رژیم در یمن را نیز محکوم کردند.

رژیم آل سعود در حال اضمحلال است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم فرامین مقام معظم رهبری را لازم الاجرا دانست و گفت: قشر هنرمندان مهمترین نقش را درجلوگیری از فراموشی حادثه منا بر عهده دارند.

فتاح محمدی افزود: امنیت یکی از مقوله های اصلی حج است که حکومت آل سعود از تامین آن برای حجاج عاجز بوده و این در حج امسال به اثبات رسید.

وی کمپین پیگیری فاجعه منا را یک حرکت سیاسی و حقوقی خواند و تصریح کرد: باید با پیگیری های مردم، حکومت آل سعود مجبور به پاسخگویی در خصوص ابعاد فاجعه شود.


محمدی اظهار داشت: حکومت آل سعود نشان داد که لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارند و باید کشورهای مسلمان تدبیری برای مدیریت حج بیندیشند.

وی رژیم عربستان را رژیمی در حال اضمحلال و رو به سقوط خواند و گفت: این رژیم امتحان خود را در یمن، سوریه، عراق و ... پس داده است و امروز جنگ و خونریزی در جهان اسلام نتیجه سیاست های تفرقه افکنانه این رژیم است.

محمدی همچنین از سکوت جامعه بین اللمل و نهادهای مدعی حقوق بشر در خصوص حادثه منا و جنایات عربستان در یمن ابراز نگرانی کرد و افزود: مدعیان حقوق بشر با این سکوتشان نشان دادند که به حقوق بشر هیچ اعتقادی ندارند.

وی ضمن تقدیر از این اقدام حوزه هنری استان و هنرمندان در محکومیت فاجعه منا، بر روشنگری هرچه بیشتر هنرمندان به عنوان قشری تاثیرگذار در جامعه تاکید کرد.

در پایان این مراسم هنرمندان استان اقدام به نام نویسی و ثبت شکایت خود در سایت پیگیری فاجعه منا کردند./مهر




پیگیری حادثه منا

نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1