تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : ۱۳۵۶۸۵

خسارت ۲۵۴ میلیارد تومانی به کشاورزان استان

۲
۰
کبنا ؛ 
عصر امروز نشست ستاد مدیدیت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
خسارات ۲۵۴ میلیارد تومانی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ناشی از حوادث
در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مهمی در خصوص خسارات بخش‌های گوناگون از رهگذر حوادث ذکر شد از جمله اینکه بخش کشاورزی در سال گذشته ۲۵۴ میلیارد تومان خسارت دید.nike2bal
در این نشست ابوالحسن صداقت‌کیش قائم‌مقام جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که بیش از همه بر اثر بحران‌ها و حوادث خسارت دیده است بخش کشاورزی است.
قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خسارات مربوط به خشکسالی، بارش‌های سیل‌آسا و تگرگ‌زدگی و سرمازدگی و سایر بحران‌ها موجب شده تا بخش کشاورزی ما بیش از سایر حوزه‌ها آسیب ببیند و در این میان کشاورزان بیش از همه دچار ضرر و زیان شده‌اند.
صداقت‌کیش افزود: اما در سازمان جهاد کشاورزی تدابیری اندیشیده شده است تا خسارت به کشاورزان کمتر شود که یکی از این کارها معرفی کشاورزان به صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.
این مسئول گفت: متأسفانه به هر دلیل برخی از کشاورزان ما تاکنون به عضویت این صندوق درنیامده‌اند که همین موجب شده در برابر حوادث مصونیتی نداشت باشند و خسارتی به آن‌ها پرداخت نشود.
وی تبیین کرد: به دلایل مختلف باید ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بخش کشاورزی را بیش از سایر بخش‌ها مورد توجه قرار دهد.
صداقت‌کیش به کارها و اقدامات انجام شده دیگر برای کاهش خسارات به کشاورزان در استان اشاره کرد و گفت: سامانه پیامکی در سازمان جهاد کشاورزی استان داریم که این سامانه پیش از حوادث کشاورزان را در جریان حوادث احتمالی قرار می‌دهد و شماره تلفن اغلب کشاورزان استان در این سامانه ثبت است.
این مسئول در پایان خسارت‌های وارده از رهگذر حوادث در استان به بخش کشاورزی در سال گذشته را رقمی بسیار بزرگ عنوان کرد و گفت: در سال گذشته خسارات برآورد شده در بخش کشاورزی استان ۲۵۴ میلیارد تومان بود.
آماده‌باش کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان در کهگیلویه و بویراحمد
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست تا برای بارش‌های سیل‌آسای احتمالی پیش رو آمادگی کامل داشته باشند.
پژمان نیک‌اقبالی ظهر امروز در این نشست با بیان اینکه قبول نداریم استان ما در هنگام بحران‌ها دارای مشکل است، اظهار کرد: به بارش سنگین برف سال ۹۲ که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بهتر از بسیاری از نقاط دیگر کشور عمل کرده‌ایم.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال ۹۲ و در مدت ۲۰ روز چهار مرحله برف سنگی در استان ما بارید که توانستیم از آن بحران به خوبی خارج شویم و اکنون نیز آمادگی داریم تا در صورت هرگونه بحران احتمالی با تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها اقدام کنیم.
نیک‌اقبالی در ادامه اظهارات خود با تأکید به دستگاه‌های خدمات‌رسان استان که باید آمادگی کاملی برای بارش‌های احتمالی آینده داشته باشند، تصریح کرد: به همین منظور باید در همه شهرستان‌های استان مدیران دستگاه‌ها آمادگی کامل داشته باشند و تا چهار رده مدیریتی کشیک‌های خود را معرفی کنند.
این مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه پیش‌بینی بارندگی در طی چند روز آینده خواهیم داشت، افزود: باید همه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات بازگشایی در استان و همچنین برف‌روبی در آمادگی کامل برای مقابله با حوادث باشند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد وظیفه بازگشایی راه‌های اصلی را با راه و شهرسازی، راه‌های عشایری را با اداره‌کل امور عشایر و راه‌های روستایی را بنیاد مسکن دانست و گفت: برخی دستگاه‌ها در مناطقی که با مشکلی روبرو نیستند باید امکانات خود را در اختیار مناطق دارای مشکل قرار دهند.
این مسئول یکی از کارهای مهم را مربوط به برق اضطراری دستگاه‌های خاص دانست و گفت: باید ژنراتورهای این دستگاه‌ها در آمادگی کامل در هنگام هر گونه بحرانی باشند تا بتوانند از برق اضطراری استفاده کنند از جمله در نانوایی‌های مجتمعی که لازم است چنین برقی را در همه حال به عنوان جایگزین داشته باشند.
تهیه نقشه سیل در کهگیلویه و بویراحمد/آمادگی برای تهیه نقشه گسل‌های استان
در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مهمی عنوان شد از جمله اینکه نقشه سیل در این استان آماده شده است.
در این نشست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی باید منتظر بارش‌هایی در استان باشیم که احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب‌ها نیز وجود دارد.
این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان خواست تا سوخت مورد نیاز مناطق عشایری و روستایی برای فصل سرد امسال تهیه و در اختیار آن‌ها قرار داده شود.
نیک‌اقبالی از فرمانداری‌ها در شهرستان‌های مختلف خواست تا نسبت به تأمین و تهیه سوخت مصرفی مناطق روستایی و عشایری خود اقدام لازم را انجام دهند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه نقشه سیل استان کهگیلویه و بویراحمد تهیه شده اظهار کرد: می‌توان آن‌ را در اختیار دستگاه‌های مرتبط برای برنامه‌ریزی جهت مقابله با حوادث احتمالی قرار داد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین با تأسیس سازمان زمین‌شناسی در استان، این آمادگی وجود دارد که نقشه گسل‌های استان توسط سازمان زمین‌شناسی تهیه شود.
وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مشکلاتی همانند آن چه که در سیل چند روز اخیر در برخی استان‌ها رخ داد در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اتفاق بیفتد، افزود: برای مثال باید پمپ‌های کف‌کش توسط دستگاه‌های مرتبط آماده باشد تا در صورت هرگونه آب‌گرفتگی احتمالی در منازل، کار مکش آب از داخل واحدهای مسکونی صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

باران
Iran, Islamic Republic of
بله بایدتوبخش خصوصی سرمایه گذار نیاسر مایه گذاری بکنه موقع که مدیر صنایع کشاورزی را اقای ... بزارن که هیچ چیزی بلد نباشه واز سرمایه گذار استقبال و حمایت نکنه باید هم سیب استان ما بره استان فارس سردخانه به امام زمان قسم این ...اصلا نمیدونه اصلا جواز تاسیس چی هست
منصف
Iran, Islamic Republic of
این بر اورد غیر واقعیه!!!!!!!!!میزان خسارت بسیار بسیار کمتر از ابن رقم میباشد
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1