تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : ۱۳۵۶۶۷

پاسخ دهبانی به شایعات علیه وزارت ارشاد

۱
۰
کبنا ؛در دولت یازدهم هیچ مجوزی برای تک‌خوانی خانم‌ها صادر نشده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت یازدهم هیچ مجوزی برای تک‌خوانی خانم‌ها صادر نشده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رضا دهبانی‌پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات و مباحث مطرح شده پیرامون تک‌خوانی خانم‌ها، اظهار کرد: حل مشکلات فرهنگی و حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را مستلزم عزم ملی و تشریک مساعی همه دستگاه‌ها است.matboaat-jashnvreh-zaree-dehbani (50)
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی اظهارنظرهای نامستدل و فاقد اطلاعات دقیق به ویژه پیرامون اجرای گروه «کر» در تالار وحدت تهران با موضوع طفلان مسلم، گفت: بر اساس نص صریح قرآن مجید «نباید به آنچه یقین، علم و آگاهی نداریم زبان بگشاییم». لذا شایسته نیست به استناد اخبار جعلی آن هم توسط رسانه‌هایی که با بی‌اخلاقی خط تخریب وزارت‌خانه و شخص وزیر را نشانه گرفته‌اند، تلاش‌های جهادی یک مجموعه بزرگ را نادیده بگیریم و از تریبون‌ها و منابر رسمی این اخبار ناصحیح را تکرار کنیم.
دهبانی‌پور ضمن رد شایعات به جوسازی‌های سیاسی علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنگو دارد که اتفاقاً سخنگوی این وزارتخانه مقام محترم معاونت پارلمانی و امور مجلس از جمله شخصیت‌های قابل احترام و مورد اعتماد بوده و اخبار و برنامه‌های وزارت توسط ایشان بیان می‌شود و تاکنون نیز بارها اخبار مربوط به صدور مجوز تک‌خوانی بانوان توسط ایشان تکذیب شده است و هیچ مجوزی جهت تک‌خوانی بانوان در وزارت فرهنگ و اسلامی دولت یازدهم صادر نشده است.
دهبانی‌پور گریزی به فتاوی مراجع در این حوزه زد و گفت: علی‌رغم عدم صدور مجوز در این حوزه باید اشاره کرد: همان‌گونه که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود از خانواده‌ای روحانی و مذهبی هستند، تاکید داشته‌اند؛ مطابق برخی فتاوی مراجع و از جمله بیانات و فتاوای مقام معظم رهبری پیرامون تک‌خوانی زنان، اگر صدای زن (چه به صورت تک‌خوانی و یا هم‌خوانی با زنان و مردان) به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صدای او به قصد لذت نباشد اشکال ندارد. اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت کند، جایز نیست.
وی در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاهی مهم و دارای ظرفیت بالا در حوزه معارف دینی و اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول دو سال گذشته منشاء اتفاقات و تحولات خوبی بوده است و ما شاهد کارهای ارزشمندی در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه قرآن و عترت و همچنین جشنواره بین‌الملی امام رضا(ع) بوده‌ایم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه حل مشکلات فرهنگی و حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را مستلزم عزم ملی و تشریک مساعی همه دستگاه‌ها دانست و تاکید کرد: وزارت فرهنگ تنها متولی حوزه فرهنگ نیست و نیاز است این دستگاه در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت اعتلاء فرهنگی گام بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا همون . تک خوان ومعروف (..) اومده بود یاسوج . مث اینکه خبرنداری استاد دهبانی.
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
1