تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۱۳۵۶۲۰

رادمرد کهگیلویه و بویراحمدی که تکرار نمی‌شود

۱
۰
کبنا ؛
دیانت و شجاعت دو ویژگی بود که از زنده‌یاد آیت‎الله سیدکرامت الله ملک حسینی چهره‎ای ممتاز ساخته بود، رادمردی که به لحاظ داشتن بسیاری از ویژگی‎های اخلاقی، دینی و فقهی در بین فقه‎های زمان خود شخصیتی ممتاز و تکرار نشدنی داشت.

 malkhosiniw3

 آیت‌الله ملک حسینی خلف صالح اجداد طاهرینش بود و در مکاشفت علوم دینی و بلوغ فکری در مرتبه‌ای بالا از اجتهاد قرار داشت تا جایی که نظرات این فقیه عالیقدر مورد عنایت امام خمینی بود.
آیت‌الله ملک حسینی دیانتش زیور سیاستش، سیاست و شجاعتش زیور دیانتش بود، به شکلی که در دفاع از دین و حقوق مردم هیچگاه از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.
نماینده فقید ولی فقیه در کهگیلویه وبراحمد و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری یک انقلابی قبل از انقلاب بود که در کسوت یک مجاهد نستوه در دوران مبارزه با طاغوت منشا تلاش های فراموش نشدنی بود و همواره مورد تعقیب رژیم بود و در این راه متحمل شکنجه‌های فراوان و حبس نیز شد.
آیت الله ملک حسینی یک بزرگ مرد شجاع و آزاده بود و به دلیل پایگاه قوی مردمی در بسیج مردم بویژه عشایرجنوب برای مبارزه با رژیم و کمک به پیروزی انقلاب اسلامی نقش ممتاز داشت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی آیت الله ملک حسینی این عالم ربانی تکیه گاه معنوی ارزشمندی برای مردم کهگیلویه وبویراحمد بود که شهرتش درجنوب کشور زبان زد عام وخاص بود.
پیام مقام معظم رهبری در سوگ رحلت این اسطوره ی دیانت و شجاعت بیانگر جایگاه فقهی واجتماعی این فقیه بزرگ بود که در طول حیاتش در خدمت به حوزه ، آرمانهای انقلاب، دفاع و حمایت از ولایت و توسعه کهگیلویه وبویراحمد تلاشی ماندگار و فراموش نشدنی داشت.
اینک به پاس سال ها خدمات پدرمعنوی کهگیلویه وبویراحمد زنده‌یاد آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی، عصر روز پنچشنبه هفته جاری مراسم دومین سالگرد عروج ملکوتی آن فقیه عالیقدر در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج برگزار خواهد شد تا بار دیگر دوستداران ولایت، مقام شامخ این پیرسفر کرده قبیله معنویت را گرامی بدارند.

* زندگی نامه آیت‌الله ملک‌حسینی
سید کرامت الله ملک حسینی در سال ۱۳۰۳ در خانواده ای متدین و اهل علم در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.
وی تحصیلات ابتدایی را در همانجا آغاز کرد و سپس به شیراز رفت و با توجه به علاقمندی وافر به فراگیری علوم دینی، ادبیات عرب را خدمت پدرش از علمای برجسته آن زمان آموخت.
در سال های تحصیل علوم دینی از محضر اساتیدی چون فیلسوف بزرگ حکیم احمد دارابی، مرحوم آیت الله آقامیرزا عبدالکریم حائری یزدی بهره برد.
وی در سال ۱۳۲۵ به قم رفت و شاگرد اساتیدی چون آیت الله بروجردی، آیت الله خوانساری، امام خمینی (ره) بود و تقریرات امام را به رشته تحریر درآورد و در سال ۱۳۴۰ به درجه اجتهاد نایل آمد.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی از سال ۴۱ در کنار امام به مبارزات سیاسی پرداخت و در حمله به فیضیه مجروح شد و همواره تحت مراقبت و کنترل بود.
وی در سال ۱۳۵۲ دستگیر شد ولی بدنبال اعتراضات مردم شیراز و عشایر کهکیلویه و بویراحمد بعد از دو روز آزاد شد.
بعد از پیروزی انقلاب در نامه ای از طرف امام مسئولیت عشایر منطقه به عهده ایشان قرار گرفت.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی که از اعضای خبرگان استان کهکیلویه و بویراحمد بود، ۱۲ آبان ۱۳۹۱ به دلیل عارضه جسمی در شیراز درگذشت.
------------------------
مظفر عدالت‌نسب
------------------------

نام شما

آدرس ايميل شما

بئاتریس
United States
اینقدر ... کردن هم خوب نیست
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1