تاریخ انتشار
جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۱۳۵۳۳۰

از معلمان سه ابلاغی بویراحمد تا سرایداران آموزگار

۳۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛فرهنگی بویراحمد (صدیقه)
یکی از فرهنگیان بویراحمد مطلب زیر را برای پایگاه خبری کبنا نیوز ارسال کرده که عیناً منتشر می‌شود؛
از روزی که سکان آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از صالحپور گرفته شد تاکنون حرف وحدیث‌های زیادی پیرامون یکی از پاکترین نهادهای آموزشی دراستان وجود داشته است.
شریعتی که کار خود را با سخنان خوب و اشعار زیبا شروع نمود اکنون برای ادامه خدمت خود با حرف ها وحدیث های زیادی رودر رو شده است.amozsh-boyerahmad
از مدارس بدون معلم در قلب شهر یاسوج  تا  معلمینی که برای حضور در یک کلاس باید با همکاران خود بجنگند چون ابلاغ یک پست گاهاً برای چند نفر زده شده است، از دفاتر مدارسی که پراست از معاونینی که ابلاغ ندارند، سرایدارنی که یک مرتبه آموزگار پایه ششم شده‌اند و آموزگارانی که از پایه ابتدایی ناگهان به مدیری و معاونت مدارس متوسطه رفته‌اند، و صدها فرهنگی بدون حقوقی که جرمشان ناتوانی مسوولین در سازماندهی  بوده است.
شریعتی دیگر شعر نمی‌خواند چون راهروهای آموزش وپرورش این روزها پراز رمز و راز است. نگاه‌های فرهنگیان سنگین شده است، کسی دیگر به مسوولین امور آنجا اعتمادی ندارد.بوی رابطه بازی بدجوری میآید، ضوابط وبخشنامه های به فرموشی سپردهشده اند والبته برخی از ارباب فرهنگ شکایت از خواسته‌هایی دارند که ناحق است واگر راست باشد بدور از شان معلمی.
اشعار شریعتی اینروزها دیگر شنونده‌ای ندارد. خانواده‌ها نگران‌اند. معلم‌های انگار بدون از لحاظ سوابق و امتیازات پست بندی شده‌اند، انگار با قرعه انتخاب شده اند، قرعه‌ای که بنام هرکسی نمی‌افتد.
هنر را دبیر زبان درس میدهد، زبان را دبیر ریاضی، علوم را بچه‌های بویراحمد روی زمین سرد بدون میز و نیمکت مثلاً می‌آموزند و باران‌های پاییزی از راه رسیده‌اند این درحالی است که خیلی از مدارس روستایی بویراحمد هنوز روی آموزگار و دبیر شهری خودرا ندیده‌اند چون کسی حاضر نیست سر پست خود برود.
اصلا! اینجا کسی از کسی حساب نمی‌برد. قصه تکراری است. وقتی مدیر شهرستان از مدیرکل خود حرف شنوی ندارد گناه همکار فرهنگی بویراحمدی چیست که خود به عیان دیده است چگونه رتبه پایین پست بندی ناگهان جای او را در مدرسه مرکز شهر گرفته واو را می‌خواهند به اجبار به حومه شهر بفرستند.
البته تابستانی که گذشت برای خیلی ها خوش گذشت.
شب‌های بسیاری  مرغ‌های شکم بر سفره‌هایی رنگین «تیکه تیکه» شدند و خواب بسیاری از مردان «چار چولک باز» در نیمه‌های شب پریشان شد. بیچاره فرهنگیان که آن شب‌ها قربانی زد و بندهای سیاسی می‌شدند که اصلاح طلبان بویراحمد و اصولگرایان به قول خودشان اعتدال‌گرا همنشین هم می‌شدند و دعای سفره‌شان را نماینده‌ای می‌خواند که روزی خود معترض امر آموزش و پرورش بویراحمد می‌بود.
هادی زارع‌پور مردی که خیلی‌ها هنوز از صداقت او می‌گویند، ریاست توانمند و با دانش سازمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد سکوت کرده است. مثل همیشه آرام است، شاید اگر گچساران و باشت در این فلاکت فرو رفته بود، قصه پایان دیگری داشت ولی او هنوز به یاری «یاری‌» چشم دوخته است و  سرش را بزور بالا می‌گیرد و زیر نگاه سنگین همکارانش  می‌رود سخن می‌راند و البته مستمعین نیز برایش زورکی صلوات می‌فرستند.
کاش «هادی زارع‌پور» یک روز بخودش بیاید و سرش بالا بگیرد و از خداوند مدد بجوید و به مدد فرهنگ و آموزش دیار بویراحمد بشتابد. البته دعای فرهنگیان وخانواده‌های این دیار بدرقه راهش خواهدبود و صلوات‌ها غراتر به آسمان خواهد رفت انشاالله
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا چه مشکلی بی شریعتی داری حرف خته بزن
Iran, Islamic Republic of
سلام بردوستان فرهنگی خودم از روز ... سکان آموزش پرورش را بر عهده گرفتند من .. آموزش پرور ش را خوندم بعد تاز ه درد وقتی بیشتر وملموستر میشه که ... نیروها در پست مدیریت شهرستانها قرار داده مثلا شهرستان دهدشت ....جناب مدیر کل تربیت وآموزش فرزندان ما افت شدیدی کرده وما هر روز از روز قبل بدتر نارضایتی فرهنگیان ...اولیا و...دانش آموزان ....حداقل انتظار داریم مدیر توانمند بگذارید تا مدیریت کند بگذار فرهنگیان هم ناراضی باشند خواهش می کنیم ببینید مدیران شهرستانها بخصوص .. چکار کردندبرنامه هاشو ن ببین با فرهنگیان چکار کرد چه توانمندی در ایشان دیدی چرا ایشون را بر نمیداری
ناصر عطيه
Iran, Islamic Republic of
لطفا اصلاح کنید: ضوابط وبخشنامه های به فرموشی سپردهشده اند : صحیح آن: " ضوابط وبخشنامه های به فراموشی سپرده شده اند "
همچنین :... مرغ‌های شکم بر سفره‌هایی رنگین صحیح آن : مرغ‌های شکم پر سفره‌هایی رنگین .."
ناصر عطيه
Iran, Islamic Republic of
درود برچنین قلم لطیف قوی وزهرآگینی. شک نکنم یک اصولگرا نوشته است این را.اهل قلم یعنی همین
حسین زاده.احمد
Iran, Islamic Republic of
شمایک روز دنبال استاندارتیترمی رنید.یک روز دنبال مدیرکل ا.پ.یک روز هم دنبال رییس اموزش وپرورش.مگرحکومت پلیسی صالح پوروحسن راده یادتان رفته....شما پاچه خواری کنید.درودبرشریعتی واصلاحات
محسن از چرام
Iran, Islamic Republic of
اکثر مدیرانی که /انتخاب کرده ضعیف وناتوان هستند.
Iran, Islamic Republic of
اگر مدیرکل اموزش وپرورش به درخواست اغللب فرهنگیان لبیک نگوید قصه دیگری است .اما مطمئنیم که مدیرکل محترم خواسته های فرهنگیان را مبنی بر برکناری هرمدیری که صداقت ... وفقط شعاررا سرلوحه کارخود قرارمیدهد ...میکند عزل خواهد کرد...اداره اموزش شهرستان .. درحال گذراندن ... دوران خوداست اگر مدیرکل به فریاد این اداره نرسد ازدرون ... میشود که جبرانش غیرممکن میشود..
Iran, Islamic Republic of
شریعتی رفتنی شده دیگر رایزنی نفرمایید آقای شریعتی
Iran, Islamic Republic of
وقتی ... اومدن درد آموزش وپرورش را بیشتر کردند دل همه معلمین را واولیا را بدرد آوردند نمونه اش آقای ا. است که چند روز براش ابلاغ کمک مدیری زدند تازه از خدمتگزاری تبدیل شده به آموزگاری بعد چند روز کمک مدیری حالا بردنش تنگ . معلم پایه اول با ۳۰دانش آموز آخه نه دوره دیده نه روش تدریس خونده چکار کنه میگن معلم ابتدایی نیست جالبه بدونین که چندتا معلم هست دوستای معاون آموزش .. هستند همهشون همه دوره ها را میگذرانند وداخل اداره آزاد وبیکار می گردند ط.. - ش - پ-و....
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی صدیقه خانم! !!!
من در اول نوشته ام همینجا میگم که اصلا از آقا شریعتی حمایت نمی کنم ولی وقتی مطالبی رو در مورد آموزش و پرورش میخوانم و آن هم به قلم یک فرهنگی تعجب میکنم .آخر مخاطبین شما قشر فرهنگی هستند که خود در بدنه آموزش و پرورش کار میکنند و تا حدودی با قوانین آشنایی دارند باید این مد نظر شما باشد . اگر تبدیل وضعیت صورت گرفته و یا حقوق برخی از همکاران فرهنگیان به خاطر نامشخص بودن وضعیت شان و همچنین کمبود مایحتاج برخی مدارس و از همه مهمتر نیروهای مازاد در برخی مقاطع ،همه این موارد طی یک قانون مشخص به جلو میروند و همیشه دور هر دوره ای این موارد وجود داشته و دارد .اینها همه مسائلی است که طبق یک قانون مشخص پیش میرود من در تعجبم اگر قلم شما به عنوان یک فرهنگی این موارد رو مینویسد باید بدانید برای همه این موارد توضیحی مشخص و طبق قانون و بخشنامه وجود دارد.
پس خواهش داریم برای دامن زدن به هر موضوعی و داغ کردن تنور هر مساله ای ، نیاز نیست فرهنگیان را به چالش بکشید،در هر برهه ای از زمان دور بدنه هر اداره ای مشکلاتی هست ،منکر نمیشویم ولی چرا از ما که به عنوان فرهنگی یاد میکنند باید ناشیانه هر مطلبی را به قلم بکشیم .من اعتقاد دارم با این کارمان حرمت فرهنگی خود را زیر سوال بقیه ارگانها می بریم .
چرا ما اگر واقعا دنبال اصلاح هستیم اول از خودمان شروع نکنیم .
امیدوارم که ما همه فرهنگیان با شعور و همت و شان فرهنگی خودمان الگوی خوبی برای فرزندان این مرز و بوم باشیم.انشاالله.
قرهنگی
Iran, Islamic Republic of
کبنا دست از توهین و تهمت زدن بردار .قطعا خواسته نابحقی از شریعتی داشتی که ااینجوری مطلب می زنی حنایی که درست کردی برای دست خودت هم رنگ ندارد .
مطمئن باش تخریب دیگران هیچ نتیجه ای نمی دهد
دکتر شریعتی انسان پاکدست و بزرگی است با حرف های مفت تان خراب نمی شود
رهامی
Iran, Islamic Republic of
حل مشکلات با تخریب دیگران حل نمی شود
باشت
Iran, Islamic Republic of
.به خواب خرگوشی رفته بیدارش کنید
با دلیل
Iran, Islamic Republic of
عزیزم نگران نباش تا بود همین بود تو دهدشت ما هم فروزان بدون ازنامه منطقیان وبزرگواری هیچ کاری نمی کندبرعبای بزرگواری نماز می گذاردلباسش را به دست منطقیان اویزان می کند .
اشوری
Asia/Pacific Region
به نطر من کبنا نیوز با این خبرهای تایید نشده و توهین به شخصیت های بزرگواری چون دکتر محمدرصا شریعتی فقط وجه خود را زیر سوال می برد.و این کار خارج از اخلاق رسانه ای است و مصداق صایع کردن حق دیگران است.
واقع نگر
Iran, Islamic Republic of
متعاسفانه جند سالی است به بهانه های مختلف ازجمله اقوام گرای و خط بازی افرادی که که تخصص در امر اموزش ندارند به صورت غیر قانونی تبدیل وضع میکنند ؟ نمیدانم مسئولین چه جوابی در روز قیامت دارند ؟
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخ است.متاسفانه اقای ... قربانی صداقت خودش شد.ی. همه کاره است .در جلسات مرغ های شکم پور شرکت میکرد و نمک میخورد و نک گیر میشوو...و بعدش گروه س. که به ساده لوحی معروف است پست ها را در شبها تقسیم میکرد.و فاجعه بوجود اورد
خورزو خان
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز برای شادی روح شهدا و سلامتی خودتون وخانوادتون از سیاسیون و سیاست بازای بی تدبیر دوری کنید.به زن و فرزند بیشتر بها بدین چرا که اونا سرمایه واقعی شماها هستند.
یک روز به خودتون میایید که دیر و می بینید زن و فرزند از دستتون رفتن و هیچی عایدتون نشده جز حسرت.
به عبادت و شکر خدا بپردازید و حیله گران رو به خدا واگذار کنید تا در گرداب غفلت و جهالت خود فرو بروند.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من دکتر شریعتی انسانی فرهیخته و اخلاقمدار می باشند. ایکاش میشد که فرهیختگان و افراد تحصیلکرده بدور از تخریب کارکنند. دکتر شریعتی هرجا هستی موفق و پیروز باشی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا انچه این نگارنده گفته در مورد شریعتی ویاری کاملا درست است وغیر قابل انکار ودرود بر کبنانیوز شجاع
واقعیت راباید گفت
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای یاری خدمتکذارانی که این چند سال تبدیل وضعیت کردی بر چه اساس ومعیاری بوده ؟ اصلا اینها به بچها چه جوری باید درس بدهد
البته مردم ودانش اموزان بیچاره کاری از دستشون بر نمیاین ولی عده ای مثل بخش بوستان باشت از اینکه نذاشتن خدمتگذاران سر کلاس بچهاشون بروند غیرت وشجاعت خودشونونشون دادن
Iran, Islamic Republic of
خوشم اومد با دلیل خوب گفتی اما غافل از همه لاهوتی که نماینده اصلاح طلبان است می گوید خدا بزرگه آخه خدا بزرگه آب ونان میشه برای کسی
فرهنگی از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
حتما حاج زارع با این کارها فکر خودش را کرده. دکتر شریعتی از محدود افراد باسواد و تحصیلکرده میباشند که قطعا حاضر نخواهد بود تن به هر کاری دهند. هرجا هستی موفق و پیروز باشی دکتر.
Iran, Islamic Republic of
نبود تجهیزات امکانات و بی سرسامانی مدارس نبود معلم در مدارس همه اینا بر میگرده به بی عدالتی و بی نظمی در پست بندی ها و تقسیم هایی که از طرف ... آموزش پرورشاستان صورت گرفته و همه این ضعف ها بر نیگرده به این معاونت چرا از ریشه مشکل را برطرف نمیکنید و دنبال قطع شاخه برک هستید بیایید مشکلات و معظلات جامته فرهنگی را ریشه یابی و برطرف کنید از این نوع سیاسی بازی هایی دست بردارید درسته مدیر آموزش پروش شهرستان کوتاهی و قصور داشنه و و در این ضعف و کاستی ها نقش داشته ولی دلیل اصلی این ضعف ها برمیگرده به معاونت .. که باید جناب حاج زارع پور هرچه سریعتر دراین خصوص تصمیم قاطع و جدی اتخاذ نماید
Iran, Islamic Republic of
این مشکلات ضعف معاون پشتیبانی هست جناب زارع پور لطفا نسبت به تغییر معاونت اقدام کن
فرهنگی دردمند
Iran, Islamic Republic of
ما از دست آقای شریعتی ناراحتیم ولی نه به آن اندازه که از دست حوزه پشتیبانی استان شاکی و نارحتیم تمامی ضعف ها و ..ا در تقسیم نیذوها و عدم امکانات ضعف این معاونت هست لطف کنید برای این موصوع نیروی جایگزین انتخاب نمایید
دیشموک
Iran, Islamic Republic of
یاری تغییر بعدی انشالله
سوق
Iran, Islamic Republic of
بله یاری باید رفت تا اوضاع فعلی مساعد و تدبیر اساسی اندیشیده شود
فرهنگی چرام
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه شما عزیران و مدیرسایت وزین کبنا نیوز من همیشه مطالب سایت پیگیری میکنم و تا الان در عزل نصب ها واقعا کبنانبوز بعنوان مدافع حقوق مردم و پیگیر حل مسائل مشکلات مردم بموقع وارد عمل شده و انتظاری که میرود تا تحقق حقوق جامعه فرهنگی کوتاهی نکنید چرا که مشکلات اساسی همانطور که سایر دوستان فرهنگی و مخاطبین شما اشاره داشتند نشأت گرفته از ضعف معاونت پشتیبانی استان جناب یاری میباسد که انتظار میرود در این خصوص ما را یاری و تا جامعه فرهنگی بتواننپ در ارامش کاری نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان استان قدم بردارند منتظر این اقدام شما هیتیم با سپاس فراوان
فرهنگی چرام
Iran, Islamic Republic of
ما خواهان تغییر معاون پشتیبانی آموزش پرورش استان هستیم
معلم مادوان
Iran, Islamic Republic of
تجهیز امکانات مدارس تقسیم عادلانه نیروهای آموزش پرورش و فراهم نمودن بستذ جهت آموزش وظیفه معاون .. میباشد که متاسفانه ضعف آشکار و اصلی در این معاون بیدا میکنه بجای حل مشکلات جامعه فرهنگی متاسفانه مسائل .. از سوی ایشان صورت میگیره که ما چنانچه مدیرکل محترم در این خصوص اقدام به تغییر ننماید ما .. و بزودی اعتراض خویش را تقدیم نهادهای نظارتی تا مرکز ارائه خواعیم کرد
رضایی
Iran, Islamic Republic of
با رفتن شریعتی مشکلات حل نمیشود جز اینکه معاون پشتیبانی تغییر و نیرویی که دغدغه حل مشکلات فرهنگیان و توانایی رایزنی تانین تجهیزات امکانان و به دور از مسائل سیاسی تقسیم بندی نیروها را انجام دهد بیاید
گچساران فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجگردون چنانچه میخواهد جامعه فرهنگی حوزه انتخابیه باشت گچساران حمایتش کنند نباید افرادی که باعث تزلزل جایگاه معلمین و لطمه به دانش آموزان میگردد را حمایت کنند و دست از حمایت نیروهای ضعیف دل بدنه آمورش پرورش از جمله معاون.. بردارد
حنا
Iran, Islamic Republic of
یاسوج مانند اهواز مرکز استان است، در اولین سفرم به یاسوج شگفت زده شدم، تفاوتها حاکی از این بود ، رابطه ها پرنگ تر از ظوابط و بخش ها .
صدایی حق طلبانه ی صدیقه را امروز با ایراد گرفتن غلط املایی و بحث احترام و حرمت، فرافکنی و خفه میکنید ،، ولیکن نتایج این رابطه ها پنهان نمیشود کرد ..مدتی تصادفا اخبار استان شما را دنبال میکنم.
خوزستان با وجود اقشار عرب و فارس و چند دسته بودن ، بدنه اموزش و پرورش ، را سالم نگه داشته است.
من. دبیرم عضو هیچ باند و حزبی نیستم،اینجا عدالت بسیار پررنگ است. دغدغه ی ما رشد و پیشرفت علمی فراگیران است، اغاز مهر وضعیت دبیران و معاونین طبق قانون مشخص است.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1