تاریخ انتشار
جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۳
کد مطلب : ۱۳۵۲۴۹

ضرورت ورود کارشناسان برای مرمت «سنگ‌چهره»

۱
۰
کبنا ؛غلام‌حسن آتش‌سودا در پاسخ به یکی از اعضای شورای شهر سرفاریاب که از اهمال بخشداری سرفاریاب در برخورد با عاملان تخریب سنگ چهره سخن گفته بود، اظهار کرد: عاملان تخریب سنگ چهره سرفاریاب هنگام وقوع این کار در کمترین زمان ممکن توسط بخشداری شناسایی و به مراجع انتظامی و میراث فرهنگی چرام معرفی شدند.

۱۳۹۴۰۸۰۷۰۰۰۶۴۵_PhotoA

بخشدار سرفاریاب با بیان اینکه این اثر طبیعی و تاریخی به جهت قرار گرفتن در بالا دست شهر سرفاریاب از زیبایی خاصی برخوردار بود، بیان کرد: بخشداری و نیروی انتظامی در کمترین زمان خود را به محل رساندند و موضوع برای پیگیری به میراث فرهنگی شهرستان چرام سپرده شد.

این مسئول در بخش سرفاریاب عنوان کرد: با توجه به اینکه این محل سقوط سنگ چهره با جاده حدود ۱۰۰ متر فاصله دارد برای دسترسی به سنگ و مرمت آن باید جاده‌ دسترسی با همین مسافت احداث شود.

آتش‌سودا با بیان اینکه مرمت و احیای این اثر طبیعی نیازمند کار کاشناسی و هزینه‌های بالا خواهد بود، تصریح کرد: علاوه بر این با توجه به وزن بالای سنگ که حدود هفت تن است، کار انتقال آن نیز سخت است و نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های روز خواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات دیگر که در این زمینه وجود دارد تخریب سنگ تکیه‌گاه و آسیب‌هایی که به آن وارد شده است که خود این مسئله کار مرمت را سخت خواهد کرد.

بخشدار سرفاریاب خواستار ورود مهندسان و کارشناسان فن برای مرمت این اثر زیبای طبیعی شد و گفت: قطعا با احیای این اثر خوشحالی اهالی منطقه سرفاریاب و دوستداران طبیعت را به دنبال خواهد داشت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب مسئول چرا این ضرورت را برای حفظ و حراست از آثار مهم میراث فرهنگی بکار نگرفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1