تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۱۳۴۹۵۶

چرا و چگونه؛ بازگشت به جاهلیت در گچساران

۴۴
۰
کبنا ؛مصیب افتخاری*n00054740-bدر پی برخی رفتارها و حرکات که رنگ و بوی قوم گرایی داشته و در نهایت واپسگرایی آینده را در پی خواهد داشت، بهانه ای یافته تا این نگاشته ناقص مهیا شود.
هرچند که برخی ها بجای توجه به مغز کلام به نقد بنده براساس شنیده های خود می شوند و مسئولین محترم و عزیز وب سایت خبری تحلیلی کبنا نیوز هم در استانمان نظر خوانی و نظر نویسی را به شیوه های غیر اصولی در ذیل اخبار و رویدادها ترویج داده اند و محلی شده است برای عقده گشایی و تخریب. اما نمی شود به بهای تخریب شدن سکوت کرد و زبان را خونین. پس باید گفت.
خداوند تبارک و تعالی در سوره مبارکه تکاثر می فرمایند:
«مسابقه و فخر فروشی در داشتن مال و نفرات بیشتر شما را به خود مشغول کرد»
«تا آنجا که براى شمردن نیاکان خود به قبرستان رفتید. نه ، این مفاخرتها دردى را از شما دوا نمی کند و به زودى خواهید فهمید.»
از جرج استاینر، متفکر معاصر یهودی، وجیزه‌های زیبایی خوانده‌ام که نخستین آن‌ها درباره «سرزمین مادری» بود. استاینر، درباره «سرزمین مادری»‌اش می‌گوید: ((سرزمین مادری من، ماشین تایپ من است)).
واپسین وجیزه‌یی که از این اندیشمند خواندم و به دلم چنگ زد، همان سخن معروف او ست که می‌گوید: «گیاهان ریشه دارند و انسان‌ها پا».
شاید پرسیده شود چه حرف تازه‌ای در این وجیزه نهفته است که به دل و نادل چنگ زده است؟ مگر نه این است که این تمایز از جمله بدیهیات است و حتی کودک هفت – هشت ساله نیز بدان آگاه؟
آن‌چه را که استاینر می‌خواهد تبلیغ کند، رفتن به مهمانی قلب‌های مردم و گذار از مرزهای ابلهانه قومیت و نژادپرستی می‌باشد. او قانون طلایی عشق را تبلیغ می‌کند. او می‌خواهد بگوید که بروید محبوب‌قلب‌ها و موضوع عشق و عاشقی‌های بشریت شوید. ستایش از «ریشه‌ها»، به باور او بزرگ‌ترین مانع این امر است.
کشور عزیزمان ایران اسلامی بی گمان به حق، لقب سرزمین گنجینه فرهنگها را به خود اختصاص داده است. فرهیختگان و پژوهشگران بر این باورند که گنجینه آن چیزی است که از گذشتگان ما به ارث میرسد. اگر فرزندان لایق این سرزمین باشیم بر عهده ماست که در محافظت از این گنجینه ها کوشا باشیم و لایق تر اگر باشیم، باید که چیزی بر آن بیفزائیم تا گنجی افزون تر برای آیندگان بماند.
مدت زمانی است که در این شهر کوچک ما تبلیغات گسترده قوم گرایانه در میان مردم رواج یافته است. در این تبلیغات هر قومی درصدد جداسازی و برجسته سازی هویت و زبان خود و نشان دادن مزیتهای خود می باشد. چنین رفتاری بر واگرایی قومیتی در دیارمان دامن زده و ریشه های عمیقی از عدم انسجام و وحدت را رقم می زند. اینکه سرآغاز مسابقه واگرایی قومی و زبانی در شهرستانمان از سوی چه کسانی شروع شده چندان مهم نیست ولی نگاه مختصری به تاریخ نشان می دهد که جوامعی که بجای تکیه بر قوم و زبان بر منافع مشترک تکیه کرده و همدیگر را به چشم انسان با حقوق برابر دیده اند بیشتر موفق بوده اند.
اگر تاریخ را خوانده باشیم و قصد عبرت و پند از آن باشد،برخوردهای عجیب برخی افراد در شهرستان و دامن زدن عده ای در لوای ریش سفید، دوران جاهلیت بشر را برایمان تداعی می کند.
در زیر پرچم اسلام چیزی بنام رنگ و نژاد، قوم و قبیله مایه برتری و فخر فروشی نیست. همه بر این واقف هستیم که برخی از طوایف ارزشمند و پر پتانسیل این شهرستان برای منافعی عده ای کوته فکر سالهاست که به جان هم می افتند و جوانان این طوایف یا مجبورند راه کینه و عداوت را به پیش گیرند و یا کشته حماقت سودجویان از این اختلافات شوند.
قدرت، شهرت، ثروت و هرآنچه که رنگ و بوی مادی دارد به شکستن قلب یک جوان، با هزاران آمال و آرزو را ندارد. امروز نباید برای بودن و قدرت داشتن، بیش از در قلب مردم بودن تلاش کرد.
برخی مواقع باید از حیرت نه انگشت به دهان گرفت بلکه انگشتان دست را جوید. برای برپایی عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برخی مسئولین مخالفت می کنند و در گوشه ای تجمعاتی برپا می شود که نتیجه آن مشکوک است.
بازار انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید محلی شود برای قدرت نمایی طوایف ، اگر به موضوع با دید منصفانه و غیره متعصبانه نگاه کنیم یک قوم و طایفه هیچگاه همه آنها یک نظر و عقیده نخواهند داشت و عده ای هم هستند که مخالف برخی نظرات و آراء هستند پس این تیتر زدن ها و خبر سازی هایی که منتصب به طوائف و اقوام می شود بیشتر جنبه منفعت طلبانه برای حاضرین داشته تا غائبین.
پیشاپیش اگر رنجش خاطری برای کسی به وجود آورده ام پوزش می طلبم .حق را باید گفت و توصیه حقیر به همه عزیزان خصوصاً جوانان این است که بیایید راه طلایی محبت کردن را بپیماییم و میهمان قلب‌های مردم شویم و از مرزهای ابلهانه قومیت گرایی، بت پرستی و برتری جویی های عوامانه  بگذریم.
* عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

زنده باد شهرم
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی بود کو گوش شنوا مسئولین کخ خوابن مردم هم دنباله رو مسئولین
Iran, Islamic Republic of
کو جون خت گپ نزن
از سما چه خبر؟
80
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این قلم شیوا و شجاعانه. دیشب در باشت، دکتر افشین پور مهمان یکی از فامیل های نزدیک تاجگردون بود،؛ خوشحالیم که دیگر قرار نیست اشتباه کنیم. خوشحالیم که بر احساسات چیره شدیم و به غرور و قدرنشناسی جواب دندان شکن دادیم
عنایی حاضر در جلسه
Iran, Islamic Republic of
خداخواست امینی شب گذشته دکتر افشین پور را دعوت کرد.
کازرون
Iran, Islamic Republic of
کدامیک از گزینه های زیر در مورد تاجگردون درست است؟
۱٫ ایشان مدرک دکترا را از یک موسسه هرمی گونه ظرف ۵ روز در بلژیک خریده اند.
۲٫ دوره کارشناسی ارشد را بصورت غیرمجازی در دانشگاه شهید بهشتی گذراند.
۳٫ قویترین نماینده گچساران و باشت در زمینه چاپ بنر و برگزاری همایش بوده است.
۴٫ همه موارد
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
مصیب دانشجوی دانشگاه آزاد چطور هیدت علمی شدی؟ با معدل چند؟ در زمان عمومی جون جونیت در مصدر ریاست دانشگاه آزاد یاسوج
تو همان چماق بدستی بودی که در سال های ۷۶ تا ۷۸ در دانشگاه یاسوج چماق بر سر دانشجویان دانشگاه یاسوج و بچه های گچساران می زدی
تو اگر هیئت علمی شدی نه به برکت مخیلات و بنیه علمی خودت بود بلکه مزد چند سال عمللگی را گرفتی
بچه یاسوج تو را چکار به گچساران.؟ کی از تو میخاد در مورد گچساران نظر بدی
Iran, Islamic Republic of
دیشب باشت بودیم قبل از اون ملک آباد.دکتر افشین پور داره خوب حمایت میشه.حتی فامیل تلجگردون دعوتش کرد
برات
Iran, Islamic Republic of
جون خوت او .. که من دانشگاه ... چه بی؟اشنفتم بی ...
روزگار
Iran, Islamic Republic of
خدا خواست امینی تا دیروز دنبال فولادی بود.حالا دنبال افشین پوره پس معلومه آدمی نیست که بشه روش حساب کرد مطمئن باش با رو شکستگی طرف تاجگردون میاد.درضمن خبری هم بهتون بد م احتمال داره افشین پور هم برگرده.
قوم پر
Iran, Islamic Republic of
راستی تموم شد قومیت با این مقاله؟
دیگر کسی به اسم قومیت مجلس نمی رود؟
دیگر به اسم همایش بزرگ و قومیت پستی خود را که برگشت به جاهلیت است نمایش نمی دهند؟
انسانهای بزرگ قومیتها خود را در این نشستها سخیف نمی کنند؟
امید است مجالس قومیتها توسط جوانان فهیم و دانشمند به چالش کشیده شود که این اقایان تا حالا چه کر ده اند ملاکهای عملی ارایه دهند نه ملاکهای وعده.
چنانچه از قومشان کسانی را منصوب کرده اند و همه می گویند ضعیف است یا قویتر از ایشان هست نمره منفی بدهند
آنوقت است که گچساران آبادان می شود.
القچین
United States
بازگشت به جاهلیت خودتی که به نظر مردم نمیتونی احترام بگذرای.
Iran, Islamic Republic of
آقای مصیبت افتخاری
شما یکی از منفورترین اساتید گچساران هستید
باشت
Iran, Islamic Republic of
قومیت با معرفی حاج فولادی بعنوان کاندید اصولگرایان تمام شد
Iran, Islamic Republic of
کو مو مصیب افتخارینه ایشناسم
وی اخر مقاله هم اینویسه
جهت اصلاع
Iran, Islamic Republic of
به سوابق علمی و اجرایی دکتر افتخاری توجه کنید.
بعدش هم در جواب نظر شخصی که خودش رو گچسارانی معرفی کرده.
اولا اگر تو هم جنمی داشتی به یه جایی می رسیدی بعدش هم توی سال ۸۴ که ایشون هیات علمی شد اولین هیات علمی گروه عمران گچساران بود توی این شهر که شرایط داشت که نشد. بعدش هم فقط از روی حسادت حرف زدی نگاه کن به متن ببینم کجاش ناحق بود. برو چشمات رو بشور مردم فهم و درک دارن دیگه دنبال یاسوجی و گچسارانی نیستن. شاید توهم از همون جونهایی هستی که کشته حماقتی یا شاید درگیر عداوت. بهر حال باید قبول کرد دکتر افتخاری می فهمه می دونه و صاحب اندیشه است. اگر بقول شما یه روزی چماق نبود امروز برای نون خوردن شاید لگد می خوردی. کاری به گذشته افراد ندارم ایشون درحال حاضر تاثیر گذارترین فرد دانشگاهی در شهرستانه. این واقعیته اگر نخوای قبول کنی از بدبختیته. من توی وبلاگ ایشون مقالات و کتابهای تالیف شده ایشون رو خوندم چرا شما مقاله و کتاب نداری. شاید حالا بگی عموش براش نوشته. خنده داره حرفت. دوستدار آدم های خوب. بدرود
http://byadefarda.blogfa.com/
ارجمندی عیات علمی دانشگاه علم وصنعت تهران
Iran, Islamic Republic of
سلام
نوشته آقای افتخاری کوتاه ولی حاوی پیام و هشدار زیبایی می باشد مهم نیست چه کسی این حرف را گفته مهم آن است چه گفته شده
قوم گرایی و قشون کشی های فامیلی استان ما را از نظر فرهنگی ْاجتماعی و اقتصادی دارد به ورطه هلاکت و نابودی می رساند سیاسیون استان در هر لباس و با هرمدرکی با بعضی از هواداران کم بصیرتشان متهمان مجرم این نابودی هستند
سیاسیون صرفا انتخاباتی برای نسل حال وآینده این استان کاری که انجام نمی دهند هیچ آینده این نسل و نسل های آینده را از تمام جهات سیاه می کنند که اگر به همین وضع پیش برود نسل های آیند ه انسان های سست فرهنگ و کینه توز و انتقام جوو.... که نوع دوستی و دین مداری دربین آنها کم تر دیده خواهد شد می باشند که مصداق شعر عقاب ناصر خسرو خواهد بود
روزی زسرسنگ عقابی به هوا خواست واندرطلب طعمه پروبال بیاراست
برراستی بال نظر کردوچنین گفت امروزهمه روی زمین زیر پر ماست
...
گربرسرخاشاک یکی پشه بجنبد جنبیدن آن پشه عیان درنظر ماست
بسیارمنی کرد وزتقدیر نترسید بنگرکه ازاین چرخ جفاپیشه چه برخاست
ناکه زکمینگاه یکی سخت کمانی تیری زقضای بدبگشادبرو راست
بربال عقاب آمدآن تیرجگر دوز وز ابر مرو رابسوی خاک فروکاست
برخاک بیفتادو بغلتید چه ماهی وآنگاه پرخویش گشاد ازچپ و از راست
گفتا عجب است این که زچوبی وزآهن این تیزی وتندی وپریدن زکجا خواست
زی تیرنگه کردوپر خویش براو دید گفتا زکه نالیم ازماست که برماست

بله بله برادران هم استانی
ای دانشگاهیان
ای نخبگان
ای دانشجویان
ای روحانیت استان
ای مدیران
ای نمایندگان ادوار مختلف
ای سیاسیون سیاست زده
ای اصناف مختلف
و ای فرهنگیان
ازماست که برماست ماهستیم که تفکرات واپسگرایانمان حال وآینده خود و فرزندانمان را برای دلخوشی محدود خودمان و یا منافع افراد یا گروه خاص به نابودی می کشانیم
من تو ما شما
از خواب گران خواب گران خواب گران خیز
ارجمندی عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت تهران
نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
شمایی که نوشتید هیئت علمی هستید : یه بار بینی بین الله بیا بگو مدارک دانشگاهیتو چطور گرفتی.واقعا اگر عموی محترم نبود شما امیدی به پایان دوره کارشناسی خود داشتی.شما چطور با لیسانس دانشگاه آزاد، فوق لیسانس پیام نور عضو هیئت علمی شدی. لا حول و لا قوه الا بلا العلی العظیم.
یاسر امینی فرد
Iran, Islamic Republic of
جواب به روزگار
متاسفانه از نوع ادبیاتی که معمولا بکار میبرید معلومه که از سواد و معرفت تهی هستید. البته امثال شما محکومید تا آخر عمر بله قربان گو باشید چون آنقدر بی کفایت هستید که حتی مستحق یک نگهبانی ساده (با احترام به شغل نگهبانی) نیستید چه برسه به شغل کارمندی! شماها همونایی هستید که در مدح ارباب تان القاب و عناوین اغراق آمیزی از جمله "معمار اقتصاد ایران"، "دکتر" و ... استفاده میکنید! شماها ندید بدیدهایی هستید که از پیامک ها و تماسهای دریافتی از تاجگردون، هر چند گزنده و بی روح، عکس میگیرید و با اون تا هفته ها و ماه ها بعد پز میدین. شماها هوچی هایی هستید که بهرام را با گوجه و تخم مرغ هدف میگرفتید اما اکنون کاسه داغ تر از آش شده اید درحالیکه ما یک عمر بدون شرط از اینان حمایت کردیم. اما امروز تشخیص داده ایم اشتباه دیگر بس است و باید منطق بر احساس چیره شود. بدون شک، بادمجان دور قاب چین هایی نظیر شما باعث شده تا مباشرزاده های کم دانش و متکبر فیل شان یاد هندوستان کند و به غلط مردم را نوکر خود فرض کنند.
اما آنچه پدر بنده به صراحت از چند ماه پیش اعلام کرده بود این بود که قطعا از این به بعد از حمایت خواهد کرد بدون اینکه نامی از کاندید احتمالی اش ببرد. البته برای این کارش از دلایل تنگ نظرانه ای مثل "چون برامون کار نکرد" هرگز استفاده نکرد بلکه گفت "چون تاجگردون در رفتار و کلام نشان داد بی عاطفه، قدرنشناس و متکبر است" . و نهایتا شب گذشته، با افتخار میزبان دکتر افشین پور بود و خالصانه علنا از ایشان اعلام حمایت کرد. به هر حال ما برای آقای فولادی احترام قایلیم اگرچه هرگز از ایشان اعلام حمایت نکردیم و اصلا مثل شما نمیتوانیم بی ادبانه بگیم "رای را تو سطل آشغال بندازی نباید به ترک بدی". مجبورید سفسطه کنید چون تا شب عاشورا قاصد میفرستادید و التماس میکردید. البته شما بی ثبات هایی هستید که با اشاره تاجگردون ها به سیدقدرت رای دادید تا شهرام شریفی رشد نکنه و چهار سال بعد وقتی سید قدرت جلوی غلام ایستاد بهش بد و بیراه میگفتید. مهمتر اینکه پدر بنده اگر، به زعم غلط شما، منفعت طلب بود مثل شماها تکبر و توهین های تاجگردون را هضم میکرد و به هر قیمتی امتیاز میگرفت اما ما هیجوقت تن به ذلت و خواری نمیدیم. من فرزند پدری هستم که همیشه در مورد تاجگردون ها بهمون میگفت "بابا، فامیلمون هستن. احترام و قوم دوستی واجبه.. اما اصلا جلوشون کم نیارید "
Iran, Islamic Republic of
فتاح بابویی هم افشین پور را دعوت کرد باشت داره افشین پور میشه
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
ماآدمهای قوم گرایی نبودیم -این از سر صدقه عربهاست که دو قرن بر ما حکومت کردن

کردن- و فرهنگ غلط خودشون رو برا ما به جا گذاشتند- شما که لالایی بلدی برو برا

همشهری های بویر احمدی بخون- گچساران همیشه تاریخ شکل گیریش با برستیز

بوده-این روند همه جای ایران هست-
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
این جاهلیت از سر صدقه عرب ها بوده- که دو قرن بر ما حکومت کردند- و این میراث

شوم رو برا ما به جا گذاشتند- شما که لالای بلدی برو برا همشهری های

بویر احمدیت بخون-که گوی سبقت رو تو این مورد از همه ربودند- گچساران همیشه

شهر با پرستیزی بوده-
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
یاعلی حیات علی
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
تو برو تو شهر خودت یاسوج نظر بده- که از دوران عرب جاهلی ... هستند-
اهوری
Iran, Islamic Republic of
اصلا معلوم هست این موجود هزار چهره چی گفته؟ تو نوچه هدایتخواه هستی چکار گچساران داری
اصلا تو با کی هستی با فولادی یا جعفری
؟؟؟؟؟
یک رهگذر
Iran, Islamic Republic of
تو برو شهر خودت یاسوج رو درست کن - گچساران از قدیم با کلاس بوده و هست-

مردمش هم همدیگر رو دوست دارند- شما نمی خواد ..
گناوه
Iran, Islamic Republic of
راسش میخواسم نشناخته قضاوتت نکنم و حرف بده روبهت بگم اگ ننوشته بودی عضو هیات علمی از کنار نوشتت میگذشتم اگ شهامت داشتی دوباربخاطر هیچ معذرت نمیخواسی،خواسی چیزی بگی قرقزش کردی و از ترس بلعیدی حرفتو افتخار آینه ک گفتی فلان یهودی چنان گفته،شما همو کلاستونو بپاید ک آر هر کرورخروجی یکیش سواد اکابری داشته باشه بیسه، لازم نی جامعه رو هدایت کنی،
Iran, Islamic Republic of
درجواب ناشناس برادران کامی وخسروافشین پوردکترفقط خودشوخسته میکنه خونه هرکس برودهمشون به تاجگردون رای میدهندخودتون هم میدانیدعزیزان اخه دکتربایدرزومه وسوابقی درخدمت به مردم داشته باشه که ورودمیکنه مردم عاقلترازاین حرفهاهستند
سعید روزافزای
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس افتخاری عزیز/متاسفانه قومیت گرایی در شهرستان موجب شده تا حق پایمال شود.چه در انتخابات و چه در انتصابات
با صفا
Iran, Islamic Republic of
حالا تاجگردون هرجاهم مدرک گرفته پس شما هم برید تو یه مجلس ۳۰۰نماینده ای عرض اندام کنید برید بودجه نویسی کنید برید تو تلویزیون براملت تفسیر کنید ماکه مدرک و ندیدیم ولی سوادایشان را می بینیم وقت اون رسیده بجای حرف های احساساتی به واقعیات توجه کردایشان افتخار حوزه جنوبند و افتخار گچساران الحق وکیل خوبیند
برگشت
Iran, Islamic Republic of
ازدکتر افشین پور شنیدم گفته فقط در یک صورت امکان داره برم کنار واون زمانیکه فقط حاج بهرام تاجگردون بیاد
لر
Iran, Islamic Republic of
در جواب روزگار کسایی که از تاج ناراحت بودن وکسی هم نبود اونموقع رفتن سمت فولادی ولی الان که دکتر افشین پور اومده همه لرها حول اون جمع میشن
گناوه
Iran, Islamic Republic of
راسش بخدا اگ میدونسم از .. بدسا بودیه متنتو نگاه هم نمیکردم،آخ روشنفکری و هدایت جامعه با ...!!!!
بازیپور آبدهگاه
Iran, Islamic Republic of
واقعأ متاسفم برای مخالفین تاجگردون .به خدا مخالفین دارند به مردم خیانت میکنند .به خدا قسم تاجگردون اگر اهل اصفهان و جاهای دیگر بود مجسمه اش را به طلا میگرفتند .گول عصبانیت مغرضان را نخورید. برای رفا و آینده شهر و بلکه استان یکبار دیگر با رای حداکثری ترک ولر به مجلس خواهند رفت و چهره شهر عوض خواهد شد .بندگان خدا مصداق کرو کور نباشید فکر کنید تدبر کنید مقایسه کنید که مجلس جای کیست ، در ضمن طوایف وقتی خودجوش میخواهند با وکیل خود دیدار داشته باشند چه راهی بهتر از همایش های اینچنینی ،شما ها فقط از انتخاب مردم میترسید وبس،در خانه اگر کس است یک حرف بس است،لطفأ تاجگردون را به دیگران مقایسه نکنید که به والله قیاس مع الفارقه
ج به برگشت
Iran, Islamic Republic of
افشین پور تحت هیچ شرایطی کنار نمیکشه.معمولا سرسپرده ها این کارو میکنن،افشین پور همینکه اومده معلومه که مستقل و شجاع هست
اشنا
Iran, Islamic Republic of
اقای افتخاری فکرنکنم یاسوج در حدی باشه که بتونه واسه گچساران تصمیم بگیره
محمدگشین
Iran, Islamic Republic of
واقعابرای دوستانی که کامنت های توهین امیزمی گذارندمتاسفم .عزیزان شمافقط بااین حرف هافقط داریدابروی بزرگ منشی مردم شهرتون رومی برید.توروخدافقط تاحالافکرکردید که اکثرنمایندگان ورودی به مجلس ازجمله نماینده کنونی ابرووعظمتمردمراسپربلاقراردادندتا خودوجیره بگیرانشان دررفاه باشند.درپایان ازسخنان اقای دکترافتخاری تشکرمی کنم
حامی دکتر افشین پور
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر افشین پور کسی که قوم گرایی در ذات او نیست.
من منم
Iran, Islamic Republic of
اخیرا آقای گفته من ترک و لر سرم نمی شود دلواپس مردمم
بهتر است بگوید من منم ترک و لر برایم مهم نیست دلواپس فامیلم هستم
انصافا راست می گوید برای فامیل تا ... می رود
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای ارجمندی عضو هیئت علمی علمی و صنعت تو هم ان زمان همرزم مصیب افتخاری بودی
تو هم مزدت را اینطوری گرفتی
روزگار
Iran, Islamic Republic of
یاسر امینی شما که نتونستین عمو های خودت را به طرف افشین پور و یا فولادی بکشی امروز باید هم این چرت و پرت ها را بنویسی بنده هم به اندازه خودم سواد دارم و احتیاج به دیپلم و هیت علمی ندارم . خانه دار هستم وری از گدشته وخوشی و تلخی روزگار را کشیدم و خدا را شکر احتیاجی هم ندارم که بخوام گو ش به فرمان کسی باشم فقط اینو بهت بگم که خیلی زود قضاوت کردی.والان هم میگم با پشیمانی برمیگردی به قول معروف قوم وخویش اگر گوشت هم را بخورن استخوان همو نمی اندازن ، همون پدرت هم اشتباه میکند . آیا نشسته برایت تعریف کند پدر تاجگردون چه خوبیها برایشان کرده البته به قول پدر خودتان که بارها از زبان خودشان تعریف می کردن . پس کمی هم به عقب برگرد و پلهای پشت سرت را خراب نکن همانطور که خودت نوشتی که گوجه پرتاب کردن .ولی بعد با پشیمانی بر گشتن . بشین در خلوت خودت کمی فکر کن و چیز ناخواسته از آقای تاجگردون نخواه . که ایشان اول قانون را نگاه می کند . وشما آنقدر حرف بی ربط زدی که آقای تاجگردون اون حرفو به شما زده و فکر میکنم اگر کسی بیش از اندازه فشار بی مورد به کسی بیارد جوابش کمتر از این هم نباید باشد،موفق باشید.عشق فقط تاجگردون ، خودتو بیشتر از این خراب نکن که راهت اشتباه است .
سمایی
Iran, Islamic Republic of
یاد ان روز خوش سما ان ریسی و داشتن منشی خوشتیپ
سید
Iran, Islamic Republic of
واقعادکتر افتخاری درست گفتن.وایشان ازاستادان ونخبگان دانشگاه هستن
یاسر
Iran, Islamic Republic of
خطاب به روزگار
اولا اگه شجاعت داشتی با اسم واقعی خودت کامنت میدادی. ... هم مثل تو ....
کیا گچساران
Iran, Islamic Republic of
شعار علیه قوم گرایی میده اما جلسه طائفه هارو برگذار میکنه تا خودشو ب رخ بکشه تاجگردون خیلی مردم روچیز.... فرض کرده
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1