تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۱۳۴۵۶۵

حرف های جالب کی‌روش به فرد معروف/ نابغه نوجوان پشت میله‌های زندان/دختر مست حادثه خونین آفرید

۰
کبنا ؛
کی روش: فقط از خدا می ترسم



سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید مسئولیت صحبت‌هایم با خودم و نه هیچ شخص دیگری است.
کارلوس کی‌روش که به منظور تماشای دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و ملوان بندرانزلی به ورزشگاه آزادی آمده بود در بین دو نیمه با حضور در بین خبرنگاران اظهار کرد: دبیر سابق آنچه که به آن کمیته اخلاق می‌گویند امروز اتهامات جدی و سنگینی را به شخص من و شخصیت من وارد کرده است. در درجه اول تاکید می‌کنم که این فرد بار دیگر ثابت کرد که شخصیت واهی دارد. اگر او واقعا شخصیت مذهبی به معنای واقعی دارد باید بداند و درک کند که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) این صحبت‌ها مطرح نشود و چنین صحبت‌هایی در این ایام عزیز مطرح نمی‌شد.
وی ادامه داد: اگر او واقعا یک شخصیت مذهبی داشت باید درک می‌کرد که در ایام عزاداری امام حسین این صحبت‌ها به هیچ عنوان و این اتهامات اشتباه نباید بار دیگر به شخص من وارد می‌شد. او بار دیگر ثابت کرد که صحبت‌هایش بر خلاف عقاید مذهبی و اعتقادات اسلامی است و نشان داد که یک شخصیت واهی مذهبی و دروغین دارد. در درجه دوم او ثابت کرد که وظیفه من نیست که بخواهم بی‌گناهی‌ام را ثابت کنم وظیفه اوست که اگر من گناهکارم گناه من را ثابت کند.
سرمربی تیم ملی گفت: ترسو بودن او این گونه نشان داده شد. او خودش را پشت رسانه‌ها پنهان کرده و با پنهان کردن خودشان پشت رسانه‌ها به من توهین کردند و این توهین‌ها را ادامه دادند و نشان دادند که شجاعت اینکه بخواهند اتهامات وارده را ثابت کنند ندارند و این مسئله به من ثابت شد. در درجه سوم او این اتهام را به من وارد کرد و شخصیت ایران و ایرانی را خدشه‌دار کرد و نه تنها ثابت کرد که شخصیت واهی و ترسویی دارد بلکه تنها این صحبت‌ها را همانند طوطی تکرار کرد و نشان داد کسی این صحبت‌ها را به او یاد داده و این حرف‌ها از طرف شخص دیگری مطرح شده است.
کی‌روش با اشاره به اینکه این صحبت‌ها از طرف ذهنیتی که پشت پرده قرار دارد زده شده گفت: ولی من به این روزهای عزاداری احترام می‌گذارم و پس از آن بازخواهم گشت و خواهم گفت که چه کسانی پشت پرده این صحبت‌ها را مطرح کرده‌اند. من نه تنها از او بلکه از دادگاه‌های فیفا هم ترسی ندارم و تنها شخصی که از او می‌ترسم خداوند متعال است.
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این که آیا اقدام قانونی می‌کنید یا خیر بیان کرد: در حال حاضر خیر.





نامه سرگشاده کارگردان سینما به ایوبی


مهدی کرم پور در نامه ای خطاب به حجت اله ایوبی نسبت به وضعیت سینمای کشور اظهار نگرانی کرد.
این کارگردان سینما در نامه اش که نسخه ای از آن را در اختیار ایسنا قرار داده خطاب به رئیس سازمان سینمایی آورده است: « خیال می‌کردم گفتنی‌ها را برای‌تان در جلسات خصوصی و عمومی گفته‌ام. به دوستی. به تذکر. به قهر. به شوخی. آن‌چه وظیفه خود می‌دانستم که باید گفته شود را. چون دوست یا برادر کوچکی. اما حالا که خارج از تعارف‌ها، مسموع نیست، پس از دو سال چون رویه گذشته‌، کتبن و عمومی قلمی ‌کنم، تا اقل ثبت شود و بماند. چرا که ما ناگزیر به گفتنیم و مسئولیت این همه نگفتن را فردا بر ما خواهند نوشت. که همان‌جا باید می‌گفتیم. در همان زمان و مکانی که باید. و بالاخره یکی باید این سکوت موهن را که از ترس‌ پنهان از دست دادن‌ها، می‌آید بشکند. چرا که مال ما نیست. لیاقت ما نیست.
آقای دکتر!
چند صباحی قهرمان مبارزه با آنتاگونیست‌ِ قصه‌ی کهنه بودن، تاکتیک خوبی‌ست، اما نمی‌تواند استراتژی مدیریت کلان باشد. اتحاد علیه دشمن فرضی و آدم بدها که گرچه حالا بر مسند نیستند، اما در کمینند لابد! و گروه فشار دارند و قدرت و ابزار اعمال زور، نمی‌تواند و نبایست هراس عمومی و پنهان ایجاد کند که هیچ کس هیچ نگوید. که همه در میهمانی‌های دولتی لبخند بزنند و عکس یادگاری بگیرند و زینت‌المجالس سیاست‌مداران نوآمده شوند.
آقای دکتر!
ما می‌دانیم و می‌دانستیم که اولویت دولت یازدهم فرهنگ و هنر نیست. که کارهای مهم‌تری دارد در عرصه‌ی سیاست خارجی و اقتصاد. و پذیرفتیم که لب بگزیم تا نوبت‌مان شود.
و حالا در پساتحریم نوبت ماست. چیز زیادی هم نمی‌خواهیم، که دولت مزاحم بخش خصوصی و جریان واقعی عرضه و تقاضای میان هنرمندان و مردم نشود، که اصل خصوصی سازی شامل سینماهای مصادره شده توسط دولت و نهادهای عمومی نیز باشد، که کمپانی‌های تولیدی شکل بگیرند، که تهیه کنندگان مسئولیت فیلم‌هایشان را برعهده بگیرند، که رانت‌های پنهان و آشکار به حمایت عادلانه و تساوی توزیع شوند، که مافیای تولید و توزیع و نمایش سر و سامان داده شود، که قوانین حمایتی و نظارتی شفاف شوند، که آزادی بیان توأم با مسئولیت برای تولیدکنندگان حاصل شود، که دولت و همه بدانند که فیلم‌سازی حق است نه امتیازی که هنرمندان تحت هر عنوانی چون پروانه ساخت یا هر مجوز سلیقه‌ای دیگر به خواهش یا سر کج کردن بخواهند دریافت کنند.
آقای دکتر!
ترکیب این شوراها را دیده‌اید؟ حتمن دیده‌اید، چرا که به حکم شما یا پیشنهاد و نظارت شما منصوب شده‌اند. سه دهه است که گویی در مدیریت فرهنگی این کشور قحط‌الرجال آمده. کم‌تر از ده نام مکرر همه‌ی شوراهای نظارتی و حمایتی اداره‌های نظارت بر ساخت و نمایش ارشاد و از آن جالب‌تر شورای حمایت فارابی (و شهرداری و حوزه هنری و صداوسیما) را قبضه کرده‌اند و به تنهایی خود مشاور، ناظر، حامی، مجری و مفسر همه‌ی قوانین و آیین نامه‌های فرهنگ و هنر و سینمای ایران هستند. سیاست‌گزاران فرهنگی در پس و پشت پرده و بدون هیچ ارزیابی به روز دانش کیفی و پاسخ‌گویی به روند و نتیجه‌ی تصمیمات درست و غلط‌شان حتا.
تغییر دولت‌ها هم در آمد و رفت‌ و نفوذشان تأثیری ندارد.
بسیاری از خطاها و مسیرهای انحرافی این سال‌ها نتیجه‌ی مستقیم تصمیمات اشتباه آن‌ها بوده که گاه امنیت و کلیت این سینما را به مخاطره افکنده‌اند.
هنوز هم در این شوراها از قصه می‌ترسند. از استقبال مردم می‌ترسند. از سینمای قصه‌گوی مردمی می ترسند. یا چون کارشان را بلد نیستند، این سینما را متناسب به سلیقه‌ی خود ابتر و حقیر می‌کنند. و این‌چنین است که در پنهان حذف سینماگران حرفه‌ای داستان‌گو دنبال می‌شود، و داستان تلخِ گریز مردم از سینماها و ریزش مخاطبان، به عمد یا به سهو تزریق و اجرا می‌شود.
جناب آقای دکتر!
ما در حوزه‌ی سینما فرقی بین جناح‌بندی‌های سیاسی حس نکرده‌ایم. همه یک رویه‌ی دِمُده و ساده‌انگارانه را ادامه می‌دهند. گیرم با نقاب‌ها و شعارهای متفاوت. اما عملکردشان یکی‌ست. چه بسا اصول‌گرایان چون به مسلمانی‌شان مطمئن بودند سر حرف‌هایشان هم بیشتر می‌ایستادند، این را اگر دیگران در خفا می‌گویند، بگذارید من به شما آشکار بگویم.
اگر مرحوم سیف‌الله داد را استثنا کنیم که کارها و تصمیم‌گیری‌هایش نشان از شخصیت ویژه و اقتدار وجودی‌اش داشت، ما همه‌ی این سال‌ها فقط محافظه‌کاری را تجربه کرده‌ایم. و شما که دیپلمات بوده‌اید حتمن مرز باریک اما مطول محافظه‌کاری با اعتدال‌گرایی را به خوبی می‌شناسید.
محافظه‌کاری فرهنگی همانی‌ست که امروز بزرگان ما را خانه نشین یا راهی دیار غربت کرده و یا ما را به فکر برده که چه بر سر فیلم‌های جدیدشان آمده. همانی‌ست که امروز استعدادهای متوسط بر مسند تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز، باید برای بهترین جوانان این کشور تصمیم بگیرند و دوستان فیلم‌ساز من که با اصلاحی‌های عجیب و سلیقه‌ای روبه‌رو شده‌اند، به امید سازش دم نزنند یا خودسانسوری کنند. چرا که لابد شما آمده‌اید و قرار است آن سوار ابلق نشان ناجی ما از تندروی و سانسور شوید. اما خودسانسوری از سانسور هم بدتر است.
یادمان باشد که در همان دولتی که حالا مانند لولو از آن یاد می‌شود همه در این سینما فیلم ساختند. یادمان باشد در همان دولت قبل نتیجه فجر و اسکار و برلین یک خروجی بود. در همان دولت، فرهادی به اسکار معرفی شد. من و معادی و کیایی و نعمت‌الله پروانه ساخت و نمایش گرفتیم. در همان جشنواره‌ها فیلم کاهانی رد نمی‌شد. از فیلم‌ساز جوان خواسته نمی‌شد شب اختتامیه خودش از خیر جشنواره بگذرد. در دولت نهم، بیضایی هم فیلم ساخت.
آقای دکتر ایوبی!
با شعر خواندن و لبخند مشکل سینمای ما حل نمی‌شود. حتا اگر حالا تنها علقه‌ی مشترک من و شما شاعر محبوب‌مان باشد. امروز دیگر به چیزی بیش از زبان نرم نیاز است. مدیریت فرهنگی به گوش شنوای واقعی و پایمردی بر قول‌ها و حمایت از همه‌ی هنرمندان نیاز دارد.
جشنواره‌ی سال قبل را یادتان هست؟ همه گفتند و نوشتند که جشنواره‌ی فیلم‌های متوسط بوده.
حذف و خانه نشین کردن آدم‌های حرفه‌ایِ مهم‌ترین و خوش‌نام‌ترین صنعت این کشور که مردم این مملکت سال‌ها پای تربیت‌شان هزینه داده‌اند با کدام هدف صورت می‌گیرد؟ چه برنامه‌ای برای جلوگیری از فرار مغزها که سرمایه‌ی ملی این مملکت است، دارید؟ نگاهی به لیست عوامل جشنواره‌ی پیش رویتان انداخته‌اید؟ جای دست‌اندرکاران فنی و هنرمندان پشت دوربین کم‌نظیری که همه‌ی کشورهای منطقه حسرت به دل آنانند، کجاست؟
آقای دکتر! زمزمه‌ها و پچ‌پچه‌های درگوشی می‌پرسند ‌نکند خدای ناکرده این اشتباهات سهوی نباشند؟ نکند خدای ناکرده قرار بر حذف سینمای ملی‌ست و خودمان خوش‌بینانه جشن با پنبه سر بریدنش را به پای‌کوبی نشسته‌ایم؟ نکند در پساتحریم در میان خیل بنجل‌های صف کشیده برای اخذ طلب‌های دلاری‌مان قرار است از چین و هند و اروپای ورشکسته، برای‌مان سوغات دیگری بیاورید؟
و خدای ناکرده، بدتر از همه نکند نادانسته از آشفتگی مدیریت‌های ناهم‌گون و غیر یک‌دست زیردستی‌تان کس یا کسانی ماهی‌های خود را صید می‌کنند؟
جناب آقای دکتر ایوبی
زین دوهزار من و ما، ای عجبا من چه منم؟
گوش بِنِه عربده را، دست مَنِه بر دهنم».




ادعای جدید داعشی ها؛
سردار نقدی در میان شهدای سوریه!؟ + عکس


گروهک تروریستی داعش مدعی شهادت سردار نقدی در سوریه شده است.
 تروریست های تکفیری در سوریه با انتشار تصویری، نام و تصویر ۸ سردار ایرانی که در سوریه به شهادت رسیدند را منتشر کردند که در این بین به جای تصویر شهید نادر حمید عکس سردار نقدی را منتشر کردند و شهید نادر حمید را به عنوان فرمانده بسیج ایران که مسئولیت سردار نقدی است معرفی کردند.
 
شهادت سردار نقدی در سوریه + عکس






خلاصه اخبار حوادث؛
۲ دختر بچه بی‌گناه طعمه اهداف شیطانی گروهی از اراذل شدند/ نابغه نوجوان پشت میله‌های زندان/دختر مست حادثه خونین آفرید


اخبار حوادث و انتظامی امروز، در این بسته خبری گردآوری شده است  ...


نابغه نوجوان پشت میله‌های زندان
نوجوان ۱۷ ساله‌ای که به برادر کوچک‌ترش یاد می‌داد چطور خارج از خانه درآمد داشته باشد، دستگیر شد.



۲ دختر بچه بی‌گناه طعمه اهداف شیطانی گروهی از اراذل شدند
به کودک دختر در نیوکاسل به طرز وحشیانه‌ای تجاوز شد که منجر به کشته شدن آن‌ها شد.



دختر مست حادثه خونین آفرید
راننده خانم باعث مرگ ۴ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد.



گروگانگیری جوان افغان به خاطر ۵۰۰ هزار تومان
دو جوان که با قاچاق جوانان افغان به کشورشان دست به تبهکاری زده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.




مرد معتاد عروس ۱۷ ساله اش را کشت
پدرشوهری که نوعروس‌اش را به قتل رسانده است در آستانه اعدام قرار گرفت.

پاشیدن اسید بر روی همسر در خواب/ مرد اسیدپاش قبل از خروج از کشور دستگیر شد

مرد میانسالی که روی همسرش اسیدپاشیده بود قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر شد.
پاشیدن اسید بر روی همسر در خواب/ قتل پسر همسایه به خاطر یک سیلی



قتل پسر همسایه به خاطر یک سیلی/قاتل پس از ۶ سال رضایت گرفت
مردی که به خاطر پسرش، مرد همسایه را به قتل رسانده بود، پس از گذشت ۶ سال موفق به جلب رضایت از اولیا دم شد.
پاشیدن اسید بر روی همسر در خواب/ قتل پسر همسایه به خاطر یک سیلی



شوهرم پول نزول گرفت و حالا در آستانه ورشکستگی است
زن جوان وقتی متوجه شد که شوهرش برای اداره کارخانه اش پول نزول کرده تصمیم به گرفت برای همیشه به زندگی مشترکشان پایان دهد.




همسرم آبرویم را در محل کارم برده است
مرد جوان وقتی که همسرش به محل کار او رفت و داد و فریاد به راه انداخت، تصمیم به جدایی گرفت.






تشخیص تصادفی سرطان با موبایل/اجساد زوج گردشگر غذای ماهی‌های قاتل بی‌رحم/حشره‌هایی که گیاهان را به زامبی تبدیل می‌کنند!+تصاویر



حشره‌هایی که گیاهان را به زامبی تبدیل می‌کنند! + تصاویر

طبق جدیدترین تحقیق دانشگاه فردریک شیلر جِنا، احتمال دارد برخی حشرات گرده‌افشان، باعث زامبی شدن گیاهانی شوند که از آن‌ها تغذیه می‌کنند!

تشخیص تصادفی سرطان با دوربین موبایل + تصاویر
جولیا با دوربین از چشم پسرش عکس گرفت و در کمال ناباوری متوجه شد که یکی از مردمک‌ها سفید است.

اجساد زوج گردشگر غذای ماهی‌های قاتل بی‌رحم +تصاویر
مرد متهم به قتل وحشیانه و سوء استفاده غیر اخلاقی دو گردشگر بریتانیایی در تایلند دستگیر شد.


هنرنمایی فواره هوشمند در ژاپن+ تصاویر

شب هنگام بخش مرکزی دریاچه ای مصنوعی در ژاپن فعال و پس از راه اندازی نمایش جالب و منحصر به فرد را اجرا می کند.


عروسک‌های زیبا با الگوبرداری از نقاشی کودکان + تصاویر

در استودیویی ویژه در آلمان یک گروه خلاق نقاشی های کودکان را به عروسک های واقعی از جنس پارچه تبدیل می کند. نقاشی های کشیده شده حاصل کودکان سه تا پنج سال است.




شیرین‌ترین تصاویر از ترش‌ترین پروژه عکاسی + تصاویر

مجموعه تصاویر زیر روایت کودکانی است که پس از چشیدن لیموترش چهره آنان توسط لنز عکاسی شکار شد.


نجات تمساح گرفتار در لوله فاضلاب + تصاویر

تمساح نگون بختی که در طوفان فلوریدا درون لوله های فاضلاب در فلوریدا شده بود با کمک پلیس و آتش نشانی خارج و به زیستگاه اصلی اش بازگردانده شد.

آنچه از دونالد ترامپ نمی دانید+ تصاویر
دونالد ترامپ میلیاردر، غول بازار املاک و مسکن و شخصیت جنجالی این روزهای دنیای سیاست، هرچند در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شد اما پدرش همواره می‌خواست ارزش پول را به او بفهماند.

سرسخت ترین پرنده در حیات وحش+ تصاویر
محققان معتقدند که عامل اصلی نجات کرکس‌ها در برابر رژیم غذایی مملو از گوشت فاسد و گندیده تنها ژن‌های منحصر‌به‌فرد این حیوان است.


نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1