تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۱۳۴۲۶۴

کهگیلویه برای مقابله با بحران امکانات ندارد

۰
کبنا ؛
دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه از نبود اعتبارات و محرومیت از امکانات حداقلی در مقابله با بحران‌های احتمالی رنج می‌برند.kohgiloeh


نشست شورای هماهنگی پدافند غیر عامل شهرستان کهگیلویه ظهر امروز با حضور فرماندار، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.

در این نشست که یکی از کارشناسان پدافند غیرعامل استانداری نیز حضور داشت که در سخنان خود مباحثی را مطرح کرد که بیشتر کلی‌گویی بود و در استحکام پدافند غیرعامل در شهرستان محروم از امکانات کهگیلویه شاید هیچ گونه اثری نداشته باشد.

تعریف کلی از مفاهیم پدافند غیرعامل در حالی در بیانات هر کدام از سخنرانان عنوان شد که قاعدتا مدیران شرکت‌کننده در جلسه به نوعی با این مفاهیم آشنایی کامل دارند و آنچه نیاز به واکاوی و آسیب‌شناسی داشته و در نگاه مسئولان مخفی ماند بررسی امکانات و ابزار مقابله با تهدیدات و خطرات احتمالی بود.

سخنان توصیفی راجع به پدافند غیرعامل به عنوان موضوع مهمی که در بیان رهبر معظم انقلاب به «مصونیت‌بخشی به بدن» مثال زده شده است، بدون توجه به زیرساخت‌ها و اعتبارات دردی از تهدیدها و خطرات احتمالی این شهرستان را دوا نمی‌کند.

شهرستان کهگیلویه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و محرومیت از امکانات در حوزه‌های مختلف توانایی مقابله با تهدیدها را ندارد؛ بررسی آمادگی دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری در مقابله با حوادثی از قبیل آتش‌سوزی، سیل و ... نشان می‌دهد آنطور که باید تضمینی در پاسخگویی سریع به حوادث وجود نداشته و این طور که معلوم است وجود نخواهد داشت.

در نشست هماهنگی امروز که با در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل ضرورت تشکیل آن شکل گرفته بود نصب بنر در سر در ادارات، شعارنویسی در سربرگ نامه‌های اداری، تشکیل جلسات پدافند و گزارش جلسه به فرمانداری، نصب بنر با موضوع پدافند غیرعامل در مکان‌های شلوغ و پرتردد سطح شهر و انشاءنویسی در مدارس از جمله مصوباتی بود که در راستای آمادگی پدافند غیرعامل عنوان شد.

اما از اینکه امکانات ادارات و نهادها در مقابله با بحران و تهدیدها تا چه حد جوابگوی نیاز است و مشکلات حوزه‌های مختلف سخنی به میان نیامد.

البته جهان دیماز نگاهی گذرا اما با مفهوم به صوری بودن چنین نشست‌هایی داشت و اظهار داشت: معمولا جلساتی در هر اداره برگزار می‌شود و کارگروه‌هایی هم شکل می‌گیرد اما خروجی این جلسات تنها مصوباتی است که بر روی کاغذ می‌آید.

فرمانده انتظامی شهرستان با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی قانونا باید مقرهای یدکی برای پدافند داشته باشند افزود: اما دستگاه‌های شهرستان ما از داشتن مکان مشخص و مناسب محروم هستند چه برسد به اینکه مقر یدکی هم داشته باشند.

به گفته دیماز ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان به عنوان یکی از دستگاه‌های امنیتی و اثرگذار در پدافند غیر عامل حتی از داشتن تانکر آب بی‌بهره است.

دیماز با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، اعتبار را نیاز ضروری در اجرای پدافند دانست و گفت: باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد که سیستم هر اداره‌ای از این وضعیت نجات یابد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه تصریح کرد: با شرایط موجود نه تنها استتار و اختفایی به وجود نمی‌آید بلکه خود را در معرض دشمن قرار می‌دهیم.

وی به اجرای طرح‌هایی پیرامون پدافند غیرعامل در حوزه نظامی و انتظامی اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها هیچ گونه امکاناتی در اختیار نداریم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1