تاریخ انتشار
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۹
کد مطلب : ۱۳۳۲۵۲

خطر ریزش در کمین پل باشت (+ عکس)

۶
۰
کبنا ؛امید است که مسؤلان امر دست بکار شوند در غیر این صورت باید منتظر ماند و دید که  پل شهید کلانتری باشت دوباره ویران شود!؟
پل، سازه ای است فلزی، بتنی و یا با مصالح ساختمانی برای عبور راه، راه‌آهن و یا پیاده، از روی آب و یا مسیر راهی دیگر.
basht
در تعریف قدیمی چنین می‌گفتند که پل طاقی است بر روی رودخانه، دره، یا هر نوع گذرگاه که رفت‌وآمد را ممکن می‌سازد. اما امروزه در مبحث مدیریت شهری، پل را سازه‌ای برای عبور از موانع فیزیکی قلمداد می‌کنند تا ضمن استفاده از فضا (نه صرفا سطح زمین) بتواند عبورومرور و دسترسی به اماکن را تسهیل کند.
آری، پل ها از جمله ساخته های دست بشراند که با مقدمه ای که گفته شد اهمیت آن بیش از پیش برای ما نمایان تر شده است، ساخته هایی که به واسط آن عبور و مرور به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام پذیر است.
شهرستان باشت از اینگونه پل ها در اندازه های مختلف چه در روستاها و چه در خود شهر باشت زیاد دارد، یکی از این پل ها، پل شهید کلانتری است که سالیان زیادی ارتباط شهر باشت را به دیگر استان ها خصوصاً استان های جنوبی میسر ساخته است، پلی که بر روی رودخانه فصلی باشت ساخته و در روزهای زمستان حجم بسیار زیادی از آب را زیر پیکره خود عبور می دهد.
این پل حدود ۲۰ سال پیش بر اثر باران های شدید به کلی ویران شده بود که بعد از مدت اندکی سازه ای مستحکم تر بر روی آن احداث گردید تا دیگر شاهد تخریب آن نباشیم.
پایه های پل از اساسی ترین و حساس ترین قسمت های این سازه است که تمام پیکره پل بر روی آنها قرار می گیرد. با ایجاد حفره آبشستگی در اطراف پایه هایی که به نحوی در داخل جریان آب قرار میگیرند پایداری و استحکام پل ها به شدت کاهش مییابد.
آبشستگی موضعی اطراف پایه های این پل، شاید امسال موجب ویرانی دوباره این پل گردد، آبشستگی پدیده ای است طبیعی که در نتیجه عمل فرسایش بستر توسط جریان آب، و حمل مواد جدا شده از کف و دیواره های رودخانه ها و اطراف پایه ها و تکیه گاه پل ها رخ می دهد.
امید است که مسؤلان امر دست بکار شوند در غیر این صورت باید منتظر ماند و دید که آیا، پل شهید کلانتری باشت دوباره ویران خواهد شد !؟
--------------------------
فاضل کامران-باشت
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فولادی گفت اگردست من باشه یکیدیگه هم روش درست میکنم خندیدم
Iran, Islamic Republic of
فعلا چمن مصنوعی در اولویته
خلیفه کا غلوم رضا.
Germany
مگر غلام بمیرد.............پایتخت باوی بی پل بماند.
امر به معروف و نهی از منکر
Iran, Islamic Republic of
چندی پیش برای انجام کاری به محله قدیمی -درمانگاه ۱۱۵ تاجگردون (محله بنگرو) رفتم وجود یک اتاقک کوچک در وسط خیابان توجهم را جلب نمود و از افراد در این مورد سوال نمودم که چرا این اتاقک را در وسط مسیر برنمی دارند تا رفت و آمد بهتر انجام گردد و این طور پاسخم دادند که . اتاقک خواسته عجیبی که شهرداری یک باب مغازه در مسیر اصلی بایستی برایش بخرند و جالبتر هم این که به اسم سپاه پاداران انقلاب اسلامی (نصب تابلو به نام پایگاه مقاومت در سر درب این اتاقک)هم ... می شود و سپاه هم چشمش را بر این ... می بندد از سپاه پاسداران انتظار می رود که خود را ب.. قرار ندهد چون این اتاقک هیچ وقت در شأن و جایگاه یک پایگاه مقاومت نیست .
آقای صاحب اتاقک این حق قانونی توست که شهرداری بایستی آنچه حق قانونی و قیمت ملک شماست را بپردازد ول به این ایام (محرم)خوب نگاه کن امام حسین (ع) از همه چیز خودش برای اصلاح امتش گذشت شما هم یاد بگیریدو از شما هم انتظار نمی رود که از حق خودت حتی به اندازه یک ریال گذشت داشته باشی برای رفاه حال مردم و به حق این ایام فقط از حق قانونی خود چیزی فراتر از آن از بیت المال طلب نکن
آقای
مجید
Iran, Islamic Republic of
باشت گور داره ک کفن داشته بوووووووووووو
پل سی چنمونه ؟؟؟؟؟؟ روشنایی رو بچسب """""
هههههههههههههههه هههههههههههههههه
امر به معروف و نهی از منکر
Iran, Islamic Republic of
چندی پیش برای انجام کاری به محله قدیمی باشت -درمانگاه ۱۱۵ تاجگردون (محله بنگرو) رفتم وجود یک اتاقک کوچک در وسط خیابان توجهم را جلب نمود و از افراد در این مورد سوال نمودم که چرا این اتاقک را در وسط مسیر برنمی دارند تا رفت و آمد بهتر انجام گردد و این طور پاسخم دادند که . اتاقک خواسته عجیبی که شهرداری یک باب مغازه در مسیر اصلی بایستی برایش بخرند و جالبتر هم این که به اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (نصب تابلو به نام پایگاه مقاومت در سر درب این اتاقک)هم... می شود و.. هم چشمش را بر این....ه می بندد از سپاه پاسداران انتظار می رود که خود را ... قرار ندهد چون این اتاقک هیچ وقت در شأن و جایگاه یک پایگاه مقاومت نیست .
آقای صاحب اتاقک این حق قانونی توست که شهرداری بایستی آنچه حق قانونی و قیمت ملک شماست را بپردازد ولی به این ایام (محرم)خوب نگاه کن امام حسین (ع) از همه چیز خودش برای اصلاح امتش گذشت شما هم یاد بگیریدو از شما هم انتظار نمی رود که از حق خودت حتی به اندازه یک ریال گذشت داشته باشی برای رفاه حال مردم و به حق این ایام فقط از حق قانونی خود چیزی فراتر از آن از بیت المال طلب نکن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1