تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۱۳۲۸۸۴

ساخت و ساز گسترده و غیرمجاز مدیران در بویراحمد/ گوهرگانی: به من فشار می‌آورند

۶
۰
کبنا ؛

 نشست کارگروه مبارزه با زمین‌خواری ظهر امروز به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار برگزار شد.
fani
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۹ هکتار از اراضی شمال شهر یاسوج تصرف شده است، گفت: ۷ هکتار از اراضی شمال شهر یاسوج به صورت غیرقانونی بین کارکنان منابع طبیعی تقسیم شده است.



در ابتدای این نشست مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تصرف اراضی شمال شهر یاسوج خبر داد و اظهار کرد: ۸۹ هکتار از اراضی شمال شهر یاسوج در سنوات گذشته توسط افراد سودجو تصرف شده است.

سید حسین کاظمی تصریح کرد: در اراضی تصرف شده ساخت و ساز صورت گرفته و سند زمین‌های منابع ملی به نفع اشخاص صادر شده است.

این مسئول در پاسخ به مدیرکل منابع طبیعی در خصوص تکذیب زمین‌خوار بودن منابع طبیعی گفت: در جلسه قبل اعلام کردم که منابع طبیعی زمین‌خواری کرده و این موضوع هم بارها رسانه‌ای شد و اکنون هم می‌گویم که این دستگاه‌ها در پرونده زمین‌خواری نقش دارد.

کاظمی با بیان اینکه در هر جایی که زمین‌خواری صورت می‌گیرد مدیران و دستگاه‌ها نقش دارند، تصریح کرد: ۷ هکتار از اراضی شمال شهر یاسوج طبق دستور وزیر وقت جهاد کشاورزی به منابع طبیعی واگذار شد که به صورت غیرقانونی بین کارکنان این دستگاه تقسیم شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تصرف اراضی رودخانه بشار اشاره کرد و افزود: مغایر بودن ۲۷۰ متر جاده پارک ساحلی یاسوج با طرح تفصیلی موجب شد بخشی از اراضی حاشیه رودخانه بشار به خاطر تخلف شهرداری یاسوج در زمان شهردار وقت تصرف شود.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد ساخت و سازهای منطقه سرآبتاوه شهر یاسوج مغایر با طرح هادی صورت گرفته است.

منابع طبیعی در خصوص اراضی شمال شهر یاسوج تخلفی مرتکب نشده است

عزت‌الله بهشتی‌فر در ادامه این نشست با بیان اینکه واگذاری ۷ هکتار اراضی شمال شهر یاسوج با دستور وزیر وقت جهاد کشاورزی بوده، گفت: منابع طبیعی در این خصوص تخلفی مرتکب نشده است.bhshtifar

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای احکام بهترین شیوه مبارزه با زمین‌خواری است.

وی به کمبود نیرو در منابع طبیعی استان اشاره کرد و ادامه داد: منابع طبیعی امکانات و اعتبارات لازم برای برخورد با زمین‌خواری را در اختیار ندارد.

بهشتی‌فر اضافه کرد: منابع طبیعی استان سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان پول کارشناسی پرداخت کرده است.

 

رفع تصرف ۱۶۱ هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۶۱ هکتار از اراضی استان رفع تصرف شد.


مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از تلاش منابع طبیعی برای رفع تصرف اراضی منابع ملی استان خبر داد و گفت: منابع طبیعی افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای احکام بهترین راه مبارزه زمین‌خواری است، افزود: اجرای احکام مراجع قضایی باید در دستور کار مدیران و دستگاه‌ها باشد و رسیدگی یکسانی انجام شود.

این مسئول به کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی استان اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی امکانات و اعتبارات لازم برای برخورد با زمین‌خواری را در اختیار ندارد.

بهشتی‌فر بیان کرد: علی‌رغم واگذاری اراضی به ادارات استان اما اراضی زیادی توسط برخی از دستگاه‌ها تصرف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی بیان کرد: ۷۰۰ متر از اراضی منطقه بنسنجان به دانشگاه یاسوج واگذار شده اما به صورت غیرمجاز در این اراضی ساخت و ساز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حکم قلع و قمع اراضی تصرف شده در پشت اداره محیط زیست استان صادر شده که اجرای این حکم توسط منابع طبیعی پیگیری می‌شود.

ساخت و ساز غیرمجاز مدیران در اراضی کشاورزی سروک

جعفر گوهرگانی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سروک ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته، گفت: در همین خصوص ۵۴ پرونده تخلف در محاکم قضایی استان تشکیل و حکم قلع و قمع ۳۰ مورد از این ساخت و سازهای غیرمجاز صادر شده است.ghohar

وی عنوان کرد: بسیاری از خانه‌های مجلل و زیبایی که در اراضی کشاورزی سروک به صورت غیرمجاز احداث شده متعلق به مدیران استان و کسانی که در ادارات ریشه دارند، است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حتی برخی از مدیران به ما فشار می‌آورند که پرونده‌های ساخت و ساز غیرمجاز اراضی کشاورزی سروک که در محاکم قضایی در حال پیگیری است را متوقف کنیم.

گوهرگانی از فراهم شدن زیرساخت‌های آب، برق، گاز و حتی فضای سبز در این مناطق انتقاد کرد و گفت: حتی امکانات و زیرساخت‌های منطقه سروک از مرکز استان بهتر است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه رفع تصرف اراضی کشاورزی سروک ۵۴ مورد پرونده در محاکم قضایی تشکیل داده است که حکم قلع و قمع ۳۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در محاکم قضایی استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های متولی در خصوص قلع و قمع در اراضی کشاورزی با جهاد کشاورزی استان همکاری کنند، بیان کرد: بسیاری از ساخت و سازهای اراضی منطقه سروک توسط کسانی انجام شده که در ادارات ریشه دارند و به جهادکشاورزی فشار می‌آورند که این کار خلاف را در محاکم قضایی پیگیری نکنند.

این مسئول تصریح کرد: تمام خانه‌ها و ویلاهای ساخته شده منطقه سروک که به صورت غیرمجاز در اراضی کشاورزی احداث شده دارای تمام زیرساخت‌های آب، برق و گاز هستند و حتی امکانات ارائه شده برای این منطقه از یاسوج مرکز شهر بهتر است.

گوهرگانی از فراهم شدن این زیرساخت‌ها برای این مناطق انتقاد کرد و افزود: چرا ادارات و دستگاه‌های استان در این خصوص با این افراد همکاری می‌کنند و امکانات لازم را برای این مناطق که به صورت غیرمجاز احداث شدند را فراهم می‌کنند.

وی خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها در اجرای حکم قلع و قمع ۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی سروک شهرستان بویراحمد شد و خاطرنشان کرد: اگر احکام صادر شده مراجع قضایی اجرا نشود تصرف اراضی کشاورزی توسط افراد سودجو ادامه می‌یابد.

افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای استان خبر داد و افزود: ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای استان در حال افزایش است.

ابراهیم فرزانه عنوان کرد: وقتی بنیاد مسکن با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌کند سفارشات و تماس‌های برخی از مدیران مانع از اجرای کار قانونی بنیاد مسکن می‌شود.

ساخت و ساز غیرمجاز باغ شهر در منطقه سروک

در ادامه شهردار یاسوج نیز در خصوص احداث غیرمجاز باغ شهر در منطقه سروک گفت: این باغ‌ شهرها به صورت غیرمجاز و با تمام زیرساخت‌های در این منطقه احداث شده است.

محمدعلی جاوید تصریح کرد: مجوز تخریب این باغ شهرها صادر شده و اگر افراد مانع از تخریب این مکان‌ها شود زیرساخت‌های برق، آب و گاز آنها تخریب می‌شود و بعد مکان تخریب خواهد شد.

ساخت و ساز ۹۰ درصد اراضی تصرف شده شمال شهر یاسوج

حمیدرضا پیمان‌جو نیز بیان کرد: در ۹۰ درصد اراضی شمال شهر یاسوج ساخت و ساز صورت گرفته و سند هم به‌نام افراد صادر شده است.

مدیرکل املاک راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رسیدگی به تخلفات و تصرفات اراضی شمال شهر یاسوج در محاکم قضایی به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

رفع بخشی از تصرفات اراضی رودخانه بشار

در ادامه معاون آب منطقه‌ای استان از تلاش برای رفع تصرف اراضی حاشیه بشار خبر داد و افزود: ۱۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده بشار در سنوات گذشته رفع تصرف شد و سال جاری نیز دو هکتار دیگر از این اراضی آزاد شد.

رسول فرهادی خواستار تشکیل کارگروه عمران رودخانه بشار شد و تصریح کرد: قرار شد برای جلوگیری از تصرف اراضی بشار و همچنین بهبود وضعیت این رودخانه کارگروهی تشکیل شود که تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

افزایش تصرف در حریم رودخانه بشار

معاون امور عمرانی استاندار در پایان این نشست گفت: دستگاه‌های استان برای مبارزه با زمین‌خواری تلاش می‌کنند اما هیچ تناسبی بین فعالیت ادارات و تخلفات زمین‌خواری وجود ندارد.

وی اضافه کرد: حجم تخلفات حریم رودخانه بشار زیاد است که شرکت آب منطقه‌ای موظف به نظارت بیشتر بر حریم و بستر رودخانه‌ها از جمله رود بشار است.

این مسئول صدور احکام قضایی زمین‌خواری به ضرر ادارات را ناشی از ضعف واحدهای حقوقی دستگاه‌ها دانست و گفت: واحدهای حقوقی مدارک و مستندات کافی در خصوص زمین خواری به دادگاه ارائه نمی‌کنند.

نیک اقبالی خواستار اجرای احکام قلع و قمع ۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز اراضی کشاورزی سروک شد و خاطرنشان کرد: در جلسه ویژه‌ای به این مسئله مهم رسیدگی می‌شود.

 
 مقرر شد منابع طبیعی استان در جلسه آینده کارگروه مبارزه با زمین‌خواری، رفع تصرف ۱۶۱ هکتار از اراضی منابع ملی را به صورت مستند و در قالب پاورپوینت ارائه دهد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

lمطلع
Iran, Islamic Republic of
حاجی جان خودتون چی این دفعه را بی خیال... شدی؟
اداره برق
Iran, Islamic Republic of
دکتر گوهرگانی این اقای ... را که گذاشتی مدیر.. مشکل .. دارد واصلا چیزی بلد نیست آگه جابجاش کنی بهتره .بعد ظاهرا مثل اینکه یه ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
منابع طبیعی زمین کشاورزان راباطراحی .. جدیدملی اعلام می کنندوبه کارکنان خودشان ویابه اسم اشنایافامیل شان میزنندبا.. که منابع طبیعی انجام میدهد کشاورزی درگچساران واستانمان ریشکن میشود شعارحمایت ازکشاورزم می دهند
امید
Iran, Islamic Republic of
هرذم از این باغ بری می رسد
چنار برم
Iran, Islamic Republic of
اقای گوهرگانی شما بدون فشار هم تسلیمی
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
زمینهایی که منابع طبیعی بودند و در شمال یاسوج زیر مزار شهدای گمنام با قطعات چندصدمتری به افراد بدون هیچ قانونی و با پارتی بازی واگذار شده و برایشان جاده و آب و برق و امکانات داده اند کار کیست؟ هر قطعه از این اراضی بیش از پانصد میلیون تومان ارزش دارد.
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1