تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۳۲۸۳۹

زمین‌خواری آشکار در شمال یاسوج/ بذل و بخش زمین ملی بین کارمندان

۸
۰
کبنا ؛مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از زمین‌خواری در ۸۹ هکتار از اراضی شمال یاسوج خبر داد و گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی در این زمین‌خواری نقش دارند.
امروز کارگروه زمین‌خواری با حضور پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی و مدیرکل دفتر فنی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر اعضا برگزار شد.zmin-kharan
حسین کاظمی در خصوص اراضی تصرف شده در شهر یاسوج اظهار کرد: ۸۹ هکتار از اراضی شمال شهر یاسوج تصرف شده و در حال پیگیری برای رفع تصرف این اراضی هستیم.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به حمایت دستگاه‌های اجرایی در زمین‌خواری‌های شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی در این زمین‌خواری نقش دارند.
وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته، هفت هکتار زمین به دستور وزیر جهاد کشاورزی وقت به منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد که متأسفانه منابع طبیعی این زمین‌ها را بین کارکنان خود تقسیم کرده که این جرم است.
 

اداراتی که چشم خود را بر روی زمین‌خواری‌ها می‌بندند
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد دستگاه‌های استان در برخورد با زمین‌خواری مطلوب نیست.

پژمان نیک‌اقبالی در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری با بیان اینکه بخش زیادی از اراضی منابع ملی تصرف شده است، گفت: دستگاه‌های استان در خصوص برخورد با زمین‌خواری تلاش می‌کنند اما تناسبی بین فعالیت ادارات و تخلفات زمین‌خواری وجود ندارد.




معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان عملکرد دستگاه‌های استان در برخورد با زمین‌خواری مطلوب نیست، افزود: دستگاه‌های عملکرد و فعالیت‌ بیشتری در مبارزه با این پدیده داشته باشند تا بتوانیم اراضی تصرف شده را خلع ید و از افزایش زمین‌خواری توسط افراد سود جو نیز جلوگیری کنیم.

وی به تصرف اراضی حریم رودخانه بشار اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای موظف به حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها است و با توجه به اینکه حجم تخلفات و تصرفات در اراضی رودخانه‌ها خصوصا رودخانه بشار زیاد است در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشد.

این مسئول در ادامه سخنان خود در خصوص رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری در محاکم قضایی استان، بیان کرد: واحدهای مستند‌سازی و حقوقی ادارات استان در ارائه مستند و مدارک در خصوص تخلفات زمین‌خواری به خوبی عمل نمی‌کنند و همین امر موجب می‌شود که حکم به ضرر ادارات صادر شود.

نیک‌اقبالی اجاره بستر حریم رودخانه را موجب افزایش تخلف دانست و تصریح کرد: آب منطقه‌ای این موضوع را به لحاظ قانونی پیگیری کند و در صورتی که می‌شود حذف و در غیر این صورت برای جلوگیری از تخلفات، نظارت مستمری داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار اجرای خیابان کمربندی یاسوج شد و خاطرنشان کرد: شهرداری یاسوج و شرکت آب منطقه‌ای با همکاری سایر دستگاه‌ها جاده کمربندی یاسوج را طبق نقشه اجرا کنند.

وی در پایان گفت: دادگستری استان کارشناسان خبره‌ای را برای تعیین حریم بستر رودخانه‌ها مشخص کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند منابع طبیعی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کاظمی منابع طبیعی در شهر چرام هم همین کار را کرد و مقداری از زمین منابع ملی را در نزدیکی دانشگاه صنعت و معدن چرام به کارمندان خود واگذار کرد .
همیار طبیعت
Iran, Islamic Republic of
آقای ... دولت دهم بفرما سر ... از دولتی سر دفتر نماینده ... استان صاحب ... شدی پا تو پای بچه های دولت یازدهم نکن
تيزبين
Iran, Islamic Republic of
تا انجائیکه من روزانه در صفحات جراید می بینم ،شما هر روز تقریبا یه مصاحبه رو داشتی،همش هم شعار ،وخبرهای منفی،ولی هیچوقت ندیدم خبر کارهای انجام شده رو بدی!!!!!!!البته اگه کاری انجام شده باشه! !!!که نشده،بنابراین لطف کن از ... کم کن و کمی هم عمل کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
فقط منابع طبیعی وکارکنانش نیست، شخصی هاکه نابودکردندواسمی هم ازآنان نیست!!!!!!!!!!!!!!!
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
سلام تعاونیهایی دارندزمینهای کشاورزی نرگاه رادرحال خرید وتغییرکاربری هستندنگذارید
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر چند نفر حرف مردم را می زنند به فکر امنیت و آرامش مردمند و اهل شعار و حضور در جلسات تشریفاتی نیستند خواهش دارم لااقل بذارید یکی حرف عموم را بزند باور بفرمایید بنده در هیج جای ایران زمین و خونه ندارم ولی بعضی ........................................................
زمین
Iran, Islamic Republic of
سیدجان لطفا کمیته استعدادیابی را برگردون به استانداری
همشهری
احمد تو یا از کارکنان منابع طبیعی هستی یا از کارکنان ادارات و از کسانی که به ناحق سهیم شده ای...ما مخالف بی عدالتی در هر سطحی و هر جایی هستیم..توقع همه مبارزه با زمین خواری و رشوه خواری هر شخص یا مسئولی هستیم
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1