تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۱۳۲۶۰۴

تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛ 

طی آیینی از واحدهای تولیدی نمونه کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.



به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز آئین بزرگداشت روز جهانی استاندارد با حضور مسئولان کشوری، استانی و مدیران واحدهای تولیدی برتر استان در سالن استانداری مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مرتضی رهنما در این آئین با تسلیت ماه محرم و صفر و تبریک روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: اگر کالایی تولید می‌شود مصرف کننده باید مطمئن باشد که سلامت و ایمنی او به خطر نیفتاده است.

مدیرکل استاندارد فارس ادامه داد: مصرف کنندگان باید هم چنین از این که اگر مشکلی در کالای مصرفی آنها باشد جهت بررسی و رفع مشکل پاسخ‌گویی وجود دارد، مطمئن شوند.

وی گفت: دولت رشد اقتصادی، دفاع از حیثیت و آرمان‌های جمهوری اسلامی را می‌خواهد که جهت محقق شدن این هدف باید کالایی خوشنام تولید کند.

رهنما به شعار سال همدلی و هم زبانی دولت دهم اشاره و تصریح کرد: استاندارد نقطه مشترک میان تولیدکننده، مصرف کننده و دولت است.

وی تببین کرد: تمام محصولات داخلی باید استاندارد داشته باشند و برای این کار باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تاکید بر لزوم استاندارد شدن همه محصولات تولیدی و نظارت بر کار واحدهای تولیدی توسط اداره استاندارد، از مسئولان خواست جهت فرهنگ سازی بیشتر به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کنند.

 

واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد که با استانداردهای جهانی بیگانه‌اند
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ناآشنایی بسیاری از واحدهای تولیدی این استان با استانداردهای جهانی سخن به میان آورد.


، پژمان نیک‌اقبالی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران استاندارد اظهار کرد: اهمیت استاندارد در گرفتن آن نبوده بلکه دوام و بقا کیفیت محصول مهمتر و با اهمیت‌تر از آن است.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: استفاده از ابزارهایی به خصوص در گذشته نشان دهنده این است که افراد در آن زمان نیز به چیزی به عنوان استاندارد اعتقاد داشتند.

وی استاندارد را زبان گویای مشترک در دنیا عنوان کرد و ادامه داد: باید به این موضوع مهم در استان توجه شود.

این مسئول با بیان این که استانداردهای جدیدی در استان وجود دارد بر حفظ و ارتقای این استانداردها تاکید کرد.

نیک اقبالی با اشاره به این که معرفی کالا در جهان نیازمند رعایت استاندارد است، یادآور شد: برندهای زیادی در استان ما وجود دارد اما هنوز بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی ما با استاندارد و معیارهای جهانی بیگانه‌اند.

حفظ استاندارد از اخذ آن مهم‌تر است

وی با تأکید بر ضرورت توجه به استاندارد تصریح کرد: البته حفظ استاندارد از اخذ آن مهم‌تر است.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم همیشه کالایی را انتخاب می‌کنند که با گذشت زمان کیفیت خود را از دست نداده باشد.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه گرفتن استاندارد مرحله اول کار است، خاطرنشان کرد: ماندن در کیفیت و رقابت مهم‌تر از گرفتن استاندارد بوده و باید در طول زمان این کیفیت حفظ شود.

این مسئول ضمن ابراز نگرانی از استاندارد نبودن برخی واحدهای تولیدی در استان، گفت: عدم رعایت استاندارد در برخی موارد خسارت‌های بزرگی به استان خواهد زد پس باید این موضوع در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حمایت از تولیدکنندگان برتر استان می‌تواند به برندسازی و تمایل به استاندارد کردن محصولات واحدهای تولیدی کمک کند.

برای توسعه راهی جز استانداردسازی تولیدات نیست
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه همه جانبه این استان به ویژه در زمینه اقتصادی راهی جز استانداردسازی کالاهای تولیدی آن وجود ندارد.


 مهدی متقیان در آیین گرامیداشت ۲۲ مهر مصادف با ۱۴ اکتبر روز جهانی استاندارد در یاسوج، افزود: رعایت اصل مهم استاندارد در کالاهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد منجر به بالفعل شدن ظرفیت های این استان نیز می شود.
وی بیان کرد: امسال نودمین سال تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران است و شعار روز جهانی استاندارد در سال جاری نیز استانداردها زبان مشترک جهانی است.
متقیان اظهار کرد: ضریب نفوذ استاندارد در کشور حدود ۶۵ درصد و در کهگیلویه و بویراحمد نصف این میزان و بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است.
وی عنوان کرد: به دلیل پایین بودن ضریب نفوذ استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد نباید انتظار توسعه همه جانبه این استان و تولید کالاهای مرغوب و باکیفیت در آن را داشت.
متقیان ابراز داشت: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از سوی صاحبان واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد ضروری بوده و بسترها و شرایط لازم در این زمینه از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فراهم شده است.
وی افزود: برخی از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد رغبت و تمایل چندانی برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از خود نشان نمی دهند و همین امر موجب کاهش کیفیت مصالح ساختمانی تولیدی استان شده است.
متقیان گفت: پارسال در راستای گسترش فرهنگ استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه ای بین اداره های کل آموزش و پرورش و استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان منعقد و موضوع انشای دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم استان مساله استاندارد بود.
وی بیان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اقدامات مهمی از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان انجام شده که یکی از مهمترین آنها برگزاری کنفرانش ملی دانش آموزی با موضوع استاندارد در یاسوج بود که نتایج موثری نیز داشت.
متقیان اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبار و نیروی انسانی در اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مطالبات و توقعات مردم استان از این اداره کل چشمگیر است.

 

در ادامه برنامه مدیرکل میراث فرهنگی، معاون راه و شهرسازی، مدیرعامل مجتمع تولیدی دنا صنعت یاسوج و شرکت یاسوران نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در پایان این آئین از مدیران واحد تولیدی مجتمع تولیدی بین‌المللی دنا صنعت، آرد آبشار گستر یاسوج، شرکت فرآورده‌های لبنیانی و دامی کوه‌گل، طبیعت زنده، سیمان یاسوج، آرد مارون گچساران، آب لوله بسپار، کارخانه یاسوران و شرکت سینره به عنوان واحدهای نمونه استان به لحاظ استاندارد تقدیر شد.

estandard-yasuj (1) estandard-yasuj (3) estandard-yasuj (4) estandard-yasuj (5) estandard-yasuj (6) estandard-yasuj (7) estandard-yasuj (8) estandard-yasuj (9) estandard-yasuj (10) estandard-yasuj (13) estandard-yasuj (14) estandard-yasuj (15) estandard-yasuj (16) estandard-yasuj (17) estandard-yasuj (18) estandard-yasuj (19) estandard-yasuj (20) estandard-yasuj (21) estandard-yasuj (22) estandard-yasuj (23) estandard-yasuj (24) estandard-yasuj (25) estandard-yasuj (26) estandard-yasuj (28) estandard-yasuj (29) estandard-yasuj (30) estandard-yasuj (31) estandard-yasuj (32) estandard-yasuj (33) estandard-yasuj (34) estandard-yasuj (35) estandard-yasuj (36) estandard-yasuj (37) estandard-yasuj (38)

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1