تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : ۱۳۲۵۹۱

عملکرد کبنانیوز در شش ماهه اول سال ۱۳۹۴

۳۰
۰
کبنا ؛بهنام عکاشه
کم کم عادت می کنیم به اینکه خودمان عملکردمان را بررس کرده و از مخاطبین بخواهیم درباره مان نظر بدهند.
بویژه اینکه کمتر از پنج ماه به انتخابات حساس اسفندماه مانده است و واکاوی مشکلاتمی تواند ما را آماده هماوردی سخت نماید.
اولین وظیفه کبنا و خبرنگاران و نویسندگانش در انتخابات، حفظ بیطرفی و حداقل وانمود کردن به آن است! به هر حال هر کس عقیده ای دارد و نمی توان این نگاه را از او سلب نمود.
در این موارد همیشه سعی کرده ام خودم را نمووه می کنم. از دوستان هوادار سایت که مخالف عقاید شخصی بنده هستند کمتر کسی پیدا می شود که از گذشته و حال و عقاید و حتی رفتارهای مدیران سایت خبر نداشته باشد.
به هرحال مطالبی که توسط بچه های سایت نوشته می شود تراوشات ذهنی اوست و نمی شود گفت چرا؟
مثلا آقای جوزانی که مطلب برایم می فرستد فقط از او می خواهم که توهین نباشد و چارچوب ها را رعایت کرده باشد و در جائی کار نشده باشد و تاکنون نیز همین کار را کرده است.
حال اینکه بیایم گیر بدهم که تو گفتی فلان شخص با ولایت زاویه دارد یا فلان کار غیرمردمی را انجام داده است. خود ایشان می تواند شهادت دهدکه تاکنون به جز ویرایش و غلط گیری(مصطفی انشاء داغونی دارد) هیچ دستی در مطالبش برده نشده و حتی مواردی بوده که سایت های همفکر دیگران در مطلبی دست برده اند ولی ما همان مطلب را عینا کار کرده ایم.
مخالفت کامل با ایده های من با مصطفی یا با سعید رحمانی کاملا مشخص است. ولی معمولا قبل از نوشتن هر تحلیلی به سراغ چند تن از لیدرها و جوانان اصولگرا رفته و درباره مطلبم با آنان مشورت می کنم یا اطلاعات می گیرم. کسانی مثل حاج رمضانی، جوزانی، حسام و سعید رحمانی، یداله مرادی، دکتر رحمانی، حاج کاوس قبادی و...
در این طرف قضیه هم که مشخص است. نوشته هایم را البته آنها که کمتر به دکتر تاجگردون برمی خورد را با آرش کنارکوهی و حیدر عدالت مشورت می کنم، چون بقیه مطالب را اگر به آنان بگویم اصرار به انصرافم از نوشتن مطلب می کنند!! و بقیه را با دیگر دوستان اصلاح طلبم در میان می گذارم یا در منزل راجع به آن حرف می زنیم.
به هر حال واقع این است که نگاه شخصی راقم نسبت به عملکرد آدم ها می تواند مثبت یا منفی باشد و چه بسا برخی فشارها موجب شده اجحافی در حق کسانی شود و مثلا از نوشتن مطلبی منصرف شوم یا مطلبی را که بار حمایتی از فلان شخص را دارد تعدیل نمایم به صرف اینکه مانع قضاوت بد آقایان شوم.
مثلا دیشب قبل از نوشتن مطلب، درباره سوژه خرگوش و لاک پشت با سعید رحمانی سر چهارراه صاحب الزمان مشورت می کردم. او می گفت باید تا روز آخر جنگید مثل لیگ برتر که فولاد و سایپا آمدند در روزهای آخر قهرمان شدند. احمد تقوی که همیشه خودش را قاطی مباحث بزرگترها می کند گفت: در هر دو دوره هم رقبا استقلال تهران و اهواز بودند که نایب قهرمان شدند.(ظاهرا ربطی به موضوع نداشت)
اولین بار حرف های احمد به دردم خورد و بلافاصله گفتم: ولی رقیب آقای فولادی این بار یک پرسپولیسی است که سعید گفت: پرسپولیسی که ضعیف ترین تیم تاریخ را دارد.

به هر حال همین ها می شود که تحلیلی نوشته می شود. به دوستان اصولگرایم اطمینان می دهم که کبنا نیوز این بار نیز مانند گذشته بی طرف باقی خواهد ماند.
البته عوض کردن نگاه اشخاصی چون سرهنگ رمضانی احتمال آب در هاون کوبیدن است. ایرادهای بنی اسرائیلی اش به کبنا روی اعصابمان است. با این حال هر وقت دلنوشته ای دارد که قاعدتا بر علیه شخص خاصی است به سراغ ما می آید و شاید هم ما سراغ او می رویم و با صمیمیت می پذیرد.
اطاله کلام نمی کنم. خبرنگاران کبنا نیوز در جای جای استان، در گام اول باید به مشاهده و جمع آوری اطلاعات پرداخته و با همصحبتی با مردم در کوچه و بازار، اماکن مذهبی، تاکسی و اتوبوس، روستاها، مدارس، ادارات، دانشگاه  ها و... به بررسی میدانی موضوع انتخابات بپردازند.
گام بعدی کسب اطلاع و مشورت با تصمیم گیران سیاسی برای دانستن و تحلیل صحنه سیاسی باشد.سپس به تحلیل منصفانه بر اساس دانسته های شان بپردازند.
اینکه گاها مشاهده می شود در تحلیل های خود من به زعم کسانی از جاده انصاف بدور بوده ام دلیلش احتمالا ناقص بودن دایره کسانی است که از آنان اطلاعات می گیرم. از طرفی نگاه خوش بینانه به برخی عملکردها نیز مانعی بر سر راه می باشد که سعی شده با مطالعه بیشتر این نقص برطرف شود.
کبنا نیوز کماکان روال قدیمی خود را ادامه داده و با مدیریت اخلاق مدارانه نوروز کمائی به راه خود ادامه می دهد. معلوم نیست اگر کمائی اصولگرای معتدل نبود چه بر سرمان می آوردند و به نوعی سپربلای خبرنگارانش شده است. فعالیت های شبانه روزی او در یاسوج و تاحدودی باشت موجب شده بخش بویراحمد گوی سبقت را از بخش گچساران هم برباید.
من هم نه کامل، که بخش سیاسی انتخاباتی یا اخبار مهم و احتمالا جنجالی را فیلتر می کنم و مطالب گچساران و باشت را ادیت می نمایم.
آرش کنارکوهی هم که کماکان مدیریت فنی و دبیری بخش ورزشی را عهده دار است که هیچ گاه نمی شود او و زحماتش را برای رسیدن کبنا به جایگاهی که دارد نادیده گرفت.
آرش در هیچ مطلب سیاسی کبنا نیوز دخالتی نداشته و علاقه ای هم تاکنون به این کار نشان نداده است و شاید گاها خود مطلبی را به اسم خود نوشته باشد.
فعالیت او در دستگاه تاجگردون کمی فشارها را بر او زیاد کرده است ولی او همواره به حمایت های مدیریت کبنا نیوز پشتگرم خواهد ماند.
خبرنگاران کبنا نیوز در استان بی چشمداشت زحمات زیادی را متقبل شده اند. محسن خرامین، قاسم خشت زر، حکیم بنام، پاک و موسوی در حوزه یاسوج، مرتضی فضلی در چرام، کیوان سروش مقدم در دهدشت و بخش ورزشی، حبیب قلندری و جواد حسنی در گچساران و باشت همواره فشارها را متحمل شده و کار واقعی کبنا نیوز به دست، قلم و دوربین های دوستان مان انجام می گیرد.
ان شاء اله قدردان همه شان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

امین
Iran, Islamic Republic of
کبنانیوز به دستور برادر نماینده که میگن معلمه!! خبر ریئس شدن ساسان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس را منتشر نکرد چون میدانند مردم کاملا واقفند که ساسان یه لیسانسیه معدل پایین از دانشگاه آزاده و در حد و اندازه های یه کارمند نیست چه برسه به ریئس
محمد
Iran, Islamic Republic of
افرین به حکیم بنام .کر خوبو!!!!
اصلاحات زندست.
Europe
افتضاح بود فقط دنبال منافع شخصیه.
سیاوش .اهواز
United States
سایت خوبیه فقط یکم تاجگردونش زیاده. از لژیونرهای سیاسی ورزشی هنری و ... هم مصاحبه بزارید. با تشکر از زحماتتون. درضمن درسته که گفتین مدیر سایت ... هستش ولی هر کاری تو سایت انجام بشه تا اونجایی که من دیدم مردم از طرف ... میدونن
تيزبين
Iran, Islamic Republic of
با سلام ،تنوع خبر و شجاعت سایت کبنا نیوز بهتر از سایر سایت های محلی میباشد،ولی ایراد عمده این سایت اینه که کامنتها رو با تاخیر بسیار زیاد منتشر میکنه ،به گونه ای که به علت تنوع خبر ،گاها وقتی خبر از صفحه اصلی سایت حذف شده است ،تازه کامنتها منتشر میشه!!!!!!علی ایحال ضمن عرض خسته نباشید،ارزوی توفیق بیش از پیش دارم.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
نسبت به سایر سایت های استان خوب بودین اما در کل نه. تولید محتوا تو کل سایت ها و خبرگزاری های استان ضعیفه متأسفانه
عجب درجواب امین
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ساسان یک ابر مرد هست دراستان فارس بنده شیراز هستم واصالت لر دارم ولی ساسان برا مناطق لر نشین کولاک کرده برفرض مثال اگر تامین بودجه ای برای فلان پروزه ای توی ممسنی بیاد بدون از عیب جویی اونو تایید میکنه این ساسان یک مرد هست////اگر خواستی تا کارنامه دوران دبیرستان ساسان رو توی دبیرستان مصیری بگم براتون فکس کنن.میدونی که ساسان دانش اموزیشو توی مصیری رستم گذروند.....لطفا بی چشم ورو نباش.اگر جای دیگه درد داری سر ساسان نریز....کبنا کارش عالی بوده تا الان انصافا خوب بود ولی کمی جناحی کارکرده مخصوصا این ۴۵ روز اخیر
Iran, Islamic Republic of
بدنبود
روزگار
Iran, Islamic Republic of
میگم اینطور که معلومه تمام تاجگردونها بی سوادان..خب شما که عقل کلی چرا نمی ای جلو لا قل شاید کمی ازت یاد بگیریم.واقعا عقد های زیادی داری برو جمعش کن..بابا جان اینا از کوچک تا بزرگ نو ه و نتیجه.هم تا جای که هست می خونن ولی شما هنوز میگی اینا مدرکشون تقلبیه. بخدا متأسفم برات.نه باید بگیم دلمون میسوزه برات
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
در میان سایتهای خبری استان، قطعا رتبۀ اول رو دارید ولی برای رسیدن به ایده آل هنوز تلاش زیادی لازمه.
موفق باشید.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
عملکرد شما خوب بود اما بیش از حد مداح تاجگردون هستید. میشه بهتر بود
طرفدار فارس
Iran, Islamic Republic of
به کبنانیوز میگن شعبه دوم خبرگزاری فارس
محمد
Iran, Islamic Republic of
در مورد فضلی کم نوشتی. این بی انصافی بود. چون فضلی توانمندترین و شجاع ترین و در عین حال صبورترین خبرنگاره.
بهنام عکاشه
سلام دوست عزیز. اتفاقا قصد دارم در مورد خبرنگاران توانای کبنانیوز در استان گزارشی جدا بزنم.
شهروند اصیل
Iran, Islamic Republic of
خبرنگاران محبوب و دوست داشتنی شهر گچساران آقایان کنارکوهی، قلندری، عکاشه ما قدردان زحمات شما هستیم.امروز این شهر به شما افتخار میکند.واقعا دست مریزاد
دنا
Iran, Islamic Republic of
با تشکر فراوان از سایت وزین کبنانیوز و خسته نباشید و خداقوت به تمامی خبرنگاران پرتلاش این سایت
البی
Iran, Islamic Republic of
پرحاشیه کور کورانه وبی حد مرز ذر اختیار طیف خواصی وبیشتر به دکان شبیه میباشد تا
Iran, Islamic Republic of
خبرهای کبنانیوز تولیدی نیست و عمده خبراش از دیگر رسانه ها کپی و به نام خودشون منتشر میشه!!
منصف
Iran, Islamic Republic of
کمایی شاید اخلاق مدار باشه اما اگر کمایی نیست پس خودتی که مطالب خبرنگار دیگری را که یک شب تا صبح زحمت کشیده و نوشته و تحلیل کرده را به نام خودتون میزنین تو سایتتون!
شعار اخلاق مداری ندهید لطفاً
Iran, Islamic Republic of
به .....و ارسلان بدرقه بابت تحلبل هاشون تبریک میگم
Iran, Islamic Republic of
عجب# همه دوران دانش آموزی زرنگ بودن خخخخخخخخ
حمید
Iran, Islamic Republic of
به نظرم فقط اقای .... خوب و توانا تحلیل میکنن. اقای بدرقه هم بدون واضح گویی داره برای اصلاحاط برنامه ریزس میکنه. به نظرم کبنا همین که همه خبراش راج به دو طیفه خوبه
شلالدون
Iran, Islamic Republic of
خوب بوده. واقعآ ساسان مرده. لیاقتش بالاتر از اینان. اگه شما سواد دارین. عرضه دارین بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
درجواب امین عزیزخدمتت عرض کنم هیچوقت یک لیسانس رارییس سازمان مدیریت نمیزارندکه دومی اش ساسان باشه باکینه صحبت نکن بایدافتخارکنی که یک همشهریت دراستان وسیعی مثل فارس پست به این مهمی گرفته مگربرادرنماینده کمبودداره که دنبال این باشه براتبلیغات کارهای تاجگردون احتیاج به تبلیغات نداره
Iran, Islamic Republic of
عکاشه لطفا رزومه ساسان تاجگردون را بذار روی سایت تا مردم بفهمن از کدام دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل شده حالا که غلامرضا از نشون دادن مدرک دکتراش سه ساله که طفره میره. ریاست ساسان سواستفاده فاحش از آرائ مردم گچساران و باشت بود. چون این انتصاب ناعادلانه بوده و بوی رانت میده، افتخار که نداره، خجالت هم داره.
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
آفرین برفضلی شجاع ونترس
روزگار
Iran, Islamic Republic of
بذار همشون توی کف مدارک تاجگردون ها بمونن
شما
Iran, Islamic Republic of
مطلب عامیانه ای بود
جناب عکاشه حتما بخوانند
United States
وقتی سر چهار راه مطلب رو جمع و جور میکنی باید هم تحلیلهات اینطوری باشه!
حداقل توی کهگیلویه خودت یا مشاورانت یا غرض یا منفعت شخصی دارید یا مشاورانت قدرت تحلیل بسیار پایینی دارند و اطلاعات کاملا بی سر و تهی را به شما منتقل میکنند.
شما در تحلیلهاتون صرفا از آقای بزرگواری و عدل هاشمی بعنوان تنها گزینه های قدرتمند نام میبرید! این در حالیست که اگر از هر بچه ی راهنمایی در کهگیلویه هم بپرسید این موضوع رو به صورت واضح میداند که آقای بزرگواری بقدری ریزش در منطقه دارد که شرایطش را تنها و تنها با پرسپولیسه این دوره می توان مقایسه کرد و دیگری به احتمال قوی صلاحیت حضور در رقابت نهاییی را هم کسب نمیکند.
در تحلیلهای شما عامدانه سعی می شود که شخصیت برجسته ای مانند دکتر تقوی دیده نشود!!! از جایگاه و نفوذ خانوادگی وی و ریشه ی قدرتمند سیاسی منتسب به بیت آمیراحمد که بگذریم، حتی بدون این فاکتور بسیار قدرتمند، همه میدانند که رای حوزه ی ثلاث بیشتر از رای حوزه ی بویراحمد است و در صورتی که انتخابات به دو قطبی ثلاث و بویراحمد تبدیل شود، در صورتی که هرکدام یک کاندیدا داشته باشند، قطعا برد از آن ثلاث است. علاوه بر این، از دیگر دلایل احتمال قوی پیروزی دکتر تقوی میتوان به این نکته شاره کرد که در بویراحمد با وجود جمعیت کمتر در این دوره، تعدد کاندیدا در حوزه ی بویراحمد بسیار زیاد است در حالی که در حوزه ی ثلاث، دکتر تقوی تنها کاندیدای حوزه ی ثلاث خواهد بود.
هرچند که ایشان فردی کاملا روشنفکر و دارای دیدگاههای باز هستند و طبق اطلاع من بشدت طرفدارانشان را از پیش روی به سمت برجسته کردن رقابت بویراحمد و ثلاث منع می کنند، ولی بنظر بنده این است که به دلیل عملکرد بسیار بد و ناسیونالیستی نماینده ی بویر احمد و حتی رفتار طایفه ای چهره های متنفذ اصلاح طلب، در چینش نیروهای شهرستان و درو کردن نیروهای بخش ثلاث از از مسئولیتهای ادارات ، تا حدی که حتی یک معاونت اداره را هم به بخش ثلاث نمیدهند و همه چیز را در نیروهای بویراحمد منحصر کردند، این عطش همبستگی در بخش ثلاث به شدت قدرت گرفته و همانطور که در دور قبل بویراحمد بدور از اختلافات سیاسی، روی یک نیرو متمرکز شدند تا قدرت را از دست ندهند، و در این دوره جو عمومی ثلات هم به این شکل است که فارغ از جناح بندی ها و اختلافات سیاسی، روی گزینه ای از بخش ثلاث اجماع کنند تا به دوران فاشیست طایفه ای حاکم پایان دهند و غرور خرد شده ی خود را تسکین دهند.
اگر آقای هاشمی تا کنون توانسته بود گرد و خاکی بپا کند به این دلیل بود که بر بویراحمد برخواسته و با معرفی خود بعنوان فرد مورد حمایت آیت الله آمیراحمد تقوی در بخش ثلاث هم به اعتبار آمیراحمد نفوذ کرد. ولی قطعا با حضور فرزند حاج آقای تقوی در صحنه، از نظر ثلاثیون، جایی که آب هست، تیمم باطل است و در آینده ی نزدیک شاهد خواهید بود که تا دو ماه آینده به تدریج و با نزدیک شدن به انتخابات و افزایش هیجانات سیاسی، در بخش ثلاث فوج فوج از هاشمی جدا شده و به سمت تقوی گرایش پیداخواهند کرد.
تحلیل من این است که در این دوره بنا به دلایل بالا قطعا جو عمومی انتخابات بجای دو قطبی سیاسی، به سمت دو قطبی منطقه ای پیش خواهد رفت، چپ و راست در حوزه ی ثلاث به تقوی رای خواهند داد. و حوزه ی بویراحمد بین چندین کاندیدا تکه تکه خواهد شد. افرادی که به عمد قصد دارند این پتانسیل بزرگ را نبینند با گذشت زمان فقط کم درکی و یا غرض ورزی خود را به عموم ثابت خواهند کرد.
به راستی چطور می شود که در حوزه ای به وسعت کهگیلویه فقط دو نفر شانس برنده شدن داشته باشند، آن هم هر دو نفر از بویر احمد؟؟!! حتی یک کاندیدای ضعیف از بخش ثلاث در این شرایط رای بسیار بالایی خواهد آورد چه برسد به فرزند آمیراحمد تقوی با این جایگاه و نفوذ عظیم اجتماعی؟؟!!
پیشنهاد میکنم یا تعداد مشاورینتان را در کهگیلویه افزایش دهید و در بخش ها و مناطق مختلف نیرو شناسایی کنید تا این چنین گمراهتان نکنند و یا کلا مشاورانتان را عوض کنید و از افرادی استفاده کنید که واقع بین باشند ، نه ناسیونالیست.
چراکه دود احساسات ناسیونالیستی این مشاوران به چشم شما می رود و اعتبارتان با چنین تحلیلهایی در جامعه از بین میرود.
موفق باشید
بهنام عکاشه
دوست گرامی سلام
اگر خواننده مدام کبنا باشید من همواره به ضعف سایت کبنا در حوزه کهگیلویه اشاره کرده ام و هیچ نقدی رو رد نمی کنم.
درباره انتقاد فوق احتمالا درست میگین.ولی واقعیت اینه ما وضعیت حال رو تحلیل می کنیم نه نزدیک انتخابات رو .
ولی کاش میشد دوستانیمثل حضرتعالی بیشتر ارتبط با ما می گرفتین.
۰۹۱۷۰۱۸۸۰۰۱
باشتی
Iran, Islamic Republic of
وجدانا در بین اصلاحطلبان قحط ارجال که بایستی از حیدر عدالت اطلاعات بگیری.اصلا ایشون الفبای تحلیل وسباست رو میدونن به غیر اینکه منتصب به تاجگردون می باشند.بنده خودم اصلاحطلبم اماآقای عکاشه عاقلانه تر تصمیم بگیر.
باشت باوی
Iran, Islamic Republic of
الحق از زحمات بیدریغ جناب اقای نوروز کمایی کمال تشکر را دارم ولی شما نشان دادید که شعبه دوم توازن هستید مرحبا خوب کاسه کوزه ای پیدا کردید من هم حق را را به شما میدهم تاجگردون پولدار تره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1