تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۲۷
کد مطلب : ۱۳۲۱۸۱

ماجرای نامه شورای شهر یاسوج به استاندار(+سند)

۱۱
۰
کبنا ؛این روزها تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی استان کهگیلویه و بویراحمد آن هم توسط دستگاه‌های دولتی نیز اتفاق می‌افتد، موضوعی که داد برخی از مسئولان ارشد استان را نیز درآورده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری و تغییر اراضی زمین‌های کشاورزی که اخیراً در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، بحث‌های زیادی پیرامون زمین خواری در بویراحمد مطرح شد، بیشترین تخلفات زمین‌خواری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا صورت می‌گیرد، در شمال شهر یاسوج تا شهر مادوان به مساحت ۹۰ هکتار زمین‌ توسط افراد سودجو تصرف شده اما هیچ کار و اقدامی برای رفع تصرف صورت نگرفته است.
این در حال است که کوه‌خواری در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است، به نحوی که در کوه‌های استان و در لابه‌لای درختان  بلوط، سیب و گردو در حال انجام است. از طرفی عدم همکاری دستگاه‌هایی اجرایی استان در برخورد با پدیده زمین‌خواری نیز یکی از عوامل افزایش این پدیده نامبارک می‌باشد، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دستگاه‌هایی هستند که در برخورد با زمین‌خواری هیچ کمکی نمی‌کنند.
خلاهای قانونی در برخورد با پدیده زمین‌خواری
الماس گشتاسبی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد قبل از این با انتقاد از خلاهای قانونی در برخورد با پدیده زمین‌خواری در استان گفت: زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد و در شهرستان‌های بویراحمد و دنا افزایش داشته که برخی فشارهای سیاسی مانع از اجرای احکام قضایی در خصوص زمین‌خواری شده است.
وی با بیان اینکه دادگستری و نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌توانند با این پدیده مبارزه کنند، افزود: سهل‌انگاری و عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با زمین‌خواری موجب افزایش این پدیده در استان شده است.
برخی مدیران در پدیده زمین‌خواری نقش دارند
گشتاسبی با اشاره به اینکه برخی مدیران در پدیده زمین‌خواری نقش دارند، ادامه داد: دادگستری با تمام توان و بیش از ظرفیت خود در خصوص مبارزه به زمین‌خواری کار کرده است.
معاون دادگستری استان اضافه کرد: در برخورد با زمین‌خواری با قاطعیت اقدام نمی‌کنیم و وقتی برای صدور حکمی و رفع تصرف و تخریب مکانی غیرقانونی می‌رویم قبل از اینکه به مکان برسیم مالک و متصرف را اطلاع می‌دهیم که ما می‌خواهیم ملک و زمین را تخریب کنیم در حالی که باید با تمام توان برای اجرای حکم اقدام کنیم.
وی به قانون جلوگیری از تغییرات اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: این قانون تنها قانون است که در آن به صراحت در خصوص برخورد با متصرفان اراضی کشاورزی تأکید شده است و تنها نظر کارشناس جهاد کشاورزی در این خصوص لحاظ می‌شود.
برخی از دستگاه‌ها در شهر یاسوج به دنبال تصرف زمین‌های اطراف هتل آزادی یاسوج هستند
 هدایت‌الله امیری رئیس شورای شهر یاسوج نیز با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در شهر یاسوج به دنبال تصرف زمین‌های اطراف هتل آزادی یاسوج هستند، اظهار کرد: هر چند که واگذاری زمین‌ها در اطراف شهرها بر عهده راه و شهرسازی است اما در خصوص زمین‌های اطراف هتل آزادی یاسوج وضعیت تفاوت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: در این زمین‌ها بحث تغییر کاربری مطرح است و کاربری آن‌ها فضای سبز و پارک است که با توجه به نیاز شهر یاسوج به فضای سبز نباید این زمین‌ها به ساخت و ساز ادارات و دستگاه‌هایی مانند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تبدیل شوند.

امیری با انتقاد از این رویه و با بیان اینکه چنین کارهایی موجب می‌شود که شهر یاسوج نتواند در آینده نام پایتخت طبیعت ایران را به دنبال داشته باشد، افزود: چنین کارهایی موجب می‌شود که شهر یاسوج با چشم‌اندازی که دارد در سال‌های آینده شکل کنونی را از دست بدهد، بنابراین همه نسبت به حفظ این چهره وظیفه داریم.

وی با تأکید بر اینکه در همین زمینه نامه‌هایی با امضای اعضای شورای شهر یاسوج برای استاندار تنظیم خواهیم کرد، افزود: بهترین کار در این اراضی تبدیل به فضای سبز است.

به گزارش کبنا نیوز، اعضای شورای شهر یاسوج با ارسال نامه زیر به استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار جلوگیری از تصرف اراضی ملی و حذف فضای سبز به بهانه احداث ساختمان‌های دولتی شدند.
shora
نام شما

آدرس ايميل شما

علی رضایی
Iran, Islamic Republic of
سلام .
برادر جان چه شده.
برخی اعضای شورای شهر فقط دنبال کاسبی هستند
پارک کودک نبش باهنر یک مال کیه.
آیا نبش باهنر یک جای پارک کودکه.
پارک کودک نبش ابن سینای ۹ چطور.
راستی اسباب و وسایل داخل پارکها در انحصار چه کسی هست.
اعضای شورای شهر فقط دنبال منافع شخصی و فامیلی هستند.
اگر راست میگین جلو زمین خواری را بگیرین و جلوی رانتها را چطور.
مرادی
Iran, Islamic Republic of
سند واقعا خنده داره. فک کردم میخاین چیو نشون بدین سند خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
شما (نمایندگان پارلمانی)خیلی هم به فکر همشهریان نیستید.عزیزان شما دنبال منافع خودتون هستید.بالخصوص اون دوستانی که درشورای شهر فامیل گرایی میکنند
برای دکتر نوروزی
Iran, Islamic Republic of
زمین های جنب هتل آزادی قبلا جهت پارکینگ پارک در نظر گرفته شده بود که کار کامل حساب شده و قابل قبولی بود از این جهت که حضور مردم در فضاهای سبز و تفریحی بدون وسیله نقلیه امکان پذیر نیست امروزه اکثریت شهروندان برای حضور در فضاهای آزاد مثل پارکها از وسیله نقلیه شخصی استفاده میکنند بنابراین امر اختصاص پارکینک غیر قابل اجتناب است . اما با کمال تاسف به دلیل منظره و چشم انداز زیبای این پارکینگ حسابی چشم آقای . را گرفته .جو..ی بسیار پسندیده تر بود اگر طرز فکر مدیران اینگونه بود که اجازه بدهیم قسمتی از زیبایی های این شهر برای استفاده همه شهروندان باقی بماند . کار را میشود در هر کنجی از این شهر انجام داد البته اگر کاردان باشیم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
همه شهروندان ازشهرداری و شورای شهر انتظار داریم که از واگذاری این پارکینگ به سازمان / جلوگیری کنند فضا برای ساخت و ساز در همه ضلع های شهر وجود دارد .خانه دار شدن برنامه و بودجه به چه قیمتی ؟؟ به قیمتی که یکی از بهترین فضاهای تفریحی این شهر بدون پارکینگ بماند ؟؟تنها به دلیلی که جناب دکتر /فقط در آب و هوای مرتفع کوهستانی و در ساختمانی مشرف به رودخانه و جنگل میتواند مدیریت و برنامه ریزی کند ؟؟ کوتاه بیا جناب دکتر ! دستمان به دامنت مکان /خیلی مهم نیست /موثر از خود نشان بده
خامی
Iran, Islamic Republic of
آقای /زمینی که با کاربری سینما گرفتی چکارش کردی . راستی وقتی باقری قرار بود اونجا ساختمون بسازه تو و دیگران کجا بودی مگر اینکه حالا هم بهتون وعده و وعیده داده که جلوی ساختمانش خلوت باشه برای نمای بهتر . این را بدان چوب خدا صدا نداره
محمد
Iran, Islamic Republic of
شورای قومیتی وبا نگاه کاملا قومیتی راه به جایی نمی برد
اکثرا دنبال منافع خویش هستید
چطور اطراف آنجا را همه حقوقی وحقیقی اشغال کردند صدای شما درنیامد
حالاتکه سازمان برنامه به عنوان چشم استان را نمی گذارید آبروی استان را حفظ کند

اینها هم می گذرد وچاه کن به چاه می افتد . انشاءلله
عجب
Iran, Islamic Republic of
چندنکته شاید به درد بخوره برای این مطلب:اعضای شورای شهر دنبال.. هستن جناب م و و :اول اینکه جناب .. شما که چندین پارک کودک وشهربازی بواسطه این شورای برای خودتون وعموزاده هاتون راه انداختید و با مناتقصه های ... سر بعضی از جوانان ... گذاشتید اشاره میکنم به پارک نفت گچساران،پارک شهر وپارک دوستی گچساران وپارک های یاسوج از جمله پارک کودک وپارک زیرفلکه سنگی وسایل بازی و دیگر هایی که من بیخبرم آیا اینا به واسطه شما و با... مدیریت شما نبود؟الحق مرحوم مفتح پدری بزرگوار برای استان بود ولی آدم نباید ... کنه به مولا قسم اگر روح مرحوم مفتح نبود پای.. یکی به شورای باز نمیشد ورایی نمیاوردی.///////////جناب ... شما کم کاغذ به در و دیوار زدید که بارها مهندس بهرامی از دست کاغذ ها وپوستر بنرهای شما رفت زیرسوال،شما که عین ... هستید از چی ها بگم نکنه پدر شما ارث میراث سنگینتری داشته؟از ساختمان علمی کاربردی سالم آبادیا خوابگاه ویا واحد های تجاری شهری؟از زمین های دشتروم؟اینا همش نا .. رو میرسونه.الان هم دنبال .. هستید تا شاید .. شدید.
Iran, Islamic Republic of
وقتی شوارای شهر میاد خونه مسکونی رو میکنه شهره بازی و درآمد میلیاردی به جیب میزنه/حیاط ترمینال قدیم تو ترمینال رو میکنه کارواش این شورای همیشه بیدار کجا بودن
Iran, Islamic Republic of
من از غیرت این شورا همیشه به خود می بالم
سعید
Iran, Islamic Republic of
جناب ... درباره چندهکتارزمینی که در سال۸۰ تصرف نمودین درمنطقه ابوذریاسوج چه میفرمایید؟؟؟؟/
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1