تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۱۳۱۳۹۵

روز جهانی عصای سفید در یاسوج (+عکس)

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت کنونی نابینایان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند خدمات بالا است.
 
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، با حضور مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی، جمعی از مسئولان، مربیان، دانش‌آموزان و اولیا همایش روز جهانی عصای سفید در یاسوج برگزار شد.
در این همایش سیدعلی‌رضا موسوی‌امجد مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت ایام حزن‌اندوه ماه محرم، اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد یک‌هزار و ۶۵۹ نابینا وجود دارد که از این تعداد ۶۹۲ نفر زن، ۹۶۷ نفر مرد، ۱۹۸ دانش‌آموز و ۴۴ نفر دانشجو است.
علیرضا موسوی‌امجد با بیان اینکه متاسفانه آمار معلولیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بالا است، افزود: این در حالی است که در کشور افزون بر یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار معلول وجود دارد که ۱۰ درصد این جمعیت نابینا است.
موسوی‌امجد با بیان اینکه وضعیت کنونی نابینایی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند خدمات بسیار بالایی است، بیان کرد: اعتبارات کم و وضعیت کنونی مورد گلایه نابینایان است. ۸۰ درصد نابینایی قابل پیشگیری بوده به این معنی که می‌توان با برنامه‌های پیشگیرانه آمار معلولیت و نابینایی را به حداقل رساند.
موسوی‌امجد اظهار کرد: با آموزش‌های ساده پزشکی، مراقبت‌های ویژه دوران بارداری، تغذیه‌های مناسب و رعایت فاصله سنی ازدواج و همچنین آگاهی‌بخشی آمار معلولیت و نابینایی کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی طرح پیشگیری از تنبلی چشم را ارائه می‌دهد که صد درصد کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.
موسوی‌امجد تصریح کرد: اعتبارات استانی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و مربوط به مددجویان از سال‌های گذشته صفر بوده و تنها خدمت ما به مددجویان از طریق اعتبارات ابلاغی و کشوری بوده است.
علی نیکنام مدیرکل استثنایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: برطرف کردن مشکلات جامعه نابینایان نیازمند همکاری و همراهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد است.
آیت افشارمهر معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد دراین آئین با اشاره به موفقیت‌های افراد روشندل استان درسطح ملی واستانی، گفت: معلولین به خصوص روشندلان مثل سایراقشار جامعه دارای حقوق شهروندی و مدنی هستند و باید مثل سایر افراد عادی جامعه مورد احترام وارزش قرار گیرند.
وی با بیان اینکه به اینکه رویکرد واهداف سازمان بهزیستی استان توانمندسازی نابینایان است، اظهار کرد: در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و حرفه آموزی برنامه‌هایی باهمکاری مشارکت‌های اجتماعی مردمی ونهادهای غیردولتی ودولتی در نظر گرفته شده است ودرحال اجرا می باشد که این قشراز افراد بتوانند استقلال پیدا کنند و به دیگران متکی نباشند.
افشارمهر افزود: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها که مقدم بر درمان است باید از طرق رسانه‌های جمعی و مطبوعات آگاه‌سازی شود و به خانواده‌ها اطلاع رسانی شود به خصوص دراستان ما که یک استان طایفه ای وعشیره‌ای است و ازدواج‌های فامیلی درآن زیاد شکل می‌گیرد.
nabinayan-yasui-mosaviamjad (1) nabinayan-yasui-mosaviamjad (2) nabinayan-yasui-mosaviamjad (3) nabinayan-yasui-mosaviamjad (4) nabinayan-yasui-mosaviamjad (5) nabinayan-yasui-mosaviamjad (6) nabinayan-yasui-mosaviamjad (7) nabinayan-yasui-mosaviamjad (8) nabinayan-yasui-mosaviamjad (9) nabinayan-yasui-mosaviamjad (10) nabinayan-yasui-mosaviamjad (11) nabinayan-yasui-mosaviamjad (12) nabinayan-yasui-mosaviamjad (13) nabinayan-yasui-mosaviamjad (14) nabinayan-yasui-mosaviamjad (15) nabinayan-yasui-mosaviamjad (16) nabinayan-yasui-mosaviamjad (17) nabinayan-yasui-mosaviamjad (18) nabinayan-yasui-mosaviamjad (19) nabinayan-yasui-mosaviamjad (20) nabinayan-yasui-mosaviamjad (21) nabinayan-yasui-mosaviamjad (22) nabinayan-yasui-mosaviamjad (23) nabinayan-yasui-mosaviamjad (24) nabinayan-yasui-mosaviamjad (25) nabinayan-yasui-mosaviamjad (26) nabinayan-yasui-mosaviamjad (27) nabinayan-yasui-mosaviamjad (28) nabinayan-yasui-mosaviamjad (29) nabinayan-yasui-mosaviamjad (30) nabinayan-yasui-mosaviamjad (31) nabinayan-yasui-mosaviamjad (32) nabinayan-yasui-mosaviamjad (33) nabinayan-yasui-mosaviamjad (34) nabinayan-yasui-mosaviamjad (35) nabinayan-yasui-mosaviamjad (36) nabinayan-yasui-mosaviamjad (37) nabinayan-yasui-mosaviamjad (38) nabinayan-yasui-mosaviamjad (39)
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
بیشتر عکس ها مربوط به مسئولان بهزیستی از جمله مدیرکل هست و تعدادی هم از زینی پور.

اگر از اون نابیناها عکس بیشتری می انداتند بهتر بود.
مثلا روز اونا بوده هاااااااااا
کارمند بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
ایکاش عینک سفیدی هم مسوولین داشتند و اداره دهدشت را هم میدیدند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1