تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۱۳۰۷۹۸

شکستگی شبکه توزیع آب، مهمترین چالش آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد است

۰
کبنا ؛سیدیعقوب فرجی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف حوزه بهره‌برداری آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: رفع شکستگی و اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال از مهمترین وظایف این معاونت در آبفا است.
فرجی (۲)
وی افزود: یکی از چالش‌های اصلی در آب و فاضلاب شکستگی شبکه توزیع در سطح شهرهای استان است که این موضوع در شهر یاسوج با توجه به توپوگرافی شهر و فرسودگی شبکه توزیع از سایر شهرهای استان بیشتر به چشم می خورد.
وی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای فرسودگی و اعتبارات کلانی که برای تعویض شبکه فرسوده مورد نیاز است اصلاح و رفع شکستگی شبکه توزیع به صورت جدی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
معاون بهره‌بردای آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در شش ماه گذشته بیش از ۳۸۰۰ مورد رفع شکستگی و اصلاح شبکه در سطح شهرهای استان صورت گرفت، که  در این  میان ۹۲ مورد مربوط به خط انتقال، ۱۲۰۸ مورد مربوط به شبکه توزیع و ۲۵۷۰ مورد نیز انشعابات توسط تیم‌های اتقاقات آبفا در  شهرهای استان اصلاح و رفع شکستگی شدند.
فرجی در ادامه با بیان اینکه در همین مدت ۲۰ میلیون و ۱۵۸ هزار مترمکعب آب تولید و در مدار بهره‌بردای قرار گرفت، یادآور شد: از میزان آب تولیدی دو میلیون و ۴۸۵ هزار مترمکعب به پساب تبدیل شده است.
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشی ازاین شکستگی‌ها به دلیل عدم رعایت ضوابط فنی در اجرای شبکه و انشعابات است، عنوان کرد: استفاده از لوله‌های با کیفیت پایین نیز دلیل دیگر افزایش شکستگی‌های در شبکه توزیع آب است.
وی گفت: شهروندان باید قبل از هرگونه نصب انشعاب بر روی شبکه توزیع موضوع را  به آبفای شهری اطلاع دهند و سعی کنند علاوه بر استفاده از لوله و اتصالات با کیفیت از افراد متخصص و فنی در اجرای اتصال انشعاب خود استفاده کنند تا در ادامه دچار خسارت و هزینه‌های مضاعف نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1