تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۱۳۰۷۴۱

مرگ تدریجی جنگل‌ها و مراتع گچساران

۳
۰
کبنا ؛

 شهرستان گچساران یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که دارای منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع بسیار وسیعی بوده است.
در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در شهرستان گچساران وجود دارد که از این میزان بیش از ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مرتع بوده است.
خشکسالی و وقوع آتش‌سوزی‌های پی در پی در جنگل‌ها و مراتع گچساران متأسفانه این منابع طبیعی این شهرستان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده و مرگ تدریجی، جنگل‌ها و مراتع گچساران را تهدید می‌کند.
آتش سوزی جنگل6
خشکسالی جنگل‌ها و مراتع گچساران را تهدید می‌کند
در شش ماهه نخست آتش‌سوزی‌های متعددی در جنگل‌ها و مراتع گچساران رخ داده و این آتش‌سوزی‌ها به جنگل‌ها و مراتع این شهرستان خسارات بسیاری را وارد کرده است.
آتش‌سوزی‌های پیاپی اخیر در کوه‌ها و جنگل‌های گچساران سبب از بین رفتن و مرگ هکتارهای بسیاری از منابع طبیعی شهرستان شده و این یک زنگ خطر بسیار جدی است.

رئیس اداره منابع طبیهی و آبخیزداری گچساران در همین زمینه اظهار داشت: متأسفانه خشکسالی جنگل‌‌ها و مراتع شهرستان گچساران را تهدید می‌کند.
فرهام جلیلی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی جنگل‌ها و مراتع در شهرستان گچساران خشکسالی بوده و متأسفانه خشکسالی جنگل‌ها و منابع طبیعی در این شهرستان را تهدید می‌کند.
وقوع آتش‌سوزی‌های پی در پی در جنگل‌ها و مراتع گچساران
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران بر جلوگیری از خشکسالی جنگل‌ها و منابع طبیعی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: ضروری بوده که در این راستا همه همکاری و مشارکت داشته باشند.
جلیلی خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۸ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران رخ داده و این آتش‌سوزی‌ها خسارات بسیاری به منابع طبیعی این شهر وارد کرده است.
وی افزود: در این آتش‌سوزی‌ها ۲۴۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع در گچساران طعمه حریق شده و این آتش‌سوزی‌ها خسارات مالی بسیاری به منابع طبیعی این شهرستان وارد کرده است.
حفاظت از جنگل‌ها و مراتع نیازمند همکاری مردم است
جلیلی ابراز کرد: البته برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی نیاز به همکاری و مشارکت مردم داریم و انتظار می‌رود که مردم شهرستان با ما در این زمینه همکاری داشته باشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران به میزان منابع طبیعی نیازمند احیا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۲۵۰ هزار هکتار از منابع طبیعی گچساران نیازمند احیا است.

جلیلی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۴۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در شهرستان گچساران وجود دارد که از این میزان ۱۰۰ هزار هکتار جنگل بوده و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مرتع بوده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: امسال ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اختصاص داده شده که این اعتبار در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

جلیلی افزود: این میزان اعتبار جهت حفظ و نگهداری و احیای منابع طبیعی شهرستان گچساران اختصاص داده شده است.
---------------------------------
گزارش از احسان طالبی
نام شما

آدرس ايميل شما

آگاه
Iran, Islamic Republic of
جنگل ها و مراتع باشت چی؟ از همه جا که بدتره
متاسفانه منابع طبیعی باشت در غفلت بسر میبرد و هر رور درختان بلوط کوههای اطراف باشت دارند برای ساخت کپر نابود میشوند
Iran, Islamic Republic of
جنگل ها را گردشگران و مراتع را گوسفندان خراب کردند برای گردشگران ضابطه نیاز داریم و برای گوسفندان روش سنتی چوپانی را تعطیل و روش صنعتی گوسفنداری دایر کنید برای هر کاری روشی علمی در دنیا وجود دارد ولی در استان ما همه چیز فله ای و ....هست
6209
Iran, Islamic Republic of
که هالو مردم دارن و گسنه ای ایمیرن ...تو ایگی جنگل!!!
خدا خیرت بیه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1