تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۱۳۰۶۸۲

بافت فرسوده ای که متروکه شد+تصاویر

۸
۰
کبنا ؛

پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر گچساران و واحدهایی که پس از گذشت چند سال از عدم واگذاری آنها به بافت های فرسوده ای که روند متروکه شدن را در پیش گرفته اند، تبدیل شده اند.



به گزارش آفتاب جنوب،مسکن مهری که روزی قرار بود، سرپناه مردم و اقشار کم درآمد جامعه باشد، این روزها نه تنها گرهی از مشکلات شهروندان و متقاضیان گچسارانی کم نکرده است، بلکه بر این مشکلات نیز افزدوده است در حالی که بیشتر خریداران واحدهای مسکن مهر که از اقشار کم درآمد و ضعیف این شهرستان هستند در ماه های میانی سال ۹۴ هنوز در انتظار تحویل واحدهای خود به سر می برند.

مسکن مهر گچساران

مسکن مهرگچساران

اگرچه ثبت نام،طراحی و ساخت واحدهای مسکن مهر از سال ۸۶ به صورت رسمی آغاز شد، وبا گذشت سال ها از آغاز طرح، هنوز مردم و صاحبان این واحدها، به تکمیل این واحدها چشم دوخته اند و باید گفت که پس از گذشت ۸سال باز هم شاهد غروب بی طلوع بی مهری طرح مسکن مهر به متقاضیان گچسارانی هستیم.

مسکن مهر

مسکن مهر گچساران

طرح مسکن مهر گچساران در مناطق شمالی مرکز شهر اجرایی شد و متقاضیان نیز به امید خانه دار شدن، برای دریافت تسهیلات و تشکیل تعاونی ها وارد عمل شدند که با گذر از بلوار گلستان،بعثت و نفت و پیمودن جاده خاکی طرح مسکن مهر گچساران، مشکلات ساکنان و پیمانکاران این واحدها به خوبی نمایان می شود.

مسکن مهر گچساران

 از ابتدای سال ۹۲ تاکنون به دلیل عدم توجه کافی دستگاه‌های مسئول در تکمیل طرح‌های مسکن مهر در گچساران شاهد اعتراض گسترده متقاضیان بودیم و اغراق‌آمیز نیست اگر بگوییم تقریبا هر چند وقت یک بار شاهد برگزاری تجمع اعتراضی در این باره بوده و هستیم.

مسکن مهر گچساران

 اوایل سال ۹۲بود که سرانجام و تحویل واحدهای مسکن مهر بام نفت ایران واقعا در هاله ای از ابهام فرو رفته بود که با موج اعتراض های جدید متقاضیان واحد ها رقم خورده بود و محمد شفیعی فرمانداروقت گچساران را برآن داشت تا در جمع متقاضیان از عملیاتی شدن حل مشکلات مسکن مهر این شهرستان سخن به میان آورد.

مسکن مهر گچساران

وی در جمع معترضین خطاب به مدیر راه و شهرسازی وقت گفته بود: اگر شده بطور شبانه روزی تلاش کند تا این اتفاق بیفتدو مشکل مردم را عملیاتی حل کنید و بگویید کی؟ و این کی تعیین شود و نگویید در اسرع وقت انجام می شود.

مسکن مهرگچساران

مسکن مهر گچساران

انصاری رئیس وقت راه و شهرسازی گچساران در جمع متقاضیان نیز چنین اظهارکرده بود:آن دلیلی که باعث شد امتیاز بندی در تقسیم واحد ها باز نگری شود این بود که پیمانکاران چند بلوک (رایگان و ضیایی )کار را رها کرده اند و رفته اند.

 مسکن مهر گچساران

 حسینی مسئول وقت اتحادیه تعاونی های مسکن مهر گچساران نیزدر ادامه گفت:همه شما مستحضرید که بعد از ۳۰سال خدمت در آموزش و پرورش بدترین توهین ها ،بدترین خفت ها و بدترین بی احترامی ها در این مدت به بنده شده است  وشما مسئولین را به فاطمه زهرا سلام الله علیها قسم می دهم یک راهکاری که مورد پسند همه باشد و مشکل مردم را حل کند بدهید و هر کسی هم که می داند حقش ضایع شده در مقابل خدا مسئول هستم و در اتحادیه جوابگوی آنها خواهم بود واگر خلافی هم مرتکب شده باشم می پذیرم اما مشکل مردم را حل نمایید.

مسکن مهرگچساران

  دغدغه اصلی معترضین در این تجمع‌ها، عدم تحویل  و گذشت ۶سال از زمان ثبت نام ،نظارت ناکافی در مورد اجرای پروژه‌های مسکن مهر و تحویل ناعادلانه و بلاتکلیفی در مورد متولی اصلی مسکن مهر (اتحادیه تعاونی های مسکن مهر و یا اداره راه و شهرسازی) بود.

 انصاری مدیر سابق راه و شهرسازی گچساران در خصوص این موضوع گفته بود:سیستم امتیاز بندی ما بسیار دقیق است و از این بابت هیچ نگرانی نداریم و این قول را می دهیم که بحث امتیاز بندی ما به اندازه سر سوزنی خطا ندارد و اجازه نمی دهیم حق کسی پایمال شود.

 مسکن مهرگچساران

 وی با اشاره به اینکه ۹۰درصد از معترضین کسانی هستند که اطلاع کافی از روند و  نحوه امتیاز بندی در مسکن مهر ندارند،بیان کرده بود: هیچ گونه مشکلی با اتحادیه تعاونیهای مسکن مهر  نداریم سال ۸۸دولت بخشنامه کرد که متولی مسکن مهر اداره راه  و شهرسازی ست و طبیعی هم است که طبق قانون و بخشنامه امتیاز بندی واحدها  با اداره راه و شهرسازی است و باید بخشنامه رعایت گردد و در حقیقت ما باید جوابگوی همه مسایل باشیم.

 انصاری رها کردن ساخت واحدها توسط برخی از پیمانکاران را یک معضل بزرگ برشمرد و گفته بود:در چند سال گذشته بعضی از پیمانکاران ساخت خود را ادامه ندادندو مشکلات زیادی را برای متقاضیان بوجود آورده است و الان بخواهیم واحدهایشان را تکمیل نماییم باید هزینه گزافی بپردازیم و این هزینه را چه کسی می خواهدتامین کند؟!.

 مسکن مهر گچساران

 روند کند پروژه مسکن مهر درگچساران

 حال بعد از گذشت بیش از ۲ سال از این اتفاقات اکثر پروژه‌های مسکن مهر در گچساران در مرحله سفت‌کاری، نازک‌کاری و نیز محوطه سازی باقی مانده و به بهانه های مختلف مثل افزایش نرخ دستمزد و مصالح ساختمانی با پیشرفت کندی همراه شده که باید در نظر داشت تاخیر در تکمیل واحدهای مسکونی مهر و رها شدن این پروژه‌ها به هر دلیلی و به دنبال عدم تزریق اعتبارات جدید، علاوه بر اتلاف منابع و تحمیل هزینه‌های اقتصادی تبعات و پیامدهای اجتماعی گسترده‌ای نیز در پی خواهد داشت.

مسکن مهرگچساران

 رها شدن طرح ساخت و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر گچساران و دست به دست شدن این واحدها از پیمانکاری به پیمانکار دیگر، تنها نتیجه‌ای که در پی داشت هدر رفت زمان، افزایش قیمت و تقاضای پول بیشتر از متقاضیان برای تحویل خانه‌هایشان است و در حالی مسئولین راه و شهرسازی از سالهای  گذشته مردم را با وعده  به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر مشغول کرده است که هنوز این معضل برطرف نشده و واحدهایی که پس از گذشت مدت زمانی از عدم واگذاری آنها به بافت های فرسوده ای که روند متروکه شدن را در پیش گرفته اند، تبدیل شده اند.

مسکن مهر گچساران

مسکن مهر گچساران

 نبود زیر ساخت های مناسب مهمترین مشکل مسکن مهر

اگر چه واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی به متقاضیان صورت پذیرفته است وبرخی از مردمی که مجبور شدند با وجود تامین نشدن زیرساخت ها و مشکلات واحدها در این منطقه، در واحدهای مسکونی خود ساکن شوند، نبود حس امنیت را از بزرگ ترین مشکلات خود بیان می کنند.

مسکن مهرگچساران

 یکی از ساکنین مسکن مهر درادامه گفت:وجود فضای نامطلوب بهداشتی وعدم وجود زیرساختهای مناسب باعث شده است که بیشتر متقاضیانی که واحدها را تحویل گرفته اندبرای اقامت رغبت چندانی نداشته باشند ودر این منطقه هیچ گونه زیرساختی نظیر خط اتوبوس واحد، تاکسی، کلانتری،مدرسه  یا پارک وجود ندارد و مجبوریم حتی در برخی مواقع برای تامین نیازهای خود به فروشگاه های مرکزشهر مراجعه کنیم.

دلالانی که پول کلانی به جیب زدند

جوانی که خود را یکی از مالکان این واحدها معرفی می کند، گفت:ساکنان این منطقه حتی در فصول بارندگی با مشکل مواجهند وهنوز بیشتر خیابان های این منطقه آسفالت نشده و رعایت نشدن اصول ساخت و ساز و بروز برخی مشکلات در برخی واحدهای مسکن مهر گچساران مشهود است.

این مالک تصریح کرد: طرح اولیه مسکن مهر دریافت مبالغ کمی از متقاضیان بود که این موضوع بدون در نظر گرفتن شرایط متقاضیان صورت گرفت وبرخی از این آشفته بازار، سود کلانی بردند و با دلال بازی توانستند واحدهایی را از متقاضیان خریداری کرده و به قیمت های بالا به دیگر متقاضیان بفروشند.
 مسکن مهرگچساران

وی افزود: افرادی هستند که با وجود داشتن چندین باب منزل در این شهر باز هم بروی مساکن مهر این شهرستان سرمایه گذاری کرده اند و صاحب واحد هایی به طروق مختلف هم شده اند .
یکی از متقاضیان مسکن مهر افزود: پس از گذشت چند سال و تعیین تکلیف شدن واحدها به خاطر  نبود امکانات زیربنایی نظیر آسفالت و محوطه سازی مناسب هنوز نتوانسته ایم در این واحدها اقامت کنیم و واحدهایی که آماده تحویل هستند نیز با وجود چنین مشکلاتی غیر قابل استفاده است.
مسکن مهرگچساران

 جوان دیگری در ادامه هم به ما گوشزد می‌کند یادتان نرود بنویسید برخی تراس‌ها و پنجره‌ها مشرف به هم هستند و حریم آن‌ها اصلا رعایت نشده است و بافت متراکم مسکن مهر گچساران بسیار آزار دهنده است.

بسیاری از کارشناسان عمران و شهرسازی براین باورندکه نارضایتی وبدبینی مردم از مسکن مهر نباید ادامه پیدا کند  و باید با  همت جمعی و تلاش بیشتر به بلاتکلیفی و ابهام در پروژه های مسکن مهر پایان داد.

 پیمانکاران مسئله داری که بدون پایش وارد سیستم مسکن مهر شدند

 این کارشناسان معتقدند:طبق قانون اساسی دولت موظف است که مسکن اقشار ضعیف جامعه را تامین کند و از اینرو همه با ایجاد واحد های مسکونی با هدف حمایت دهک های پایین جامعه موافق بودند اما این امر به درستی از سوی مسولان اجرا نشد و لذا اکنون برای به سرانجام رسیدن این پروژه ها باید تلاش کرد.

 مسعود ظفری کارشناس برنامه ریزی شهری دراین خصوص گفت: ازهمان ابتدا شاهد مشکلات زیادی اعم از بحث اجرا، معماری، مبلمان شهری،عدم توجه به قواعد همسایگی و پیرامونی و همچنین عدم انجام کارعلمی و اصولی در مسکن مهر این شهرستان بودیم و ورود قابل توجه  بخش خصوصی مشکل دار تحت عنوان پیمانکاران در بخش مسکن مهر یکی از مشکلات این طرح بود.

 مسکن مهر گچساران

مسکن مهر گچساران

این کارشناس گچسارانی افزود:متاسفانه برخی پیمانکاران مسئله دار بدون هیچگونه پایش و توجهی وارد سیستم مسکن مهرگچساران شدند و به رغم دریافت اعتبارات، با بسیاری از تخلفات همراه شدندو از همه مهمتر آنکه بسیاری تعهدات آنها طبق زمانبندی معین و مشخص پیش نرفت و در کل یا نتوانستند یا نخواستند به تعهدات خود پایبند باشند.

 مسکن مهر گچساران

مسکن مهر گچساران

مسکن مهر گچساران

تنها ۳۰درصد از واحدهای مسکن مهر به متقاضیان واگذار شده است

 جعفر برکتی رئیس راه و شهرسازی گچساران نیز در خصوص مشکلات متقاضیان و دارندگان واحدهای مسکن مهر گفته بود: ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در این شهرستان وجود دارد که تاکنون ۸۰۰ واحد مسکن مهر در گچساران به متقاضیان واگذار شده است.

 وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ درصد از واحدهای مسکن مهر در این شهرستان واگذار شده است افزود:تلاش بر این است که تا پایان امسال از یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده در این شهرستان حدود ۷۵ درصد آن یعنی یک هزار و ۳۵۰ واحد به متقاضیان واگذار گردد.

مسکن مهر گچساران

رئیس راه و شهرسازی گچساران تصریح کرد: مابقی واحدهای مسکن مهر در گچساران در سال‌های بعد واگذار خواهد شد و در این شهرستان هیچ واحد مسکن مهر بلاتکلیفی وجود ندارد.

یک هزارو ۶۸واحد مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد راکد مانده است

علی کاظم بدخشان نژاد مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص مشکلات مسکن مهر این استان می گوید: بالغ بر دو هزار ۴۰۰ واحد مسکن مهر در سطح این استان آماده تحویل هستند که به مرور زمان با توجه به شرایطی که دارند، آماده شدن اسناد آنها و مشخص شدن میزان هزینه کرد هر واحد طی چند ماه آینده واگذار خواهند شد.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۶۸ واحد به مسکن مهر این استان هم اکنون راکد و پیمانکار کار ساخت و تکمیل آنها را رها کرده اند که در حال تامین دلیل هستیم که از طریق مراجع قضایی مجبور به ادامه کار شوند و یا با اخذ خسارات دولت پروژه از آنها تحویل گرفته شود.

مسکن مهرگچساران

بدخشان با اشاره به اینکه برخی پیمانکاران مسکن مهر استان پروژه های خود را رها کرده اند، بیان کرد: متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ گونه حمایتی در زمینه مسکن مهر از اداره کل راه و شهرسازی نمی کنند و با توجه به اینکه تعداد زیادی از پیمانکاران کارهای پروژه های مسکن مهر استان را رها کرده اند و برخی از آنها پول اضاف نیز دریافت کرده اند اما متاسفانه مشاهده شده نه تنها حمایتی از راه و شهرسازی در این خصوص صورت نگرفته است بلکه پروژه های دیگری نیز به این پیمانکاران واگذار می شود.

طبق آخرین قولی که وزیر مسکن به نماینده های مجلس داده است واحدهای مسکونی مهر تا پایان سال ۹۵ آماده خواهد شد؛ این در صورتی است که دولت یازدهم بر تعهد خود پایبند بماند اما از صحبتهایی که از گوشه و کنار به گوش می رسد دولت یازدهم با بهانه هایی همچون نبود منابع مالی این پروژه را از دستور کار اصلی خود کنار گذاشته و تمایل دارد پروژه هایی را که خود ارائه داده است را پیگیری کند تا اسم خود را برای خانه دار کردن مردم از طریق مسکن اجتماعی در تاریخ ثبت کند!     مسکن مهر گچسارانمسکن مهر گچساران بدون شک طرح مسکن مهر، موجب رفع مشکل مسکن بسیاری از خانواده ها شد ولی به علت عظیم بودن پروژه  آن، هم دستخوش مدیریت‌های ضعیف و هم مورد سوءاستفاده بسیاری از سودجویان قرار گرفت، مسکن مهر چشم امید خیلی از خانواده‌های گچسارانی است که خانه‌دار شدن آنها را با حداقل هزینه های ممکن امکان‌پذیر خواهد کرد و اکنون کمی جدیت و مدیریت لازم است تا این پروژه بعد از ۸سال به سرانجام خود برسد.

 مسکن مهر گچساران

مسکن مهر گچساران

مسکن مهر گچساران

مسکن مهر گچساران





نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
United States
جالبه باز هم دیوار کوتاه تر از پیمانکار پیدا نکرده اند. مشکل مسکن مهر این است که پول به موقع به پیمانکار پرداخت نشد . اقای مهندس بدخشان به دلیل محافظه کاری بیش از حد عامل اصلی تعطیلی مسکن مهر است . مردم هم به موقع پولهایشان را پرداخت نکردن تا اینکه پروژه تعطیل شد . مسکن و شهرسازی هم به تعهدات خود در زمینه محوطه سازی عمل نکرده . بنده واحدهایی سراغ دارم که چهار سال است تکیمیل شده ولی هنوز بدلیل عدم محوطه سازی بلا استفاده مانده که انهم به دلیل سهل انگاری مسکن و شهرسسازی میباشد .
جوزانی
Iran, Islamic Republic of
لیست ۱۰۰ نماینده ای که به طرح اجرای برجام رای مثبت داده اند، بدین شرح است:

۱- محمدحسین قربانی (آستانه اشرفیه)

۲- عباس قائیدرحمت (دورود و ازنا)

۳- کمال الدین پیرموذن (اردبیل، نیر و نمین)

۴- علی لاریجانی (قم)

۵- سید بهلول حسینی (میانه)

۶- علاءالدین بروجردی (بروجرد)

۷- نادر قاضی پور (ارومیه)

۸- کاظم جلالی (شاهرود و میامی)

۹- مهرداد بائوج لاهوتی (لنگرود)

۱۰- ابراهیم نکو (رباط کریم)

۱۱- هادی قوامی (اسفراین)

۱۲- سید محمد سادات ابراهیمی (شوشتر و گتوند)

۱۳- سید محمدمهدی پورفاطمی (دشتی و تنگستان)

۱۴- حبیب برومند داشقاپو (پارس آباد)

۱۵- محمد باقری بنابی (بناب)

۱۶- حسین امیری خامکانی (زرند و کوهبنان)

۱۷- مسعود پزشکیان (تبریز و اسکو)

۱۸- سید هادی حسینی (قائمشهر)

۱۹- سید شریف حسینی (اهواز و باوی)

۲۰- عباس رجائی (اراک و کمیجان)

۲۱- مهدی دواتگری (مراغه)

۲۲- سید محمدحسن ابوترابی فرد (تهران)

۲۳- محمدرضا باهنر (تهران)

۲۴- غلامرضا نوری قزلجه (بستان آباد)

۲۵- غلامرضا تاجگردون (گچساران و باشت)

۲۶- جواد جهانگیرزاده (ارومیه)

۲۷- منصور حقیقت پور (اردبیل، نیر و نمین)

۲۸- عباسعلی منصوری آرانی (کاشان)

۲۹- علیرضا منادی سفیدان (تبریز)

۳۰- عوض حیدرپور شهرضایی (شهرضا و دهاقان)

۳۱- بهروز نعمتی (اسدآباد)

۳۲- عبدالرضا عزیزی (شیروان)

۳۳- علی مطهری (تهران)

۳۴- محمد دامادی (ساری و میاندرود)

۳۵- ارسلان فتحی پور (کلیبر و خداآفرین)

۳۶- امیر خجسته (همدان و فامنین)

۳۷- وحید احمدی (کنگاور و صحنه)

۳۸- محمدحسین حسین زاده بحرینی (مشهد و کلات)

۳۹- رمضانعلی سبحانی فر (سبزوار)

۴۰- محمدرضا تابش (اردکان)

۴۱- هادی شوشتری (قوچان و فاروج)

۴۲- سید باقر حسینی (زابل)

۴۳- عبدالرضا مصری (کرمانشاه)

۴۴- غلامرضا کاتب (گرمسار و آرادان)

۴۵- سید احمدرضا دستغیب (شیراز)

۴۶- محمدحسین فرهنگی (تبریز و اسکو)

۴۷- موید حسینی صدر (خوی و چایپاره)

۴۸- عبدالکریم حسین زاده (نقده و اشنویه)

۴۹- رجب رحمنی (تاکستان)

۵۰- الیاس طاهری (اقلید)

۵۱- غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی (رشت)

۵۲- الهیار ملکشاهی (کوهدشت)

۵۳- حامد قادرمزی (قزوه و دهگلان)

۵۴- محمدرضا محسنی ثانی (سبزوار)

۵۵- مهناز بهمنی (سراب)

۵۶- شمس الله بهمئی (رامهرمز و رامشیر)

۵۷- محمدقسیم عثمانی (بوکان)

۵۸- علی اکبر ناصری (بابل)

۵۹- نبی الله احمدی (داراب)

۶۰- عباس پاپی زاده بالنگان (دزفول)

۶۱- احمد شوهانی (ایلام)

۶۲- شاهین محمدصادقی (کازرون)

۶۳- حسین سبحانی نیا (نیشابور و تخت جلگه)

۶۴- شهباز حسن پور بیگلری (سیرجان و بردسیر)

۶۵- مجید جلیل سرقلعه (لردگان)

۶۶- محمد علیپور (ماکو و چالدران)

۶۷- موسی الرضا ثروتی (بجنورد)

۶۸- شهلا میرگلوی بیات (ساوه و زرندیه)

۶۹- فاطمه رهبر (تهران)

۷۰- حمیدرضا پشنگ (خاش و نصرت آباد)

۷۱- محمدعلی عبدالله زاده (فردوس و طبس)

۷۲- محمدابراهیم محبی (سنقر و کلیایی)

۷۳- صفر نعیمی رز (آستارا)

۷۴- محمدجواد کولیوند (کرج)

۷۵- سید ناصر موسوی لارگانی (فلاورجان)

۷۶- سید محمدعلی موسوی (خدابنده)

۷۷- ایرج ندیمی (لاهیجان و سیاهکل)

۷۸- جعفر قادری (شیراز)

۷۹- جواد هروی (قائنات)

۸۰- غلام محمد زارعی (بویراحد و دنا)

۸۱- محمدسعید انصاری (آبادان)

۸۲- عبدالکریم رجبی (مینودشت و کلاله)

۸۳- محمد آشوری تازیانی (بندرعباس)

۸۴- یوناتن بت کلیا (مسیحیان آشوری)

۸۵- اسماعیل جلیلی (مسجدسلیمان و لالی)

۸۶- نادر فریدونی (فیروزآباد)

۸۷- نعمت الله منوچهری (پاوه و جوانرود)

۸۸- لاله افتخاری (تهران)

۸۹- ناصر کاشانی (زاهدان)

۹۰- سید حسین دهدشتی (آبادان)

۹۱- احمد توکلی (تهران)

۹۲- رحیم زارع (آباده)

۹۳- شمس الله شریعت نژاد (رامسر، تنکابن و عباس آباد)

۹۴- جلیل جعفری بنه (خلخال و کوثر)

۹۵- علیرضا محجوب (تهران)

۹۶- عابد فتاحی (ارومیه)

۹۷- محمدباقر شریعتی (بهبهان)

۹۸- عزت الله یوسفیان ملا (آمل)

۹۹- هدایت الله میرمرادزهی (سراوان)

۱۰۰- مهدی برومندی (مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد)
در حاشيه
Iran, Islamic Republic of
این لیست چه ربطی داره به مسکن مهر ؟ یعنی نماینده دنبال مسکن مهره؟ یعنی نماینده دلسوز مردم فقیره؟
شجاعی بوستان
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع ۱۳۹نفربودند.شما چرا اشتباهی چاپ کرده اید.عزیزم فرافکنی نکنید.اینان افرادی هستندکه برای تصویب برجام زحمت کشیدندولی حالا نمی دانم چه مسئله ای پشت پرده وجودداردکه ۳۰نفردیگرراننوشته اند.
پهلواني مشهد
Iran, Islamic Republic of
طرح مسکن مهر که بسیار خوب وبجابود را دکتر احمدی نژاد برا ی اقشار ضعیف وکم درآمد راه اندازی کرد ودرخیلی از مناطقهم مورد بهره برداری قرار گرفت ولی به دلیل به وجود آوردن مشکلات توسط افراد مقرض وحسود به این صورت فعلی درآمده تا الان هم که این دولت برای مردم هیچ کاری نکرده به جز این که تمام وقت وهزینه کشور را صرف مذاکره با دشمنان ایران ازجمله آمریکانموده است که جای تاسف داره اگر همی وقت وهزینه را صرف خدمت رسانی به مردم وکشور خودمان می کرد بدانید که وضعیت ایران الان به این شکل خراب نمی شد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان .اینکه گزارشات مدیران قبل رو گزاشتین کاملا کاری سیاسی است .واقیعت امر اینه از روزی که مهندس انصاری از مدیریت گچساران کنار گذاشته شد هیچ مسکن مهری واگذار نگردید .و در زمان مدیریت ایشان دو سایت از پنچ سایت واگذار و سایت پادگان هم اماده تحویل بود.من با چشم خود شاهد بودم که مهندس انصاری در مسکن مهر بیل و گلنگ دستش بود و به صورت شبانه روزی کار میکرد.
شهروند قدیمی
Iran, Islamic Republic of
جناب شفیعی فرماندار سابق که فقط شعار داد و رفت شهرش. اگر همون موقع دل ما رو خوش نمیکرد و بیخودی وعده نمیداد مشکل ما حل شده بود.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
انصاری درحداندازه این کارانبودایشون نظارتی برکارنداشت فقط فکرمنفعت خودش بودبایدپاسخگوباشدهنوزخونه ای تمام نشده وتحویل داده نشده داره تخریب میشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1