تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب : ۱۳۰۶۱۲

ممیرو؛ نماینده کهگیلویه و بویراحمد در یک جشنواره بین المللی

۲
۰
کبنا ؛ستاره جشنواره امسال (بوسان کره)فیلمی از سینمای ایران بود به نام «ممیرو» - که به زبان محلی معنای نامیرا می دهد- ساخته هادی محقق.
داوران جشنواره امسال ناستازیا کینسکی(آلمان)، سیلوی چانگ(تایوان)،آنوراگ کاشیاپ(هند)،کیم تا یونگ(کره) و استفانی زاچارک(آمریکا) این فیلم را به همراه فیلمی از قزاقستان به نام درخت گردو به عنوان برندگان نهایی اعلام کردند.
معمولاً این جایزه سی هزار دلاری به یک فیلم تعلق می گیرد اما این بار داوران ترجیح دادند که دو فیلم منتخب داشته باشند و به هر یک سی هزار دلار جایزه بدهند.
در عین حال این فیلم به عنوان فیلم برگزیده منتقدان بین المللی( فیپرشی) هم اعلام شد. داوران جشنواره امسال انجمن بین المللی منتقدان، محمد عبدی، فردی وونگ (هنگ کنگ)، ایمن یوسف( مصر)، هوانگ یونگ می(کره جنوبی) و سایتو هیروآکی (ژاپن) بودند.
ما- به عنوان داوران جایزه منتقدان بین المللی- هیچ تردیدی نداشتیم که ممیرو بهترین فیلم بخش مسابقه ای بوسان است همان طور که یکی از داوران بخش اصلی جشنواره هم اذعان کرد که آنها تنها در عرض یک دقیقه تصمیم گرفته اند و فیلم منتخب اول همه آنها "ممیرو" بوده است؛ یک فیلم دیدنی و متفاوت، متکی بر سکوت و با حداقل دیالوگ ممکن، که به طرز خشن و بدون تعارفی درد و رنج را با تماشاگرش قسمت می کند.
۱۵۱۰۱۱۱۱۵۶۲۷_۱۳
تماشای ممیرو آسان نیست، اما فیلم از اولین تا آخرین لحظه با صحنه هایی به شدت حساب شده و گاه بسیار غافلگیر کننده- مثل نمای درشت صورت بازیگر مرد( با بازی درخشان او در تمام فیلم)، که مورچه ها به درون‌بینی اش می روند و او توانایی حرکت دست هایش را ندارد- تماشاگر را در دنیای غریب و تکان دهنده ای شریک می کند.
با آن که فیلم از ابتدا درباره مرگ است- و در نزدیک به یک ساعت اول مردی را می بینیم که درد می کشد و در تقلای خودکشی است، بی آنکه دلیل اش را بدانیم- در نهایت شعری است درباره زندگی.
هادی محقق در مراسم پایانی جشنواره، هنگام دریافت جایزه اش آوازی لری خواند که مخاطبان حاضر در جلسه را به وجد آورد؛ آواز اندوهناکی که جهان فیلمساز را به جهان فیلم اش- با آوازهای لری مشابه- پیوند می زند.
نام شما

آدرس ايميل شما

zafare
Iran, Islamic Republic of
لیاقت و شایستگی شما برادر ارزشمند را باید دردیگر کشورها جستجو کرد
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به شاهکارت و آفرین به غیرتت مرد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1