تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۱۳۰۵۳۶

نبود سردخانه و نارضایتی باغداران لنده

۰
کبنا ؛ 

دبیر ستاد تنظیم بازار شهرستان لنده با اشاره به تولیدات کشاورزی و باغی در این شهرستان گفت: سطح تولید میوه و تره‌بار در شهرستان بسیار مطلوب است ولی نبود سردخانه باعث نارضایتی باغداران شده است.


مختار مشهدی‌زاده امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان لنده به وضعیت تولیدات کشاورزی و دامی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر به همت مسئولان شهرستان سه واحد تولیدی مرغداری در شهرستان راه‌اندازی شد که بر اشتغال و سرمایه‌گذاری در این شهرستان تأثیر به‌سزایی داشته است.

وی افزود: در روزهای اخیر جوجه‌ریزی در سه واحد مرغداری به تعداد هرکدام ۲۰ هزار قطعه‌ انجام شده که می‌تواند در تنظیم بازار و فروش مرغ در شهرستان نقش مهمی داشته باشد.

دبیر ستاد تنظیم بازار شهرستان لنده در ادامه به برداشت سیب در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تن سیب و ۲۵ تن گردو از باغات مناطق سردسیری و گرمسیری لنده برداشت شده است.

مشهدی‌زاده افزود: با توجه به سطح باغات شهرستان وضعیت برداشت میوه و تره‌بار مطلوب بوده ولی نبود سردخانه در شهرستان باعث نارضایتی باغداران و خروج محصولات از شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به تأمین و یا احداث سردخانه در شهرستان اقدام شود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از مزارع و شالیزارهای برنج در شهرستان بیش از یک‌هزار تن برنج برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در ادامه به برداشت عسل در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از هر کلنی زنبور در این شهرستان قریب به ۱۰ کیلو عسل برداشت شده که میانگین ۱٫۵ تا ۲ تن در هر مزرعه پرورش زنبور، عسل برداشت شده است.

مشهدی‌زاده در ادامه یادآور شد: با توجه به تولید محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان، ساماندهی فروش یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: وضعیت بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی در شهرستان خوب و رضایت‌بخش بوده ولی می‌طلبد برخورد جدی‌تری از سوی تعزیرات حکومتی و نهادهای متولی صورت پذیرد./فارس

 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1