تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۳۰۳۴۳

خادمی: تغییر رفتارها کهگیلویه را نجات می‌دهد؛ چمن: بیمارستان دهدشت جوابگو نیست

۲۰
۰
کبنا ؛

کلنگ احداث کلینیک تخصصی دهدشت به زمین زده شد
پروژه احداث کلینیک تخصصی دهدشت با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.


کلینیک تخصصی دهدشت پیش از ظهر امروز با حضور نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و مسئولان شهرستانی در محوطه بیمارستان امام خمینی کلنگ‌زنی شد.
chman


رضا چمن در آیین کلنگ‌زنی این کلینیک با اشاره به گذار حوزه بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: تا یک سال گذشته چیزی به نام کلینیک تخصصی در شهرهای بزرگ وجود نداشته است و چالش‌های هزینه‌های غیرمتعارف مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که راه‌اندازی کلینیک‌های دولتی در مراکز شهرستان‌ها از اولویت‌های کاری مجموعه علوم پزشکی است تصریح کرد: با توجه به کمبود فضای فیزیکی، چاره‌ای جز استفاده بهینه از فضاهای موجود با تغییر کاربری در راه‌اندازی این مراکز درمانی نبود.

چمن با اشاره به تحولات درمانی از زمان اجرای طرح سلامت با اشاره به تامین ۴۲ پزشک متخصص برای مراکز درمانی کهگیلویه افزود: ۵۰ درصد این پزشکان طی یک سال اخیر تامین شده است.

وی همکاری استاندار و نماینده کهگیلویه در مجلس برای توسعه بهداشت و درمان و پیگیری اولویت‌های درمانی استان را مطلوب خواند و گفت: شهرستان کهگیلویه به لحاظ گستردگی حوزه تحت پوشش نیاز به کمک‌های بیشتری دارد.

چمن احداث کلینیک تخصصی با اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد ریالی را از جمله پروژه‌های توسعه‌بخش درمان این شهرستان عنوان و تصریح کرد: ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای آغاز به کار پروژه وصول شده و موجود است.

این مقام مسئول زمان پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از کلینیک تخصصی دهدشت را ۱۸ ماه دانست و ابراز امیدواری کرد این پروژه در مدت تعیین شده جهت ارائه خدمات به مردم آماده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این پروژه با یک هزار و ۹۰۰ مترمربع زیر بنا قرار است در سه طبقه احداث شود.



بیمارستان دهدشت جوابگوی شهروندان نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیمارستان امام خمینی دهدشت را جوابگوی جمعیت چهار شهرستان ندانست و گفت: ورود بخش خصوصی برای احداث بیمارستان در این شهرستان ضروری است.

رضا چمن ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از رادیولوژی دهدشت، بیمارستان امام خمینی این شهر را جوابگوی نیاز شهرستان کهگیلویه ندانست و اظهار داشت: این بیمارستان برای ۱۶۷ تخت مصوب راه‌اندازی شده در حالی‌ که با احتساب بخش اورژانس و دیالیز در حال حاضر ۲۴۰ تخت فعال دارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد احداث بیمارستان جدید برای خدمات‌دهی به جمعیت تحت ۲۱۰ هزار نفری را ضروری خواند و افزود: بخش خصوصی در این باره می‌تواند وارد عمل شود و راه‌اندازی یک بیمارستان تخصصی برای پنج سال آینده این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

چمن با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت بسته‌های اجرایی در کهگیلویه را خوب عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد بخش‌های بیمارستان در راستای اجرای بسته خدمتی هتلینگ بازسازی و تعمیر شده است.

وی خریداری دستگاه ام.آر.آی با هزینه ۴۰ میلیارد ریالی را از دیگر خدمات این حوزه برشمرد و گفت: با تکمیل فضای در حال آماده‌سازی این دستگاه مستقر و خدمات‌دهی خواهد شد.

این مسئول جراح مغز و اعصاب را یکی از نیازهای اساسی شهرستان و از جمله متخصصین مورد نیاز برشمرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده بخشی از تجهیزات بخش جراحی مغز و اعصاب خریداری شده و مشکلات درمانی در این بخش مرتفع شده است.

چمن با بیان اینکه طی یک سال اخیر هیچ کمبود پزشک عمومی در مراکز درمانی استان نداشته و نخواهیم داشت افزود: پزشک عمومی در کلیه مراکز درمانی تامین شده و در حال خدمات‌دهی است.

خروج کهگیلویه از محرومیت رفتار توسعه‌گرایانه می‌طلبد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نجات کهگیلویه از محرومیت نیازمند تغییر جنس رفتارها از سیاسی و قومیتی به توسعه‌گرایانه است.
موسی خادمی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی کلینیک تخصصی دهدشت با اشاره به محرومیت‌های شهرستان کهگیلویه و با بیان اینکه اگر جلوی مهاجرت از این شهرستان گرفته نشود وضعیت از این بدتر خواهد شد اظهار داشت: به نظر می‌رسد آن‌چه تا امروز در این شهرستان اتفاق افتاده است ناشی از این است که ما به خوبی نتوانستیم مدیریت کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی وضعیت این شهرستان را از دغدغه‌های مجموعه استان و اولویت‌های کاری دانست و با اشاره به مهاجرت از کهگیلویه به مرکز استان تصریح کرد: به خاطر دولت‌محور بودن استان ما و نبود بخش خصوصی قوی، بخش عمده فعالیت اداری در یاسوج متمرکز شده است.
خادمی با بیان اینکه در این استان هر چه هست چه در حوزه اشتغال و چه سرمایه‌گذاری در بدنه اداری دولتی کار می‌شود، افزود: ظرفیت دولت در مرکز استان است و به همین خاطر پایه‌های اصلی نگهداشت جمعیت را در خود دارد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران را نیز دارای پتانسیل‌های خوب در نگهداشت جمعیت دانست و گفت: بخشی از نفت و گاز کشور در این شهرستان تولید می‌شود و از طرفی زمانی بزرگترین شهرستان استان بوده است.
خادمی افزود: در دهدشت باید مدیریت کنیم و برای نگهداشت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت تدابیری اندیشیده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وضعیت فعلی این شهرستان که به لحاظ تاریخی جزو مناطق تاریخی استان است خیلی بد است گفت: معتقدم در کهگیلویه آن طور که حق این شهرستان بوده تا الان کار نشده و در بخشی از جاها عقب‌گرد داشته است.
خادمی با تعریف نسبی محرومیت تصریح کرد: در کهگیلویه سرعت پیشروی خیلی کمتر از سایر جاها بوده است و احساس می‌شود محرومیت بیشتر شده است.
وی با تاکید بر اینکه در مورد کهگیلویه همه مجموعه مدیران باید متفاوت فکر و عمل کنند فعالیت جدی و اجتناب از بحث‌های سیاسی و حاشیه‌ای را راه درمان شهرستان به کما رفته کهگیلویه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در نجات این شهرستان دیر بجنبیم مشکلات بیشتر خواهد شد.
خادمی تغییر جنس نگاه از قومیتی و سیاسی به رویکرد اقتصادی و توسعه گرایانه در توسعه کهگیلویه را یک ضرورت عنوان کرد.






























-----------------------------------------------
عکس: مجید آذربارگون
----------------------------------------------

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند قلعه رییسی
Iran, Islamic Republic of
یکی از بزرگترین خدمات حضور پزشکان در مرکزهای روستایی است قبلا قلعه رییسی همیشه کمبود داشتیم اما دوسال است که در قلعه رییسی روزانه دو یا سه پزشک حضور دارند
پرستار
Iran, Islamic Republic of
آقایان مسوولین شاید باور نکنید اما روزانه ما بیمار داریم که از بهبهان می آیند و در بیمارستان امام دهدشت بستری میشوند بخصوص برای جراحی ها
کمال
Iran, Islamic Republic of
افراد بزرگ برای کا های بزرگ. رییس دانشگاه و استاندار از افراد باقابلیت و توانمند استان هستند ومایه برکت . خداییش در پیگیری پرسنلی و قطع شدن پارتی بازی در دانشگاه هم گامهای بسیاربزرگی برداشته شده است
فرجامی
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر بالخره یه کلنگ احداث هم در دهدشت زده شد خدا را شکر
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
کسی قدردان زحمات بزرگ نیست فقط دنبال منافع شخصی اند اگر نگهبان و حسابدار و کارمندشان را جابجا و انتقال دادید کار بزرگ جلوه میکند و اگر فقط و فقط قانون و عدالت را انجام دهید معترض میشوند اما مطمئن باشید دعای خیر افراد مستحق پشت سر مدافعان حق است خسته نباشی دکتر جان
Iran, Islamic Republic of
همان که همشهریمان گفت قطع دست پارتی بازها و ناحق کردنها که کوتاه شد مثل یک انقلاب اداری در دانشگاه بود گرچه به مذاق بعضی خوش نیامد اما به واقع حق نظام ادا شد . حق مردم و کارمندان ادا شد بار روانی مثبت در سیستم وارد شد واین بزرگتریم جنبه مثبت مدیدریت و بزرگترین هنر مدیریت فعلی دانشگاه است امید که همین منوال روزگار ادامه یابد
Iran, Islamic Republic of
خبر؟؟؟
پزشک خانواده
Iran, Islamic Republic of
تشکر تشکر دکتر چمن عزیز که مایه افتخار همه دانشگاهیان و همه جامعه پزشکی ما هستید امیدواریم که با ادامه این خدمات حضرتعالی هر روز شاهد به ثمر نشستن چنین تلاشهایی از سوی شما باشیم. از اینکه در هر شرایطی خدمات بهداشت و پیشگیری را هم با اهمیت بیان می کنید خیلی ممنونیم.
Iran, Islamic Republic of
خوش بحال شون مصداق شعر دست بدست خویش دهیم به مهر / میهن خویش کنیم آباد شده اند علوم پزشکی بی نظیر خسته نباشید اما باید بخش خصوصی درهمه عرصه ها وارد شود تاذ موفقیت و خدمت به مردم بیشتر باشد
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به آن عزیز که آرزو کرده بخش خصوصی وارد شود باید گفت آرزو برجوانان عیب نیست . در بیمارستانهای فعلی همه با چوب و چماق میروند سراغ پرسنل حالا دراین شرایط چه کسیی حاضر میشود بیاید سرمایه گذاری کند آنهم در استان ما
معلم
Iran, Islamic Republic of
حضور پزشکان در روستاها و نبود کمبودشان در مراکز دوردست خیلی مهم بود که واقعا دست علوم پزشکی و مدیرانش درد نکند کلینیک دهدشت الان از نظر تعداد پزشک خوب است ولی خداوکیلی بگویید درست مدیریتش کنند تا مردم سرگردان نشوند
زارع
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی تحولات بسیار بزرگی در جای جای بهداشت و درمان استان و همه بخش های علوم پزشکی بوجود آورده احسنت بر دکتر چمن بزرگ و خستگی ناپذیر
حسین موسوی
Iran, Islamic Republic of
درود بر خورزوی خودم دکتر شفایی عزیز.... با اومدنت میدونم که حال روز این مردمم رو درک میکنی....تازه این کاری که کردی اول راه بود به امید کارای بهتری که تو سر داری برای بهبودی وضع وخیم این شهرستان...فقط هرجا میری لنده یادت نره
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشحال شدیم از همه کسانی که گامی و یا کلامی و یا قلمی جهت محرومیت زدایی استان بر می دارند سپاسگزاریم اجرکم عندالله.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تشکر و سپاس از بذل و توجه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان.
Iran, Islamic Republic of
درود بر عزیزان پرتلاش علوم پزشکی استان که دایما خبرهای خوشی از اونها داریم. ممنون از اینهمه خدمات شایسته تون.
همایونی اصل
Iran, Islamic Republic of
احسنت عالی بود این پشتکار و تلاش .خدا وکیل فکر کنید فقط چند ارگان دیگر مثل بهداشت ودرمان استان تلاش کنند و علمی کار کنندو پیشرفت مدنظرشان باشد چقدر چهره استان دگرگون خواهد شد امید سایر مدیران هم کمر همت ببندند
همکار اداری
United States
دور بودن از سیاست زدگی و حاشیه های بی معنی رمز موفقیت بهداشت ودرمان استان است. سروسامان دادن به وضعیت اموراداری وپرسنلی بخش زیادی از نابسامانیها و آشفتگیهارا در دانشگاه علوم پزشکی محوکرد اگرچه این پرکار بودن و عدالت محور بودن به مذاق بعضی خوش نیاید اما یقینادعای مردم پشت سر شما خواهد بود
میرزایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا نیوز و درود فراوان بر مجموعه پرتلاش علوم پزشکی استان که باعث سربلندی مدیریت ارشد استان هستند.
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
درود بردکترچمن عزیز که مایه افتخار ماست خداوکیلی سایر مسولین هم پیگیرمطالبات به حق مردم محروم دهدشت که سالهاست موردبی مهری وکم توجهی شده است باشند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1