تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۱۳۰۰۷۹

مذاکره و حج در بیان ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛

۳۰ اشکال اساسی مجلس از برجام/عهدنامه‌های ظالمانه تکرار نشدنی است
امام جمعه یاسوج با بیان این که حق مجلس است تا از منافع کشور و ملت دفاع کند، به ۳۰ اشکال اساسی مجلس از برجام اشاره کرد.


حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان لزوم بر پای داشتن امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این دو فریضه الهی اگر در جامعه رواج پیدا کند شاهد معضلات اجتماعی نخواهیم بود.
امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: کسانی هستند که تنها به دلیل سختی‌ها و پیامدهای این دو فریضه حاضر به امر به معروف و نهی از منکر نیستند در حالی که خداوند فرمان داده که هر سختی و مرارتی را باید در اجرای دو واجب الهی به جان خرید.

حسینی‌صدر با تأکید بر این که خداوند چنین افرادی را نمی‌بخشد که به خاطر سختی‌های امر به معروف و نهی از منکر دست از آن می‌کشند، خاطرنشان کرد: با هر سختی و زحمتی که هست باید در همه ایام سال و نه تنها در دهه اول محرم به فکر اجرای آن باشیم.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به پوشش‌های نامناسب که در تالارها و باغ‌های تفریحی در هنگام برنامه‌های جشن عروسی وجود دارد اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم و متدینین از این وضعیت ناراضی هستند که مسئولان مربوطه لازم است فکری به حال آن کنند.

وی در ادامه به موضوع برجام در خطبه دوم اشاره کرد و گفت: کمیسیونی در مجلس وظیفه بررسی برجام را بر عهده گرفته که این حق مجلس است و باید در امور این چنینی دخالت داشته باشد.

حسینی‌صدر افزود: موارد متعددی اشکال در برجام گرفته شده از جمله این که به صورت یک طرفه آن‌ها می‌توانند زیر توافقات بزنند و ایران از چنین حقی برخوردار نیست.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی هنوز بر سر جای خود باقی است و امکان دسترسی به اماکن نظامی ایران وجود دارد.

وی گفت: از مقدار ۱۰ تن اورانیومی که در کشور وجود دارد حق استفاده از تنها ۳۰۰ کیلوگرم آن وجود دارد و اشکالات دیگری که تعداد آن‌ها به ۳۰ اشکال برمی‌گردد.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه آیندگان از ما در این زمینه سؤال خواهند کرد، افزود: نباید اجازه دهیم عهدنامه‌های ظالمانه تاریخی تکرار شوند.

وی در ادامه به ائتلاف چهار کشور ایران، سوریه و روسیه و عراق برای مقابله با داعش اشاره کرد و گفت: این یک ائتلاف واقعی در برابر تروریست‌ها و بر خلاف تشکیل ائتلاف صوری آمریکا و دوستانش در برابر این گروهک‌های تروریستی است.

حسینی‌صدر با اشاره به حادثه منا گفت: سعودی‌ها باید به اندازه همه اندیشمندان جهان انسان عقل و تدبیر داشته باشند تا بتوانند ۲٫۵ میلیون زائر خانه خدا را در کشور خود بپذیرند اما هیچ تدبیر و عقل و درایتی از آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی گفت: کشوری که تنها با دستورات پادشاه و بدون برگزاری انتخابات و نبود مجلس اداره می‌شود و کسی در آن حق رأی ندارد دچار سوء مدیریت است.



 

‌مذاکره با آمریکا یعنی دادن عزت و اقتدار و گرفتن ذلت و حقارت
امام جمعه چرام گفت: هدف آمریکا از مذاکره، معامله و بده بستان است و مذاکره با آمریکا یعنی دادن عزت و اقتدار و گرفتن ذلت و حقارت و کنار گذاشتن انقلاب.



 حجت‌الاسلام جعفر طزری‌ ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه، اظهار کرد: در قرآن‌کریم، خداوند از آمال و آرزوهای دشمنان و نحو برخورد مسلمانان سخن بسیار فرموده است که با الگو گیری از این آیات می‌توان بر دشمن غلبه کرد.

امام جمعه چرام با بیان اینکه خداوند در سوره قلم می‌فرماید دشمنان دوست دارند که شما در دین و اصول خود نرمش نشان دهید، عنوان داشت: اولین خواسته دشمن، نرمش یا همان عقب نشینی از اصل اسلام و آموزه‌های دینی است.

وی، افزود: همان چیزی که امروز شیطان بزرگ از ما می‌خواهد که دست از حمایت مردم مظلوم برداریم تا آنان تحریم‌ها را بردارند و به اصطلاح رونق اقتصادی و اشتغال برای ما بیاورند، بنابراین اولین قدم آن است که بدانیم خواسته دشمن از ما عقب نشینی از اصول مسلم انقلاب اسلامی ماست.

طزری در ادامه با اشاره به سالروز نزول سوره مبارکه دهر یا انسان، ابراز کرد: این سوره در مورد فضیلت خانواده امیرالمومنین(ع) نازل شد، خانواده‌ای که منشا برکت و خدمات مهم برای اسلام و جامعه اسلامی بودند و به خاطر اخلاصی که در عمل خود انجام دادند شایسته تکریم از سوی خداوند قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه ما افتخار می‌کنیم که پیرو دین و مذهبی هستیم که از وجود چنین بزرگانی برخوردار هستند، گفت: به همین مناسبت این روز را روز خانواده نامگذاری کرده‌اند، یک جامعه بزرگ و پیشرفته حتما از پشتوانه خوبی به نام خانواده برخوردار است و تا در جامعه‌ای خانواده اهمیت داده نشود آن جامعه رشد نمی‌کند.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه مردان بزرگ هر جامعه از خانواده‌های بزرگ تشکیل می‌شوند، در اهمیت خانواده، تصریح کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی میلیاردها دلار خرج می‌کنند تا بتوانند مانع تشکیل خانواده در جامعه و یا برهم زدن خانواده شوند.

وی، اضافه کرد: یکی از اهداف برنامه‌های ماهواره‌ای که متاسفانه هنوز جامعه ما از مهلک بودن برنامه‌های آن بی‌خبرند، متلاشی کردن خانواده‌هاست، چرا که می‌دانند اگر خانواده بر اصول و روش صحیح تشکیل شوند می‌توانند زمینه رشد مردان و زنان بزرگی را رقم بزنند.

طزری، ادامه داد: نمونه بارز آن ۸ سال دفاع مقدس است که پدران و مادران آن روز با تربیت صحیح جوانان خود در جامعه توانستند دفاع مقدس را با سربلندی به پایان برسانند، بنابراین مسئولین جامعه وظیفه دارند در جهت رشد و ارتقاء خانواده‌ها بر اساس اصول و روش اسلامی تلاش کنند و بدانند هرگونه غفلت در این زمینه خسارت‌های غیر قابل جبران به همراه خواهد داشت.

این مسئول فرهنگی در چرام به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان نیروی دریایی سپاه اشاره داشت و با بیان اینکه معظم‌له، بیانات بسیار مهم و راه گشایی را بیان کردند، گفت: با عمل به این فرامین می‌توان از پیچ مهم و تاریخی به سلامت عبور کرد.

وی در فرمایشات معظم‌له چند گروه را مخاطب ذکر کرد که این افراد و گروه‌ها باید این فرامین را نصب‌العین خود قرار دهند و متذکر شد: گروه اول مسئولان نظام هستند که دشمن، فعالیت‌های مهمی در جهت تغییر محاسبات آنان انجام می‌دهد.

امام جمعه چرام، گفت: دشمنان سعی دارند با القاء این مطلب که تمام جهانیان برای برطرف کردن مشکلات خود نیازمند رابطه با آمریکا هستند، اینگونه به مسئولین کشور القاء کنند که راه حل بر طرف شدن مشکلات اقتصادی شما، در رابطه با آمریکاست.

‌طزری‌ خاطرنشان کرد: این فعالیت دشمن است که القا کند آمریکا ابر قدرتی است که نمی‌توان بدون کمک و اراده او سرپا ایستاد و اگر کشوری بخواهد در مقابل او بایستد، توان مقابله با آمریکا را ندارد و حتما شکست خواهد خورد و اگر هم شکست نخورد باید هزینه‌های بسیاری را بپردازد که این هزینه‌ها در مقابل انچه به دست می‌آورد قابل مقایسه نیست.

وی‌ افزود: شما تصور کنید اگر مسئولان نظام تحت تاثیر این القائات قرار گیرند چه اتفاقی می‌افتد، تمام اصول و اهداف انقلاب اسلامی را باید کنار گذاشت و مانند سال‌های قبل از انقلاب سلطه استکبار را باید پذیرفت، عزت را با ذلت و حقارت عوض کرد.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه دومین کار و فعالیت دشمن آن است که افکار انقلابی و دینی مردم را دستکاری کنند، عنوان داشت: شبیه آنچه که امروز عده‌ای در حال انجام آن هستند، بزک کردن آمریکا و از او یک فرشته ساختن.

وی، ادامه داد: عده‌ای مرعوب و  غرب زده به دنبال آن هستند که با پاک کردن چهره کریه و منفور آمریکا از او یک فرشته نجات بسازند و با فعالیت‌های مستمر خود چه از طریق سخنرانی، نوشتن و بعضی حرکات، دشمن اصلی نظام را تبدیل به یک دوست کرده تا از این طریق بتوانند دوباره پای آمریکا را به کشور اسلامی باز کنند.

‌طزری با بیان اینکه در صحبت‌های مقامات آمریکا به کرار می‌شنوید که اعلام می‌کنند گفتن مرگ بر آمریکا نه اشتغال می‌آورد و نه ارتقاء امنیت، گفت: آنان می‌خواهند در رفتار مردم انقلابی این تغییر را به وجود آورند که بعد از مدتی دیگر شعار مرگ بر آمریکا ندهد و کم کم دشمنی‌ها فراموش شود اما این عده و سران پلید آمریکا باید بدانند آنچه که تاکنون برای ما عزت و امنیت و اقتدار در خاورمیانه و جهان آورده، همین ستیز با آمریکا و گفتن مرگ بر آمریکاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام، تاکید کرد: فریب خوردگان داخلی و دشمنان قسم خورده خارجی بدانند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جوانان و دانشگاهی‌ها و نیروهای مسلح و مردم انقلابی بیدارند و اجازه نفوذ و تغیر رفتار و تغییر ساختار را نخواهند داد.

وی با اشاره به اینکه آنچه تاکنون باعث شده علیرغم تمام مشکلات و تحریم‌ها و تهدیدها در مقابل استکبار بایستیم، اعتقادات و روحیه انقلابی مردم بوده است، خاطرنشان کرد: اگر این اعتقادات تغییر کند و مردم انقلابی تبدیل به مردمی بی‌تفاوت و بی‌اهمیت نسبت به مسائل شوند، استکبار به راحتی می‌تواند در جامعه ما رسوخ کند و انقلاب اسلامی را که حاصل مجاهدت‌های امام راحل و جانفشانی شهداء و ایثار گران است را مصادره کند.

طزری، تصریح کرد: مسئولان و مردم باید به هوش باشند و با بصیرت راه نفوذ این فعالیت‌ها را ببندند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه نظام اسلامی ما بر اساس آنکه بر گرفته از آموزه‌های دین اسلام است، هرگز ظلم نمی‌کنند و اجازه ظلم کردن به دیگران را هم نمی‌دهد، گفت: با تمام کشورهایی که بر اساس مصلحت، حکمت و عزت با جمهوری اسلامی بر خورد کنند، با آنان مذاکره خواهد کرد اما استکبار جهانی در راس آمریکای جنایتکار که تاکنون به هیچکدام از این اصول سه‌گانه پایبند نبوده و هرگز جز سلطه به چیز دیگری فکر نمی‌کند، جمهوری اسلامی با آن مذاکره نخواهد کرد.

وی، ابراز کرد: هدف آنان از مذاکره، معامله و بده بستان است و یقینا مذاکره با آمریکا یعنی دادن عزت و اقتدار و گرفتن ذلت و حقارت و کنار گذاشتن انقلاب، بنابراین کسانی که به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، سهل اندیش و سهل انگار و فتنه‌گر هستند.

طزری با اشاره به ائتلاف کشورهای چهارگانه علیه گروه‌های تروریستی داعش، متذکر شد: این ائتلاف که با جدیت شروع شد و در حال انجام است و موفقیت‌هایی را هم داشته، موجب سرخوردگی و ناراحتی آمریکا و حامیان او شده است.

خطیب جمعه چرام، خاطرنشان کرد: آمریکا و چند کشور عربی و غربی یک ائتلاف انجام دادند که با داعش مبارزه کنند اما آنچه ملاحظه می‌شد حمله به ساختارهای نظامی و ارتش عراق و سوریه بود.

وی، افزود: آنچه مایه شگفتی است و ادعای تو خالی آمریکا را بار دیگر نمایان می‌کند این است که این کشورها باید از ائتلاف جدید حمایت کنند، حال آن که اظهار نگرانی می‌کنند و این نشان دهنده این است که اینان به ظاهر دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند اما خود بنیانگذار این گروه‌های تروریسمی در منطقه به جهت سرکوب مقاومت و فروختن تسلیحات نظامی  خود به کشورهای عربی هستند.





ممنوعیت مداحی غلوآمیز در محافل عزاداری محرم
امام جمعه دهدشت گفت: مداحان در محافل عزاداری سیدالشهدا از بیان مرثیه غلوآمیز اجتناب کنند.


خبرگزاری فارس: ممنوعیت مداحی غلوآمیز در محافل عزاداری محرمحجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم برگزاری مجالس باشکوه و در شان اهل بیت را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: باید سعی شود در مجالس عزاداری سید الشهدا سبک مداحی متین و وزین باشد و از شیوه‌های غلوآمیز در مدیحه‌سرایی پرهیز شود.
امام جمعه دهدشت قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی در مراسم سوگواری را لازم دانست و با بیان این‌که حذف سخنرانی از مجالس ترحیم جنایت به فرهنگ و مردم است تصریح کرد: سخنرانی در این چنین مراسمات شکوه و عظمت خاصی دارد.

حسینی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضرورت جامعه دانست و با اشاره به روایات و احادیث پیرامون این مهم تصریح کرد: همان طور که نماز، روزه، زکات، خمس و حج واجب دینی است و به وسیله این‌ها انسان به ذات ربوبی حق نزدیک می‌شود امر به معروف و نهی از منکر نیز یکی از واجباتی است که به وسیله آن انسان می‌تواند به خدا نزدیک شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه می‌بینیم انسان‌هایی که اهل نماز و جمعه و جماعت‌اند اما در مقابل منکرات سکوت می‌کنند.

امام جمعه دهدشت در بیان نمونه‌ای از قبح‌زدایی از منکرات، برپایی مجالس عروسی در تالارها را مورد اشاره قرار داد و با جای سوال دانستن این‌که کسانی‌که مراسم عروسی را به گناه آلوده می‌کنند را می‌توان دیندار نامید عنوان کرد: آیا کسی که آغاز زندگی مشترک زوجین را با شرب خمر و رقاصی همراه می‌کند به سیره پیامبر حرکت می‌کند؟

حسینی با استناد به روایتی از رقاصه‌ها و شراب‌خواران به مخالفان امام عصر(عج) نام برد و با ممنوع عنوان کردن نواختن ارگ در مجالس عروسی این آلت موسیقی را از مظاهر منکرات دانست و گفت: الفاظ رکیک و تحریک کننده‌ای که نوازندگان ارگ بر زبان می‌اورند مجلس عروسی که باید محل نزول فرشتگان باشد را شیطانی می‌کند.

خطیب جمعه دهدشت بی‌تفاوتی نسبت به رواج منکرات را باعث روی دادن فجایع و تسلط ستمگران بر مردم خواند و افزود: فلسفه قیام عاشورا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

حسینی با اشاره به سخنی از امام حسین(ع) مبنی بر فلسفه قیام عاشورایی که می‌فرماید «اگر خون حسین مایه حیات دینی است ای شمشیرها مرا دریابید»تصریح کرد: آن امام بزرگوار برای عمل به سنت ، سیره و فرهنگ جدشان آن مسیر را طی کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان این‌که امروز منکرات متفاوت و است تاکید کرد: باید هر جایی تحریکی علیه اسلام و ارزش‌های دینی می‌شود با آن مقابله کرد.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش،بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ممنوع بودن مذاکره با آمریکا را مورد تبیین قرار داد و گفت: رفتار آمریکا مانند جیب‌بری است که در ظاهر دوستانه دست می‌دهد اما مخفیانه دست در جیب طرف می‌کند.

*حالت بده و بستان در مذاکرات هسته‌ای مشهود است‌

امام جمعه سوق نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سوق گفت: حالت بده و بستان در مذاکرات هسته‌ای مشهود است.

‌حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد‌ با اشاره به آرزو‌های طولانی از رذیلت‌های اخلاقی، اظهار کرد: به فرموده پیامبر اکرم اگر امید و آرزو نبود، هیچ مادری به فرزند خود شیر نمی‌داد.

امام جمعه سوق با بیان اینکه خداوند خشکی چشم، قساوت قلب، طولانی شدن آرزو‌ها و حرص بر دنیا را عامل بدبختی انسان می‌داند عنوان داشت: ماه محرم "ماه حزن" فرصتی است که با اخلاص و با تمام قلب و روح و نه برای گذران وقت، به امید آنکه معرفت همه جوانان به اصل حادثه عاشورا بیشتر شود، بر کشتی نجات سید‌الشهدا سوار شویم.

عمرانی‌نژاد در ادامه با اشاره به سالروز نزول سوره مبارکه دهر یا انسان، بیان کرد: این سوره در مورد ادای نذر خانواده امیرالمومنین(ع) نازل شد، خانواده‌‌ای که به  خاطر اخلاصی که در عمل خود انجام دادند شایسته تکریم از سوی خداوند قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه ما ادعا می‌کنیم پیرو چنین بزرگانی هستیم، گفت: باید نذورات ما پاک و حلال بوده و گاهی چون روزه یا نماز و یا عبادتی برای افزایش قوه ایمان باشد.

امام جمعه سوق به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان نیروی دریایی سپاه اشاره داشت و با بیان اینکه دیدبان انقلاب، از قلعه بصیرت، متوجه مشکل جامعه و جهانخواران هستند، گفت: باید نگاه همه دولت مردان و تیم هسته‌ای و احاد مردم به افاضات و بیانات معظم‌له باشد.

وی در پایان گفت: مذاکره با استکبار و شیطان بزرگ، بده و بستان شده و قابل قیاس با مذاکرات امام علی(ع) با زبیر و یا امام حسین(ع) با ابن‌سعد که جنبه ارشادی و نصیحت داشت، نیست و بدانید آمریکای دیروز، امروز و فردا با همین روش، همان شیطان بزرگ است.

*مذاکره با آمریکا چون از باب نفوذ و کندن ریشه‌های انقلاب ممنوع است ممنوع خواهد بود

امام جمعه دیشموک نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: مذاکره با آمریکا چون از باب نفوذ و کندن ریشه‌های انقلاب ممنوع است ممنوع خواهد بود.

 حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: تلاش کمیسیون برجام بدون حاشیه قابل تقدیر است و باید با دقت تمام روزنه‌ها را ببندند و مواد ضعف برجام را کاملا در کنترل خود داشته باشند.

وی در ادامه گفت: ۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله نام‌گذاری شده است روزی که حقانیت پیامبر اسلام و ائمه معصومین بر مسیحیان نجرانی مشخص شد و روزی است که با صراخت تمام در قالب آیه ۶۱ سوره آل عمران علی جانشین پیامبر معرفی شد.آن روزی است که پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه در مقابل کفر ایستادند و پیروز شدند.

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: امروز همه ایمان در مقابل همه کفر قرار گرفته و همانطوری که در آن زمان صفای معنوی پیامبر و ائمه باعث شد که دشمن از میدان خارج شود و ملت بزرگ ایران هم باید امروز با اقتدار معنوی خودشان دشمن را از میدان بیرون کنند و اجازه توطئه‌گری و ایجاد مزاحمت به این ملت را ندهند.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل افزود: امام راحل با مجاهدت و تلاش مخلصانه خودش توانست حکومت اسلامی را که آرزوی همه انبیاء بود در کشور ما برپا بکند و امید را به کشورهای اسلامی برگرداند همان امامی که با کمک گرفتن از سیره عملی و قولی ائمه و قرآن مجید پایه‌های این حکومت را بنا نهاد و حکومتی بدون وابستگی به شرق و غرب و حکومتی الهی و اسلامی بنا نهاد حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید نظام اسلامی را حفظ کنیم و حیات پابرکت این نظام را ادامه دهیم و هیچ وقت این دستاوردهای امام راحل را فراموش نکنیم چون یکی از شاخص‌های ولایت مداری و این که ثابت کنیم ادعای پیروی از خط امام صادقیم ایستادن در مقابل دشمن و کوتاه نیامدن و خسته نشدن است.

وی گفت: امام خمینی در خصوص دشمنی‌های دشمنان اسلام و در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا فرمودند: خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی کنید شما را نابود خواهد کردو امروز گرچه به دستور قرآن وظیفه ما مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است اما یکی از مشکلات کنونی کشور ما وجود برخی افراد ساده‌اندیش هستند که وقایع را عمیقا نمی‌فهمند و به خاطر تحلیل ضعیف‌شان جور دیگری مسائل را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دو روز قبل در فرمایشات خود به این مطلب اشاره کردند که یک عده‌ای نسبت به مسائل کشور بی‌خیال هستند و یک عده‌ای دیگر واقعیات را آن طوری که باید و شاید تشخیص دهند نمی‌توانند تشخیص دهند و این خطری است برای نظام و امانتی که امام به دست ما داده است.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک افزود: به فرمایشات رهبر سیات نظام ما بر این است که برای پیشبرد اهداف و امورات جامعه با همه کشورهای دنیا رابطه داشته باشیم و مذاکره کنیم اما این وسطط یک استثنا وجود دارد که آن هم مذاکره با آمریکا باید با احتیاط کامل صورت بپذیرد چون مذاکره با آمریکا ممنوع است به خاطر ضررهای کاری که دارد و منفعت اصلا ندارد.

وی تشریح کرد: مذاکره با آمریکا از باب نفوذ و کندن ریشه انقلاب است نه از باب دلسوزی آمریکا که بخواهد به ما کمک کند و در همین مذاکرات هسته‌ای با همه مراقبت‌های تیم هسته‌ای اما در جاهایی نفوذ کرده و تلاش کمیسیون بررسی برجام و قضاوت منطقی و شجاعانه به دور از حساسیت‌های جناحی در ارائه گزارش ۲۰ صفحه‌ای و پیشنهاداتی که دادند قابل تقدیر بود.

وی متذکر شد: کمیسیون بررسی برجام باید تمام روزنه‌های نفوذ دشمن را ببندند چون آمریکا قابل اعتماد نیست و علت مذاکره ایران با آمریکا از یک طرف به خاطر سبک شدن بار معیشتی بود که بر روی دوش مردم قرار داشت و برای کمک به دولتی که بخش عمده‌ای از موقعیت‌های اقتصادی و سیاسی خودش را در گرو مذاکرات می‌داند که چنین توافقی امضا شد کی طی مراحل نظارتی اجرا شود.





 

مبارزه با تروریسم تنها با شعار محقق نمی‌شود
امام جمعه لنده گفت: مبارزه با تروریسم تنها با شعار محقق نمی‌شود، بلکه باید همچون سردار همدانی‌ها با عمل و شهادت آن را به اثبات برسانیم.



 حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه شهر لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به روز مباهله و نزول سوره هل اتی اشاره کرد و گفت: نزول سوره هل اتی گواهی بر حقانیت اهل‌بیت (ع) بوده است.

وی با اشاره به روز مباهله، افزود: این روز به نام روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامیده شد تا به ارزش و جایگاه خانواده در اجتماع پی‌ ببریم.

امام جمعه لنده تصریح کرد: خانواده یک رکن اصلی در جامعه بوده که سلامت و تربیت صحیح آن منجر به سلامت و تربیت صحیح جامعه می‌شود.

‌کیانی‌اصل به لزوم انسجام و استحکام خانواده اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات جوامع غربی، نبود استحکام در پایه‌های خانواده و تزلزل در آن بوده که باعث شده این جوامع به هرج و مرج و فساد کشانده شوند.

وی خانواده را کانون مودت، عطوفت، غیرت و پیشرفت روحی و روانی خواند و خاطرنشان کرد: اگر حرص، طمع، خودخواهی و ... جای موارد ذکر شده در خانواده را بگیرد، بی‌بندباری و هرج و مرج به وجود می‌آید و نظام خانواده را نابود می‌سازد.

خطیب نماز جمعه لنده با بیان اینکه نابودی نظام خانواده برابر با نابودی تمدن بشریت خواهد بود، گفت: امروز تفکر و اندیشه غلط غرب در خصوص خانواده باعث ابتذال و هرج و مرج و وجود هزاران بچه سرراهی نامشروع شده است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل به وجود مشکلات متعدد در خانواده‌ها اشاره و یادآور شد: بالا رفتنسن ازدواج از مهمترین مشکلات خانواده‌ها بوده که زمینه انحطاط جوانان را فراهم ساخته است و این خود ناشی از مشکلات متعدد دیگری از جمله اقتصاد، بیکاری یا پیدا نشدن همسر مطلوب است.

وی به افزایش طلاق در سطح جوامع اشاره کرد و گفت: به دلایل مختلف از جمله داشتن روابط قبل از ازدواج، ازدواج افراد به تأخیر می‌افتد، ولی آنچه بسیار نگران‌کننده است ازدواج‌هایی بوده که بدون مشورت و راهنمایی صورت می‌پذیرد و منجر به پدیده شومی از جمله طلاق می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده استفاده از ظرفیت بزرگان برای کاهش طلاق‌های توافقی را یادآور شد و ابراز داشت: خانواده‌ها باید با استفاده از تجربه بزرگان از طلاق و گسست بنیان خانواده در سطح جامعه جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر و ماه محرم اشاره کرد و گفت: بزرگترین نعمت برای ما مسلمانان گرامیداشت ائمه معصومین(ع) است.

وی افزود: امام حسین(ع) در راستای احیاء امر به معروف به شهادت رسید و آیات قرآن نیز این فریضه الهی را وظیفه همگانی دانسته و مؤمنان را به آن فراخوانده است.

امام جمعه لنده با بیان اینکه احساس مسئولیت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید رعایت شود، گفت: اجرایی شدن امر به معروف در جامعه ضامن پایداری و استقرار سایر فریضه‌های الهی در جامعه خواهد شد.

وی به دیدار رهبر انقلاب با کارکنان سپاه اشاره و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مذاکره با آمریکا ممنوع کرده و دلایل آن را ضررهای این مذاکرات و منفعت‌هایی که برای ما نخواهد بود، ذکر فرمودند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل به خطر نفوذ دشمنان اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن به دنبال تغییر افکار عمومی بوده، ولی با بیداری و هوشیاری ملت و نیروهای مسلح این توطئه‌ آن‌ها نیز خنثی خواهد شد.

وی در ادامه به شهادت سردار همدانی در مقابله با تروریسم اشاره کرد و گفت: شهادت این سرداران آتش نفرت ملت ایران را نسبت به سرکردگان تروریسم افزون‌تر خواهد کرد و بدانند که ما با این شهادت‌ها مصمم‌تر برای حذف تروریسم از صفحه روزگار خواهیم بود.

امام جمعه لنده به ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا اشاره و تأکید کرد: باید هرچه سریع‌تر وضعیت مفقودین ما در فاجعه منا مشخص شود.





کشورهای اسلامی درباره مدیریت آیین حج تصمیم گیری کنند
 امام جمعه گچساران که در آیین حج امسال حضور داشت گفت: کشورهای اسلامی درباره مدیریت آیین عبادی سیاسی حج تصمیم گیری کنند.



، حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه های نماز جمعه گچساران با اشاره به بی کفایتی آل سعود در مدیریت بزرگترین همایش اسلامی افزود: دولت های مسلمان برای باید با اتحاد و همدلی برای برگزاری مطلوب آیین حج تلاش کنند.
وی اظهار کرد: بی لیاقتی برگزار کنندگان آیین حج امسال افزون بر جان باختن زایران خانه خدا باعث ناامنی حرمین شریفین شد.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: با برنامه ریزی و تلاش کشورهای اسلامی باید شرایطی فراهم شود تا کعبه خانه امن الهی و آیین حج نمایش اقتدار و همبستگی مسلمانان جهان باشد.
حجازی بیان کرد: در آیین حج امسال دشمنی سعودی ها با ایرانیان بسیار روشن بود.
امام جمعه گچساران به موضع خردمندانه و مقتدرانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره حادثه منا ابراز داشت: این امر سعودی ها را از خواب غفلت بیدار کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری هفته نیروی انتظامی گفت: این قشر سختکوش با فراهم کردن امنیت در ایران اسلامی زمینه توسعه و آبادانی کشور را فراهم کرده اند.
خطیب جمعه گچساران با اشاره به اهمیت امنیت به عنوان اساسی ترین نیاز جامعه از تلاش بی وقفه ماموران نیروی انتظامی قدردانی کرد.
حجازی در بخش پایانی خطبه های امروز با یادآوری روز دامپزشکی بیان کرد: افزایش ضریب امنیت غذایی و سلامت افراد جامعه با توجه به بیماری های مشترک بین انسان و دام و بهداشت هدیه زحمتکشان دامپزشکی به مردم است.
وی تصریح کرد: نظارت بر فرایند محصولات دامی از تولید، کشتار در واحدهای، بسته بندی تا فروش یکی از مهمترین رسالت های دامپزشکی است که برای بسیاری از افراد جامعه ناشناخته است.








 
نام شما

آدرس ايميل شما

جانباز
Iran, Islamic Republic of
آقای .... شما تخصص انرژی هسته ای را ندارید و گفته آقایان پایداری را ضبط کرده و بیان می کنید. خواهشا به فکر همه مردم باشید. حرف اول را ملت ایران خواهند گفت. انشالله که زحمات عزیزان دیپلماسی هدر نخواهد رفت....
Iran, Islamic Republic of
اخرش متوجه نشدیم وظیفه این اقایان چیست گه درموردهمه چی اظهارنظرمیکنندبزاریدهرکس وظیفه اش راانحام بده
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1