تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۱۲۹۸۳۱

پشت پرده انگیزه زارعی، تاجگردون و بزرگواری در «برجام»

۳۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛طاهره موسوی‎نژاد
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «برجام و فرجام نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد» در این پایگاه خبری، یکی از مخاطبان کبنا نیوز به آن واکنش نشان داد که از منظر خوانندگان گرامی می‌گذرد.
به taj-bzrgگزارش کبنا نیوز متن زیر به عنوان جوابیه این مطلب ارسال شده است؛
با تشکر از سایت کبنا نیوز
چندی پیش مطلبی در کبنا نیوز تحت عنوان «برجام و فرجام نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد» به رشته تحریر درآمد.
ناگفته پیداست که این مطلب از یک سو گیری خاص برخوردار بود و به نوعی این متن نه به بررسی دقیق نقش نمایندگان در موضوع که یک شوی تبلیغی برای نماینده خاص و البته تخریب بقیه نمایندگان بود.
برای بررسی «برجام» در مجلس کمیسیونی در مجلس شکل گرفت و این کمیسیون نقش تنظیم یک پیشنویس برای طرح در صحن علنی بود.
به طور طبیعی در این بین باید نقش «تاجگردون» به عنوان عضو این کمیسیون در اطلاع رسانی و ایفای نقش در این زمینه از سایر نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر بود.
اما در مورد تاجگردون باید گفت نقش ایشان چندان هم پررنگ نبود به گونه‌ای که تا مدت‌ها از بررسی این طرح در کمیسیون برجام مطلبی از ایشان نبود و پس از انتقاد برخی سایت‌های خبری مبنی بر بی اطلاعی ایشان از تحولات «برجام» ایشان در این خصوص فعال شده و تکه کلام ایشان در مورد «برجام» این بوده که «برجام» برای توسعه کشور لازم است و باید نقاط مثبت آن دیده شود.
همین نوع اظهار نظر بدون اشاره به جزئیات نشان از عدم اطلاع ایشان از روند برجام بود که شاید به طور طبیعی عدم تسلط علمی ایشان به چنین طرح هایی دلیل آن باشد.
از طرفی تاجگردون تلاش زیادی کرد که به جای بررسی دقیق «برجام» به انتقاد از همکاران خود در این کمیسیون بپردازد والبته با واکنش‌های تندی از سوی همکاران هم مواجه شد.
بیشتر کارشناسان دلیل این نوع حمایت بی چون و چرا از «برجام» را جلب نظر دولت اعلام می‌کنند و این رفتار را یک رفتار وکیل الدوله‌ای می خوانند، وی از این طریق به دنبال حمایت کامل دولت در انتخابات یا در صورت عدم توفیق در انتخابات، بدست آوردن جایگاه مناسب در دولت می دانند.
از سوی دیگر «بزرگواری» هم در نقطه مقابل «تاجگردون» قرار دارد، یعنی ایشان هم بدون توجه به بخش‌های مثبت این طرح یکسره آن را رد می‌کند و ایشان هم بیش از آن که انگیزه کارشناسی داشته باشدانگیزه حزبی دارد و ایشان از مخالفان سرسخت دوفوریت «برجام» در مجلس نیز بوده است.
«بزرگواری» هم با نشان دادن این رفتار به دنبال جلب نظر برخی نهادهای خاص بوده و از این طریق سعی در دلبری برای یک حزب خاص است.
اما رفتار غلام محمد زارعی در این میان نه نشان از «سرسپردگی» کامل و نه «مخالفت» بی چون و چرا دارد.
زارعی جزو امضاء کنندگان طرح دوفوریتی بررسی «برجام» بوده است یعنی موافق بوده که هر چه سریعتر مجلس تکلیف این طرح را مشخص کند.
زارعی از همان ابتدا هم در مطالب بسیاری توافق هسته ای را یک موفقیت بزرگ برای کشور  و نظام دانسته بود و در سخنرانی‌های متعدد و خود برر این موضوع تاکید داشته است.
به طور مثال زارعی در بخشی از پیام خود به مناسبت توافق هسته‌ای گفته بود «این پیروزی بزرگ دیپلماسی در عرصه بین المللی، بی شک عزت، اقتدار  و مقاومت شما ملت همیشه سربلند  را در دنیا اثبات و نام ایران اسلامی را برای همیشه به عنوان کشوری قدرتمند و صلح جو در تاریخ جهان ثبت خواهد کرد».
دیدگاه چنین فردی درباره «برجام» مشخص است اما شاید ایشان مانند دو نماینده دیگر سعی در شلوغ کاری و جنجال آفرینی برای جلب توجه نیست چنانچه در بقیه دستاوردها نیز این گونه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
میگم حال ما خوب است اما توباور نکن
تيزبين
Iran, Islamic Republic of
زارعی در هیچ برنامه ،طرح. ویا لایحه ای حضور جدی و موثر نداشته ،وهمیشه صرفا به اظهار نطرهای کلی که همه میتونن داشته باشن اکتفا میکنه،واین نشان از عدم تسلط ایشان در موضوعات مختلف میباشد،بویراحمد ودنا به یک نماینده قدر ومسلط نیاز داره تا از انفعال موجود در بیاد.
Iran, Islamic Republic of
مهم اینست که تاجگردون لیاقت ورود به چنین کمیسیونه مهمی را داشته است
گچساران
Iran, Islamic Republic of
کلا تاجگردون در مسایل سیاسی ضعیف است اظهار نظر ایشان در مورد دولت قبلی فراموش نشده آنجا که فرمودند باید به این دولت کمک کرد (دولت احمدی‌نژاد) یا معاون استاندار قبلی( جریان پیامک) یا......
مهمان
Iran, Islamic Republic of
... بزرگواری رو
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
برای کبنا متاسفم که هر متنی رو بعنوان مقاله توی سایت درج میکنه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کو.. تو هم سرسپرده زارعی هستی دنبال منافع شخصی خودتی مثل همون
مردم میفهمند
Iran, Islamic Republic of
مسلما دولت هم از عملکرد بسیار ضعیف تاجگردون در برجام راضی نیست چون اساسا حرف مستدل و علمی حتی در بخش اقتصادی آن نداشت. بی دانشی او در زمینه سیاست خارجه در همان قاب تلویزیونی برملا شد که حاضر بود برای دعوت شدن به آنجا حتی هزینه کنه. اگر بیخیال این کمیسیون غیرتخصصی میشدی و بجای آن برای مشکلات مردم وقت میذاشتی به این زودی ها برای مردم برملا نمیشد که ناپخته سیاسی هستی. واقعا چوب خدا صدا نداره: این آه مردم محرومی بود که تو تا الان فقط براشون کلاس گذاشته ای. ایا اینهمه سرافکندگی ارزش گنجاندن عضویت در کمیسیون برجام در رزومه ضعیفت را داشت؟؟
اصلاح طلب باشن با وی
Iran, Islamic Republic of
عملکرد جناب آقای زارع و حمایت ایشون از دیپلماسی دولت تا الان خوب بوده متاسفانه در خبر قبلی ای نقد بد موضع گیری شده بود که حتی تاجگردونم از اون مطلب آسیب دید یادمان باشه دفاع نامناسب از ی فرد خیلی بدتر از دفاع نکردن و سکوت
دیل
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که هرکسی پیدا میشه احساساتی برخورد میکنه و متنی مینویسه از متن پیداست که چقدر طرفداران نماینده ی یاسوج سعی وتلاش برای منطقی نبودن حضور یک مرد عمل در برجام دارند. ایران افراد زیاد ونماینده هایی مث زارع داره ولی لیاقت رو کسانی دارند که سواد دارند. بازم ممنون از ابراز احساسات
دهدشتی مقیم یاسوج
Europe
بنازم حاجینه
ض از سوق
Asia/Pacific Region
واقعا این مطلب در مورد آقای تاج گردون و بزرگواری حقیقت محض هست.
آقای تاج گردون در حول و.حوش انتخابات در حال بدست آوردن اصلاح طلبان و.دولتیان هست.
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
انشاا خانم موسوی نژاد زحمت می کشن جناب دکتر تاجگردون رو با متن برجام آشنا میکنن و با تکیه بر علم لدنی خودشون دانش تاجگردون رو هم بالا میبرن. واقعا بعضی وقتا چاره ای جز گرخیدن واسه آدم نمیمونه. ..........
سیداحمدرضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خانم موسوی نژاد یکدفعه بفرمایید همه زحمات را زارع کشیدند.
برجام نیتز به یک اقتصاد دان ماهر داشت و چه کسی بهتر از دکتر تاج گردون.
مگر تمام مسءله برجام امنیتی یا دفاعی بود
مسلما همه میدانند که اهمیت اقتصادی آن بیشتر از سایر موضوعات است
و دکتر تاج گردون نیز در حوضه خود اظهار نظر کرده است.
افتاد
امینی فرد
Iran, Islamic Republic of
کاش تاجگردون با بذرپاش مماشات نمیکرد. اون نطق کوبنده در مجلس یک مناظره شجاعانه اما منطقی توسط تاجگردون میطلبید. مثلا یکی از اشکالاتی که تاجگردون هنگام سیاسی حرف زدن داره اینه که میگه "آمریکا تو باید ..." استفاده از لفظ "تو" در اینگونه مباحث غیرمتعارف هست. همچنین، وقتی میخواست از برجام به مجری بگه، به مثالهای فرضی اکتفا میکرد. امیدوارم این موارد اصلاح بشه.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
دشت مورم خالیه و بی داد ایکنه شوک
سرفاریاب
United States
انشاا خانم موسوی نژاد زحمت می کشن جناب دکتر تاجگردون رو با متن برجام آشنا میکنن و با تکیه بر علم لدنی خودشون دانش تاجگردون رو هم بالا . میبرن. واقعا بعضی وقتا چاره ای...دم نمیمونه. موندم ملت چی میزنن که فازشون این میشه.فازت چیه خواهرم
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نماینده ملی و افتخار استان
Iran, Islamic Republic of
زنده وپاینده باد دکتر ناج گردون
اگاه
Iran, Islamic Republic of
آقا تاجگردون گفته در برنامه تلویزیونی که با اقای بذرپاش داشته مجری تلویزیون گفته که وارد مسائل حاشیه ای نشوید تا تشویش اذهان عمومی نشود .سوال اینجا چطور آقا بذرپاش اینو رعایت نکرد ولی شما رعایتکردید .مگر این نبود که شما در تویزیون مسایل نگفته را بگوید. ولی واقعیت امر این است که شما ترسیدید از عواقب آن که مبادا بعدها برایتان مشکل بوجود آید .پس عوام‌فریبی نکنید مردم را هالو فرص نکنید .حالا بعد از مرگ سهراب چه سود.بعد در اینیستگرام توجیه بکنید چرانگفتم برای مردم قابل قبول نیست
نارکی
Iran, Islamic Republic of
مواضع تاجگردون بیشتر عوامانه و در حوزه روزنامه های زنجیره دهه هشتاد تداعی میکنه و ایشون بایستی بپذیره که با به عنایت به روشنگری رسانه ملی و اشرافیت مردم بر نقاط ضعف و قوت برجام خود رادر مظان عوام فریبی قرار ندهد و چرا که برجام ،خیلی ها را شرمنده خواهد کرد بطور یقین امریکا و متحدین غربی اش خواب ها برای برجام وما دید ه اند امیدواریم دوستان در تعبیر خواب اونها حکم معبرپیدا نکنند امیدواریم
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم نویسنده واقعا خانم هستن یا اسم مستعار!!!
دلم به حال شما و امثال شما می سوزد که برای بزرگ کردن نقش خودتان سعی در کوچک کردن بزرگ مردی مثل دکتر تاجگردون را دارید
ما ضمن احترام به دیگر نمایندگان استان، اعلام می داریم تاجگردون یکی از نمایندگان شاخص مجلس شورای اسلامی هستند که در تمامی کمیسیون های مهم مجلس حضور دارند و اما اینکه چرا تا قبل از انتشار گزارش تاجگردون صحبت نداشتند باید خدمت شما عرض کنم موضوعی به این مهمی قواعد خاص خود را دارد و تا قبل از انتشار گزارش نهایی کسی حق اظهار نظر شخصی در این مورد را ندارد که دکتر تاجگردون ادب و قواعد را رعایت کردند ولی دیدید بعد از انتشار گزارش چطور واکنش نشان دادند و این مساله نشان از تسلط علمی و کامل ایشان بر این موضوع را نشان می دهد بطوری که آنجا که خبرنگار از ایشان می پرسند که به نظر شما تشکیل کمیسیون برجام درست بود یا نه ایشان با قاطعیت گفتند که اشتباه بود و کار از اول می بایست به کمیسیون امنیت واگذار می شد.
لذا شما و امثال شما دلتون را به این مسالیل خوش کنید تا دولتتان بگذرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
بعضی از عزیزان جدیدا به آقای تاجگردون لقب ناپخته سیاسی و اینکه از سیاست سر در نمیاره رو میدن . برای بنده سوال اینجاست که این عزیزان از سیاست چی میدونن؟؟ وچند دفعه تو مسائل سیاسی کلان شرکت داشته اند که چنین اظهار نظرهایی میکنن ؟؟ اوج حرکت و رفتار سیاسی این عزیزان مربوط میشه به بحث ها وصحبت هایی که تو مهمانی های خانوادگی بعد از شام رد وبدل میکنن . اتفاقا آقای تاجگردون بسیار سیاستمدار و با فکر هستن . قرار نیست که عموم جامعه بتونن از سیاست سر در بیارن . لطفا از چیزی که سر در نمیارید در موردش اظهار نظر نکنید
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع همان کاری را با مردم بویر احمد کرد که .. ا مردم مصر انجام داد
م.ج
Iran, Islamic Republic of
خانم .. اول شما و امثال شما نمی دونید سیاست ،برجام یا فرجام چیه اول معنی اونا رو یاد بگیرید بعد اظهار نظر کنید دوم اینکه حیف از شان تاجگردون که امثال شماها که اینقدر کوته فکرید در مورد ایشان اظهار نظر کنید سوم اینکه تا امروز استان چنین شخصی رو از نظر سواد و کارایی نداشته حیف صد حیف می دونم که این اظهارات رو ثبت نمی کنید اما....
روزگار
Iran, Islamic Republic of
آقا آگاه تاجگردون جز خدا از بنده سر زمین ترسی ندارد.حتما خودت آنقدر ... داری که فورا .. را وسط میاری ، برو کمی با خدای خودت راز ونیاز کن که احتیاج داری ،
Iran, Islamic Republic of
استاندار نیکزاد سه سال پیش به تاجگردون گفت ناپخته سیاسی. ما که تازه فهمیدیم
آگاه
Iran, Islamic Republic of
اگه تاجگردون ناپخته سیاسی بود معاون سیاسی نیکزاد و خود نیکزاد را با یک پیامک شوت نمیکرد به بیرون از استان
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج گردون که .. ندارد چطور عضو کمسیون برجام شد ایشان مدرکش را از خارج ..است
ع.ش
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تا حالا نماینده ای مثل تاجگردون نداشتیم و بعدها هم نخواهیم داشت
بهترین نماینده جنوب کشور
چرا تعصب الکی دارین به جناحهای سیاسیتون
یکم واقع بین باشین
ع.ش
Iran, Islamic Republic of
یکم برین برنامه های تلویزیونی رو ببینین و خودتون تحلیلش کنین نه اینکه هر کسی چیزی گفت باور کنین و بیاین کامنت بزارین
بدی مملکت ما اینه که تقلید زیاد شده باید تاسف خورد به این طرز تفکر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1