تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۱۲۹۸۱۳

پرویزی: برتری تفکر و تعقل بر تفرقه و قوم‌گرایی

۳۱
۰
کبنا ؛.parvizi
جناب مهندس پرویزی لطفاً در مورد شروع فعالیت‌های سیاسی‌تان مختصراً توضیح دهید؟
سلام و درود بر ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و آرزوی موفقیت برای شما و همه خدمت گذاران به اسلام و انقلاب. فعالیت‌های سیاسی را تقریباً از دوران متوسطه و به صورت جدی از آغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و با رهنمودهای شهید محمدتقی بشارت و برادر گرامی حاج بهرام تاجگردون در منطقه آغاز گردید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر دامنه این فعالیت‌ها اضافه گردید.
در میان دو تفکر سیاسی (اصولگرا و اصلاح‌طلب) حضرت‌عالی به چه طیف سیاسی نزدیک‌ترید؟ اصلاح‌طلب یا اصولگرا؟ هرچند که اطلاع دارم که از لیدرهای حاج بهرام تاجگردون و از نیروهای نزدیک به ایشان در زمان کاندیداتوری در انتخابات گذشته بودید.
بنده ضمن احترام به تمامی تفکرات و گرایش‌های سیاسی موجود و موردقبول نظام، اصلاح‌طلب ولایت مدار هستم.
موضوعی وجود دارد مبنی بر اینکه حضرت‌عالی در میان‌دوره‌ای مجلس ششم به حاج بهرام تاجگردون مراجعه و از ایشان درخواست کردید که از کاندیدای ترک‌زبان حمایت کند اما ایشان نپذیرفتند و از حاج عبدالرحیم رحیمی حمایت کردند، آیا این موضوع صحت دارد؟ لطفاً توضیح بدهید.
اول اینکه نبش قبر گذشته دردی از جامعه ما دوا نمی‌کند و باید به فکر آینده و توسعه شهر و دیارمان باشیم که تنها با اتحاد و همدلی به دست می‌آید؛ اما این موضوع میان من و برادر عزیزم آقای تاجگردون و استادم غفار نگین تاجی مطرح و بنده پیشنهاد دادم با توجه به اینکه اقوام ترک‌زبان سالیان سال از ایشان حمایت کرده‌اند شایسته است این دوره از کاندیدای ترک‌زبان که بنده باشم حمایت کند، مخالفتی از طرف ایشان صورت نگرفت اما صلاح‌دیدند که از آقای حاج رحیمی حمایت کنند و سرانجام اختلافات درون گروهی ما باعث شد که مرحوم نبی زاده روانه مجلس شود که امیدوارم هیچ‌وقت این اختلافات دیگر تکرار نشود.
سال‌ها به عنوان لیدر در کنار حاج بهرام تاجگردون بودید، علت محبوبیت ایشان علیرغم سال‌ها ساکن شدن در تهران چه چیزی می‌تواند باشد؟
انقلابی بودن ایشان پیش از انقلاب و جسارت ایشان موجب محبوبیت وی در بین مردم شده است.
آیا همچنان تفکر حاج بهرام تاجگردون را قبول دارید؟ آیا هنوز با ایشان ارتباط دارید یا فاصله گرفته‌اید؟
اگر همچنان تفکر ایشان اصلاح‌طلبی همراه با ولایت مداری باشد، کاملاً قبول دارم و دعاگوی ایشان هستم و هم‌اکنون متأسفانه به دلیل سکونتشان در تهران، ارتباطی با ایشان ندارم.
طبق نظرسنجی‌های میدانی اکثریت قریب به اتفاق ترک‌زبانان گچساران و باشت به تفکر اصلاح‌طلبی نزدیک هستند و در انتخابات ریاست جمهوری هم بر اساس این تفکر رأی به کاندیداهای اصلاح‌طلب می‌دهند، علت این‌که در دوره‌های گذشته تصمیم گرفتند در انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی قومیتی رأی دهند، چه چیزی می‌تواند باشد؟ آیا با این تصمیم موافقید؟
انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی به صورت درون شهرستانی هست و به علت عدم رعایت عدالت اجتماعی، شایسته‌سالاری و انحصارطلبی و زیاده‌خواهی عده‌ای از افراد و نادیده گرفتن بعضی از افراد جامعه، انتخابات به جای سمت‌وسوی تفکر و تعقل، به سمت قومیت‌گرایی روی آورد که امیدوارم از این پس این موضوع مهم از جامعه رخت بربندد.
این تصمیم (قومیتی کردن انتخابات) هرچند به صورت موقت منجر به پیروزی ترک‌زبانان شد، اما در طولانی مدت نتیجه عکس داشت و عملاً تا قبل از قبولی دکتر غلامرضا تاجگردون در مجلس نهم، دوستان ترک‌زبان بر اثر همان تصمیم در انتخابات شورای اول، به حاشیه رانده شدند. آیا در صورت بازگشت به انتخابات شورای شهر اول، باز هم از این تصمیم حمایت می‌کنید؟
این تصمیم‌گیری صرفاً اعتراضی از جانب برادران ترک‌زبان مبنی بر عدم رعایت عدالت اجتماعی و شایسته‌سالاری و نادیده گرفتن سایر اقشار موجود در شهرستان گچساران بود و پس از دوره اول شورای شهر که در این شهر خدمات شایسته‌ای هم صورت گرفت، بزرگان و تحصیل‌کردگان رهنمودهای لازم را ارائه دادند مبنی بر کم‌رنگ کردن نگاه قومیتی و روی آوردن به شایسته‌سالاری و احترام به تصمیم اکثریت مردم. شایان‌ذکر است که مردم شریف گچساران در دوره‌های دوم، سوم و چهارم افراد توانمندی از این قشر در شورای شهر انتخاب نمودند و اگر کسی هم شایسته بوده و به حاشیه رانده‌شده ظلمی بر جامعه و شهر گردیده است.
قبلاً از حضور دکتر تاجگردون در مجلس شورای اسلامی، عزیزان ترک‌زبان علت قومیتی رأی دادن خود را عدم توجه به نیروهایشان در تقسیم‌بندی پست‌های مدیریتی می‌دانستند، اما بعد از حضور دکتر تاجگردون در مجلس و سعی در برقراری عدالت و نداشتن نگاه قومیتی (نمونه بارز آن حضور چندین مدیر ترک‌زبان در رأس ادارات)، چه دلیلی وجود دارد که باز در این مدت عده‌ای دم از قومیت‌گرایی می‌زنند؟ آیا استفاده از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف قابل‌قبول است؟
البته در این‌که حضور افراد مختلف با تفکر و سلیقه‌های متفاوت در انتخابات به پرشورتر شدن آن می‌انجامد و این امر مورد استقبال همه دوستداران نظام جمهوری اسلامی است شکی نیست. عدم توجه مسئولین در خصوص چینش نیروها در سطح ادارات و نهادها و ارگان‌ها با توجه به عدم شایسته‌سالاری و عدم رعایت عدالت اجتماعی و نادیده گرفتن بعضی از اقشار جامعه این موضوع (قوم‌گرایی) پیش‌آمده است و انتظار بنده این است که با توجه به نداشتن نگاه قومیتی از طرف برادر عزیزم جناب دکتر تاجگردون، این حرکت تا حدودی کمرنگ شده و مردم بتوانند با خیال آسوده و راحت و با تفکر و تعقل نسبت به تعیین سرنوشت خود اقدام نمایند.
به نظر می‌آید برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی حوزه گچساران و باشت، اکثر بزرگان ترک‌زبان به این نتیجه رسیده‌اند که تفکر و تعقل را بر قومیت و قومیت‌گرایی ترجیح دهند و البته این را تا حدودی در حوزه عمل و برگزاری همایش‌های مختلف نشان دادند. به نظر شما آیا مردم ترک‌زبان منطقه گچساران و باشت که آرای بسیار زیادی نیز دارند و این را در انتخابات گذشته نشان داده‌اند، در این راه بزرگان خود را همراهی می‌کنند؟
ابتدا این را بگویم که نه‌فقط ترک‌ها باید تفکر و تعقل را بر قومیت ترجیح دهند، بلکه بایستی همه اقوام و گویش‌ها برای بهتر شدن اوضاع از این موضوع تبعیت کنند. حمایت بزرگان و تحصیل‌کردگان این قوم از کاندیداتوری دکتر تاجگردون حمایت بر اساس همین برتری تفکر و تعقل بر قوم‌گرایی بوده است و امیدوارم که این برادر محترم و توانمند پس از کسب موفقیت مجدد به عنوان وکیل مردم، این موضوع مهم و اساسی را در نظر داشته باشد. مطمئناً مردم شریف گچساران و باشت به خصوص برادران ترک‌زبان از این تصمیم که به خیر و صلاح نظام، جامعه، استان و شهرستان هست، حمایت جانانه خود را خواهند داشت و دکتر تاجگردون هم از توان فکری سایر کاندیداها در زمینه‌های مختلف برای رشد و بالندگی منطقه استفاده خواهند کرد.
مدتی بود از صحنه سیاسی گچساران با کوچ به شهر شیراز فاصله گرفته بودید، چه شد که باز تصمیم گرفتید که وارد گود شوید و علناً از دکتر تاجگردون حمایت کنید؟ آیا خطری احساس کردید که نتوانستید بی‌تفاوت باشید؟
اولاً ایران عزیز سرای من است. ثانیاً بنده هیچ‌وقت از صحنه سیاسی گچساران فاصله نگرفته‌ام و همانند دوره‌های گذشته چه در گچساران، چه در شیراز در صحنه بوده و هستم و نسبت به انقلاب، نظام و مردم احساس مسئولیت می‌کنم و نمی‌توانم نسبت به همه مسائل اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی نظام بی‌تفاوت باشم و حمایت علنی این‌جانب از عملکرد دکتر تاجگردون به‌دوراز هیاهو چالش‌های سیاسی از روی عقلانیت و درک صحیح با توجه به خط فکری (اصلاح‌طلب بودن هردوی ما) و توان ایشان می‌باشد.
در همایش ترک‌زبانان پنج روستا (سربیشه، بید زرد، کلاغ نشین، پاکوه وماهورباشت) که چندی پیش در روستای سربیشه برگزار شد، عده‌ای با فرستادن پیامک‌های تهدیدآمیز و مزدور خواندن مردم، سعی کردند مانع حضور مردم ترک‌زبان در این همایش شوند، این‌که موفق شدند یا خیر را کاری ندارم که تصاویر گویای همه چیز بود، اما سؤال آن است که چرا اخلاق در جامعه ما این قدر رنگ‌باخته است؟ آیا به دست آوردن قدرت با هر ترفندی ارزش دارد؟ آیا با زور و تهدید و مزدور خواندن مردم، می‌شود وکیل آن‌ها شد؟
باید بگویم این کار زشت را هیچ عقلی نمی‌پسندد و بر همین اساس است که می‌گوییم تصمیم باید بر مبنای فکر و تعقل باشد و همه جوانب کار اعم از بالندگی و رعایت اخلاق اسلامی در جامعه مدنظر باشد. مطمئناً افرادی که دست به این کار خطا و زشت زده‌اند هم‌اکنون پشیمان شده و خواهند شد و اظهار ندامت خواهند کرد.
اگر بخواهیم مقایسه کنیم عملکرد دکتر تاجگردون در سه سال و چند ماه که نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هستند با سال‌های پیش از ایشان و نماینده‌های سابق، چه کسی موفق‌تر عمل کرده است؟
ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نمایندگان ادوار گذشته که با توجه به توانشان در سطح حوزه انتخابیه خود فعالیت کردند، باید به صراحت بگویم که عمل فرد گواه فرد است. آوردن بودجه در سطح استان و شهرستان، انجام کارهای زیربنایی، عمران و آبادی و حضور دکتر تاجگردون در جامعه و مجلس قابل قیاس با نمایندگان ادوار گذشته نیست. ولی در خصوص به‌کارگیری نیروهای شایسته انسانی با توجه به عدالتی که از ایشان سراغ دارم انتظار بیشتری است که امیدوارم در آینده نزدیک شاهد این امر مهم یعنی رعایت بیشتر شایسته‌سالاری به‌دوراز قومیت باشیم.
چه صحبتی با ترک‌زبانان حوزه گچساران و باشت در مورد انتخابات هفت اسفند مجلس شورای اسلامی دارید؟
صحبت بنده چه با برادران ترک‌زبان و چه سایر گویش‌ها این است که خود را برای دو انتخاب سرنوشت‌ساز خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آماده و مشارکت حداکثری داشته باشند و سرنوشت خودشان را با انتخاب اصلح‌تر رقم بزنند.
آیا قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارید؟
بله از حوزه شیراز حتماً کاندیدا می‌شوم.
ضمن تشکر از حضرت‌عالی که وقتتان را در اختیار تحریریه توازن قرار دادید، اگر ممکن است با شنیدن اسامی زیر اولین کلمه‌ای که به ذهنتان خطور می‌کند را بیان کنید:
حضرت امام خمینی (ره)؛ انقلاب
مقام معظم رهبری؛ شایسته رهبری
آیت‌الله منتظری؛ قائم‌مقام رهبری
آیت‌الله طالقانی؛ اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سیاست‌مدار کهنه‌کار
آیت‌الله سید حسن خمینی؛ مظلومیت-یادگار امام
آیت‌الله جنتی؛ شورای نگهبان
سید محمد خاتمی؛ گفتگوی تمدن‌ها
دکتر محمود احمدی‌نژاد؛ بی‌پروا
دکتر حسن روحانی؛ انرژی هسته‌ای
دکتر علی مطهری؛ نماینده واقعی مردم
مرحوم آیت‌الله ملک حسینی؛ پدر معنوی فارس و کهکیلویه و بویراحمد
حاج بهرام تاجگردون؛ انقلابی
مرحوم نبی زاده؛ وکالت ناتمام
دکتر غلامرضا تاجگردون؛ برنامه و بودجه
حاج علی مراد جعفری؛ برادر شهید
سید قدرت الله حسینی؛ برادر جانباز
سردار خورشیدی؛ جبهه و جنگ
حاج علی فولادی وندا؛ شرکت نفت
دکتر محمود کریمی؛ گذشت
گفت و گو از ایمان محمدپور فتح
منبع: هفته نامه توازن
نام شما

آدرس ايميل شما

هدایت
Romania
بی کار تر از پرویزی گیر نیاوردید؟خوش به حالش من لر هستم ولی خیانتی که ایشان در حق اتراک می کنند در تاریخ نوشتنی خواهد بود؟ تا منافع خودش در میان بود خودش را به ترک ها چسبانید و عضو شورای شهر شد بعد هم همه را دست به سر کرد و رفت شیراز .... خودش و خانواده اش
ترک زبان
Iran, Islamic Republic of
سلام په بگو سی هم یونی که ایخی وشیراز کاندیدا شوی داری پاچه خواری ایکنی
سپهدار مرادی
France
متاسفم برای افراسیاب پرویزی خودش بانی نفاق بین ترک و لر بود
شرمت الله
United States
افراسیاب پرویزی یکی از بهترین نیروهای سیاسی این شهرستان است
استاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر پرویزی
بدون شک امثال پرویزی می توانند نقشه های بدخاهوان گچساران و باشت را با اتحاد و وحدت ناکام کنند.
درود بر دکتر تاجگردون
دوست
Iran, Islamic Republic of
راهی که تو در نظر گرفتی جز هلاگ خودت وقومت چیز دیگر نیست سرمایه گذاری روی احمدی نژاد میر حسین روحانی هر دم از این باغ .؟؟؟؟اگر فکر می کنی دسته روحانی تاجگردون در شیراز کاری انجام می دهند سخت در اشتباه هستی خدا شما را به را راست هدایت کند
دوست
Iran, Islamic Republic of
خدا شما را به را راست هدایت کند اگر کسی روی شما در جهت پیشرفتسرمایه گذاری کند بد بخت می شود
دوست
Iran, Islamic Republic of
دورغه دروغ
ترکهای قشقایی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد رهبر اصلاحات دکتر تاجگردون
باشتی اصیل
Iran, Islamic Republic of
اصلااعتقادی به ترک ندارم وروی انها نمیشه حساب کرد لرها پیروز میدانند قدرت فیزیکی وابتکار عمل لرها ورشادت وشهامت مردان لر در روز. رای گیری خیلی قوی تر از ترکها است . قطعا یک نفر در مقابل صد نفر..ترکها جنب جوش انتخاباتی ندارند وبی تفاوتند. تاجگردون پیروز انتخاباته.
تاریخی
Iran, Islamic Republic of
جالب اینجاس که خودشو بعنوان ولایت مدار معرفی میکنه ولی در رابطه با منتظری میگه قائم مقام...جناب پرویزی شمایی که ادعای ولایت مداری دارید حتما میدونید که امام راحل ایشون رو عزل کردن...در ضمن جناب پرویزی بیشتر حزب باد تشریف دارن تا اصلاحطلب یا اصولگرا..خیلی جالبه
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای پرویزی متاسفم،ایشان برای منافع شخصی چسبیده به تاجگردونوهیچگونه محبوبیتی در گچساران ندارند وترکها با تمامی وجود از فولادی حمایت خواهند کرد.
جناب خان
Iran, Islamic Republic of
یا علی حاج علی
Iran, Islamic Republic of
فقط بگم متاسفم برای دوست عزیز پرویزی که با این مصاحبه خودش خراب کرد
باشت
Iran, Islamic Republic of
### بار اول شانس با ترک ها یار شده..از وقت طلایی استفاده کنید
ایمن
Iran, Islamic Republic of
ایمان محمدپور چقدر گرفتی که اینقدر حلقه به گوش شدی .
اگاه
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون به خدا قسم مردم اینبار بلایی که بر سر سید قدرت اوردند برسر شما هم میارن خصوصا همشهریهای ترک زبان که این دوره لرها نسبت به انها تمایل نشان دادند پس به رای ترک ها خوشبین نباش که همین اقای پرویزی هم رای نمی دهد.از طرف دیگر شما رای خیلی خودی ها را هم از دست دادی وکلام اخر شما اکنون در راس قدرت هستی ومردم در ظاهر میگن به شما رای میدن ولی در نهایت اینطور نمی باشد وبا توجه به اینکه ادم عاقل وزیرکی هستید مطمن هستم ته دلت با نظر من موافق هست .
جا نباز
Iran, Islamic Republic of
تو که می خواهی در شیراز کاندیدا شوی پس چه کار به گچساران داری مردم ترک و لر خود دارای بینش ومتفکر هستند پس تو خود شیرینی نکن
اصول گرا
Iran, Islamic Republic of
به خدا تاج گردون یک غنیمت ویک گوهرتابناک می باشد.بدون ازهرگرایشی نگذاریم این فرصت ازدسنمان برود.بارای به ایشان شاهدآبادانی استانمان خواهیم بود.
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
همه میشناسنت
ماهورباشت
Iran, Islamic Republic of
افراسیاب پرویزی مردی پاک و بدون ریا
نفتی هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردان متفکری همچون پرویزی.
دردنیای امروز دیگر قوم گرایی و تعصبات غیرمنطقی جایگاهی ندارد.

بهترین گزینه تاریخ مجلس غلام تاجگردون است وهمه متوجه این قضیه شده اند.ترک ولر همه باهم برادرند وهیچ قومی برقوم دیگر برتری ندارد مگر به تقوا وپرهیز گاری.
Iran, Islamic Republic of
چه مصاحبه بی تفکری / مصاحبه گر باید سئوال کند نه اینکه قبل از سئوال خودش جواب را بگوید . آبکی ترین مصاحبه ای بود که خواندم . آخرش ما متوجه نشدیم ایمان محمدپور خبرنگار است ، سیاستمدار است ؟ اقتصاد دان است ؟ کارگر شهرداری است و یا ... ؟ اما آقای پرویزی مهندس نیست . ایشان تنها دوره ضمن خدمت در رشته علوم تربیتی خوانده است . ونکته آخر / جوری رنگ ولعاب به مصاحبه داده شده که انگار با خاتمی عزیز مصاحبه کرده اند . بابا آقای پرویزی ۱۰۰ رأی ندارد .
abas
Iran, Islamic Republic of
نفرین مردم فقیر بر آدم های فرصت طلب
مطلع
Iran, Islamic Republic of
چند نکته از باب اطلاع اقای پرویزی:۱- درسال۸۸ در شیراز کلاه قشقایی که برسر میرحسین از سران فتنه نهادی و او را بغل کردی و بوسه بر گونه چپش نواختی یادت نرفته ؟ ۲ -در سال۹۲ در انتخابات شورا ها خودت و دکتر کریمی فریاد لیست قشقایی سردادید یادته ؟ و گفتید حاج غلام گفته لیست ترکی بدهیدمن هم حمایت میکنم یادته ؟۳- یه سوال دیگه رد صلاحیتت در ۹۲ شیراز در تعقل موردادعایت دخیل بوده یا نه ؟ دوست عزیز از اینکه جاج بهرام و حاج غلام ترا بعنوان متفکر و عاقل پذیرفته اند باعث مسرت بنده و همشهریان ترک زبان گردید
Iran, Islamic Republic of
افراسیاب متاسفم برات. خودت تخم نفاق ترک و لر تو این شهر گذاشتی.خودت همه جوانان قشقایی رو نابود کردی. امشب طائفه جنابعالیم برای مهندس فولادی جلسه گذاشتن و اعلام حمایت کردن. بورو ### . ننگ بر شماها باد ننگ
سیداحمدرضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام
درود بر مهندس پرویزی و انتخاب بجایشان.
ان شا الله در شیراز موفق و پیروز باشید.
نظر
Iran, Islamic Republic of
باانکه لیاقت مجلس رادارین،ولی ایا اینروزها لیدرها،ومدیران کل انتصابی تون دست به کارهای بزرگی دارن میزنند،اشنایان واقوام شان را بکارمیگیرند.فکرنمایم احساس خطر نموده وبااین رفتارهایشان دارن دوستان راازشمادورمینمایند.مشابه برف وکبک نباشید.بااین اوضاع انتخابات دشواری ازنوع رقابت پیش رو دارید.قوم ترک زبان دقیقه ۹۰به شما رای نمیدن.
الادی کوهسرکی
Iran, Islamic Republic of
... تا دقیقه نود یار تاجگردونه ولی تو وقت اضافه رای انها تو سبد فولادی.استثنا نداره از خسرو طاهری کاویانی وبقیه..............دکتر قافیه را باخته بد جوری.مگر اینکه جعفری کاندید بشه. امشب راست یا دروغ شنیدم جعفری قصد کاندید شدن تو گچساران را داره یعنی از شیراز منصرف شده.اگه صحت داشته باشه تاجگردون با ارای بالا راهی بهارستان میشود .انوقته که ..ا مایوس از قبولی فولادی به تا جگردون رای میدن.هر چه خواست خدا هس همان میشود.
بیمارستان نفت
Iran, Islamic Republic of
لیدر شما ۵ نفر ازبستگان و دوستانش را در د.. بکار گرفت و گفت جواب نماینده با من. .. تا کی؟
میثم
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای خبرنگار سوالات شما معلومه که از قبل و خودتان هم جواب رو با سوال میگین پس چه نیازی به سوال پرسیدن بودش از قبل معلوم هستش که شما دارید از اقای تاجگردون حمایت میکنید و اما پرویزی بخاطر ترس از تایید نشدن در شیراز و رفاقت اقای تاجگردون با استاندارد شیراز ناچار به حمایت از تاجگردونه ولی شما جایی خودتان میتوانید صحبت کنید نه مردم ، گروهی که دنبال تفرقه بین لر و ترک هستن بفهمند سخت در اشتباهن مردم اگاه شدن و لر و ترک فرقی ندارند...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1