تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۱۲۹۷۴۲

از برخورد شدید تا مهربانی نیروی انتظامی و علاقه مردم به اسلحه

۰
کبنا ؛نقش ائمه جماعات در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است


رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش اعضای شوراهای شهر و روستا و همچنین ائمه جماعات در زمینه‌های مختلف از جمله اصلاح اختلافات قومی و خانوادگی، کاهش نزاع و سرقت تاثیرگذار است.


 امروز در محل مهمانسرای فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نشست تخصصی و هم اندیشی فرماندهان، روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های این استان با شورای اسلامی شهر و روستا و ائمه جماعات به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین محمدی با طرح این پرسش که تامین امنیت وظیفه کیست؟، اظهار داشت: نیروی انتظامی و یا دستگاه قضایی به تنهایی نمی‎توانند امنیت را حفظ کنند و این مهم نیازمند عزم همگانی است.
پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است
رئیس پلیس پیشگیری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: نشست تخصصی و هم اندیشی فرماندهان، روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های این استان با شورای اسلامی شهر و روستا و ائمه جماعات با هدف ارتقا تعامل بین پلیس، ائمه جماعات و اعضای شورای شهر برای پیگیری از وقوع جرم برگزار شد.
سرهنگ محمد خسروی ابراز کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری همه جانبه پلیس با اقشار مختلف مردم زمینه ایجاد افزایش هر چه بیشتر امنیت و پیشگیری از جرائم، ببود وضعیت احساس امنیت و مشارکت در امنیت عمومی فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه بافت قومی و قبیله‌ای بر استان کهگیلویه و بویراحمد حاکم است، بیان کرد: برگزاری چنین نشست‌های سبب تعامل بیشتر می‌شود که نقش آن در کاهش جرائم بی‌بدیل است.
خسروی با تاکید بر اینکه پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است، افزود: نقش اعضای شوراهای شهر و روستا و همچنین ائمه جماعات در زمینه‌های مختلف از جمله اصلاح اختلافات قومی و خانوادگی، کاهش نزاع و سرقت تاثیرگذار است.

همایش پلیس، امنیت و اصناف در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد


 با حضور فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از بازاریان همایش پلیس،امنیت و اصناف در این استان برگزار شد.

ظهر امروز همایش پلیس،امنیت و اصناف با حضور فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از بازاریان در سالن اجتماعات اتاق اصناف در یاسوج برگزار شد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن محکوم کردن برخورد ناشاسیت و بی‌مسئولیتی آل سعود در برابر حجاج بیت الله حرام،اظهار داشت: در ایران جایگاه بازار و بازاری جایگاه ویژه و منحصر به فردی است و حتی خاستگاه خیلی از حرکت‌ها و جنبش‌های اسلامی بازار و بازاری بود.
وی با اشاره و یادآوری اعتصاب بازاریان تهران در ۲۲ بهمن سبب شد که نبض اقتصادی کشور کمر اقتصادی دولت را بشکند،عنوان کرد: در مناسبت‌های مختلف بازار توانسته منزلت و جایگاه خود را حفظ و نشان دهد.
غلام زاده ابراز کرد: کاسب حبیب خدا است و باید طوری عمل کند که جایگاه بازار و اصناف در بین مردم به خوبی و حسن نام شناخته شود.
وی با اشاره به شعار پلیس در هفته ناجا" اقتدار پلیس،همدلی و همزبانی،امنیت و آرامش" گفت: پلیس باید تکلیف محور و قانون مدار باشد و آگاه به زمان و مکان و قدرت تدبیر هنرمندانه کارها را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه پلیس باید در برابر قانون گریزها مقاومت کند،عنوان کرد: پلیس در برابر خلافکاران برخورد شدید داشته و در برابر آحاد مردم با مهربانی رفتار کند.
غلام زاده بیان کرد: پلیس مقتدر باید در برابر آحاد مردم به خصوص قشر زحمتکش اصناف و بازار باید تعامل داشته باشد.
وی هدف از برگزاری این همایش را هم اندیشی و تبادل نظر جهت پیشبرد اهداف و ایجاد امنیت در جامعه دانست و افزود: اگر افرادی در حال بدنام کردن بازار هستند و بدون جواز و با کلاهبرداری و عدم رعایت شئونات نظم بازار را برهم میزنند باید خود بازاریان نسبت به این مسئله آسیب شناسی کنند.

 
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:
هدف نیروی انتظامی استفاده از ظرفیت بازار برای برقراری امنیت است


سردار غلامعباس غلامزادهفرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انتظامی دنبال مچ گیری و متهم کردن بازاریان نیست، بلکه به دنبال استفاده از ظرفیت عظیم بازار برای برقراری نظم و امنیت است.
 سردار غلامعباس غلامزاده ظهر چهارشنبه در همایش «پلیس، امنیت و اصناف» افزود: با مطالعه تاریخ به ویژه در ایران می توان به جایگاه منحصر به فرد بازار و بازاریان پی برد، به گونه ای که حتی پس از ورود اسلام به ایران بازار و بازاریان خواستگاه بسیاری از حرکت ها و جنبش های اسلامی بودند.

وی بازار و بازاریان را مترادف سختکوشی و امانت داری دانست و اظهار داشت: این دو معنی از دیرباز در ذهن مردم نقش بسته است.

غلامزاده یادآور شد: در حوادث قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز جایگاه و منزلت بازاریان را می توان مشاهده کرد که این امر به خصوص در دوران دفاع مقدس که بازاریان پشتوانه محکم رزمندگان بودند نمود بیشتری دارد.

وی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب نیز با اعتصاب بازاریان شهر تهران کمر رژیم ستمشاهی شکسته شد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از پلیس مقتدر به عنوان پلیسی نام برد که تکلیف محور و آگاه به زمان و مکان بوده و قدرت تدبیر داد و تصریح کرد: چنین پلیسی در مقابله با گردنکشان هیچ ابایی نداشته و طریقه برخورد با هر فردی در هر موقعیتی را می داند.

غلامزاده خروجی ارتباط و تعامل پلیس با مردم و بازاریان را رسیدن به هدف مشترک جامعه سالم عنوان کرد.

وی حرمت شکنی افرادی که به اسم بازاری فعالیت می کنند را از مهمترین مشکلات بازار کل کشور دانست و اضافه کرد: استفاده از توان نیروی انتظامی برای کنترل بازار باید آخرین راهکار باشد و در این خصوص افرای که باید حرمت بازار را نگه داشته و موارد پیش آمده را کنترل کنند خود بازاریان هستند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افرادی در ابتدا بدون مجوز در بازار فعالیت می کنند، تأکید کرد: فعالیت چنین افرادی طبق قانون حرام است.





فرمانده انتظامی استان عنوان کرد:
علاقه به اسلحه یک معضل اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد است


غلام زادهفرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد علاقه برخی مردم این استان به اسلحه را عامل بروز برخی مشکلات و یک معضل اجتماعی دانست.
 سردار غلامعباس غلامزاده بعدازظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی با برخی معتمدین و سران قبایل و طوایف در کهگیلویه وبویراحمد افزود: استفاده غیرمتعارف از اسلحه در مراسم های عروسی و سایر جشن ها در این استان موجب بروز چند قتل شده است.

وی بیان کرد: همین تفنگ که روزگاری ابزاری ضروری برای عشایر و مردم غیور این استان محسوب می شد اکنون به لحاظ برخی استفاده های ناصحیح به عنوان مهمترین معضل و خطر در خانواده ها تبدیل شده است.

غلام زاده اظهار داشت: با توجه به بروز حوادث ناگوار و قتل هایی که ناشی از شلیک اسلحه در مراسم ها و جشن های مختلف در استان رخ داده یکی از انتظارهای نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی از معتمدین محلی، راهنمایی و ایفای نقش آنها در این راستا است.

وی بیان کرد: تحقق و ایجاد امنیت و آرامش جامعه در گرو همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم با پلیس است.

غلام زاده گفت: نقش افراد ذی نفوذ و دارای پایگاه اجتماعی در این راستا تعیین کننده تر و با ارج تر از سایر افراد جامعه است.

فرمانده انتظامی استان عامل بروز برخی از جرایم در استان را ناآگاهی دانست و خواستار ارتقای سطح آگاهی های جامعه و خانواده ها شد.

وی به افزایش پدیده مواد مخدر  در استان اشاره کرد و گفت: دامنه وسیع این معضل حتی به روستاهای این استان کشیده شده است.

غلام زاده اظهار داشت: بزرگان و معتمدین محلی باید در هنگام بروز درگیری و ناهنجاری ها آب بر روی آتش باشند نه اینکه خود عامل بروز تنش و درگیری شوند.

ریش سفیدان و متعمدین حاضر در این نشست نیز به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و ارایه راهکارهای خود برای کاهش ناهنجاری هاو جرائم و ارتقای امنیت در این استان پرداختند.




دخیل کردن مردم استان در بحث تامین امنیت مستلزم فرهنگ سازی است
جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دخیل کردن مسوولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم این استان در بحث تامین امنیت مستلزم فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی گسترده است.




 سرهنگ مهدی انصاری در نشست هم اندیشی فرماندهان انتظامی و روسای کلانتری های کهگیلویه و بویراحمد با جمعی از ائمه جماعات و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان به منظور کاهش انواع آسیب های اجتماعی در استان افزود: امنیت ماندگار و پایدار زمانی در یک جامعه محقق می شود که مردم و مسوولان اجرایی نسبت به تامین آن دغدغه و حساسیت لازم را داشته باشند.
وی خواستار ارتباط و تعامل هر چه بیشتر ائمه جماعات و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای کهگیلویه و بویراحمد با پلیس، نیروی انتظامی و روسای کلانتری های این استان در راستای تامین مطلوبتر امنیت و کاهش بزهکاری ها و ناهنجاری های اجتماعی در استان شد.
انصاری میزان همکاری قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد با نیروی انتظامی و پلیس این استان در زمینه برقراری نظم، امنیت و آرامش، برخورد با مجرمان و کاهش آسیب های اجتماعی را مطلوب و رضایت بخش دانست و بیان کرد: انتظار می رود این روند مثبت با جدیت تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بحث امنیت و اهمیت چشمگیر آن در آیات و روایات متعدد بیان شده، اظهار کرد: امنیت دارای سه نوع مهم از قبیل رفتاری و ظاهری، روحی و روانی و معنوی است.
انصاری عنوان کرد: برای تقویت روزافزون دینی و معنوی جامعه باید تلاش گسترده ای شود زیرا تحقق این امر مهم موجب کاهش انواع آسیب های اجتماعی خواهد شد.
وی ابراز داشت: بدون وجود نظم، امنیت و آرامش همه جانبه در یک جامعه فعالیت در سایر عرصه های اجتماعی و کسب توسعه و پیشرفت چندان ممکن نیست.
انصاری افزود: تامین امنیت در جامعه تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست بلکه مسوولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم نیز باید در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
وی گفت: پلیس و نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد برای برقراری و تداوم نظم، امنیت و آرامش همه جانبه در این استان تمام همت و تلاش خود را به کار می گیرد و در این زمینه وابسته به هیچ گروه، حزب و یا جناحی نیست.



ایجاد امنیت در جامعه نیازمند همکاری تمام ارکان جامعه است
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد امنیت در جامعه نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها بوده که برقراری امنیت با نیروی انتظامی است.
خداکرم پاکروان امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم با محوریت بانک‌ها اظهار کرد: از زمانی که جوامع بشری به وجود آمدند همه به هم نیاز پیدا کردند خانواده به فرزند، پدر به پسر، همسایه به همسایه و سازمان به سازمان همه به هم وابسته و نیازمند هستیم.
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه امنیت یک کالای همگانی است و همه برای برقرای امنیت نیز باید همکاری کنیم، گفت: همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید با همراهی و همکاری تمام نسبت به تامین امنیت اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نمی‌تواند به تنهایی ایجاد امنیت کند، گفت: ایجاد امنیت در جامعه نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها بوده که برقراری امنیت با نیروی انتظامی است.
پاکروان در ادامه با اشاره به حجم بالای کار در پلیس آگاهی و مراجعه‌کنندگان متعدد اذعان کرد: شبانه‌روز مشغول خدمت هستیم تا امنیت برقرار شود به گونه‌ای که ماموران ما تا نیمه‌های شب بیدارند و پاسخگوی مراجعه‌کنندگان هستند.
این فرمانده ارشد انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت نصب دوربین‌های مداربسته بانک‌ها در استان تاکید کرد و گفت: در صورتی که بانکی دوربین آن نصب و روشن باشد و تصاویر محیط بیرون را ضبط کند در صورت وقوع جرم می‌تواند مجرم را شناسایی و کمک کار پلیس آگاهی باشد.
پاکروان در ادامه بر ضرورت پاسخ‌دهی سریع بانک‌ها به پلیس آگاهی تاکید کرد و گفت: بانک‌ها دوربین‌های خود را مجهزتر کنند و تمام زوایای بانک را دوربین نصب کنند.
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون در استان سرقت بانک رخ نداده ولی امکان هر اتفاقی وجود دارد، گفت: بانک‌ها باید دقت بیشتری در نصب دوربین‌ها داشته باشند و نهایت همکاری را با پلیس آگاهی در ارائه فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های بانک به منظور شناسایی مجرم یا مجرمان داشته باشند.
پاکروان در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تاکید به کاربران بانک‌ها در خصوص جعل اسناد اظهار داشت: برخی مواقع مشاهده می‌شود که به راحتی با اسناد جعلی فرد دسته چک دریافت می‌کند به گونه‌ای که به تبانی شباهت دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1