تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۱۲۹۶۲۲

دردهای ورزش بهمئی

۰
کبنا ؛

یعقوب جان‌افزا*



با سلام و احترام، عرض تبریک و آرزوی توفیق روز افزون جناب آقای رحمان اکبری مدیر جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی و همچنین تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات جناب آقای خوبی و آرزوی توفیق برای ایشان در همه زمینه ها.

 امید است متن بنده که شاید حرف‌های دل بسیاری از جوانان شهرستان باشد مورد توجه شما قرار گیرد و انتظار حقیر به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش مطالعه دقیق و توجه به آن می باشد.

امروزه که جامعه ما با تهاجم فرهنگی غرب دست و پنجه نرم می کند و دشمنان ایران و انقلاب هزارها حیله و نیرنگ برای ضربه زدن به ایران و انقلاب و به ابتذال کشیدن جوانان این مرز و بوم پیاده می کنند، و هر روزه با انواع روشها از جمله: تحریف فرهنگ اسلامی ایرانی، قرار دادن قشر جوان در معرض ابتذال و دور شدن از ارزشهای اخلاقی، کشیدن جوانان به سوی پدیده شوم اعتیاد و ... در حال ضربه زدن به این قشر می باشند بدون شک وظیفه سنگینی بر عهده وزارت ورزش و جوانان برای مقابله با آنها می باشد.

قطعا ورزش یکی از اموری است که می تواند اوقات فراغت جوانان را بصورت مفید پر نماید و آنها را در آغوش سلامت اجتماعی ، روحی و جسمی جامعه حفظ کند و نیروی سلامت و متعهد برای آینده کشور تربیت کند و قطعا در جهت بهبود و پیشرفت جوان ایرانی تلاش های فراوانی باید صورت گیرد. بدون شک ورزش توام با اخلاق و تعهد گزینه ای مناسب برای مقابله با عوامل ذکر شده و همچنین کمک به سلامت جامعه میباشد.

 سالهاست در شهرستان بهمئی ورزش رونق گرفته و در سایر رشته استعداد ها و سرمایه های انسانی فراوانی داشته و داریم، ولی متاسفانه همانگونه که مطلع هستید بسیاری از آنها از دست رفته و یا درحال از دست رفتن می باشند، سوای اینکه برخی از آنان نیز با تلاش خود و اهالی ورزش پله های ترقی را طی نمودند و مایه افتخار شهرستان گردیدند.

 همانطور که اطلاع دارید شهرستان ما از کمبود امکانات رفاهی و تفریحی رنج می برد و تنها سرگرمی و تفریح قشر جوان و نوجوان ما فعالیت های ورزشی می باشد و اداره ورزش و جوانان شهرستان وظیفه سنگینی در قبال این قشر دارد که انتظار می رود در آینده این وظیفه بهتر از پیش ادا شود.

انتظار می رود که شما و مجموعه شهرستان با برنامه ریزی علمی و البته عملی، تغییری محسوس و مفید برای جامعه ورزش شهرستان رقم بزنید.

مواردی را به سمع و نظرتان می رسانم از قبیل:

۱- مطالعه، برنامه ریزی و کار تخصصی، علمی و عملی در زمینه فرهنگ ورزش، اخلاق و ... و فرهنگ سازی در این زمینه و بخصوص فرهنگ سازی مطابق با فرهنگ اسلامی ایرانی

 ۲- بررسی دلایل موفقیت و یا عدم موفقیت برخی رشته های ورزشی شهرستان و استفاده مفید از نقاط ضعف و قوت آنها برای پیشرفت سایر رشته های ورزشی

 ۳- واگذاری مسئولیت هیأت ها و رشته های ورزشی به افراد متخصص، متعهد، با تجربه و پرانرژی و همچنین ایجاد چرخه ای برای نظارت و ارزیابی فعالیت هیأت ها

 ۴- جذب سرمایه‌های مادی و معنوی از استان و استفاده از منابع موجود شهرستان ( زیرا با دست خالی کاری پیش نخواهد رفت )

۵- جذب بخش خصوصی و تشویق آن برای سرمایه گذاری در ورزش شهرستان و فرهنگ سازی در این زمینه ضروری

 ۶- برگرداندن دوباره و استفاده مجدد از پیشکسوتان ورزشی و سرمایه های انسانی شهرستان که به هر دلیلی دور مانده اند و از این منبع غنی در شهرستان بسیار کم استفاده می شود.

 ۷- حمایت و پشتیبانی از تمامی رشته های ورزشی در سطح استان و کشور به نحو مطلوب و تلاش برای بالفعل نمودن استعداد ها و سرمایه های انسانی بالقوه شهرستان

 ۸- تلاش برای پیشرفت و ترقی سرمایه های انسانی و مدیران ورزشی شهرستان در سطح استان و کشور

 ۹- استفاده از ورزشکاران جوان و نخبه های شهرستان در کنار پیشکسوتان برای تربیت نسلی مفید و کارآمد برای آینده شهرستان

 ۱۰- تشکیل کار گروهی متشکل از پیشکسوتان، مدیران ورزشی، ورزشکاران متخصص و متعهد، نخبه های ورزشی و فرهنگی شهرستان و مسئولان ارشد شهرستان برای مطالعه دقیق و علمی، برنامه ریزی عملی و اجرای دقیق آنها در جهت پیشرفت های فرهنگی و ورزشی شهرستان و بخصوص جوانان و نسل آینده این مرز و بوم میباشد.

 و با آرزوی موفقیت برای شما در امر اخروی خدمت به بندگان خداوند در این جایگاه، امید است به یاری خداوند و تلاش اداره ورزش و جوانان شهرستان پیشرفت هایی مفید برای جوانان شهرستان و این دیار در آینده رقم بخورد و شاهد رشد روزافزون فرزندان این مرز و بوم باشیم .

نام نیکو گر بماند ز آدمی به کز او ماند سرای زرنگار


نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1