تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۱۲۹۶۱۹

کناره‌گیری از انتخابات؛ تفکر نادرست بر انتخابات نظام مهندسی حاکم است

۴
۰
کبنا ؛سید روح‌الله موسوی یکی از کاندیداهای انتخابات نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال بیانیه‌ای از انتخابات نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد کناره‌گیری کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است؛
سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین تشکل تخصصی کشور و بالاترین مرجع نظارتی ساخت و ساز شهری، قرار است در راستای اهداف خود که اجرای مقررات ملی ساختمان و ارتقای کیفیت سکونت­گاه­ها است، موثر واقع شود. انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی در چندین دوره اخیر، بویژه در این دوره از اهمیت خاصی برخوردار شده است. از آنجا که این انتخابات موضوعی درون حرفه­ای است و دامنه تبلیغاتی افراد صرفا در بین اعضای خود سازمان طرح می­گردد، بنابراین توسعه آثار تبلیغات آن به سایر بخش­های جامعه، تبعات سوء و نادرستی در افکار عمومی جامعه نسبت به این سازمان و اعضای آن رقم خواهد زد. در شعارهای انتخاباتی اعضای این استان در مکان­های غیر رسمی از دو قطبی کردن انتخابات در دو حوزه سردسیر و گرمسیر صحبت به میان می­آید که منجر به از هم  پاشیدگی هر سیستمی می شود.
شاید سوالاتی که در ذهن اکثر افراد این استان به ویژه قشر تحصیلکرده پیش می­آید این است که چرا استان ما عقب مانده است؟!!! چرا امثال چنین تفکراتی در میان مهندسین و  سایر اقشار فرهیخته­ استان حاکم شده است؟!! آیا جز این نیست که حاکمیت چنین تفکرات نادرستی باعث عدم توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد می­‌شود؟!!! متاسفانه موارد فوق تا حد بسیار زیادی نیز در انتخاب مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز موثر واقع شده است. چنین به نظر می‌­رسد که مهمترین رکن توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اصلاح اندیشه و دیدگاهی است که نسبت به خیلی از مسائل مهم، بویژه انتخاب افراد لایق و شایسته برای سکانداری پست­های مدیریتی استان می‌­باشد. حداقل انتظاری که از مهندسان تحصیل­‌کرده می رفت این است که نمایندگانی فارغ از وابستگی منطقه‌­ای و قومی قبیله­‌ای در انتخاباتی سالم برای رسیدن به اهداف یاد شده، رقابت داشته باشند.
اینجانب سید روح الله موسوی دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت ایران و عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج، پس از بررسی و رصد جریان انتخابات و مشاهده تفکرات نادرست حاکم بر انتخابات حاضر و عدم اعتقاد به نفوذ مسائل منطقه ای، با حفظ احترام نسبت به تمامی حمایت­های صورت گرفته از طرف همکاران عضو نظام مهندسی سراسر استان و جامعه دانشگاهی، تصمیم خود مبنی بر کناره­گیری از شرکت در انتخابات آتی هیات مدیره نظام مهندسی استان را اعلام می دارد.
امید است کسانی که داعیه آبادانی استان را دارند، بتوانند به وعده­های خود جامه عمل بپوشانند.
و من الله توفیق
سید روح الله موسوی
۱۴ مهر ماه ۱۳۹۴
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما که نماد یک انسان واقعی هستید
مهندس ناظر
Iran, Islamic Republic of
با توجه به این دستورالعمل که البته پس از مهلت یکماهه ثبت نام کاندیداها یعنی از ۱تیرماه تا ۱ مرداد ماه توسط وزیر محترم راه و شهرسازی ابلاغ شده است، انتخابات نظام مهندسی ساختمان وارد فاز جدیدی خواهد شد و روند انتخابات را دستخوش تغییرات جدی خواهد کرد.

با توجه به این ابلاغیه برخی از چهره های شاخصی که از ادامه کار باز خواهند ماند عبارتند از:
۱- عیسی شهامت؛ عضو فعلی شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، رییس سابق سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون انجمن نقشه برداران کشور
۲- سید ذبیح اله رمضانی؛ معاون سابق شهرداریاسوج و رئیس اسبق نظام مهندسی
۳- کیانوش بلوطی عضو فعلی شورای شهر گچساران
۴- بیژن حسن پور، عضو شورای انتظامی و عضو سابق هیات مدیره
۵- ابراهیم عبدالی عضو سابق شورای شهر یاسوج
شنیده می شود؛ رایزنی هایی از سوی وزرای مرتبط با وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است و ممکن است این ابلاغیه با تبصره های جدیدی همراه شود و تعدادی از افراد شامل این دستورالعمل بتوانند به انتخابات برسند که البته این موضوع فعلا نتیجه ای قطعی در بر نداشته است و باید منتظر تصمیمات آینده بود.
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
... شما همونی نبودید که در دوره لیسانس در دانشگاه سمنان میگفتید بهبهانی هستم؟؟؟؟؟
البته با لهجه غلیظ حوزه ثلاثی
؟
Iran, Islamic Republic of
خوب خودتو انداختی رو زبونها
تا حالا اصلا کسی شما رو میشناخت؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1