تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۱۲۹۵۷۶

ورزشکار ۱۵ ساله یاسوجی با مرگش ۵ بیمار را نجات داد

۰
کبنا ؛

 




1444128141677_18236.jpg

تعداد جان‌باختگان حادثه رانندگی حامل ورزشکاران کونگ‌فوکار به ۴ نفر رسید اما اهدای اعضای بدن کونگ‌فوکار ۱۵ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، به پنج بیمار نیازمند سلامتی دوباره بخشید.
پرویز یزدان‌پناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شامگاه سه شنبه ۱۴ مهرماه اعضای بدن یک ورزشکار ۱۵ ساله در یاسوج به نام متین کارگر از اهالی شیراز ساکن یاسوج به بیماران نیازمند اهدا و جان دوباره ای به آنان بخشید. این کونگ‌فوکار ۱۵ساله به دلیل تصادف رانندگی و خونریزی شدید در ناحیه سر دچار مرگ مغزی شده و به مدت چند روز نیز در بخش آی.سی.یو (مراقبت های ویژه) بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری بود.
وی بیان کرد: با پیشنهاد مسوولان واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و پس از رضایت خانواده مرحوم محسن کارگر برداشت دو کلیه، کبد و قرنیه های وی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انجام و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال یافت.
یزدان پناه در پایان ضمن ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و طلب مغفرت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای خانواده ایشان تصریح کرد: این شانزدهمین مورد اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴ بوده است.
خودروی شخصی پراید حامل کونگ‌فوکاران تیم یاسوج که روز شنبه یازدهم مهر ماه در راه برگشت از ر‌قا‌بت‌های هنرهای فردی قهرمانی کشور از تهران بود در کیلومتر ۶۸ محور یاسوج – اصفهان با یک دستگاه اتوبوس اسکانیا برخورد می‌کند و طی آن دو نفر از ورزشکاران نوجوان یاسوجی به همراه مربی‌شان در جا کشته می‌شوند و سه نفر دیگر با مصدومیت شدید به بیمارستان منتقل می‌شوند.
متاسفانه این حادثه دلخراش موجب مرگ «ایمان غلامپور»، مربی ۴۸ ساله تیم کونگ‌فوی یاسوج، به همراه پیمان انصاری و ایمان غضنفری دو ورزشکار نوجوان ۱۳ ساله می‌شود و اعضای بدن محسن کارگر نیز به دلیل مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.
ورزشکاران یاسوجی در این سفر با خودروی شخصی به ر‌قا‌بت‌های استان البرز اعزام شده بودند.
---------------------------------
فتحی
-----------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1