تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۲۹۳۳۷

سیاسیون کهگیلویه در تله اشتباه محاسباتی

۴۸
۰
کبنا ؛عزت الله ناصری
محاسبات، مبنای تصمیم گیری و اقدام است و محاسبات غلط، فرد یا گروهی را به پرتگاه شکست می کشاند، محاسبات نادرست، باعث هدر رفتن زمان و سرمایه جامعه می شود و برخی نامزدهای احتمالی انتخابات کهگیلویه بزرگ از آن جمله اند.
koh
 
 
از دیدگاه من سه نفر از نامزدهای احتمالی انتخابات، بیش از بقیه، چنین محاسبات غلطی دارند و خود و یارانشان در یک روز از بهمن ماه امسال عرق سرد بر پیشانیشان خواهد نشست. آقایان عدل هاشمی، محمود منطقیان و قادر لاهوتی.این افراد با وجودی که هر یک دارای ویژگی های شخصیتی برجسته هستند و در برخی موارد شخصیتی با نفوذ و مورد احترام دارند اما متاسفانه دچار غلط محاسباتی شده اند و شاید هم مشاوران و اطرافیان به طمع دست یابی به اهدافی، آنان را به سمت این خطاها سوق داده اند.
محاسبات غلط عدل هاشمی:
آقای هاشمی، شخصیتی مورد احترام است و با وجود تحصیلات کمش توانست پله های ترقی را به خوبی طی کند اما محاسبات نه چندان منطقی، او را به سمت میدان پرخطری حرکت داده است .
اشتباه محاسباتی اول:  آرای طایفه ای بسیاری دارد. او از یک جهت خود را به عنوان یک بویراحمدی نشان می دهد که مورد حمایت آنان است و از سوی دیگر با افراد شاخص حوزه ثلاث (طیبی، بهمئی و دشمن زیاری) جلسه می گذارد. مطمئنا در یک دوگانه ثلاث، بویراحمد، او بازنده است.
اشتباه محاسباتی دوم: صلاحیتش تایید خواهد شد. بسیاری از فعالان سیاسی، تردید دارند که صلاحیت وی حتما تایید شود. این اشتباهی است که سیدمحمد موحد نیز مرتکب شده بود و با وجود حدس ها و پیش بینی های بسیار فعالان سیاسی و رسانه ای آن زمان تا روز آخر ماند و شکست سنگینی خورد.
اشتباه محاسباتی سوم:  می توان با رایزنی و ایجاد موج اجتماعی، نظر شورای نگهبان را تغییر داد. قطعا اگر این محاسبه درست می بود، موحد در دور قبل رد صلاحیت نمی شد. چون هم موج قوی تری راه انداخته بود و هم شانس پیروزیش بسیار بالاتر از عدل هاشمی بود و هم به پشتوانه ی بیست سال نمایندگی مجلس و روابط گسترده با سیاسیون ملی، قدرت چانه زنی بسیار بسیار بیشتری با شورای نگهبان داشت. غافل از اینکه خوشبختانه هنوز شورای نگهبان جزو معدود نهادهایی است که ضوابط مستحکم و خلل ناپذیر بر تمام روابط حاکم است.
محاسبه های غلط منطقیان:
اشتباه محاسباتی اول: آقای منطقیان اگر چه نقطه قوتی مانند شناخته شدن و قدیمی بودن در صحنه سیاست کهگیلویه را دارد اما همین، نقطه ضعفش نیز هست. اگر او در هشت یا دوازده سال پیش برای این کار انتخاب می شد کارآمدی اش بیشتر بود اما با شرایط سنی کنونی می تواند رهبر و جریان ساز بزرگی باشد نه یک نامزد انتخاباتی.
اشتباه محاسباتی دوم: صلاحیتش تایید خواهد شد. (همان محاسبه غلطی که عدل هاشمی کرده است).
اشتباه محاسباتی سوم: او فکر می کند شرایط پس از انتخاب روحانی عوض شده و یارانش در دولت برای او تلاش خواهند کرد. درست است تلاش خواهند کرد اما تلاشی بی نتیجه. چراکه اصلا او به خط شروع مسابقه نخواهد رسید که پس از شروع مسابقه دوستانش به یاری اش بیایند!
اشتباه محاسباتی چهارم: همه آرای وی در هشت سال پیش دست نخورده باقی ماند و همچنان آماده پشتیانی از وی هستند ولی همه می دانند که ریزش آرایش بسیار است و بسیاری از طرفداران پیشین دست یاری به آقای بزرگواری داده اند و او در نبود دیگران حامیشان بوده است حتی در دولت احمدی نژاد.
محاسبه های غلط لاهوتی:
همه محاسبات منطقیان شامل وی نیز هست اگرچه شخصیتی متین، دانشگاهی و خوشنام دارد اما متاسفانه به دلیل محاسبه غلط دوم، سوم و چهارم او نیز در تله اشتباه محاسباتی افتاده است.
 
سخن پایانی:
هرسه سیاستمدار، آب در هاون می کوبند، بیهوده زمان و سرمایه خود و اطرافیانشان را هدر می دهند و مردم ساده دل را دنبال خود می کشانند.
البته بر من آشکار نیست که آیا این سه شخصیت، مستقلا تصمیم نهایی را گرفته اند یا خیر، اما مطمئنا کسانی که به آنان مشاوره می دهند در این اشتباهات سهیم هستند. چه بسا این اطرافیان به طمع دست یابی به منافعی، چنین مشاوره هایی را به آنان می دهند.
در مقاله پیشین، تعداد زیادی از مخاطبین کبنا نیوز انتقاد داشتند که چرا نامی از آقای تقوی برده نشد. بله. ایشان مشکل تایید صلاحیت ندارند و اینجانب نیز منکر نقطه های قوت او نیستم اما هشت سال گذشته نشان داد که آقای بزرگواری بهترین محاسبات را دارد. او با محاسبات درستش توانست در کمال ناباوری، دوبار به مجلس راه یابد و اینک از همین نقطه قوت خود و نقطه ضعف بیشتر رقبایش بهره می برد و تعداد سال های نمایندگی اش را به ۱۲ سال می رساند. افتخاری که شمار معدودی افراد توانستند به نام خود ثبت کنند. اما این سید با محاسبات دقیق و صداقتش می تواند به این خواسته برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
تحلیل دقیقرو بجایی بود.اقای هاشمی و موحد .
محمد
United States
اقای ناصری لطفا بیطرف بیطرف بیطرف به نقاط قوت کاندیدها بپردازید
منیژه
United States
اگر مبنا را شایسته سالاری بگذاریم افرادی مانند دکتر تقوی دکتر تاجگردون میتوانند بهترین گزینه ها باشند
سید یحیی شیخ هابیل
United States
وجای هاشمی خالیست امسال من با اطلاع از منابع اگاه این تحلیل را تایید میکنم
امیدوار
United States
امسال با قدرت کامل دکتر تقوی از سد تمام شرایط و سختیها میگذرندو به یاری خدا براین مسند میشینند.دکتر تقوی قدرت رای اوری زیاد دارند و با داشتن سواد و تحصیلات عالی همه را به چالش میکشانند
حامی سید
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسه باز هم این تحلیل جانبگراینه هست تا تحلیلی مستقل و منطقی(از کرامات شیخ ما این است *شیره را خورد و گفت ، شیرین است) ذکر یک نکته لازم به نظر می رسه ، که آقای بزرگواری با تکیه بر اشتباهات فاحش دیگر رقبایش به مجلس راه یافته نه محاسبات دقیق و بی نقص خودش . یا علی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل شما کاملا جانبدارانه بسمت آقای بزرگواری بود
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
سردار حاج عدل هاشمی با توجه به عملکردش در سرفصلهای مختلف برای مردم کهگیلویه از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد وروز به روز به عزت ومحبوبیت ایشان در بین طوایف کهگیلویه افزوده می شود وبه یاری خدا وحمایت جانانه وبا تدبیر مردم ایشان برنده انتخابات آینده مجلس در کهگیلویه بزرگ می باشند
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
شما بر اساس کدام سند ومدرک معتبر می گویید اقای هاشمی تایید نمی شود ، ،بهتر است دست از تخریب بی مورد بردارید واینده را به مردم واگذار کنید. اتفاقا ایشان فردی مورد اعتماد وبا سوابق در خشان در پروژه های ملی می باشند .
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
تحلیل این برادر کاملا اشتباه است قطعا یکی از این سه گزینه ای که ایشان بر آنان ایراد وارد نموده برنده انتخابات هستند
Iran, Islamic Republic of
خودشون رو خسته می کنند مرد دورون ایایه موحد موحد موحد موحد
نگرش
Iran, Islamic Republic of
این مقالات برعکس چیزی که غفکر می کنید از طرف آقای .... نیست.
این سری مقالات کار آقای ... است .
Iran, Islamic Republic of
اگر جرعت دارند هاشمی را رد صلاحیت بکنند همه جا را به ...میکشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر مشکل شما پول و اسم رسم اقای هاشمی و اطرافیانش هست باید بگم دارندگی و برازندگی شما هم بتونید پول داربشید
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
دکتر تقوی با پشتوانه علمی و سیاسی که دارند حتما موفق خواهند شد.ایشان در تهران استاد بهترین دانشگاه های کشور هستند این پشتوانه ی علمی ابروی استان را حفظ میکند
پاکباز
Iran, Islamic Republic of
دکتر تقوی یک رجل سیاسی قوی و بانفوذی هستند و من هرکجا خواندم پرسیدم و دیدم و حرف زدم بحث از قدرت و رای اوری دکتر تقوی بود بر عکس جناب حجت الاسلام بزرگواری بشدت ریزش ارا دارند خصوصا در حوزه ی ثلاث.اقای هاشمی هم به احتمال زیاد رد صلاحیت خواهند شد.اقای منطقیان لاهوتی و موحد هم که تکلیفشان مشخص است کاش ما در حوزه ی بویراحمد یکی مثل دکتر تقوی داشتیم.
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
استاد تقوی از اساتید دانشگاه تهران هستند.من از دانشجوهای ایشان بودم به علم و دانش اقای تقوی بسیار ایمان دارم و قدرت نطق فراوانی دارند و هر کسی را جذب خواهند .
خیال
United States
جناب ناصری خیال میکنند که با حذف آن سه نفر توسط شورای نگهبان و حذف دکتر تقوی از متن مقالاتش، باز هم بزرگواری به مجلس تشریف فرما میشوند.
زهی خیال باطل
جوادی
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری هیچ امیدی به مردم ندارد امیدش فقط شورای نگهبان است این تحلیل کاملا نادرست است مردم کهکبلویه بزرگ دیگر نمی خواهند شرمسار باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باور کنید علی کمک من مجلس بو برشش و بزرگواری بیشتره
Iran, Islamic Republic of
مقدمه چینی کردی که بگویی بزرگواری قبول.استف حرف مفت زدی دوست عزیز. بزرگواری اصلا صداقت نداری. دربین مردم جایی ندارد. تمام شد
United States
مجلس شورای اسلامی جای جولان و قدرت نمایی متفکران افراد دانشگاهی و تفکرات سیاسیت نه جای پ..
فیلگاه
United States
سلام هم فکریانم. سلام هم دردهایم . سلام .این دل نبشته های من است .می خوانی بخوان ولی بدان که من هم برادرتوام .جناب آقای حاج هاشمی شنیدم که شماهم پابه کفش انتخابت مجلس کرده ای دردهاهم سراغ توآمدن یاهوای مجلس کرده ای ,آری می دانم توهم دلت می سوزد ازباغی که می سوزد.برادرخیلی هاقبل از شماگفتن تک درختم سوخت بزارجنگل بسوزد.بی آنکه بدانند دراین جنگل جاندارانی بودندوهستندکه حق زندگی دارند.ولی ماگروه عصرروشن فکری آتشنشانی بودیم که در این جنگل بصورت پنهانی آتیش هاراخاموش ولب های به عطش وادشته رابافکرخیالی سیراب کردیم .دیروزکه سی پنج ساله شدم ,ودنیای مجردی راباخودباهزاریک آرزوفریب دادم وهمان وحدهای کودکانه رابه قورتش دادم .تاواردکمیته امدادشهرستان شدم .الان نزدیک به یک سال است .که تشکیل پرونده دادم که وام گاو به مادرم بدهند که هروز ازمن سوال می کرد .که وام گاو چه شد .ازفرط خستگی و سوالهای بی پاسخ کارمندان کمیته امدادکه خسته شده بودم. به مادرگفتم ,تواستان از دایی هات که خرش توادارات برود نداری ؟گفت هست ولی شمارش ندارم گفتم ای کاش داشتیم وگرنه دیگروام گاونمی خواستم .به عنوان چوپان در کمیته امدادمشغول می شدم .آقای حاج هاشمی نخند به خداواقعیت هست گاوهای زیادی تواین شهرستان است. ای کاش توهم یه روز چوپان این شهرستان می شدی تابدانی که چوپانی مثل من که دستش به هیچ آرزوی نرسید چه می کشد.برادرم نمی دانم گناه مردم حومه غربی وشرقی چیست .که درب ادارات وسازمانهابرویشان بسته است.هنوزازدرب مدیران انتصابی بیرون نرفته ایم که نامه هایمان ؛ جایش توی سطل زباله است.آری سطل زباله ها هم دردماهستند.حاجی جان به خداواقعیت هست .به قول صادق هدایت حقیقت رابگوهر چندکه تورابه جرمی محکوم خواهندکرد.برادرجان من نمی خواهم ؛ناامیدت کنم .حالاکه آمده ای به میدان انتخابات وپاتو کردی توکفش پلاستیکی اطمینان نگران نباش ؛پایت را داخل خوب کفشی کردی باخیال راحت توزمستان آینده هم می توانی توی گل لای به ماهم سربزنی ؛ولی من نماینده برای حومه غربی وشرقی وکهگیلویه نمی خواهم. من نماینده ای می خواهم ؛که ازوزیرآموزش وپرورش بخواهد که فرزندان ایرانم راجوری پرورش بدهد .که درسن هشت سالگی هنگام باتحصیلش درآمدنقدی داشته باشد.نه اینکه تاسن سی سالگی درس بخواند.دوسال هم خدمت سربازی برود.بعدش تا پنج سال دنبال استخدام باشد .ویه روزبااین همه سواد بنویسدمادرپدرمراحلاکنید. .وفاتحه مع الصلواه یادش بخیرآدم تحصیل کرده ای بود ووووووووو . برادرم عزیزم مردم این شهرستان اگرفقیر اقتصادی هستن ؛ولی باسوادو اهل مطاله هستن امیدهست .که برادری مثل شما که می دانیدآخرین شهیدی که درخروجی وورودی این استان درروستای آب کاسه فیلگاه آرامیده است. وهرروز آن دوتاطفلش که ازمادرسراغ بابا رامی گیرن ومادرهم بااندوهی می گوید.باباتون رفته پیش خداوچون خدادوستش دارد.دیگرنمی آید.برادرحاج هاشمی توخودمی دانی آن شهید برای امرارمعاش خانواده خویش درصفرمرزی ایران عزیز مورداصابت رگبارگلوله های آن ضدانقلابیون کافر شهیدشد.وبه دیارالگوهایش مثل سردارسرافراز شهیدالله خواست پرگانی شتافت من واگزارمی کنم آن مسعولینی را که ازخروجی وورودی فیلگاه گذشتن وچشم روی زخم های مردم این دیار همیشه درصحنه وانقلابی پوشاندند.بی آنکه بدانند؛دیدبان جنوب ایران شهیدالله خواست پرگانی بود.که به هم رزمش آقای یاری گفت چشمانت را خوب بازکن ودشمن رابه ببین که من تو نه فقط دیدبان جنوبیم .بلکه دیدبان ایرانیم وبایدبه جای سی پنج میلیون نفر به بینیم .آری حاجی جان ماآری زیادی به صندوق انتخاباتهای مختلفی ریختیم بی آنکه یک نفراز همان سی پنج میلیون یاهفتادپنج میلیون فعلی به این حومه ها نگاهی بکند .حرف دل زیادهست ولی تازندایم باولایتیم .ووصیت می کنیم نسلمان هم باولایت باشند (خاک پای مردم شریف ایران بخصوص حومه غربی وشرقی برادرکوچکتان سعیدتراب فیلگاه)
معمار مهدی
United States
فاجعه ای به نام نوکیسگی!!



نوکیسگی را این گونه تعریف کرده اند:


قشری که از نظر در آمد به طبقه بالا و از نظر فرهنگی به طبقه پایین و حتی لمپن ها بسیار نزدیک است. لمپن های فرهنگی، علاقه بسیاری به " خودنمایی" ، " دیده شدن" " عرض اندام" و "نوچه پروری" دارند. عده ای نوکیسگان امروزی را " جاهلان پورشه سوار" می نامند.
نو کیسه ها،از یک طبقه اجتماعی مبدا به یک طبقه اجتماعی مقصد پرتاپ شده اند. این پرتاب ناگهانی بر اثر یک اتفاق یا استفاده از رانت و شرایط و التهابات اقتصادی رخ می دهد.

آن ها، دیگر نه خود را به طبقه اجتماعی مبدا متعلق می دانند و نه با جایگاهی که اکنون کسب کرده اند، آشنایی دارند. یعنی از گذشته خود نفرت و از اکنون خود ترس و احساس حقارت دارند. نوکیسه برای این که به طبقه سابق خود ثابت کند که دیگر به آن ها تعلق ندارد و همچنین برای غلبه بر احساس حقارت خود در مقابل طبقه جدیدی که به آن پرتاب شده است، مجبور به تظاهر است و ساده ترین راه برای تظاهر، خرید دیوانه وار کالا های لوکس، نمایش عروسی ها، میهمانی ها و خانه های آن چنانی شان است. از این روست که عده ای نوکیسه ها را " جاهلان پورشه سوار " می نامند.
اما فاجعه اصلی از جایی آغاز می شود که ما، فیلم و عکس عروسی ها، میهمانی ها، اتوموبیل ها و خانه های آن ها را از طریق پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای همدیگر ارسال می کنیم. ما با این کار به مزدوران تبلیغاتی ان ها تبدیل می شویم که بی مزد و منت ، به هدفی که آن ها دارند نزدیکشان می کنیم. آن هدف چیزی نیست جز تظاهر و دیده شدن. جاهلان عصر جدید نوچه های جدید لازم دارند. عده ای با موبایل های شان، عکس و فیلم آن ها را به اشتراک می گذارند و افتخار نوچگی آن ها را پذیرا می شوند.
بسیاری از آگاهان از نوکیسه ها متنفرند. زیرا می دانند نوکیسه ها بر خلاف سرمایه دارها ی واقعی و قشر ثروتمند سنتی، سرمایه خود را نه در کار آفرینی که در دلالی صرف می کنند. آن ها منابع مالی جامعه را بر اساس بی لیاقتی به دست گرفته اند و بر این تنفر دامن می زنند. اما فاجعه بزرگ تر وقتی رخ می دهد که هنگام تماشای فیلم عروسی ها و پارتی های این دسته، به جای آن که به فکر پس گرفتن حق خود باشیم، خودمان را جای این افراد می گذاریم و بر زندگی سطحی و انگل گونه این افراد حسرت می خوریم.

فاجعه آغاز شده است. شما صدایش را نمی شنوید؟
دانشی
United States
??????
نویسنده کامنت : کلاه سبزوی
تاریخ : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
ساعت : ۲۲:۵۱:۱۰

(( کلاه سبزوی ))

من به لطف زور و بازوهـــای خــــاتم
من به زور لطف و بی لطفی به عالم

طی نمودم رو به بالا پله های دنیوی
من همانم، من کریمم در کلاهِ پهلوی

همان سورچی خان و مُفلس عالی (عالیه)
که شد نماینده ی استان در مجلس ملی

فیلم را گر دیده ای، خوانده ای تا آخرش!
ور ندیدی بشین، تا ببینی در منَش…

نه سوادی نه مکانی نه الاغی داشتم
نه ریالی نه مقامی نه کلاهی داشتم

از قضا چرخ زد روزگار و چرب شد نرخ روز
با کلــاه سبـــز آن رزمنـــــدگان رخ فــروز

بعد از این من بودم و آن کلاه سبز رنگ
پله ها سبز میشد پیش پایم بی درنگ

میشمارم این دَه پله را تا که بَل از بر شوی
وجه تشبیه کریم و سردار را روشن شوی

اولین پله ی صعودم پُست بود، همان پُست پَست
بعد از این کارم پشت میز بود و دستم روی دست

ای پسر، هر چه میبینی که اکنون در چنـــگ منست
همه از این دو چیز است، پُست پَست و چرک دست

پس پله ی دوم تا دهم را خود بگو، پول و پول
پول گذاشتم روی پول تا شدم فربه چو غول

الــــــاغ رویاهای من شد سانتافه و ویتارا
خانه ام اکنون شده شانه به شانه کاخ را

این ریالم این الاغم این مقامم این مکان!
مانده سوادم که خریدم لیسانس از بهبهان

فرق من با آن کریم بی صفت هم یک چیز بود
او ســوادش با تلاش و مال مـــن با پــــول بود

تا به اینجا مو نمیزد داستان ما و کریم
آخر داستانمان مانده، ان شاء الله عین همیم

کرسی مجلس را هم گر مثل او صاحب شوم
چه کریــــم گویی چه عـــــدل هر دو مــنم

او کریــــم بود و دغل، در کلاهِ پهلوی
این منم حاجی عدل، در کلاهِ سبزوی
United States
امام خمینی به سپاهیان: اوضاع مجلس به شما ریطی ندارد

امام خمینی:
«سپاه پاسداران و همین طور سایر قوای مسلح باید وارد در جهات سیاسی نشوند تا انسجام پیدا بشود» (صحیفه امام، جلد ۱۶، ص ۱۱۰ و ۱۱۱)

«همه دنیا که دنبال این هستند که ارتششان از امور سیاسی کنار باشد آنها یک چیزی می فهمند که می گویند این را؛ ما که می خواهیم که سپاه و ارتش جند الله باشند و دسته بندی نداشته باشند و جهات سیاسی را کنار بگذارند برای اینکه اگر جهات سیاسی و مناقشات سیاسی در سپاه رفت و در ارتش رفت، باید فاتحه این سپاه و ارتش را ما بخوانیم.» (صحفه امام، ج ۱۹، ص ۱۱)

«برای سپاهی ها جایز نیست که وارد بشوند به دسته بندی و آن طرفدار آن یکی، آن یکی طرفدار آن یکی، به شما چه ربط دارد که در مجلس چه می گذرد؟ در امر انتخابات باز هم به من اطلاع دادند که بین سپاهی ها باز صحبت هست، خوب انتخابات در محل خودش دارد می شود، جریانی دارد، به سپاه چه کار دارد که آنها هم اختلاف پیدا بکنند، برای سپاه جایز نیست این، برای ارتش جایز نیست این. سپاهی را از آن تعهدی که دارد، از آن مطلبی که به عهده اوست باز می دارد و همین طور ارتش را. و ما در گفتارمان، در کردارمان که در محضر خدای تبارک و تعالی واقع است، باید فکر بکنیم...» (صحفیه امام، جلد ۱۹، ص ۱۲)

«باید سعی کنید جهات سیاسی در سپاه وارد نشود،که اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود، جهات نظامی آن از بین می رود، همیشه به سپاه سفارش کنید که آنان خودشان را یک جنگنده خدمتگزار مردم بدانند.» (صحیفه امام، جلد ۱۸، ص ۴۵)
Iran, Islamic Republic of
تحلیل را بررسی کردم منهای بحث بزرگواری که خود داستان جداگانه ای دارد در کلیات درست بود
۲- به عنوان مثال آخه چه دلیلی داره یک فرد در هر ایل و طایفه ای قرار بگیره خودش را از آن طایفه و ایل نسبت دهد. مگر میشود یک فردی هم ترک باشد هم بویراحمدی و هم طیبی! ایا این به تمسخر گرفتن مردم نیست. چه اشکال دارد با مردم از همین حالا روراست باشیم: مثلاً بنده عنوان کنم اصالتا بهمئی هستم ولی در این حوزه می خواهم ورود کنم که ایلات بویراحمدی - دشمن زیاری - طبیی و بهمئی وجود دارد.
۲- نویسنده ناشناس که گفته اگر فلانی را رد نمایند چکار و چکار می کنیم اولاً تو بسیار.. هستی و گرنه مثل اقای ناصری شفاف با مشخصات وارد میشدی و حرفتو می زدی ثانیا دیگه دوره این تهدیدات گذشته مردم به جوانمردیها رای میدهند نه به شلوغ کاری و .........
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
فقط سردار حاج عدل هاشمی بقیه بروند پی کارشون
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
سلام : تحلیل کاملآ درستی است رقابت بین تقوی وبزرگواری است.
دانشجو
United States
اقای ناشناس که میگی اگر حاج عدل را رد صلاحیت بکنند چکار میکنم.متاسفم برای بیان شما متاسفانه طرفداران اقای هاشمی هیچ منطقی جز زور و پول ندارند.شک نکن رد صلاحیت میشود از رفسنجانی خاتمی لاهوتی منطقیان که گنده تر نیست به همین راحتی رد میشه شماهم هیچ کاری نمیکنید.یعنی جرعت ندارید.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای ناصری که باید به شجاعت و اعتماد به نفس شما احسن گفت که با این ... و عدم اطلاعات کافی جرات و جسارت قلم زدن را دارید . برادر عزیز که ادعای روشنفکری می کنید از کجا می دانید جناب مهندس هاشمی رد صلاحیت می شود که اینچنین قضاوت می کنید در مورد ایشان و یا هر کس دیگری . اگر شما می خواهید در مورد شخصی مطلبی بنویسید باید بر اسال اطلاعات درست و منابع اقدام کنید هر چند که از قلم شما میزان آگاهی و اطلاعاتتان مشخص است . .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
مدیرمحترم کبنا نیوز
لطفا مطالبی که تحت عنوان مقاله در سایت خود انتشار میدهید اول بررسی و سپس اقدام نمایید .
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر تقوی
معتمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام . گلایه ای که به عنوان یک دوست از هم استانیهای عزیزم دارم اینه که چرا افراد یا رجل های با نفوذ مون را تخریب می کنیم بنده حقیر تا به امروز هیچ گونه بهره برداری چه سیاسی ،اقتصادی و غیره..... از آقای هاشمی نداشته ام . همین آقای هاشمی در پست های مدیریتی گوناگون لیاقت خود را ثابت کرده و به نحو احسن انجام وظیفه نموده وشاید خدماتی که آقای هاشمی به مردم شهرستان کهگیلویه داشته کمتر نمایندگان ما داشته اند. بیاین عزیزان واقع بین باشیم و بزاریم انتخابات با بد رفتاریهای اخلاقی شروع نشه و احترام همه را داشته باشیم .ونکته بعدی اینکه آقای هاشمی چقدر سرمایه داره که افتادیم دنبال ایشون بابا آقای هاشمی انگشت کوچیکه خیلی از نمایندگان از لحاظ اقتصادی نمی شه . چرا باید از هر لحاظ فقیر و بدبخت باشیم . مگه گناه کرده ایشون در بزرگترین پرو ژه های عمرانی کشور کار کرده و زحمت کشیده برای این مملکت . یک شبه که پولی به دست نیاورده . اگه خلاف کرده چرا همین امروز باز خواست نمیشه و به قول حضرت علی قضاوت پیش از تحقیق کفر است . نکنید شاید عدل هاشمی اصلا" در انتخابات رای نیاورد ولی بیایید مردانه با هم رقابت کنیم !
ایاز
Iran, Islamic Republic of
کبنا لطفاً این متن را بذار :
کبنا تفسیر جالبی نداشتی ، شاید مشاور شما زیاد کاربلد نبوده و در ارائه متن به شما سهل انگاری کرده ، شک نکن سردار عدل هاشمی بعنوان پیروز این دوره حوزه انتخابی کهگیلویه میباشد ، شک نکن ، و از این که حاج آقای بزرگواری این دوره به مجلس نمی رود هم شک نکن .
نهضت دگرگونی
Iran, Islamic Republic of
تقوی دنباله ستاره افول کرده موحد ... هست. این نوع برخورد سیاسی نیست و طایفه گرایی هست و نوعی توهم یا خبری از دست های پشت پرده هست برای نابودی بیشتر مردم کهگیاویه. تقوی تا حالا در کهگیلویه دیده نشده که حالا بخواهد از حقوق مردمش دفاع کند. احساسی گرایی پوپولیستی به سبک احمدی نزاد و تخریب بگم بگم نابودی ملت و دولت و اسلام را در پی دارد و فقر بی پدر ومادر را نشر می کند. دیدگاه بسته و منهدم بسیاری از دوستان و قبضه گرایی در نهایت استبدادشان راه را به بیراهه میبرد و بهتر است سکوت کنند.... همه محترم هستند هر که بی احترامی کرد بی احترامی می بیند. .... ه و طمع به حیثیت مردم را امری عادی کرده است. طبعات اینوع عقده گشایی و توهین تفرقه و عبور از خطوط قرمز رهبری است و عدم صلاحیت را شما تائید نمی کنید شاید آقای بزرگواری یا تقوی این دور تائید نشدند همانند موحد در دور آخر . ایا مملکت بی صاحب شده که اینگونه تبلیغ و تشتت ایجاد می کنید.
خادم
United States
ابراهیمیان در گفت‌وگو با فارس:

شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها با هیچ نامزدی مذاکره‌ ندارد/ قول تائید صلاحیت به کسی نداده و نخواهیم داد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه اعضای شورای نگهبان و تشکیلات مدیریتی درباره صلاحیت‌ها با هیچ کاندیدایی مذاکره‌ ندارند، گفت: شورا قول تائید صلاحیت به کسی نداده و نخواهد داد.



نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که برخی فعالان سیاسی سخن از مذاکره با اعضای شورای نگهبان در رابطه با موضوع تائید صلاحیت‌ها به میان آورده‌اند، آیا شورا مذاکراتی انجام داده یا انجام خواهد داد، گفت: اساساً هیچ نوع مذاکره و یا توافقی قبل از اینکه موعد بررسی صلاحیت‌ها در شورا آغاز شود قابل تصور نبوده و فایده‌ای بر آن مترتب نیست.

وی افزود: مقرر شده هیچ یک از اعضای شورای نگهبان و تشکیلات مدیریتی در مرکز و استان‌ها در مورد مسئله صلاحیت‌ها با هیچ کدام از کاندیداهای احتمالی مذاکره‌ای نداشته باشند کما اینکه تاکنون هم چنین مسئله‌ای در برنامه کاری مطرح نبوده است.

سخنگوی شورای نگهبان در همین زمینه گفت: اگر ما با کسی صحبتی می‌کنیم و یا فردی شکایتی را مطرح می‌کند هیچ یک از اعضا نمی‌توانند به تنهایی با هیچ نوع ارزیابی قول و یا وعده‌ای به شخص شاکی و مراجعه کننده بدهند. موضوع باید در جلسه‌ای ۱۲ نفره مطرح و در مورد آن رای گیری شود و این تنها در موسم بررسی صلاحیت‌ها ممکن است.

ابراهیمیان اظهار داشت: درخواست من از تمامی کاندیداهای احتمالی این است که از بیان این گونه اظهارنظرها خودداری کنند و اگر هم شکایتی در خصوص رد صلاحیت خودشان در بررسی‌های قبلی دارند به جای مراجعه و درخواست از اعضای شورای نگهبان و یا کادر مدیریتی و یا نمایندگان ما در استان‌ها موضوع شکایت را کتبا برای شورای نگهبان ارسال کرده که در موعد بررسی صلاحیت‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی تقاضای مراجعه به اعضای شورای نگهبان و بررسی مسئله صلاحیت‌ها هیچ‌گونه جایگاه قانونی ندارد و ما تکلیفی برای این کار نداریم؛ شورای نگهبان هم قول تائید صلاحیت به کسی نداده و نخواهد داد معیارهای ما برای بررسی صلاحیت‌ها معیارهای قانونی و روشن است
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940701000541
United States
کدام را باور کنیم؟ دم خروس یا قسم حضرت عباس؟؟؟!!!!

سردار هاشمی در دانشگاه پیام نور دهدشت: قسم جلاله خورده ام که در انتخابات شرکت نکنم!

سردار هاشمی هرگونه فعالیت برای ورود به انتخابات مجلس آینده را رد کرد و افزود:

اگر روزی دیدید عدل هاشمی برای کاندیداتوری اسم نوشت مرا سرزنش کنید چرا که در جوار امامزاده میرسالار قسم جلاله یاد کردم که این شایعات کذب محض است!

اگر نمایندگی مجلس را ۵۰ سال قباله کنند و به من بدهند در یک ساعت پوشیدن لباس مقدس پاسداری عوض نخواهم کرد!!

http://k-b.ir/100031

تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۲
سوق
Iran, Islamic Republic of
بخت بو هممو غیر از بزرگواری کسی پاشه من مجلس نینه .
بیک
Iran, Islamic Republic of
تحلیل درستی بود اما پیروزی بزرگواری از خودش نیست ۱- رقبایش زیادن و رای ها پراکنده میشوند۲- با منطق زور و تزویر و ... رد صلاحیت میکند پیروز میشود مثل کاری که بر سر بهزیستی دهدشت اورد
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی خود نویسنده یکبار دیگر این مطالب را بخواند : " اما هشت سال گذشته نشان داد که آقای بزرگواری بهترین محاسبات را دارد. او با محاسبات درستش توانست در کمال ناباوری، دوبار به مجلس راه یابد و اینک از همین نقطه قوت خود و نقطه ضعف بیشتر رقبایش بهره می برد و تعداد سال های نمایندگی اش را به ۱۲ سال می رساند. افتخاری که شمار معدودی افراد توانستند به نام خود ثبت کنند. اما این سید با محاسبات دقیق و صداقتش می تواند به این خواسته برسد."
واقعا کدام عقل سلیم و سیاسی می پذیرد که بزرگواری در یک رقابت انتخاباتی قبول شده است ؟
از لحاظ جناحی که هیچ رقیبی نداشت . همه اصولگرا بودند . پس چه فرقی بین ایشان و حبیبی وجود داشت ؟ در دور قبل یک هفته مانده به انتخابات جوان ناشناخته ای چون رستاد وارد صحنه شد که هیچ شرایطی برایش مهیا نبود . آیا واقعا رستاد و بزرگواری با هم رقابت داشته اند ؟
در دور بعد موحد رد صلاحیت شد ، مژدهی را نگذاشتند کاندید شود حتی فکر می کردند همه دور محور شیخ نظری جمع می شوند او را هم رد صلاحیت کردند ، همه دولت و دستگاههای نظارتی در اختیار جبهه پایداری بود . اصلا انتخابات واقعی برگزرا نشده بود . آقای ... با هزاران وعده و وعید و بسیج ادارات کمیته و بهزیستی و اموزش و پرورش چه کارها که نکرد . اونوقت انگار نویسنده از عالم ... تشریف آوردند که انگار بزرگواری در انتخابات مجلس ژاپن یا فرانسه پیروز انتخاباتات شد و وی را فاقد اشتباه محاسباتی خوانده است .
فقط می توانم بگویم .
عزیز دل برادر : خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی !!!!
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی خود نویسنده یکبار دیگر این مطالب را بخواند : " اما هشت سال گذشته نشان داد که آقای بزرگواری بهترین محاسبات را دارد. او با محاسبات درستش توانست در کمال ناباوری، دوبار به مجلس راه یابد و اینک از همین نقطه قوت خود و نقطه ضعف بیشتر رقبایش بهره می برد و تعداد سال های نمایندگی اش را به ۱۲ سال می رساند. افتخاری که شمار معدودی افراد توانستند به نام خود ثبت کنند. اما این سید با محاسبات دقیق و صداقتش می تواند به این خواسته برسد."
واقعا کدام عقل سلیم و سیاسی می پذیرد که بزرگواری در یک رقابت انتخاباتی قبول شده است ؟
از لحاظ جناحی که هیچ رقیبی نداشت . همه اصولگرا بودند . پس چه فرقی بین ایشان و حبیبی وجود داشت ؟ در دور قبل یک هفته مانده به انتخابات جوان ناشناخته ای چون رستاد وارد صحنه شد که هیچ شرایطی برایش مهیا نبود . آیا واقعا رستاد و بزرگواری با هم رقابت داشته اند ؟
در دور بعد موحد رد صلاحیت شد ، مژدهی را نگذاشتند کاندید شود حتی فکر می کردند همه دور محور شیخ نظری جمع می شوند او را هم رد صلاحیت کردند ، همه دولت و دستگاههای نظارتی در اختیار جبهه پایداری بود . اصلا انتخابات واقعی برگزرا نشده بود . آقای ... با هزاران وعده و وعید و بسیج ادارات کمیته و بهزیستی و اموزش و پرورش چه کارها که نکرد . اونوقت انگار نویسنده از عالم ... تشریف آوردند که انگار بزرگواری در انتخابات مجلس ژاپن یا فرانسه پیروز انتخاباتات شد و وی را فاقد اشتباه محاسباتی خوانده است .
فقط می توانم بگویم .
عزیز دل برادر : خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام تحلیل جنابعالی از جهاتی درسته ولی در مورد آقای بزرگواری سخت در اشتباه هستین چون این آقا با حذف رقیباش آن هم با.. از سر راهش برداشت و همه ی مردم هم میدانن و مطمئن باشید که خداوند خود جوابگوی اینها خواهد بود و اصلا هیچ محاسباتی در کار نبوده و نیست
.....
United States
هرکی فکر کنه بزرگواری برنده میشه مخش تاب داره
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اولا ... رو زیر سوال میبرید یعنی چه یه مدیر با سی سال سابقه کم سواده با درجه سرداری بعدش هم طوری ادامه میدید که اصلا اقا کسی نیاد اقای بزرگواری تنها بیاد مردم سیاسی و جبهه شناس شدن دورهی بزرگواری تمومه با افکار .. . خدا را شکر شما حاکم نشدید والا هر روز مردمو..میکردین. اقای ...
سوق
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر تقوی
بابک - ز
United States
آقای نهضت دگرگونی محترم... اول خودتو دگرگون کن…شما که پول مفت از این ور و اون ور گرفتی بیخودتی خودتو عصبی نکن تا همین پولا از شما و ... گرفته نشده سرجای خود بشینید…
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
در حد بچه دبستانی هم نبود این مقاله
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1