تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۲۹۳۲۱

بزرگواری (... مجلس «آرپی‌جی» زن نمی‌خواهد!!)

۳۰
۰
کبنا ؛اشاره؛ گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.
bzrg

به غیر از آمدن  بزرگواری و حمایت طیف اصولگرای پایداری و یا همان طرفداران گفتمان سوم تیر و یا حامیان «جلیلی» از او چیز دیگری در انتخابات پیش روی مجلس در کهگیلویه قطعی نیست. زمانی بهرام تاجگردون به کنایه بزرگواری را «آرپی‌جی» زن خوانده بود و گفته بود مجلس نیازی به «آرپی‌جی» زن ندارد ولی بزرگواری آنقدر امد تا در نهایت  به مجلس رفت  و با شلیک کلام  تندش بیشتر مواقع سعی دارد  بر قلب مخالفان شلیک نماید. بزرگواری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  از ولایتی حمایت کرد و در روز سخنرانی ولایتی در مصلی یاسوج او و زارع برای ولایتی سخنرانی  کردند. ولی اتفاقات بعد از آن انتخابات و تغییرات در آرایش سیاسی و تشدید دو قطبی سیاسی در کشور سبب نزدیکی بیشتر بزگواری به طیف پایداری ها شد. البته آن گونه که شیخ صفدر پناهی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان  که گرایش های سیاسی شدیدی به جبهه پایداری دارد معتقد است بزرگواری در تهران اصولگراست و در استان اصلاح طلب است. برخی معتقدند این موضوع ریشه در نگرش‌های قومی دارد .خیلی ها همین نگرش های قومی را دلیل حمایت بزرگواری از موسی خادمی استاندار می‌دانند. البته برخی هم می گویند بزرگواری در این مورد یک زیرکی سیاسی انجام داد او خوب می دانست که دولت تغییر کرده و خواسته یا ناخواسته استاندار اعتدالی بر روی کار خواهد امد و وقتی متوجه شد سید باقر گزینه است پس ترجیح داد پشت سر خادمی بایستد تا هم مانع از حضور یک نیروی شناسنامه دار اصلاح طلب گردد و هم یک فرد معتدل و قابل همکاری را حمایت کرده باشد. خادمی هم در طول مدیریتش تعامل خوبی با بزرگواری داشته است بسیاری از مدیران مورد حمایت هر دو هستند و تاکنون شهرستان کهگیلویه کمترین تغییر مدیریتی را  داشته است و در چند مورد هم بزرگواری با هیاهو کاری کرد که دیگر کمتر کسی جرات می کند به نیروی های او دست بزند که اخرین مورد رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه می‌باشد که حتی حکم او صادر شد و جلسه تودیع و معارفه مقرر گردید ولی خبر از روی سایت ها برداشته شد. گفته می شود استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از موسوی امجد خواسته بود که این تغییر را انجام ندهد.
فرمانداران هم کاملاً با بزرگورای همسو هستند، «فتاح پور» و «مرادی» و «دلشاد» فرماندار قبلی بهمئی به بزرگواری  رای دادند و تنها کریمی از او حمایت  نکرده بود  که یه همین خاطر در ابتدا مورد مخالفت او قرار گرفت اما عدم امضای حکم فرمانداری اش  او را مجبور کرد که به بزرگورای نزدیک شود و در روزهای اخر  بزرگوراری  تلاش‌هایی  برای ابقا او داشت اما کمی دیر شده بود. بزرگواری از مخالفین  حمید داورپناه رئیس قبلی  شورای شهر دهدشت و از نزدیکان موحد هم بود و در پرونده داورپناه که مطابق قانون و بواسطه عدم سکونت در دهدشت باید از شورا خلع می شد در ابتدا به جد دنبال کنار گذاشتن او بود اما در اخرین مراحل همچون استاندار از او حمایت کرد و پرونده او کن لم یکن گردید.
علاوه بر فرمانداران مدیران کل زیادی نه تنها با بزرگواری هماهنگ هستند که اساسا نیروی او و وابسته به او هستند که از جمله می توان به محمد علی تقوی مدیرکل ثبت احول استان اشاره کرد. تقوی در جایی گفته بود ما در انتخابات اینده از بزرگورای حمایت خواهیم کرد. او علی رغم فشارهای زیاد برای تغییر رئیس ثبت احوال شهرستان کهگیلویه بواسطه حمایت بزرگواری از جوادی دست به این تغییر نزد. البته تقوی در این مورد تنها نیست و موحدپور رئیس دفتر استاندار، موسوی امجد مدیرکل بهزیستی، رهزادی مدیرعامل برق، یاری پور معاون پشتیبانی اموزش و پرورش استان و..  با بزرگواری هماهنگی‌های لازم را دارند و وفایی مدیرکل بحران استانداری از قبل  لیدر بزرگواری بوده است که در دولت قبل مدیرکل تحول اداری بود و با لابی و فشارهای بیرون از مجموعه خود را ابقا  و حتی ارتقا گرفت  و حالا هم مدعی است که اصلاح طلب دو آتشه است و در جلسات اصلاح طلبان شرکت می کند و جالب آن که دنبال معاونت استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.
بزرگواری در دوره های قبلی  چندین بار در انزمان حوزه مشترک کهگیلویه و گچساران و بعدها درگچساران ثبت نام کرد ولی توفیقی به دست نیاورده بود. بزرگواری در یک دوره که در گچساران  ثبت نام کرده بود تنها ۱۷۸۹ رای کسب کرد. در ان دوره موحد قول همکاری و همراهی به او داده بود ولی در نهایت موحد از نبی زاده حمایت کرد. ان ارای اندک باید باعث می شد که بزرگواری قید نمایندگی را برای همیشه بزند اما در سال ۱۳۸۶ مجددا به صحنه برگشت.  هم  در ۸۶ و هم  چهار سال بعد در ۹۰ رقبای بزرگواری رد صلاحیت شدند هر چند در سال ۱۳۸۶ اصلاح طلبان توانستند با اجماع شکننده بر روی لطیف رستاد شرایط رقابت سختی پدید بیاورند. رستاد در مدت کوتاهی توانست موج خوبی راه بیندازد محمود منطقیان. حبیب الله جهانگیری و منوچهر سیف السادات به همراه بسیاری از نیروهای  نزدیک به  لاهوتی از جمله نعمت الله  صدوقی و رضا گنجی پور به تکاپو افتادند. بسیاری از  نظرسنجی ها و پیش بینی ها حکایت از پیروزی قطعی رستاد داشت و در شمارش ابتدایی آراء رستاد از بزرگواری جلوتر بود ولی اعلام آراء شهرستان بهمئی که فرماندار  آنزمانش حمدالله مبشری بود کار را تمام کرد و طرفداران  بزرگواری  بعد از بارها چشیدن طعم شکست به یپروزی رسیدند.
خیلی ها همان زمان معتقد بودند که رفتن یا نرفتن رستاد به مجلس فرقی ندارد انها می گفتند شرایط سیاسی کشور و اقلیت اندک اصلاح طلبی که به مجلس راه یافتند در مقابل دولت ناهمسو عملا هیچ کاری نمی توانند انجام دهد و به درد نطق در صحن مجلس و مصاحبه با رسانه ها می خورند.
البته رستاد در سخنرانی‌هایش مدام می گفت  که اگر به مجلس راه پیدا کنم نماینده منفعلی نخواهم بود.
در آن سال و چهار سال بعد بزرگواری  به مجلس رفت ولی به قضاوت اکثر مردم او کارنامه ی ناموفقی داشته است در حوزه انتخابیه که شامل چهار شهرستان می‌باشد بیکاری بیش از هر جای دیگری به چشم می آید ، کشاورزی در حال نابود شدن است و جالب آنکه آقای بزرگورای بدون هیچ تخصصی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است. و از همه بدتر بحران مهاجرت در شهرستان کهگیلویه است که دهدشت را به سمت  خالی از سکنه شدن پیش می برد. بزرگورای بدون هیچ تخصصی نیز یک پای ثابت استیضاح فرجی دانا و رای منفی به گزینه  های بعدی وزارت علوم بود و در رسانه ها پیشنهاد داده بود که با توجه به   دغدغه و پیگیری حاج آقا ، او  بهترین گزینه  برای وزارت علوم،تحقیقات و فن آوری می باشد. نکته جالب آن که بزرگورای در توجیه مشکلات  همیشه دیگران را مقصر دانسته است او که در دولت قبل به وکیل الدوله معروف بود در دو سال اخیر شدیدترین حملات را به دولت روحانی داشته است. جدیدترین مورد هم عکس  بیانگر همه چیز است این عکس در  جلسه بررسی برجام در مجلس   گرفته شده است و  بزرگورای در کنار  اعضای فراکسیون پایداری در حال  تقلا علیه برجام هستند. و طنز سیاست در  استان آن است که چنین نماینده ای  با چنین موضع تندی علیه مهم ترین برنامه دولت مدام مورد حمایت و مشورت تیم مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار می گیرد.
بزرگواری  بعد از هر اتفاق ریز و درشت در هر حوزه ای  اظهار نظر می کند و بیشتر مواقع ان حوزه نه در تخصص اوست و نه به او ربطی و حتی شغلش ربطی دارد. یکی از عجیب ترین و احساسی ترین اظهارنظرهای بزرگواری مربوط می شود به الهه راستگو عضو شورای شهر تهران که بعد از دور زدن اصلاح طلبان و قول به همکاری با انها و حمایت از محسن هاشمی برای شهرداری تهران به قالیباف رای داده بود و سبب حملات تند اصلاح طلبان به خود گردیدبزرگواری او را جزء زنان نامدار تاریخ خوانده بود.
بزرگواری مبدع اصطلاح «دله دزد» برای  مهدی هاشمی و چماق لری بود. قطعاً نیت بزرگورای از به زبان آوردن چماق لری مزاح بود و فکرش را نمی کرد که این شوخی سخیفی است و شاید اگر اعتراضات و فشارها یی که به او وارد شد در یک کشور توسعه یافته اتفاق می افتد حالا دیگر اثری از آن سیاستمدار در عرصه عمومی نبود ولی بزرگورای نه تنها استعفا نداد که ذره ای از ادبیات تندش علیه خانواده هاشمی کم نشد.
بزرگورای نشان داده است کمی احساساتی است و زود در هر موردی حرف می زند و با همه مصاحبه میکند. مصاحبه او با مسیح علی نژاد و حرف هایش مدت ها سوژه ی شبکه های اجتماعی بود. او خود در مصاحبه ای گفته بود من به این فکر کردم که چه کم از رسایی و کوچک زاده دارم که حرف نزنم. ولی جالب ترین قسمت اظهارنظرهای بزگورای سکوت مطلق او در جریان رحیمی و قضیه پول هایی بود که به نمایندگان داده بود و بزرگورای هیچ نگفت و سکوت کرد و حتی در مقاله ای در یکی از سایت های استان نویسنده ای  با تیتر«آقای بزرگورای دله دزد کیست» سکوت او را مورد نقد قرار داده بود.
بزرگواری باز هم قصد امدن دارد و اساسا تاکنون سابقه نداشته کسی نماینده باشد و دور بعد ثبت نام نکند.
در حال حاضر وی هیچ شرایط خوبی ندارد. منهای وضعیت اصلاح طلبان که شرایط نهایی آنها معلوم نیست فعلا رقیب اصلی بزرگورای  عدل هاشمی پور است. برخی ها می گویند بزرگورای در برخی جلسات خصوصی گفته است هاشمی پور قطعا رد صلاحیت خواهد شد که با توجه به شخصیت بزرگورای و صراحت لهجه اش قطعا اگر چنین حرفی را جایی زده باشد تاکنون انرا در مصاحبه هایش هم بهز بان آورده بود. بزرگواری در مصاحبه هایش رفتاری سخره گونه با مژدهی داشت و شاید همان حرف ها هم در کوچ مژدهی پور به بهبهان بی تاثیر نبود او کلا ادبیات تندی نسبت به طیف موحد و لاهوتی داشته است ولی تاکنون اظهار نظر تندی نسبت به هاشمی پور و منطقیان و طیف او نداشته است که خیلی ها دلیل آنرا مسائل قومی می دانند.   بزرگورای لیدرهای مشترکی با حاج عدل دارد و هیچ بعید نیست همین دوستان مشترک و فرصت طلب که با همه هستند فعلا حاج آقا را کنترل کنند و اجازه ندهند حاج اقا به حاج عدل گیر دهد.
بر خلاف  برداشت‌های  سطحی که بزرگواری را از پیش شکست خورده تلقی می کنند در این دوره و  با هر سناریویی بزرگواری  یکی از شانس های اصلی نمایندگی است شکی نیست که اگر در دور قبلی موحد می آمد بزرگورای فاصله آرای زیادی از موحد شکست می خورد ولی حالا اگر موحد هم بیاید با توجه به اتفاقات سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد و تشدید مسائل قومیتی بزرگورای رقیب از قبل شکست خورده ای برای موحد نخواهد بود. همان گونه که پیشتر اشاره شد در دوگانه موحد – بزرگواری خیلی از مدیران و حتی استاندار بدشان نمی آید باز بزرگواری به مجلس برود تا تداوم مدیریتشان را تضمین نماید. در دوگانه بزرگورای و هاشمی پور نیز همین وضعیت خواهد بود و خیلی از اصلاح طلبان توجیه می اورند که بزرگواری در قیاس با خیلی از مدعیان فعلی حداقل اهل صداقت بیشتر  و صراحت لهجه ی بهتری است.

در دوگانه بزرگواری و تقوی، بزرگواری بیشتر از دو دوگانه دیگر شانس موفقیت مجدد دارد. اما اگر یک اصلاح طلب قابل قبول و مورد پذیرش بیاید انوقت شرایط کاملاً فرق دارد و هم بزرگواری و هم طیف هاشمی پور این واقعیت را خوب می دانند. با همه این تفاسیر اگر باز بزرگواری به مجلس برود فقط به مجلس رفته است و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و تنها برخی وزرا همچون نجفی و فرجی دانا یک رای منفی بیشتر دریافت خواهند کرد و مثل همیشه حرف‌های تکراری و بی اثر  بزرگواری علیه هاشمی  و فرزندانش ادامه خواهد داشت.


قسمت اول (آیا اصلاح‌طلبان کهگیلویه از گذشته درس عبرت خواهند گرفت؟) [کلیک کنید]

قسمت دوم (شرایط خاص اصلاح‌طلبان کهگیلویه ادامه دارد) [کلیک کنید]

قسمت سوم (اختلافات دنباله‌دار اصولگرایان بویراحمد) [کلیک کنید]

قسمت چهارم (گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد کیست؟) [کلیک کنید]

قسمت پنجم (موحد می‌آید یا نمی‌آید؟) [کلیک کنید]

قسمت ششم (آیا موحد به آخر خط رسیده‌ است؟) [کلیک کنید]

قسمت هفتم (اگر موحد نیاید…) [کلیک کنید]

قسم هشتم (همه در کمین نیامدن موحد هستند) [کلیک کنید]


قسمت نهم(ترافیک کاندیداها در کهگیلویه (بخش اول)) [ کلیک کنید]

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فراموش کردید اشاره کند که تایید صلاحیت حجت الله دبیقی که از افراطیون اصلاح طلب هست نیز مدیون رایزنی های بزرگواری بوده است این به این دلیل گفتم تا بگویم این اصولگرا بودن بزرگواری در تهران و اصلاح طلب بودن وی در منطقه روی دیگری هم دارد این یک بازی دو طرفه است و این نشون میده که ما بازی سیاسی خودمون در استان نه براساس حزبی و وابستگی به فلان جریان تعریف کرده ایم بلکه براساس منافع شخصی خودمون بنا ساخته ایم و به همین دلیل است که تندترین و افراطی ترین حامیان اصلاح طلب در انتخابات مجلس پشت سر بزرگواری قرار می گیرند
بامامزاده پهلوان
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این تحلیل
بیطرف از کلایه سفلی
Iran, Islamic Republic of
واقعیت اینه که بزرگواری از همه نیروهایی که بعنوان طیف اصلاخ طلب دارند خودشونو را آماده می کنند بسیار قویتر هست و مفبولیتش از لیدرهای اصلاح طلبان هم بیشتر هست اما تفسیر درستی داشته اید قطعا رقیب بزگواری یا دکتر تقوی هست یا عدل هاشمی و در هر صورت احتمال برد بزرگواری در کهگلویه تا الان که معلوم شده از سایرین بیشتر هست.
جکسون
Iran, Islamic Republic of
ی سالی تو گچساران کانید بود عکس خودشو با ار پی جی زده بود برا تبلیغات
Iran, Islamic Republic of
احسنت ...عالی بود بزرگواری رو به همه اونای که تاکنون ازش شناختی ندارن معرفی کردین دمتون گرم
Iran, Islamic Republic of
دران زمان حاج بهرام حرفشوباجرات گفت ولی حالاکسی نیست که بزرگواری مانورمیده
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
احسن به این تحلیل
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
احسن به این تحلیل
Iran, Islamic Republic of
نه این که موحد خیلی گل به سرتون زد تو ۱۶ سال مجلسش برا همین داغ بزرگواری باعث گفتن این حرفا شده مطمعنا نویسنده از طرفداران موحد و داغ دیده از طرف بزرگواریه
حداقلش حرفشو راست و حسینی میزنه با ... سر کسی رو کلاه نمیزاره
United States
از کی تا حالا گچسارانی ها تحلیلگر مسائل کهگیلویه شدند؟!
هر کودک ابتدایی در کهگیلویه برایش قابل لمس است که مردم شدیدا از .. شده اند. بزرگواری در بیشتر بخشها دارای افت فاحش طرفداران شده است. در این دوره هر کسی در دور دوم مقابل بزرگواری قرار بگیرد قطعا با اختلاف فاحش برنده خواهد بود. و شکل گیری هر دوگانه ای که یک طرفش بزرگواری باشد، منجر به شکست بزرگواری خواهد شد.
اما در صورت شکل گیری دوگانه ی تقوی - بزرگواری، با توجه به وجهه ی دانشگاهی و روشنفکری تقوی، و گرایش شدید دانشگاهیان و جوانان و اصلاح طلبان به وی ، برای مقابله با بزرگواری، قطعا بزرگواری به زیر ۱۵ هزار رای خواهد رسید
Iran, Islamic Republic of
دای ... مجلس چه بهم ریخته
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
استاندار استان جوابگو باشید لطفا
سبحان
Iran, Islamic Republic of
رقیب اصلی تقوی خواهد بود
بزرگواری و هاشمی آرای مشترک بسیاری دارند که موجب میشود آرای آنها پخش شود و نفر سوم هرچند ضعیف باشد، شانس زیادی برای پیروزی پیدا کند.
ولی بین تقوی و بزرگواری، قطعا وزنه تقوی سنگینتر خواهد بود...
در نهایت هاشمی به نفع تقوی کنار میرود.......
کوهسرک
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری در هیچ زمینه ای... ندارد وفوق العاده .. هست.تنها فایده حضورش در مجلس شعار مرگ دادن به افراد میباشد ..واقعا ..برای مردم دهدشت که چنین... را انتخاب نمودند.
شاهین
Iran, Islamic Republic of
وواقعا با توجه وجود نیروهای.. مثل موحد و منطقیان و.....گزینه ای بهتر از بزرگواری نیست من اصلاح طلبم و اگه فراموش کردم که رای ندهم به بزرگواری رای میدم
جانباز
Iran, Islamic Republic of
دل آدمی برای این چهار شهر کهگیلویه میسوزد که همچون نماینده ای دارد. هر روز از دیروز بدتر. آقای محترم به فکر منطقه محروم دهدشت که بوی فاضلاب مردم را اذیت کرده - کارخانه های بسته - بی کاری بیداد میکند - حاده قلعه رئیسی و سوق تلفات میدهد - به جای شعارهای بی هوده به فکر این مشکلات باش. مردم چرام لنده بهمئی و دهدشت باید به فکر آدم قوی باشند نه به فکر مسائل سیاسی. منتظر ۷ اسفند باشید
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات مخالف رو میزارین ولی نظرات موافقین رو تایید نمی کنید? چه بخواین چه نخواین بزرگواری الان نماینده هست و کسی بهتر از ایشون نمیتونه این وظیفه رو انجام بده
منتظران خسته ، بی انگیزه بهزیستی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
حضور دشتی مقدم بر مسند ریاست بهزیستی دهدشت برای مردم منطقه بسیار ضروری و لازم بود .جوان ، با تجربه،با انگیزه.
اگه آقای استاندار یک ذره به فکر مردم بود و ما کارکنان قطعا ،مخالفت نمیکرد. ایشان به خاطر ... با بزرگواری و بدلیل حمایت بزرگواری از وی در انتصابش به عنوان استاندار... با هم دارن .و قطعا استاندار از کاندیدی بزرگواری حمایت میکنه.پس اصلاحات .. این جناب را نباید بخورن.ایشان از صداقت جناب آقای منطقیان نهایت استفاده رو برده. استاندار اگه اصلاح طلب هست چرا مخالف حضور مدیران اصلاحات و همفکران خود در چینش نیروهای موازی با دولت فعلی هستند.نتیجه اینکه ایشان هم از اصلاحات و هم از اصول گراها ... بدست آورده و هر دو طیف را .. داده. مردم هوشیارتر از شمایند جناب ....بسیار تحلیل جالبی بود.جای تقدیر داره
مددجو ی از جامعه معلولان
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار.... را از بهزیستی دهدشت ...د. باباجان تا کی عذاب الهی بگشیم.چرا دفاع .. کرده ای. در قیامت باید پاسخگو باشی. نذار نفرین مردم و بی سرپرستان را برای خانواده خود پشت سر داشته باشی.از حدا بترس. این کارها عاقبت بدی داره .
ارجاسب
Iran, Islamic Republic of
وای از بی عدالتی مسؤلین استان ..؟وای از ... نماینده کهگیلویه. وای از چماق بی عدالتی. ..ا غیره تو خواب ببینی مجلس بعدی رو با اعمالت. عملکردت و ..
مددجو
Iran, Islamic Republic of
دشتی باید بره اداره کل و از معاونین باشه. لیاقتش بیش از جایگاه گنجیان هست.
روزگار
Iran, Islamic Republic of
مرد آن زمان حاج بهرام که با قاطع حرف میزد وامروز هم شیر مردی مثل حاج غلامرضا تاجگردون که نترس بیان می کنن . مردان تاریخن و ترس از بنده روی زمین ندارن الا خدای بزرگ که آنجا هم پاک پاکن
لربختیاری
United States
من ماذربزگام یکی دهدشتی ودیگری بهمئی هست ؛ اقوام دهدشتیم همه میخوان تشریف بیارن بهبهان برای مژدهی رای بدهند ، ازسمت مادربزگربهمئی همه گوش به فرمان دکترشجاعپوریان هستند ؛ پس اقوام من که دوطرف با اصلاحات هستند شهرراخالی و آقای ...
وحیدازگچساران
Iran, Islamic Republic of
.... همان کسی است که درتاریخ پدخندق شرکت داشت هم قطارهایش همگی شهیدشدند بجز چندنفری که ازصحنه پدخندق فراررابرقرارترجیح دادندویکی از آنها ... بودکه در ساخت فیلم آن که توسط هنرمندان کشور واستان ساخته شده این موضوع لحاظ شده بود اما ... شدیدا بااین قسمت ازفیلم که درآن فرارمیکند بشدت مخالفت واعتراض نمودودلیلش این بودباآبرویش بازی میشودوباپیگیری ایشان فیلمنامه نویس قول داد آن قسمتی که .. دربرابردشمن فرارمیکندرا ازفیلم بردارد ایشان دارای چنین شخصیتی است و....
محمد
Iran, Islamic Republic of
همه می دانند وفایی را بابز گواری کاری نیست
اون موقع هم که مدیر کل شدبز گو اری با نوذری دشمن شده بود.
پس انصاف را رعایت نماییم.
فرزندايل
Iran, Islamic Republic of
التماستون می کنم درموردصلاحیت انهاتحقیق کنیدبعدرای بدهید، التماستون می کنم کسی راانتخاب کنیدکه قدرت بیان خوبی داشته باشد، وخواهش می کنم که انتخاب تون قومی وقبیله ای وحزبی نباشدفقط براساس شایسته سالاری باشد.
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری کارشخصی انجام نمیده کارهای عمومی انجام داده و مطعنا با وجود رقبایی مث هاشمی باز هم خودشون برنده این دوره انتخابات هسند آقای ... هم شاید نوچه هایی داشته باشه با در نظر گرفتن این که تایید هم بشن باز هم شانسی برای قبولی در انتخابات ندارند
توسلی
Germany
سلام . نویسنده قوت بلد نیست . یاری پور نیروی تاجگردونه .
چریکی
Iran, Islamic Republic of
.... ول معطله.امسال دیگه باید استراحت کنه.امسال مهلی سی کشور زحمتت کشیده !،؛!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1