تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۱۲۹۲۳۵

پرت و پلا؛ سفر به یاسوج به نیت تائیدیه تحصیلی

۱۵
۰
کبنا ؛بهنام عکاشه
خواهش نیک این قدر دوست داشتنی و جذاب بود که هر فکری به سر داشتم را کنار گذاشتم.
گفتن نگین این مرد انگار هیچ مرزی و هیچ سازمانی را نمی‌شناسد، حنی سازمانی که در آن انجام خدمت می‌کند.
تائیدیه تحصیلی که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده برای من نه یک تخلف که یک بی‌توجهی از سوی آموزش و پرورش گچساران بود و انگار قرار بود خاک خوردگی ۲۰ روزه نامه تائیدیه در گچساران، همراه باشد با بیماری مسئول این امر در اداره کل و خوابیدن کارها به خاطرش و معلوم نبود اگر یک کنکوری می‌خواست تائیدیه بگیرد چه سرنوشتی پیدا می کرد.
بگذریم دیروز اینقدر در یاسوج خبر بود که باقی ماجرا در حاشیه قرار می‌گیرد.
عصبانیتم از اداره آموزش پرورش گچساران هم موجب نشد روحیه‌ام را از دست بدهم و زیبائی‌های یک همایش عالی را برای مخاطبین کبنا به تصویر نکشم.
تصاویری که این روزها بحث هایی برانگیخته است. کامنت‌ها از خبرنگاری می‌گویند که در جشنواره استانی مطبوعات چادر نمی‌زند می گوید چرا این عکس‌ها را می گذاریم که مثلا موی بیرون است و آستینی کوتاه و ارزش‌ها نادیده گرفته می‌شود!!!
منتقدین را ارجاع می دهم به همه مشکلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و همه شان سر در گریبان خاموشی گذارده و سکوت مصلحتی که نه، سکوتی از روی منفعت و بدبینانه اش بیماری اختیار کرده اند.
بدتر از آن می‌گویند چرا اینقدر عکس می‌گیرید. وظیفه رسانه آگاه نمودن مردم از ریز وقایع است و کبنا امکانات این کار را دارد و این کار را کرده، می کند و خواهد کرد.
ما تصویری از به قول دوستان بی‌حجابی را همان گونه بازتاب می‌دهیم که پوشش زنان محجبه مان را و درباره مردم و خبرنگاران و هنرمندان از روی عملکردشان قضاوت می‌کنیم نه آراستگی شان.
هر چه بود گذشت و می‌خواستم به همایش گیر بدهم و شوخی کنم. می خواستم از سماوری بگویم که حمید صفائی روشن کرد و هیچ گاه گرم نشد و گلوئی را نرم نکرد. می خواستم از دفرمه شدن کلمه «همدلی و همزبانی» روی تابلوی ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بگویم یا از تایپ اشتباه «اختتامیه» که «اختتا میه» نوشته شده بود و می خواستم دیروز چیزهای ریز را نبینم.
اعتراف می‌کنم زیبائی‌ها و کارهای خوب دیروز البته به زعم من آنقدر بود که این چیزها کاهی است برابر کوه.
دیروز هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد نمی گویم حماسه بلکه حداقل روز به یادماندنی را در استان رقم زدند و انگار دارد اتفاقاتی می افتد.
دهبانی که دیروز به شوخی جائی در کنار خودش برای امیر نوروزی خالی گذاشته بود بسیار خوشحال به نظر می رسید.
از شوخی‌های «صدیقه محمدی» که بگذریم دیروز روز خوبی برای من و «قلندری»(*) بود و به عکس سفرهای پیشین خستگی های سفر زود از تنم درآمد.
انگار دیروز قرار نبود حتی از گیرهای اضافی حراست ارشاد کهگیلویه و بویراحمد هم به ستوه بیایم که مدام «قلندری» را با خط قرمز خودش آشنا می کرد اما هم او بود که وقتی خود بالا رفت همه از او عکس گرفتند و چه سلفی هائی و هنر چه می‌کند با انسان.
اما دیروز در یاسوج، همه اتفاقات در داخل سالن همایش نیفتاد. وقایعی در بیرون در جریان بود که نه هنرمندان و نه مدیران و نه نخبگان در آن دست نداشتند.
پسرکی خوش سیما یک هزار تومانی را محکم به دست گرفته بود و انگار به دهبانی می گفت تا وقتی که هنر نتواند پولش را دربیاورد دردها همین است که هست و همیشه باید نالید.
دیروز پله های سن سالن همایش انتقاد که استاندار نیکزاد* از هراسش هنگام بالارفتن از آن گفته بود را یادم انداخت و از طرفی کج سلیقگی سازندگان سالن که هیچ راهروئی ر ا برای عبور مدعوین تدارک ندیده اند.
دیروز دهبانی زودتر از همه فهمید که قدیمی ها لج او را درآورده اند و کارهای زیادی رروی دست مانده چه از قدیم و چه امروز.
دهبانی اما این را هم فهمید که هر چه کار خوب مانند دیروز هم انجام بدهد دیوار ارشاد کهگیلویه و بویراحمد کوتاه ترین دیوار است که حتی کودک خوش سیما هم به راحتی از آن بالا می رود.
IMG_0685 IMG_0686 IMG_0687 IMG_0690 IMG_0692 IMG_0693 IMG_0694 IMG_0695 IMG_0696 IMG_0697 IMG_0698 IMG_0699 IMG_0700 IMG_0702 IMG_0704 IMG_0708 IMG_0712 IMG_0713 IMG_0716 IMG_0717 IMG_0718 IMG_0722 IMG_0723 IMG_0725 IMG_0726 IMG_0727 IMG_0730 IMG_0731 IMG_0732 IMG_0733 IMG_0735 IMG_0736 IMG_0737 IMG_0738 IMG_0739 IMG_0740 IMG_0741 IMG_0742 IMG_0743 IMG_0746 IMG_0747 IMG_0748 IMG_0749 IMG_0751 IMG_0753 IMG_0754 IMG_0755 IMG_0758 IMG_0759 IMG_0760 IMG_0761 IMG_0762 IMG_0763  IMG_0765 IMG_0766 IMG_0767 IMG_0769 IMG_0770 IMG_0771 IMG_0772 IMG_0773 IMG_0776 IMG_0778 IMG_0780 IMG_0781 IMG_0782 IMG_0783 IMG_0784 IMG_0785 IMG_0787 IMG_0792 IMG_0793 IMG_0794

* خبرنگار کبنا نیوز-گچساران
* استاندار کهگیلویه و بویراحمد-دولت دهم
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سرگپو
Iran, Islamic Republic of
بهنام عزیز، رسالت خبرنگار چیه به نظرت؟ قهرمان سازی؟ انتقاداتت در حد قلم اون بهنامی که من میشناختم نیست برادر.
قلمت کمی یه وری شده بهنام
ریزبین
United States
... نوشتی بهنام...
امر به معروف و نهی از منکر
Iran, Islamic Republic of
چرا این .. این قدر بی حجابند مگر اینجا جمهوری اسلامی نیست غیرت شما چه شد؟
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی اقای ... توکه دراموزش وپرورش .. نبود این اداره فرهنگ خودش ازبیخ مشکل داشت تورفتی تاتابعد ازدانشگاه ها... راهدیه بدهی می دانم نه .. داری نه ..ت حداقل بگوخداحافظ ابرولرها راچندتاجوجه بگونبرندازامروزاماده باش است برای مبارزه بابی حجابی خوددانی
نظر
Iran, Islamic Republic of
حیاه خوب چیزیه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
چون حراست اداره ارشاد حضور دارن اشکالی نداره اقای امر به معروف و نهی از منکر واقعا جای تاسف هست با این همه بی حجابی خدا عاقبت همه ما رو به خیر کنه
دانشجوی دکتری مدیریت
Iran, Islamic Republic of
از سرایداری تا دفتر داری تا فرمانداری

واقعا متعجبم از سیاست
غیرتتتتتتتتتتتتتتت مرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره حداقل ی بزن برقصی هم مزاشتی این چه مسخره بازی غیرت کجارفته بود مگه این رسم مردونگی طرف خیلی خوشحال خانمش به خودش رسید بیارین ویترین شهر
Iran, Islamic Republic of
جلسه هنرمنداست یا مجلس عروسی و نمایش مد
روزگار
Iran, Islamic Republic of
امان از بحران هویت شمادرهیچ کشور بیشرفته غربی یاشرقی چنین ارایش غلیظی را نخواهید دید.
Iran, Islamic Republic of
من دفتر دار بودم
یا صاحب الزمان ظهور کن
Iran, Islamic Republic of
قبلا همه ما هشدار دادی در سایتها
اون از جشن سرابننیز
اون از جشن در مرکز فنی حرفه ای امامزاده جعفر
اون از ..........اون از...................اون ازازازازازازازاز۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
اون از جلسه کتابخانه ................ووووووووووووووووووووووو.............................
چرا کسی تذکر نمیدهد
واقعا مایه شرم میباشد در این استان وشهرستان
لااقل عکس مسولین را که در آن جلسات هست نزنید لطفا
ویا عکسها را گلچین کنید.تورا خداتوراخداتوراخدا
یاحسین
Iran, Islamic Republic of
لااقل حلاکه زورتان نمیرسد در دعوت نامها بنویسید با حجاب در جلسات حاضر شودید.مرد وزن هم ندارد۰
ودر جاهای عمومی که همایش هست بنر نصب کنید جلوی در ورودی آن جلسه .۰ویا نیرو بگذارید که از کسانی رعایت شونات اسلامی را نمیکنند جلوگیری بعمل آید لطفا
Iran, Islamic Republic of
چرا ..........ها خودباخته اند و .......... براشون مهم نیست ؟!!! از نظر روانشانسی اینها احساس خود کم بینی دارند و دوست دارند بهشون توجه بشه و با .......... خود و کس و کارشون ، سعی دارند جلب توجه کنند ولی پیشنهاد من با توجه به انسان بودنشون کمی غرور بد نیست و خودشون را عرضه یه مشت هوس باز نکنند - مدیر خودم سانسورش کردم ولی در هر صورت ای کاش میتونسم آزادنه این حقیقت را بیان کنم
Iran, Islamic Republic of
ای بابا عکس مسؤلین جشنواره را نگاه کن ریش دارن پ دگه چه میخاید.؟؟؟
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1