تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۲۹۲۲۶

فضای سیاسی کهگیلویه و بویراحمد را سالم کنیم

۱
۰
کبنا ؛سیدمقداد مرتضوی‌پور
استان کهگیلویه وبویراحمد یکی ازقطب های سیاسی در کشور محسوب می شود وتشکل ها و حزب های سیاسی زیادی در این استان فعالیت دارند ولی تمدن و فرهنگ اصیل استان ما با فضای انتخاباتی امروزه به شدت در تضاد است ومسئله قوم گرایی حرف اول را برای فعالیت در این عرصه سیاسی می زند. قوم گرایی در انتخابات استان ما چهره ای در تضاد با شخصیت مردمان وسیاسیون این سرزمین به دیگران نشان میدهد.
این روزها افرادی که برای منافع شخصی و مشترک وبرای بدست آوردن قدرت دور هم جمع می شوند اسم انها را می توان کلوپ قدرت گذاشت نه حزب و تشکل سیاسی، چون در حزب معمولا فکر و اندیشه سیاسی عمیق و برنامه ای مطرح است نه شعار و قدرت طلبی ،حتی در کشور های غربی هم احزاب و تشکل های سیاسی برای مطرح کردن فکر واندیشه سیاسی خود تشکیل شده اند وجامعه خود را به حمایت ازآن دعوت می کنند تا آن تفکر و اندیشه سیاسی به حاکمیت برسد.
این روزها احزاب باید متوجه باشند که مجاز نیستند مرزها رو بشکنند و وحدت مردمی را به خطربیندازند و باید برای رسیدن به اهداف حزب خود برنامه جامع سیاسی داشته باشند وبه مردم آگاهی و تحلیل سیاسی بدهند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب با روش های صحیح و با استفاده از ابزار های مناسب تلاش کنند.
این روزها در فضای سیاسی استان ما مشاهده می شود که بعضی از احزاب برای بدست آوردن فکر واندیشه مردم به دیگر احزاب وشخصیت های سیاسی چه آنهایی که در صحنه انتخاباتی حضور دارند و چه کسانی که در دوره های قبل سکاندار صندلی خانه ملت بودند برچسب های زیادی می زنند و تلاش می کنند که بانشان دادن چهره ای بدازاین سیاسیون سعی در پیشبرد اهداف خود داشته باشند.
و در این میان بعضی افراد به سبب قدرت سیاسی خود شروع به تخریب دیگر نامزدهای انتخاباتی میکنند که این اخلاق بدورازمنش وبصیرت سیاسی است ، چیزی که لازم است باید تمرین کنیم که در این عرصه سیاسی همدیگر را تحمل کنیم و پرورش وآموزش سیاسی است که می تواند مدارای سیاسی دربین احزاب و تشکل های سیاسی بوجود آورد.باید به مردم بفهمانیم که برداشت نظام این نیست که اگر کسی عضو یک حزب شود ضد ارزش است بلکه باید آن را یک ارزش تلقی کرد چرا که نشان ازفکرواندیشه بالای آن فرد می باشد و در قالب یک تشکیلات می خواهد به مردم خدمت کند.
با نگاه اندیشمندانه به دوره های انتخاباتی گذشته وبا بهره گیری از تجربیات گذشته باید با مردم صادقانه حرف بزنیم که خداوند برمامنت گذاشته و شرایط خوبی پدیدآورده است و بیایم از این شرایط استفاده درست بکنیم و فضای سیاسی استان کهگیلویه وبویراحمد را سالم کنیم تا مردم میل و رغبت بالایی به مشارکت در این عرصه سیاسی داشته باشند.
جوانان و دانشجویان استان ما دارای فهم سیاسی بالایی هستند و پتانسیل سیاسی خوبی دربین آنها وجود دارد و نقطه امید خوبی است که براساس آن گروه ها واحزاب مختلف کمک کنند تا با صداقت درعمل وگفتاربرنامه ها ومواضع خود را در راستای کمک به پیشرفت این استان اعلام کنند تا مردم هم به دور از تعصب های بی جا و طایفه گرایی شخصیت های سیاسی مورد نظر خود را انتخاب کنند.
در امر تبلیغات به گونه ای رفتار کنیم که فرهنگ انتخابات بالاتر برود و از تهمت زدن، دروغ گفتن، وعده های پوچ و توخالی دادن و خدشه دار کردن چهره دیگر سیاسیون برای مقبول جلوه دادن نامزد انتخاباتی مورد حمایت خود پرهیز کنیم.
ودر آخر هم ازمردم انتظار می روند که توجه کنند افرادی را انتخاب کنند که برای پیشرفت استان کهگیلویه وبویراحمد دل بسوزانند و از همین حالا به تحقیق و بررسی دیدگاه های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی نامزدهای انتخاباتی بپردازند که آمادگی کامل برای رای دادن را داشته باشند و آینده استان را یه دست کسانی بسپارند که دلسوز مردم و جوانان این استان باشند و کسانی که آلوده به انحرافات و قوم گرایی هستند صلاحیت حضور در مجلس را ندارند و بهتراست افرادی که خود را برای این صحنه رقابتی سالم مناسب نمی بینند با اختیار خود از صحنه انتخابات فاصله بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تازمانی که اسلام ..یعنی اصلاح نگرها
در راس دولت قرار دارند وضعیت همین است البته ... گراها هم از این بهتر نیستند
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1