تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۱۲۹۱۹۳

بزرگداشت جان باختگان فاجعه «منا» در یاسوج/ انتقاد از تعداد کم حاجیان استان

۰
کبنا ؛مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا در یاسوج، با حضور آیت الله ملک حسینی- نماینده ولی فقیه، سید موسی خادمی-استاندار کهگیلویه و بویراحمد جمعی از مسئولان استان و اقشار مختلف مردم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد.
گفتنی است که مرحوم دکترسید ابراهیم جباری فر،‌ دندانپزشک و استاد دانشگاه اصفهان از سادات روستای «ده برآفتاب» شهرستان بویراحمد یکی از هم استانی‌ها کهگیلویه و بویراحمدی است که از طریق استان اصفهان راهی سرزمین وحی شده بود، متاسفانه در حادثه سقوط جرثقیل در مکه مجروح و به علت عفونت ناشی از جراحت وارده و بی توجهی عوامل بیمارستانی در عربستان جان خود را از دست داد.
انتقاد از کم بودن تعداد حاجیان استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه «منا» در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آل سعود با فاجعه منا خودشان را رسوا و اسلام آمریکایی را به دنیا معرفی کردند.
حجت‌السلام سیدجعفر مرتضوی افزود: آل سعود در فاجعه «منا» نشان داد که لیاقت و شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد و از یهودیان بدتر هستند.
وی با بیان اینکه بی‌تدبیری فاجعه منا در حالت خوشبینانه است، اظهارکرد: اینکه آل سعود عده ای را مسلح کردند تا به نام اسلام به جان مسلمانان بیفتند، عده ای را آواره غرب کردند و راه را بر سر حجاج بستند، بوی فتنه می دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آل سعود به اسم اسلام بلا بر سر مسلمانان می آورد، خاطرنشان کرد: بعنوان شاهد حوادث سال ۶۶ که حجاج قتل عام شدند شاهد بودم که ۴۰۰ زن زیر دست و پا جان باختند.
حجت الاسلام مرتضوی تأکید کرد: احتمال می رود که طراح حادثه سال ۶۶ نیز فاجعه منا را طراحی کرده باشد که لازم است کمیته حقیقت یاب با حضور کشورهای اسلامی تشکیل و فاجعه منا و حادثه مکه را بررسی کند.
وی ادامه داد: دولت عربستان باید بخاطر جان باختگان فاجعه منا ضمن عذرخواهی، خسارات وارد را جبران کند و تضمین دهد که در سفرهای بعدی حج چنین حوادثی را شاهد نباشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سه قوه از حقوق از دست رفته ملت ایران اسلامی در فاجعه منا دفاع کنند، عنوان کرد: این مصیبت هیچگاه فراموش نخواهد شد و ملت ایران اسلامی شریک الغم مصیبت دیدگان فاجعه منا هستند.
حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی بیان کرد: آل سعود با فاجعه منا خودشان را رسوا و اسلام آمریکایی را به دنیا معرفی کردند.
وی ضمن انتقاد از کم بودن تعداد حاجیان استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: چرا باید از این استان تنها یک کاروان به حج اعزام شود؟
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: داشتن استطاعت و توان مالی و سالم بودن را از شروط اصلی بجا آوردن حج عنوان و اظهارکرد: اگر کسی حج بر او واجب شد باید به حج برود و کسی نمی تواند بخاطر برخی مسایل که در جامعه مطرح می شود حج را ترک کند.
حجت الاسلام مرتضوی اضافه کرد: حج از فرایض الهی است و اگر کسی خواست اسلام را عمیق و دقیق بشناسد باید عمل حج را با بصیرت انجام دهد.















به گزارش کبنا، همچنین با حضور مردم شهرستان کهگیلویه مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا در دهدشت برگزار شد.
--------------------------------
گزارش و عکس: عیسی فتحی
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهین
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال خودت که... و الان هم ... اومده که استان حداقل ی ۵۰ کشته نداشته ..جیرفتی تا راحت میشی ...میاد کشته نداریم مگه افتخاره ... که کشته داشتیم ؟مردم ما شکم خالی برن حج که چی بشه ؟ خیلی .. که کشته نداریم ... گروه را جمع کن برو اونجا خودم بهشون میگم تا بکشنشو
تقی
Iran, Islamic Republic of
چرا کم کشته دادیم یعنی چه مردم چرا نرفتید تا کشته بشید
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر کنید همین تعداد کم سالم برگشتن
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
شاهین خان
اول متن را بخوان بعد .. بنویس
منظور اینه که کلات از استان ما هر ساله تعداد حاجیان کمه در حالی که وضع اقتصادی اکثر افراد خوبه و مستطیع هستند
استان ما کمترین تعداد حاجیان را در کشور داره در حالی که زمینهای مفت این استان یک دفعه هزار برابر شده اند
منطقی باشید ومنطقی بیندیشید لطفا
مرادی
Iran, Islamic Republic of
انشالله حج نصیب تک تکتون بشه. خو شماکه ناراحتین خودتون میرفتین
Iran, Islamic Republic of
شما فعلا همینو بزرگش کن اضافش پیش کش!!!!!!!!!!!!!!!
نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
... بر سرتون
شاهد
Iran, Islamic Republic of
تا حکام سعودی هر طور که دوست داشتند با آنها برخورد کنند خدای تا کی ذلت دیگر بس نیست آقا دیگر تمامشکنید مردم را دست دشمن دادن به اسم حج درست است .امنیت که نباشه حج برای چیست حج در خونه است آقا.................... نه در کشتار گاه آلود
روزبه
Iran, Islamic Republic of
ملت نمیدونن فکرشون به نماز باشه یا مواظب کفشاشون باشن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1