تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۱۲۹۱۶۴

برترین‌های جشنواره تئاتر استان مشخص شدند

۶
۱
کبنا ؛بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد برای راهیابی گروه‌های برتر به جشنواره تئاتر فجر به میزبانی شهر یاسوج  به کار خود خاتمه داد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر کبنا نیوز از یاسوج، ۹ گروه نمایشی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد برای راهیابی به جشنواره ملی تئاتر فجر به مدت سه روز با هم به رقابت پرداختند.
در روز نخست این جشنواره نمایش «آنتولوژی‌های صبح فرحناک یک چاقو به نویسندگی و کارگردانی رضا گشتاسب»، «در راه آبادی سرودی نمی‌شنوم به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی محمود خرم‌آزادی» در سالن نمایشی حسین پناهی به روی صحنه رفت.
همچنین سالن نمایشی استاد یونس آبسالان میزبان نمایش «خاطرات مرده یک روز پاییزی به نویسندگی و کارگردانی مرتضی دستمرد» بود و نمایش «هملت فقط سه روز به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی اکبر آیین» در تالار سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه رفت تا روز اول بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با به صحنه رفتن چهار گروه نمایشی به کار خود پایان دهد.
امروز شنبه ۱۱ مهر ماه و در روز دوم جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد قرار است نمایش «باد سرودش را می‌خواند به نویسندگی اورنگ نارکی و کارگردانی مسلم نارکی» در سالن نمایشی حسین پناهی، نمایش «ویزنویز به نویسندگی علی نرگس‌نژاد و کارگردانی محمد خالقی» در سالن آبسالان به روی نمایش برود تا برنامه‌های صبح این جشنواره با نمایش این دو اثر نمایشی به پایان برسد.
همچنین عصر شنبه نمایش «ابر بارانش گرفته به نویسندگی و کارگردانی هدایت غلامی»، «پدربزرگ رفته اسم آخر دنیا رو با خودش بیاره به نویسندگی و کارگردانی کرم سلیمانی» و نمایش «ده هزار و یک شب به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علی‌پور» در سالن‌های نمایشی اجرا گردید.
با پایان یافتن دو روز نمایش ۹ گروه نمایشی تئاتر دو یا سه گروه برتر این دوره از جشنواره به انتخاب هیئت داوران جشنواره فجر ایران به جشنواره تئاتر فجر کشور در سال جاری راه پیدا می‌کنند.
روز سوم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان این اداره کل، هنرمندان، هنرمندان، هنردوستان، نمایش‌نامه نویسان و بازیگران مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر استان برگزار شد.
رضا دهبانی‌پور در این مراسم اظهار کرد: تئاتر فجر استانی ظرفیت بزرگی برای استعدادها، توانایی‌ها و کارهایی که شما خلق می‌کنید، دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از معاونین، مسئول انجمن هنرهای نمایشی، معاونت هنری، روسای ادارات ارشاد شهرستان ها و همه کسانی در این محیط هنری همکاری و تلاش دارند، قدرانی کرد و گفت: استان ما باید همواره در تئاتر کشور بدرخشد که انی امر مرهون زحمات اهالی تئاتر است.
وی با بیان این که از میان کارهای ارائه شده در سراسر استان، ۹ نمایش برگزیده و در مرحله استانی ارزشیابی و بازبینی شدند، گفت: هیئت داوران پس از ازرشیابی آنها (سه کار) را به عنوان کارهای برتر انتخاب و جهت حضور در جشنواره بین‌المللی فجر معرفی کردند.
دهبانی‌پور با عنوان این که تمامی کارهای ارائه شده باارزش و پرمحتوا بودند اما باید توجه داشت که باید از میان این آثار تنها چند اثر به عنوان کار برتر انتخاب شده و معرفی شود، خاطرنشان شد: علی‌رغم این که از هر استان تنها دو اثر انتخاب می‌شد به دلیل کیفیت بالای کارها در استان ما هیئت داوران سه نمایش را انتخاب و معرفی کردند.
سه نمایش برتر کهگیلویه و بویراحمد
وی ادامه داد: نمایش ده هزار و یک شب (به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علی‌پور)، آنتولوژی صبح فرحناک یک چاقو (به نویسندگی و کارگردانی رضا گشتاسب) و وقتی که باد سرودش را می‌خواند (به نویسندگی اورنگ نارکی و کارگردانی مسلم نارکی) به عنوان سه نمایش برتر جهت شرکت در جشنواره بین‌المللی فجر انتخاب شدند.
این مسئول فرهنگی خاطرنشان شد: امیدوارم کارهایی که انتخاب و جهت حضور در جشنواره بین‌المللی فجر معرفی می‌شوند به خوبی بیانگر توانایی و استعداد هنرمندان این استان باشند.
دهبانی‌پور نمایش را کاری ارزشمند عنوان و اذعان کرد: مبنای ادبیات و نمایش در دنیای امروز، خرد و اندیشه است.
وی ادامه داد: شاید یک دیالوگ و گفت‌وگو در نمایش بتواند در بالا رفتن معرفت تاثیرگذار و تحول ایجاد کند؛ به گفته رهبر معظم انقلاب«منبر است بلکه بالاتر از منبر است».
این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد کار نمایش را در مواردی مانند خلقت هنر، کارگردانی کردن و بازیگری افراد شبیه به کار خداوند عنوان کرد و گفت: انسان‌هایی که این کار را اجرا می‌کنند خلیفه خدا بوده و مانند او اثری خلق می‌کنند پس باید خودشان نیز خدایی بوده و جایگاه خلیفه‌الله بودن را رعایت کنند.
وی خلاقیت و نوآوری در کارهای ارائه شده توسط هنرمندان استان را برجسته و ملموس عنوان و تصریح کرد: با وجود این که از لحاظ مالی در شرایط بسیار بدی بوده و اعتباری برای این کار در نظر گرفته نشده اما چون این هنر در حال حرکت به سمت جلو بوده وظیفه خود می‌دانم اعتبار آن را تامین کنم و این کار را خواهم کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که اخلاق هنرمند باید بر رفتارش حاکم باشد، یادآور شد: از همه هنرمندان می‌خواهم این کار را تقویت و بر تلاش ادامه داده تا هر سال شاهد پیشرفت بیشتری نسبت به سال گذشته در کارهایشان باشیم.
دهبانی‌پور در پایان از مسئولین، برگزار کنندگان آیین اختتامیه، شرکت کنندگان و اصحاب رسانه جهت پوشش خبری برنامه تقدیر و تشکر کرد.
کیفیت بالا مهم‌ترین دلیل معرفی ۳ اثر از کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره تئاتر فجر
رئیس انجمن نمایش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کیفیت بالا عامل معرفی ۳ اثر از کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره تئاتر فجر بود.
عصر امروز اردشیر کیانی اظهار کرد: ۲۴ اثر نمایشی از سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره متقاضی شده که از میان آنها ۹ اثر انتخاب و به جشنواره استانی راه یافتند.
رئیس انجمن نمایش کهگیلویه و بویراحمد در این اختتامیه با رضایت از آثار راه یافته به جشنواره، اذعان کرد: کیفیت آثار راه یافته به جشنواره استانی تئاتر بالا، رضایتمند و شایسته تقدیر و تجلیل است.
وی اظهار داشت: آثار راه یافته به جشنواره در سطح بالا بوده و هیئت داوران به دلیل کیفیت بالای کارها علی‌رغم این که در همه استان‌ها تنها دو اثر جهت شرکت در جشنواره فجر انتخاب می‌شوند، (سه اثر) را انتخاب و معرفی کردند.
رئیس انجمن نمایش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیئت داوری این جشنواره آقایان وحید لک، آرش دادگر و جواد صداقت از اساتید دانشگاه تهران و کشور بودند.
وی در ادامه از پی‌گیری و اجرای دو برنامه کاری (آموزش و اجرای عموم) در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با جدیت این کار را دنبال و جهت خدمت به هنرمندان و پیشرفت هنر نمایش استان این برنامه‌ها را پیگیری و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
کیانی با قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ در زمینه برگزاری اختتامیه جشنواره اذعان کرد: مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم این که هنوز اعتباری برای این جشنواره در نظر گرفته نشده، هزینه برگزاری اختتامیه را تقبل کرد.
به گزارش کبنا، در پایان اختتامیه نمایش ده هزار و یک شب (به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علی‌پور)، آنتولوژی صبح فرحناک یک چاقو (به نویسندگی و کارگردانی رضا گشتاسب) و وقتی که باد سرودش را می‌خواند (به نویسندگی اورنگ نارکی و کارگردانی مسلم نارکی) از سوی هیئت داوران به عنوان سه نمایش برتر جهت شرکت در جشنواره بین‌المللی فجر انتخاب شدند.
dehbani (1) dehbani (2) dehbani (3) dehbani (4) dehbani (5) dehbani (6) dehbani (7) dehbani (8) dehbani (9) dehbani (10) dehbani (11) dehbani (12) dehbani (13) dehbani (14) dehbani (15) dehbani (16) dehbani (17) dehbani (18) dehbani (19) dehbani (20) dehbani (21) dehbani (22) dehbani (24) dehbani (25) dehbani (26) dehbani (27)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عفت
Iran, Islamic Republic of
کاش حجاب رعایت میشد
نانا
Iran, Islamic Republic of
بالاخره تموم شد... باز هم مثل هر سال با... حق به حق نرسید... ای کاش حق و عدالت رعایت می شد و حق کسانی که چندین ماه زحمت کشیدند بهشون می رسید و اینگونه نمی شد...
غریبه
Iran, Islamic Republic of
من که کارها رو ندیدم ولی همه کسانی که دیدند اذعان داشتند که افتضاح ترین کارها به معنای واقعی بالا رفتن کارهایی که نه کارگردانی شده بودند و نه قصه درست و حسابی داشتند باز هم بی عدالتی در تئاتر استان!!! تا کی ادامه دارد الله اعلم
Iran, Islamic Republic of
کارها که همشون متعلق به گچسارانند !!!!!!!!!!!!!! دم معاونت گرم عالیه
جکسون
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایلبی سینما شدن گچساران نقش اقای اردشیر کیانی بود اقا بهنام لطفا بنویسش
خروس
Iran, Islamic Republic of
شما از کارگردانی چی میدونید، تآتر چن تا دیدید، منطقی ترین و قویترین کارها انتخاب شدن، دستمریزاد به داورای عزیز و انتخابشون
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1