تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۲۸۸۸۹

«فتاح» محمدی رونمایی شد

۱۰
۰
کبنا ؛علی هوشمند صبح شنبه به خبرنگاران گفت: کتاب «فتاح» خاطرات دکتر فتاح محمدی از اسارت گاه‌های عراق به قلم «میترا رفیعی» در چهارمین جشنواره تولیدات حوزه هنری با کسب مقام دوم در بخش کتاب تدوینی دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفت.mohamadi

وی افزود: جایزه ارزشمند این جشنواره به همراه لوح تقدیر به خانم رفیعی تدوینگر کتاب و همچنین رئیس حوزه هنری استان اهدا شد.

هوشمند اظهار داشت: در این آیین هم چنین کتاب «فتاح» به همراه  ۱۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس  از سراسر کشور رونمایی شدند.

رئیس حوزه هنری استان گفت: این مراسم با شکوه هشتم مهرماه و به میزبانی شهر اصفهان در میدان امام(ره) این شهر و با حضور رئیس حوزه هنری کشور، استاندار اصفهان، شهردار اصفهان و جمعی از سرداران بنام دوران ۸ سال دفاع مقدس از جمله سردار مرتضی قربانی، سردار مرندی و هنرمند عرصه دفاع مقدس، سیدجواد هاشمی برگزار شد.

وی عنوان کرد: کتاب «فتاح»  از تولیدات حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد است که طی سه سال در ۳۶۰ صفحه گردآوری و تدوین شد و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

هوشمند یادآور شد: این کتاب در آذرماه امسال روانه بازار کتاب کشور خواهد شد.

وی در خصوص این کتاب گفت: کتاب ملی «فتاح»، خاطرات خواندنی و جذاب فتاح محمدی نوجوان پانزده‌ساله‌ای است که در ۱۰کیلومتری بصره به اسارت نیروهای بعثی درآمد. اسارتی که هشت سال در اردوگاه‌های عنبر و موصل به طول انجامید.

هوشمند اظهار داشت: دکتر محمدی در آن سالها عضوی از گروهی مخفی به رهبری مرحوم حاج علی‌اکبر ابوترابی(ره) بود که در اسارت نیز دست از مبارزه برنداشتند.

وی از جمله ویژگی های شاخص این کتاب را صداقت در روایت و تدوین به دور از خیال پردازی های مربوط به ژانر رمان، نثر روان و ساده، سهولت برقراری ارتباط متن کتاب با خواننده، باور پذیری، تاثیرگذاری عمیق، زیرنویس های به جا، مفید و مستند برای درک بیشتر مطالب عنوان کرد.

fatah-ronmai-yasuj-hozehonari (1) fatah-ronmai-yasuj-hozehonari (2) fatah-ronmai-yasuj-hozehonari (3) fatah-ronmai-yasuj-hozehonari (4) fatah-ronmai-yasuj-hozehonari (5)
نام شما

آدرس ايميل شما

sh.m
Iran, Islamic Republic of
تبریک به سر کار خانم رفیعی...
نویسنده
Iran, Islamic Republic of
عرض تبریک به بانوی فعال و نویسنده قهار استان سرکار خانم رفیعی
دنا - بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشد به دکتر محمدی و تبریک به سر کار خانم رفیعی…
قاصدک
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم رفیعی
درود بر قلم زیبای شما.
بی شک شما نمونه ای روشن از یک بانوی انقلابی هستید و افتخاری برای ما.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
بنده ویرایش این اثر رو به عهده داشتم،اگر متن اولیه در دست باشه می بینید که خانم رفیعی فقط یه ضبط گذاشته جلوی آقای محمدی و گفته های ایشون رو عیناً فقط منتقل کرده روی کاغذ،و بنده به خاطر رفاقت با آقای پارسیان رییس سابق حوزه هنری استان و در قبال دریافت مبلغ بسیار ناچیزی اون نوشته رو ویرایش که چه عرض کنم،بلکه بازنویسی کردم چون اصلاً نوشته ای از طرف خانم رفیعی نبود بلکه فقط انتقال گفته های ضبط شده،حتی بدون جمله بندی های ساده بود،اما نامی از بنده نیست و همه چیز به نام این خانم تمام شده.در ضمن،کتاب اون موقع قرار بود با نامی دیگه منتشر بشه.نامی مثل اسیر شماره..
بیژن محمدی کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
سلام
چند سال قبل،از طرف حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد،ویرایش اثری که خاطرات یکی از آزادگان دفاع مقدس به نام اسیر شماره ... بود، به بنده پیشنهاد شد،پس از مطالعه ی نوشته ها،به مسئول مربوطه گفتم که مطالب نوشته شده توسط خانم رفیعی،خیلی سطحی و فقط نقل قول و پیاده شده ی مصاحبه با این آزاده ی گرامیه،بدون حتی هیچگونه پردازش اولیه،بنابراین قابلیت چاپ و سرمایه گذاری نداره،به همین دلیل قرار شد مطالب توسط بنده،دوباره نویسی شود،که همینطور هم شد و من نه ویراستار که تبدیل شدم به باز نویس اون مطالب،و قرار شد که چاپ بشه،تا این که امروز خبری خوندم که همون کتاب با نام فتاح،چاپ و از خانم رفیعی به عنوان نویسنده ی اثر،تقدیر شده،با دیدن خبر تعجب کردم که چرا و چگونه نامی از من برده نشده،در صورتی که ایشون،فقط مصاحبه کننده بوده و مطالب توسط بنده پردازش،اصلاح و ویرایش شده.حال منتظر پاسخ مسئولین مربوطه در حوزه هنری استان هستم.
باتشکر: بیژن محمدی کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
عجب، حتما کارشناس ارشد ادبیات دانشگاه ... شما که ویرایش اولیه کتاب اونقدر... انجام گرفته بود. البته این روزها همه مدرک ادبیات دارند جز اینکه خلافش ثابت بشه!!
مخاطبین عزیز در جریان باشید بنده از نزدیک شاهد تدوین و نوشتین این کتاب بودم، و زحمات بی دریغ و نویسنده بانوی فرهیخته و نمونه استانمان سرکار خانم رفیعی. ایشان نمونه بارز یک مجاهد در عرصه نویسندگی و جنگ نرم و نویسندگی هستند. و شخص راوی کتاب نیز موید این بیان هستند.
ارشد فارسی
Iran, Islamic Republic of
کارشناس ارشد ادبیات!!! شما که ارشد دارید هنوز تفاوت نویسنده، راوی، تدوین گر، ویراستار و.... را نمی دونید. ثانیا کتابهای دفاع مقدس باید و باید بدون مبالغه و اغراق و دروغ به ذکر خاطرات پرداخته شوند.
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما بانوی نمونه و مجاهد طریق راه حق، انشالله که در همه عرصه ها موفق و موید باشید. الحق و الانصاف استان ما به چنین نویسندگان جوان و معتقد و مخلصی بیش نیاز دارد.
جواب م...
Iran, Islamic Republic of
حسادت توی استان موج میزنه!آقای ... تو ادبیات استان نداری و ناشناخته هستی. اگه سند داری رو کن که مطمئنا ....سه ساله این بنده خدا وقت و انرژیشو گذاشته تا کتاب به اینجا رسیده، شاید سه سال پیش متن پیاده شده رو خونده باشی. جهت اطلاع عرض می کنم هر کار تاریخ شفاهی دو مرحله داره، ۱٫ مصاحبه و پیاده سازی ۲٫ تدوین و آماده سازی برای چاپ.
شما متن پیاده سازی روخوندی که اصلا نیاز به ویرایش نداره و متن تدوینی زمین تا آسمان با پیاده سازی شده فرق داره. تدوین این کار دو ماه پیش تمام شد. شما که میگید سال ها پیش... پس متن پیاده شده را خوندید، که وظیفه مصاحبه گر هست، بعد کار تدوین گر شروع میشه، که هم مصاحبه و هم تدوین با خانم رفیعی بوده و دو ماه پیش تمام شده، شما چطور چند سال پیش خوندید و بازنویسی ..
چون .. معاون سیاسی هست، .. گرفتتون.
انصاف چیز خوبیه
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1