تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۲۸۸۵۱

افتتاح موزه یاسوج در یک سال آینده

۰
کبنا ؛مدیرکل امورموزه های کشور از پروژه موزه در حال ساخت یاسوج بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمد رضا کارگر با اشاره به پروژه های ناتمام دولت اظهار داشت:۲۰موزه ناتمام در کل کشورداریم که ۱۲مورد این موزه ها منطقه ای هستند .
وی موزه یاسوج را پروژه منطقه ای دانست وعنوان کرد:برای اتکمیل این پروژه اعتبار پیش بینی شده است که در صورت تخصیص به مردم این استان قول میدهیم که در سال اینده شاهد افتتاح این پروژه مهم باشیم.
وی همچنین یشرفت پروژه های منطقه ای را بین ۱۰تا ۶۰درصد ادانست وعنوان کرد:تلاش داریم در یک برنامه ۵ساله همه آنها را افتتاح کنیم.
کارگربا انتقاد از ساخت غیر کارشناسی این پروژها در قبل ادامه داد:در گذشته بدون نظر کارشناسان و رعایت اصول فنی سازه هایی ساخته شده که حال برای ما مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.
مدیرکل امورموزه های کشورهدف از ساخت موزه را معرفی تاریخ گذشتگان به نسل جوان عنوان کردوگفت:موزه امروزه هم از بعد فرهنگی و هم از بعد گردشگری مورد توجه دولت تدبیر وامید است .
کارگر تصریح کرد : اینجاست که هویت ما به عنوان یک ایرانی باعث سر بلندی و غرورمان شده و ما را به یک باور و وحدت در مورد استفاده از تجربه های گذشته گان سوق می دهد.
این فعال در حوزه میراث فرهنگی تصریح کرد: شعار سازمان این است که در هر دوهفته یک موزه افتتاح شود که تلاش داریم در اینده این سیاست را به هر هفته یک موزه انتقال دهیم.
موزه یاسوج ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد در نشست با حضور دکتر کارگرمدیرکل امور موزه های کشوراز پیشرفت ۶۰درصدی ساختمان موزه یاسوج خبرداد.
محمود باقری تصریح کرد: ساختمان موزه یاسوج برغم چند سال از شروع ساخت آن ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به علت کمبود اعتبار ملی و استانی ادامه روند ساخت آن دچار مشکل شده بود.
وی بیان کرد: برای تکمیل ساختمان این موره با دو هزار و۵۰۰متر مربع زیربنا به اختصاص ۳٫۵میلیارد تومان نیاز است..
وی از وجود هشت هزار شی تاریخی درقالب سه هزار و۸۰۰ قلم در این استان خبر داد و گفت: دو هزار و ۲۸۰مورد از این اشیا در فهرست ملی ثبت شده است.
به گفته وی برخی اشیای تاریخی از چند قطعه تشکیل شده است .
باقری اظهار کرد : از هشت هزار شی تاریخی استان تنها ۲۸۰ مورد در موزه یاسوج در معرض دید قرار گرفته است.
بهره برداری از موزه یاسوج به لحاظ وجود آثار تاریخی ارزشمند اما در معرض نمایش قرار نگرفته در این استان اینک بیش از پیش مورد توجه علاقمندان به موزه، تاریخ و فرهنگ این خطه قرار گرفته است.
IMG_4440
IMG_4416 IMG_4433 IMG_4434 IMG_4436 IMG_4440
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
این همه پول را کجا خرج کردین که هنوز ۶۰درصد پیشرفتداشته
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1