تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۱۲۸۶۲۵

نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد درباره دست حاشیه‌ساز ظریف

۵
۰
کبنا ؛خطبه های نماز جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد
 

برخورد جدی با شادی‌های شیطانی در تالارهای عروسی
امام جمعه دهدشت گفت: با شادی‌های شیطانی به نام جشن عروسی در تالارهای دهدشت برخورد شود.


حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت والاترین تقوا را در پذیرش ولایت و امامت اهل بیت و عمل به وصیت پیامبر (ص) دانست و اظهار داشت: اگر کسی اهل ولایت نباشد عبادات او پذیرفته نخواهد شد.

امام جمعه دهدشت با اشاره به عید سعید غدیر به تشریح واقعه غدیر پرداخت و در تبیین اهمیت این عید بزرگ تصریح کرد: ترس و واهمه رسول خدا از ابلاغ دستور خداوند ترس از کفار و یا جان خود نبود بلکه تهدیدی که پیامبر(ص) را نگران کرده بود از ناحیه منافقین بود که به مسئله نگاه شخصی و خانوادگی داشتند.

حسینی اثبات ولایت امیرالمومنین علی(ع) را تنها در حدیث غدیر ندانست و افزود: آیات و احادیث بسیاری در بیان این مهم وارد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش روز نیروی انتظامی را مورد اشاره قرار داد و با بیان این‌که نیروهای انتظامی حافظان جان و مال و ناموس مردم هستند تلاش شبانه‌روزی این قشر را شایسته تقدیر خواند و تصریح کرد: امنیت نعمتی است که اگر نباشد چیزی ارزش نخواهد داشت.

خطیب جمعه دهدشت ادامه داد: در نبود امنیت فعالیت اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی هم معنا ندارد. باید قدر امنیت را بدانیم.

حسینی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد: برادران نیروی انتظامی باید بی‌تعارف و بی‌تکلف در برخورد با عوامل مخل نظم و امنیت وارد عمل شوند.

وی با بیان این‌که عده‌ای دام اعتیاد و دام فساد و فحشا پهن می‌کنند خواستار برخورد قاطعانه با دام‌هایی که دین و اخلاق مردم را مورد تهدید قرار می‌دهند شد و افزود: انسانی که در دام اعتیاد و فساد گرفتار شود جامعه را ناسالم می‌‌کند.

حسینی در ادامه عنوان کرد: نیروی انتظامی در برخورد با فساد به نحوی برخورد کند که جرم طرف را با اصول اخلاقی به وی تفهیم و برخورد منطقی داشته باشد.

وی هم‌چنین هفته گردشگری از پنجم تا ۱۱ مهر ماه را یادآور شد و با اشاره به تخریب اماکن تاریخی و میراث فرهنگی برای یافتن اشیاء عتیقه این اشیائ را متعلق به همه مردم دانست و گفت: متولیان با دستان غارتگر در میراث برخورد جدی داشته باشد.

حسینی جلوگیری از نواختن ارگ در تالارهای عروسی را مورد تاکید قرار داد و با بیان این‌که عده‌ای طبق میل خود مراسم برگزار می‌کنند افزود: از انجام شادی‌های شیطانی در آیین حسنه ازدواج باید جلوگیری شود.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش بیانات مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این سیاست ترسی در دل بز دلان انداخت و دیپلماسی آن‌ها را تغییر داد.

حسینی با بیان این‌که خصلت عربی ایجاب می‌کرد امنیت زائران حفظ شود حادثه غمبار منا را ناشی از خباثت و وحشی‌گری آل سعود خواند و پذیرش مسئولیت حادثه توسط آل سعود و عذرخواهی را مطالبه ضروری عنوان کرد و با بیان این‌که جان باختن ۴۶۴ انسان شایسته حاجی در مسیر عبادت مسئله عادی نیست افزود: تشکیل کمیته حقیقت یاب در تشخیص مسئله حادثه غمبار منا ضروری است.

وی وقوع حادثه منا را یک توطئه از پیش طراحی شده خواند و گفت: احساس این است که دست‌های پلید صهیونیست و آل سعود در این جریان بوده و طوری طراحی کردند که حادثه به طور عادی جلوه پیدا کند.

 

 

دست دادن ظریف با اوباما اتفاقی نبود/مسئولان از خط قرمز نظام عبور نکنند
امام جمعه دیشموک گفت: مسئولان باید خطوط قرمز را رعایت کنند.



 
 حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: به خاطر بی‌کفایتی و ضعف مدیریتی سعودی‌ها ۵ هزار نفر در سرزمین وحی با لباس احرام جان خودشان را از دست دادند.

وی در ادامه گفت: گرچه در دهه نورانی امامت و ولایت قرار داریم و این ایام بسیار ایام متبرک و مناسبی است اما دنباله حادثه منا این ایام را به کام همه مسلمانان جهان مخصوصا ملت شریف ایران تلخ کرد.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: طبق دستور قرآن شهر مکه حرم امن عبادی است که حتی حیوانات و جانوران اگر در مسیر حجاج قرار بگیرند صاحب احترام هستند و حاجیانی که لباس احرام بر تن داشتند حق تعرض به آنها را کسی نخواهد داشت اما در کمال به تدبیری و بی‌مدیریتی و در حالی که آل سعود تمام تمرکز خود را صرف حمایت از داعش و سرکوب بمباران مردم مظلوم یمن داشت این فاجعه و حادثه تلخ به وجود آمد.

وی خاطرنشان کرد: تلخ‌تر از فاجعه منا عدم همکاری و قلدربازی و بی‌حرمتی عربستان با سایر کشورها از جمله ایران بود که این خود از فاجعه سهت‌تر و دردناک‌تر بود که حتی برای شناسایی کشته‌های ایرانی به وزرای ایران ویزا نداده بودند.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل افزود: اگر نوید هشدار مقام معظم رهبری نبود کار درست نمی‌شد و در دو روز قبل در سخنان مهمی که معظم‌له این سرمایه بزرگ ملت ایران داشتند مسیر حادثه منا را تغییر دادند تا جایی که پادشاه عربستان مجبور شد به خاطر این فاجعه تسلیت بگوید و همکاری‌های خود را برای شناسایی حجاج شروع کند.

وی تصریح کرد: این داغ بزرگ فقط مخصوص حاجی‌ها نیست بلکه شامل همه ملت ایران است که در روز یک‍‌شنبه همانند سایر شهرهای کشور ایران به فرموده رهبر مراسم تکریم و بزرگداشت حاجی‌های حادثه منا در مسجد امیرالمومنین دیشموک برگزار خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک  با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: هفته نیروی انتظامی بر همه سبزپوشان تبریک و پرسنل خدوم نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت، آرامش در این جامعه از هیچ تلاش و کششی دریغ ننمایند چون کار نیروی انتظامی کاری خیلی بزرگ است که در مرزها، جاده‌ها، خانه‌ها و حتی مدارس کارشان گسترده و از کیان اسلامی دفاع خواهند نمود و تا به حال به خوبی عمل کردند و امید است از این به بعد با تعامل خوب و صمیمی با مردم بتوانند با احترام به مردم در اولویت خدمات‌رسانی بهتر باشند.

وی گفت: مردم‌داری یکی از صفات خوب همه مسئولان باشد که حتی جبرئیل به پیامبر خود سفارش کردند با مردم، خویشتن داری داشته باشند و با احترام جواب مردم را بدهند.

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: یکی از علل موفقیت پیامبر اسلام داشتن مردم‌داری و تعامل با آنها بود پس نه فقط نیروی انتظامی بلکه همه مسئولان باید با تعامل و همکاری با احترام با مردم رفتار کنند.

وی متذکر شد: با توجه به دشمنی عمیق استکبار با ملت ایران و همچنین پیشرفت‌های خوبی که در عرصه هسته‌ای داشتیم  مسئولان باید خطوط قرمز را رعایت کنند و حاشیه ملاقات وزیر امور خارجه و دست دادن ایشان با رئیس جمهور جنایتکار آمریکا کار قابل قبولی نبود و نیست و این ملاقات اتفاقی نبود چون تمام خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا بر ما ثابت شده و پوشیده نیست.

 

 

دیپلماسی ضعیف دولت در برابر فاجعه منا
امام جمعه کبگیان از دیپلماسی ضعیف دولت در برابر فاجعه منا انتقاد کرد.



خبرگزاری فارس: دیپلماسی ضعیف دولت در برابر فاجعه منا
 حجت‌الاسلام والمسلمین علی وحدانی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک عید غدیر اظهار کرد: غدیر هویت بزرگ نیابت امیر بیان مولی الموحدین علی(ع) در بر دارنده وصی رسول‌الله است که امروز یهود و آل‌سعود وهابی با برنامه‌ریزی کلان و خرج کردن‌های هنگفت سعی در نابودی این هویت دارند.

امام جمعه کبگیان افزود: با همت خداوند سبحان و تکریم متقابل ملت و ولایت همچنان این توطئه ناکام مانده اگر چه باید مراقب نقشه‌های شومشان بود و نه تنها مراقبت بلکه مقابله به مثل کرد.

وحدانی‌فر در ادامه با اشاره به حوادث منا گفت: کشتار بی‌رحمانه حجاج در بیت‌الله الحرام را به جد می‌توان عامدانه دانست.

وی گفت: امداد و نجات آن‌ها در همان نزدیکی عامدانه حتی با تاخیر زیاد هم کاری نکردند و با سانسور کردن موضوع را مثل فرود جرثقیل بر سر حجاج رسانه‌ای نکردند.

وحدانی‌فر با بیان اینکه سخن من اینجا با شخص ریاست جمهوری و دکتر ظریف است، گفت: آقایان دولت تدبیر و امید آیا اجلاس آمریکا از کشتار حجاج مهمتر بود.

وی با انتقاد شدید از دیپلماسی دولت در برابر این فاجعه گفت: حتی به وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران اجازه ورود به عربستان برای کمک به مصدومان و تحویل کشته شدگان نمی‌دهند.

امام جمعه کبگیان با انتقاد از وزیر خارجه برای دست دادن با رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آقای ظریف شما با آبروی یک ملت طرفید، شما با یک ملت منسجم که رژیم ۲۵۰۰ ساله پهلوی را برانداخت و ۸ سال با تمام نداریش با همه کفر جنگید طرف هستید.



 

کشورهای اسلامی کارگروهی برای یافتن علت واقعی حادثه منا تشکیل دهند
امام جمعه چرام گفت: کشورهای اسلامی کارگروهی برای یافتن علت واقعی حادثه منا تشکیل دهند.


خبرگزاری فارس: کشورهای اسلامی کارگروهی برای یافتن علت واقعی حادثه منا تشکیل دهندحجت‌الاسلام جعفر طزری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به عید غدیرخم و با بیان اینکه غدیرخم دارای پیام‌های مهم و متعددی برای تمام انسان‌ها و مسلمانان است که با به‌کارگیری این پیام‌ها می‌توان سعادتمند بود، اظهار کرد: یکی از پیام‌های مهم غدیر این است که باید در جوامع اسلامی کسی که در رأس حکومت قرار می‌گیرد، از صفات و خصوصیات حضرت علی (ع) برخوردار باشد.
امام جمعه چرام اضافه کرد: درست است که انسان نمی‌تواند همچون علی (ع) باشد ولی می‌تواند در مسیر حضرت حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه غدیر پاسخ دندان شکنی به کسانی است که دم از جدایی دین از سیاست می‌زند و حوزه فعالیت دین را امور شخصی و فردی می‌دانند، عنوان داشت: در غدیر، پیامبر اسلام، حضرت علی (ع) را به عنوان رهبر سیاسی و برای امر حکومت تعیین کرد.

طزری، تصریح کرد: پیامبر با بلند کردن دست علی (ع)، به عنوان ولی بعد از خود، به جهانیان و انسان‌های بعد از خود آموخت که بدون ولایت نمی‌توان راه به جایی برد و با خواندن خطبه غدیر آموخت که ولایت یک جریان مستمر در طول تاریخ بوده و امروز ولایت‌فقیه تبلور ولایت علی علیه‌السلام است.

خطیب جمعه چرام در ادامه به حادثه منا اشاره داشت و عنوان کرد: حادثه تلخ و غمبار منا، حادثه‌ای است که به این زودی‌ها از اذهان مردم و هموطنان ما پاک نخواهد شد، حادثه‌ای که در آن بیش از ۴۰۰ تن از هموطنان ما جان عزیز خود را از دست دادند و به سوی خدا هجرت کردند.

وی، افزود: ما ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این عزیزان و طلب رحمت برای جانباختگان این حادثه، از حکومت سعودی می‌خواهیم که ضمن پذیرش این حادثه از همه مسلمانان، خصوصاً کشورهایی که در این حادثه دچار زیان شدند عذرخواهی کنند.

طزری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باید تا مشخص شدن زوایای پیدا و پنهان این مسأله پیگیری لازم را به عمل آورند و کشورهای اسلامی یک کارگروه تحقیق مستقل برای یافتن علت واقعی این حادثه تشکیل دهند و حکومت سعودی بداند در صورت هرگونه کارشکنی و ایجاد مزاحمت و ناراحتی برای حجاج خانه خدا، با واکنش سخت و خشن جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام در بخش بعدی از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل و با متذکر شدن این مطلب که با حضور رئیس جمهور محترم در نیویورک حادثه تلخ منا صورت گرفت، گفت: چه به‌جا و شایسته بود که رئیس جمهور محترم همانند دیگر رؤسای کشورهای دیگر که در هنگام حادثه برای مردم کشورشان سفر خود را لغو می‌کردند و به میهن خود باز می‌گشتند، یک روز بعد از ورود به نیویورک به احترام جان باختگان حادثه منا و برای نشان دادن عمق فاجعه، به میهن اسلامی باز می‌گشتند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار وزیر امر خارجه با رئیس جمهور آمریکا و دست دادن این دو با یکدیگر، ابراز کرد: از سوی وزارت خارجه اعلام شد این ملاقات اتفاقی بوده است، با فرض اتفاقی بودن این مسأله باز چیزی از زشتی این حرکت نابه‌جا کاسته نمی‌شود.

طزری، عنوان کرد: در سال اول دولت تدبیر و امید، زمانی که رئیس جمهور با اوباما تلفنی صحبت کرد و آقای ظریف با جان کری ملاقات داشت مقام معظم رهبری فرمودند بعضی از حرکات در آنجا نابجا بود و آقای ظریف تصریح کرد که دیدار بنده با کری نابه‌جا بوده است.

وی افزود: در مرداد سال ۹۲ وقتی آقای ظریف و همکارانش در دستگاه دیپلماسی با حضرت آقا دیدار داشتند، مقام ولایت فرمودند؛ این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان ایران را دچار انفعال و دوگانگی جلوه می‌دهند.

امام جمعه چرام تصریح کرد: با این وجود دستگاه دیپلماسی باز هم این حرکت را به شکلی زشت‌تر انجام داد و به فرامین مقام معظم رهبری جامه عمل نپوشاند، این حرکات و تکرار آنها در مکان‌های مختلف انسان را به این فکر می‌اندازد که شاید هدف از تکرار این حرکات ، عادی سازی روابط بین ایران اسلامی و شیطان بزرگ است، همان چیزی که بارها مقام معظم رهبری در فرمایشات خود نسبت به ان هشدار داده‌اند.

طزری اضافه کرد: شاید این گروه گمان می‌کنند که با این حرکات و شبیه آنچه با حکام خائن آل‌سعود صورت گرفت، می‌توانند دشمنی‌ها را کم کرد اما غافل از آنکه دشمنی دشمنان در رأس آمریکای جنایتکار زمانی پایان می‌یابد که ما از اصول و اهداف و انقلاب و اسلام خود دست برداریم.

خطیب جمعه چرام گفت: آنچه آقای ظریف و همفکران او باید بدانند این است که به دست آوردن عزت و اقتدار در گرو مذاکره و نرمش افراطی در مقابل دشمنان نیست بلکه استکبارستیزی برای ایران هم «آرمانی ایدئولوژیک» است و هم «منفعتی استراتژیک».

وی، افزود: ما هم براساس مبانی دینی خود معتقدیم نباید ظلم پذیر بود، باید به عنوان یک شیعه منتظر برای زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) تلاش جدی کرد و هم‌اکنون به روشنی می‌بینیم که داشتن این راهبرد تا چه میزان توانسته است ما به ازای منافع کلان ملی ایجاد کند، پافشاری ما بر این رویکرد بوده است که امروز ما در دنیا به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، با نفوذ معنوی بسیار گسترده در جهان اسلام مطرح هستیم.

این مسئول مذهبی در چرام، تصریح کرد: اگر چین یا روسیه به دنبال تعریف منافع «استراتژیک» با ایران هستند، اگر اتحادیه اروپا در سند راهبرد این  اتحادیه در قبال ایران بر تفاهم با ایران بر سر مسائل منطقه خاورمیانه، «مستقل از سایر شرکایش» تصریح می‌کند، اگر ما به دلیل این جایگاه منطقه‌ای توانسته‌ایم امنیت خود را در بخش پرآشوب دنیا حفظ کنیم و منافع کلان اقتصادی و استراتژیک به دست بیاوریم، همه به دلیل تأکید بر حفظ این رویکرد استراتژیک و به ثمر رسیدن آثار بین المللی‌اش است.

وی، افزود: پس اگر ما این منافع استراتژیک را می‌خواهیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که همچنان نماد اصلی مبارزه با استکبار در جهان شناخته شویم در غیر این صورت باعث تضعیف محور مقاومت و گفتمان استکبارستیزی می‌شویم و در نتیجه، هم از آرمان مهدوی خود دور شده‌ایم و هم منافع استراتژیک(حیاتی) و کلانی را از دست خواهیم داد.

امام جمعه چرام در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که مقام معظم رهبری بارها فرمودند، این متن جامع که نوشته شده است باید مسیر قانونی خود را طی کند نتیجه هر آنچه شد دولت موظف به عمل کردن به آن است، گفت: لیکن در این سفر مشاهده شد که مسئولین به صراحت اعلام کردند که ما اجرایی شدن برجام را آغاز کرده‌ایم و دستگاه دیپلماسی کشور مسئول رسیدگی و نظارت بر اجرای برجام را هم معین کرده است.

طزری خاطرنشان کرد: این یک بدعت است دولتی که خود را به اعتدال و میانه‌روی توصیف می‌کند نباید بنیانگذار بدعت دور زدن قانون باشد، چگونه از نهادهای کشور بخواهیم ملتزم به قانون شوند در حالی که دولت خود قانون را عمل و اجرا نمی‌کند.

وی افزود: از نمایندگان مجلس خواسته می‌شود حال که قرار است نتیجه بررسی از برجام اعلام شود، به وظیفه قانونی و شرعی که که به خاطر آن قسم یاد کرده‌اید عمل کنید و روزنه‌های نفوذ در برجام را بر روی استکبار ببندید.

خطیب جمعه چرام عنوان کرد: دشمنان نظام در رأس آمریکا، حرکات و گفتار بعضی از مسئولین را به پای همه نظام و ملت نگذارند و ذوق زده نشوند، این گونه گفتار و حرکات به نمایندگی از ملت ایران نیست بلکه بدانند ملت بزرگ ایران اسلامی هرگز دشمنی‌ها و جنایات آمریکا را فراموش نکرده و تا ریشه کردن استکبار از پای نخواهند نشست.



 

مبادا برجام مقاومت ۳۶ ساله ملت را هدر دهد/ اعمال سعودی ارثیه ابوسفیان و ابوجهل است
امام جمعه یاسوج با تأکید به نمایندگان مجلس برای بررسی دقیق برجام از آن‌ها خواست مقاومت ۳۶ ساله ملت زیر پوشش برجام هدر نرود.


خبرگزاری فارس: مبادا برجام مقاومت 36 ساله ملت را هدر دهد/ اعمال سعودی ارثیه ابوسفیان و ابوجهل است، آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید غدیر اظهار کرد: خداوند به پیامبر فرمود تا حضرت علی(ع) را به عنوان امام بعد از خود معرفی کند و نقش پیامبر در این بین تنها بیان موضوع و اطلاع‌رسانی به مردم بود.
امام جمعه یاسوج افزود: خلافت حضرت امیر انتخابی از سوی پروردگار بوده و پیامبر هیچ نقشی به غیر از اطلاع‌رسانی نداشته است.

وی گفت: اما دشمنان حضرت علی(ع) آن امام را از حق خود محروم کردند و امام نیز برای جلوگیری از ایجاد هرگونه اختلافی در صفوف مسلمین علی‌رغم این که خار در چشم و استخوان در گلو داشتند از حق خود صرف‌نظر کردند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم با بیان اهمیت کار نیروی انتظامی گفت: امنیت در هر جامعه‌ای جزو مهم‌ترین نعمت‌ها به شمار می‌رود که نیروی انتظامی توانسته در کنار سایر دستگاه‌های امنیتی و نظامی در کشور و در استان ما امنیت را برقرار کند.

امام جمعه یاسوج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع برجام و لزوم هوشیاری نمایندگان و مسئولان اشاره کرد و گفت: همان گونه که رهبری معظم انقلاب هشدار دادند همه باید متوجه ترفندهای دشمنان باشند.

خطیب جمعه یاسوج بیان کرد: همان گونه که ملت در طول چهار دهه گذشته در برابر همه توطئه‌ها ایستادند و مقاومت کردند، مجلس و نمایندگان هم وظیفه دارند کوتاهی نکرده و اگر دشمن در برجام به دنبال زیاده‌خواهی است در مقابل آن بایستند.

حسینی با تأکید بر این که نباید اجازه داد دشمن کاری را که تاکنون نتوانسته انجام دهد زیر پوشش برجام عملیاتی کند، افزود: مجلس اجازه ندهد زحمات ملت ایران زیر پوشش برجام از بین برود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان محکم و کوبنده مقام معظم رهبری خطاب به سردمداران حکومت آل‌سعود گفت: وقتی پیام کوبنده رهبری را در دیدار با فرماندهان ارتش شنیدند مجبور به همکاری شدند.

امام جمعه یاسوج افزود: آن‌ها با خباثتی که از یهود به ارث برده‌اند و کینه‌ای که از ابوسفیان و ابوجهل به آن‌ها رسیده این جنایت را انجام دادند که علامتی برای زوال آل‌سعود به شمار می‌رود.

وی گفت: نام اصلی سرزمین وحی حجاز است که حکام یهودی آل‌سعود نام جعلی سعودی بر روی آن گذاشته‌اند و به زودی با سقوط آن‌ها، سرزمین حجاز واقعی را مشاهده خواهیم کرد.





مدعیان حقوق بشر غربی نه تنها فاجعه منا را محکوم نکردند بلکه به حمایت از آن پرداختند
امام جمعه سوق گفت: مدعیان حقوق بشر غربی نه تنها فاجعه منا را محکوم نکردند بلکه به حمایت از آن پرداختند.


خبرگزاری فارس: مدعیان حقوق بشر غربی نه تنها فاجعه منا را محکوم نکردند بلکه به حمایت از آن پرداختندحجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: سعودی‌ها حاضر نبودند هیچ مسئولیتی را بپذیرند ولی بیانات رهبر فرزانه انقلاب مسیر حادثه منا را تغییر داد.
وی قدرت الهی رهبر انقلاب را عامل فهم سعودی‌ها دانست و گفت: قدرت ولایی ولی‌فقیه آنها را مجبور به گفتن تسلیت و تعهد در قبال شناسایی جان‌باختگان کرد.

 
 
عمرانی‌نژاد عنوان کرد: سازمان‌های عربده‌کش حقوق بشری و سران کشورهای استکباری که برای یک کشته مشکوک و ساختگی فتنه ۸۸ و اعدام یک قاچاقچی مواد مخدر که آفت و آسیب زندگی است دادشان به آسمان می‌رسد، اما جنایت به این بزرگی را نه‌ تنها محکوم نکردند بلکه به حمایت از جنایتکاران آل‌سعود پرداختند.

وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: برجام در مجلس در حال بررسی است و هدف از مذاکره لغو تحریم‌ها نه تعلیق آن بوده ولی مشاهده می‌شود که دشمن عنود و لجوج دندانش تیزتر شده است.

عمرانی‌نژاد گفت: کنگره آمریکا اکنون به دنبال این است تا برای لغو تحریم‌ها در وهله نخست ایران به آمریکا غرامت بدهد.

وی تأکید کرد: مجلس باید به رسالت تاریخی خود و آنچه مصلحت کشور است عمل کند و دشمن را با تمام نقشه‌های پیچیده مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

عمرانی‌نژاد، معنای رفتار‌های دیپلماتیک نابجا در انظار جهانیان مثل دست دادن با رئیس جمهور آمریکا که دستش آغشته به خون ملت‌هاست را کوتاه آمدن در مقابل استکبار دانست.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
... بلندمیشه میگه .. هستم
روستایی
Iran, Islamic Republic of
مو نونم ..؟!!
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم این ... شیعه بودن مولا امیرالمومنین علی(ع) را دارند.
قال امیرالمومنین علی(ع): صافح عدوّک وإن کره، فإنّه ممّا أمر اللَّه عزّوجلّ به عباده یقول:
ادْفَعْ بِالَّتِى هِىَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِى بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ و عَدَوَهٌ کَأَنَّهُ وَلِىٌّ حَمِیمٌ وَ مَا یُلَقَّلهَآ إِلَّا الَّذِینَ صَبَرُواْ وَ مَا یُلَقَّلهَآ إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِیمٍ.
فصّلت: ۳۴ و ۳۵٫

با دشمنت مصافحه کن، گرچه او اکراه دارد؛ چرا که آن، از چیزهایى است که خداوند -عزّوجلّ- بندگانش را بدان فرمان داده است، |آن جا که| مى فرماید:
بدى را به آنچه بهتر است، دفع کن. آن گاه کسى که میان تو و میان او دشمنی است، گویى دوستى یکدل مى گردد؛
و این |خصلت| را جز کسانى که شکیبا بوده اند، نمى یابند، و آن را جز صاحب بهره اى بزرگ، نخواهد یافت.
الخصال : ۶۳۳ / ۱۰
بحار الأنوار : ۷۱ / ۴۲۱ / ۵۸ .
فکر کنم....باید در خطبه هفنه بعد از آقای ظریف عذرخواهی کنند
مرادی
Iran, Islamic Republic of
...... نبستن که معلم پرورشی مدارس استثنایی هستن.
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر ایمه جمعه
احسن
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1