تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۱۲۸۶۲۱

خط غدیر در هشدار رهبری به آل سعود و حامیان مستکبرآن

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛شهرام مهدوی مطلق
MAHDAVI
غدیر یعنی رود کوچکی که مقداری کمی آب همواره در آن جاری است و از این جهت است که غدیر در فرهنگ تشیع یعنی زلال حقیقت همیشه جاری. اما اینکه چرا حادثه ی  عظیم بیعت مردم با امام علی (ع) و معرفی آن حضرت به جانشینی پیامبربه نام غدیرمعروف شده است و اینکه اصلاً چرا در چنین مکانی این فرمان ابلاغ شد، خود جای بسی تحلیل وتعمیق و تامل دارد. بخشی از این سوال این است که در تاریخ۱۸ ذیحجه یعنی ۸روز بعد از عید قربان و در سال دهم هجرت در ۳۰ کیلومتری شهر مکه پس از سرزمین جحفه در بیابانی به نام غدیر خم که در آنجا هم رود کوچک همیشه جاری وجود داشت، فرمان ابلاغ  رسالت از طریق فرشته وحی به پیامبر نازل شد، که تا امام علی را به جانشینی خود به مردم معرفی نماید، این مکان دقیقاً جایی بود که همه کاروانهای حج از تمام بلاد اسلامی حضور داشتند و بعد از رد شدن از این مکان از هم جدا می شدند بنابراین بهترین مکان برای اعلام این رسالت بزرگ بود، که شرح  مفصل آن در کتب مربوط به غدیر خصوصاً در کتاب ارزشمند علامۀ امینی بنام الغدیر آمده است، اما آنچه را که حقیر می خواهم بیان کنم توصیف هر چندناقص و در حد بضاعت خویش است تا شاید بر کرانه ی غدیر قطره ای از زمزم ولایت نوشیده باشیم.
روز غدیر روز ولایت است و غدیر همه چیز شیعه و نام دیگر اوست، غدیر تداوم خط رسالت انبیاء و طلوع خورشید ولایت است، پیام غدیر، ابلاغ فرمان جدی الهی برای پیروی از ولایت است واین پیام درروز روشن،در آفتاب داغ، در سفر حج در حضور تمامی حاجی های بلاد اسلامی در سال حجه الوداع پیامبر بود تا حجه الوداع همیشه تداعی کننده ی  غدیر و پیام غدیر باشد. پیام غدیر بعد از نماز ظهر هزاران حاجی از تمام سرزمین های اسلامی و در مسیر مکه و مدینه و درست در محل جدایی مسلمانان ازیکدیگر و همراه با خداحافظی پیامبر و همراه با اقرار مردم به توحید، معاد، نبوت بود. همراه با تبریک و بیعت بود تا هیچ خدشه ای بر آن وارد نباشد، غدیر اتمام دین و اکمال نعمت و رمز پایداری و تلاش و کوشش جاودانه ی عاشقان خداست، غدیر عامل اصلی ایثارگریها، فداشدنها، شهادتها  سر بر دار شدن ها و عاشوراها ی مکرر تاریخ است. غدیر محراب همیشه سبز سرمستان باده ولایت است  تا از خم عشق محمد و ال محمد پیاله ی گوارای آب حیات را  جرعه جرعه  بنوشند تا پیوسته سیراب و در امان باشند. عاشورای حسینی در  امتداد تداوم  رسالت غدیر است که تکامل می یابد و عاشورائیان همیشه تاریخ در  تداوم خط  ولایت و غدیر  برای احیای غدیر و اعلام وفاداری و رعایت عهد و پیمان  با ولایت به استقبال شهادت رفته و خواهند رفت. اگر خون غدیر در رگها جاری نمی شد چه عشقی می توانست گلو اژه های شهادت و جهاد و رشادت و معنا کند. اگر غدیر اتفاق نمی افتد مگر توطئه های مکرر خناسان مجال می داد که خط رسالت وولایت تداوم یابد و وقتی که رسالت با غدیر ولایت پیوند خورد دین الهی تکمیل شد و این نه ادعای ما که ندای فرشته الهی به پیامبر بود.
و امروز نیز تنها رهبری غدیر است که کاخ ندارد و ندا سر میدهد که اگر جهانخواران  بخواهند در مقابل دین ما بایستند در مقابل تمام دنیای  آنان خواهیم ایستاد و خط غدیر است که فتوای اعدام سلمان رشدی را صادر می کند وبه  بزرگترین ابرقدرت جهان با صراحت و اعتقاد کامل اعلام می نماید که هیچ غلطی نمی تواند بکند. و رهبری غدیر است که چون شهید زنده ی محراب با چفیه ی بسیجی در خط مقدم مبارزه با ظلم و بیدادگری و احیای عدالت ایستاده است و با اعصای ساده ی خویش تمام افعی های جادویی سران کفر را به سخره گرفته است؛ خط غدیر است که چند روز پیش به طور جدی تمام دنیای کفر و الحاد و انحراف را در هشدار جدی به بی‌احترامی‌های رژیم سعودی به هم ریخت؛ و باده ی جاودانه از خم غدیر خم است که به غدیر باوران عاشق هیمنه داده است تا با این باده ی جاودانه ابرقدرت‌ها را به سقوط بکشاند و فجرها  بیافرینند و فاوها فتح کنند و فتح‌المبین‌ها خلق نمایند و در عصر سلاح‌های  مدرن و جنگ الکترونیک همه ی این یال و کوپال ها را فقط با ایمان و خون بشکنند و مرگ را شرمنده و ترس را فراری بدهند و آینده نیز از آن رهبری غدیر است  تا با غدیر باوران عاشق و منتظران تشنه ی زلال حقیقت همیشه جاری غدیر، تا طلوع خورشید حجاز بمانند و در رکاب او حاضر و به پاکسازی زمین همت گمارند و درحقیقت گذشته و آینده ی ما در پرتو غدیر و بر کرانه ی غدیر نور گرفته و معنا پیدا کر ده است. به امید آن روز که فرزند راستین غدیر راز  و رمز حقیقی غدیر را بازگو نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1